a diákok plusz kapacitását örömtelibb lenne építésre felhasználni a rombolás helyett (km-ek tucatjain ahol nincs is keresztező útvonal szürkíteni, elég értelmetlen, 5-10 év alatt lekopik és kész)
értem én, hogy ehhez nem kell valaki részetekről, kimennek aztán csinálnak amit akarnak, de bocs, én így sem látom ennek az értelmét
főleg úgy, hogy közben meg szomorú vagy amiatt hogy nincs elég ember a csereháti priosat karbantartani
nem tudnának inkább azon gallyazni (Szanticska, Szemere előtti rész), szemetet szedni, vagy bármit aminek picivel több értelme van?
Megosztanád az érdeklödökkel, konkrétan milyen szakaszokat érint a közeljövöben ez a szürkézés és nagyvonalakban annak várható idöpontját/jait? az útjelző táblák is (ahol vannak még) eltávolításra kerülnek?
nekem ez a nagy fene visszarendezés pont annyira izzadtságszagú, mint ahogy a másik oldal próbálja eladni a jelzés létrejöttét annak (íróasztalmögüli, egytollvonásos stb)
Ha AZ elítélendő, akkor EZ is (szerintem)
De hátha nincs már messze az a pillanat amikor elégedetten hátra lehet dőlni, kész a nagy mű, eltűnt az utolsó zöld jelzés is amiről minket nem kérdeztek meg (és onnantól fogva többet akkor szó sem esik róla)
Arról viszont megkérdeznélek és örülnék ha őszintén válaszolnál: az Ipolytarnóc-Somoskőújfalu közötti rész nem tetszett?
És onnan a Medves szélén (át a tökösítő Matyó-lápán, igen, még az is) a Sajóig, az nem kimondhatatlanul egyedi, és szívet melengetően szép?
Sőt nekem tetszett az utána következő rész is a Gömörszőlős fölötti erdőkkel, és Aggtelek magasságában a Poronya-tetővel (nagyjából idáig jutottam, a továbbiakról egyelőre nincs saját tapasztalatom)
Ha ésszerűen racionalizálnátok, hogy mondjuk Ipolytarnócig felejtős, onnantól Somoskőújfaluig marad, a Matyó-lápa kimarad amíg valamelyik erdészet be nem segít és nem finanszíroz hidakat, de megmarad Zabarról vagy Domaházáról megközelítve a Barátfőt Pogányvárat tartalmazó ultraszuper szakasz a Sajóig, tehát ha az egész többszáz kilométeres útvonal nem is él tovább, de a legszebb részeken vezetőknek miért kell pusztulnia csupán a "politika" miatt?
Ez szívtelenség, teljesen illogikus, nem természetbarát megközelítés amitől számomra igen kevéssé szimpatikus..
Várom a válaszod, hogy ronda-e az Ipolytarnóc utáni rész, Barátfő és Pogányvár sem érdemli meg hogy jelzett úton megközelíthető legyen
Olvasom a terveket és az invitálást. Csak jóindulatúlag javaslom, még időben használjátok ki a meglévő jelzések adta lehetőséget, mert találtunk egy iskolát, akik szívesen leszürkéznek mindent. Épp a Cserehát ezen megszüntetett útjai lenne ideális munkaterület számukra.
Krasznokvajdán a helyi iskola akkori vezetője, bizonyos Máté Béla adott ki szállást az egyetemi gyakorlati csoportjainknak, még jópár évvel ezelőtt. Nincs sajnos hozzá közvetlen kontaktom, és nem is tudom hogy él-e még ez a lehetőség. Vajda amúgy is már viszonylag messze van.
Abban nem gondolkodtál, hogy a szlovák oldal felé szállsz ki? A kányi határból Buzita közel van, és ha helyben nincs is szálláslehetőség, a magyar oldalhoz viszonyítva sokkal jobbak a tömegközlekedési kapcsolatai.
Bedobtál a tavaszi szünetre még egy programötletet nekem a már meglévők mellé, nincs kizárva hogy egy szakaszra társulnék...
A Kont nagyon jó, mi ott nyaraltunk, nagyon kedves a tulaj. A főtéren álló étterem is az övék volt, de még mindig tudnak ott reggelit és menüvacsorát is adni, de van a'la cart is.
Most már egészen biztos, hogy az útvonal, melynek hossza kb. 80 km., bekerül a nyilvántartásba.
A TUHU térképén még vannak szakadások, melyeket fel kell mérni, de ez már ujjgyakorlat.
A mezőkovácsházi két szakasz közül az egyik, mely sík terepen vezet, OK, nincs beszántva, járható.
Néhány objektumot még felteszünk a térképre, mely segítheti a tájékozódást (azoknak, akik nem GPS vezéreltek, és szeretnék látni a terepet a térképen). A fák hiánya miatt a legfontosabb útkereszteződésben nincs jelzés, tábla sincs. Szerencsére van a közelben egy bekerített gyümölcsös, ha ez felkerül a térképre, akkor azt hiszem, ez segítség lesz.
A városi szakasz sem volt felmérve, és a berajzolt tervezett útvonal bizony-bizony nem ott van, ahol a megvalósult.
Az OSM térképe köszönő viszonyban sincs a valósággal, de ez nem az én gondom.
Apró érdekesség a városon belüli "irányítás" egészen egyedi megoldása.
Majd ha enyhül, ismét leutazunk egy kis sétára, és készítünk néhány képet, ilyet még nem láttam.
Nem árt tudni, hogy az útvonal 9 szakaszra lett bontva, a Tanyaközpont buszmegállónál ui. olyan tábla van, mely mutatja, hogy merre vezet a Túraútvonal 9. szakasza. Ez a Csatókamarás (P/Z csomópont) és Mezőkovácsháza közötti szakasz, melynek egy részét tegnap sikerült bejárni, és felmérni.
Végül a VÉGÁLLOMÁS.
Ez a söröző neve, melynek közelében van az utolsó P- jelzés.
Az állomás amúgy nem végállomás, itt megállnak a Békéscsaba - Mezőhegyes között közlekedő vonatok.
"Az M0-s Pesthidegkutat érintő szakaszáról szóló több évtizedes vita zárulhat le a kormány decemberi döntése értelmében. Az elfogadott tervek szerint az M1-es ésEsztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is."
szinte hihetetlen,hogy Ásványrárón nincs szállás. Esetleg próbálkozz a szomszédoknál (Hédervár,Lipót).Mi utóbbiban szoktunk keresni pecót ha a Kisalföldön van dolgunk. Elég széles a választék és mivel tapasztalatom szerint nyitott emberek lakják,azt is meg lehet dumcsizni,hogy elugorjanak érted Ásványráróra ,majd vissza is visznek.
közben filmnézés közben eszembejutott, hogy Ásványrárón a kisalföldi piros miatt szeretnék lenni, de a lényeg ugyanaz :-) (hogy nem találtam szállást eddig)