Keresés

Részletes keresés

olahtamas Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68833

Aki az Északi zöldet kitalálta, arra nem gondolt, hogy azt nem elég egyszer felfesteni, hanem bizony fenntartásra is kellene fordítani.

Már több, mint 10 éve létesült az út, már rég kellett volna intézkedni a felújításáról.

Semmibe nem került volna, hogy a teljes felújításkor inkább mondjuk zöld H betűket festettek volna, ami nem zavar be a másnak már meglevő rendszerébe.

Lásd pl. zöldutak, ami szintén nem zavar be a meglevő rendszerbe.  Hogy felújítani ki és mikor fogja az más kérdés, 10 év múlva térjünk vissza rá!

Előzmény: jzp2107 (68832)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.25 -1 1 68832

a diákok plusz kapacitását örömtelibb lenne építésre felhasználni a rombolás helyett (km-ek tucatjain ahol nincs is keresztező útvonal szürkíteni, elég értelmetlen, 5-10 év alatt lekopik és kész)

értem én, hogy ehhez nem kell valaki részetekről, kimennek aztán csinálnak amit akarnak, de bocs, én így sem látom ennek az értelmét

főleg úgy, hogy közben meg szomorú vagy amiatt hogy nincs elég ember a csereháti priosat karbantartani

nem tudnának inkább azon gallyazni (Szanticska, Szemere előtti rész), szemetet szedni, vagy bármit aminek picivel több értelme van?

Előzmény: garass (68829)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68831

Ha van egy házad, amit a graffitisek megfestenek, akkor az sokak számára szép, de számodra lehet, hogy bosszantó!

Még is vannak olyan házak, aminek a falára engedéllyel kerülnek graffitik, tehát létezik normális megoldás is, csak egyeztetni kell!

Előzmény: jzp2107 (68827)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68830

Megosztanád az érdeklödökkel, konkrétan milyen szakaszokat érint a közeljövöben ez a szürkézés és nagyvonalakban annak várható idöpontját/jait? az útjelző táblák is (ahol vannak még) eltávolításra kerülnek?

Előzmény: garass (68829)
garass Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68829

Vedd észre, hogy arra sem jut sem idő, sem energia. Ezért diákok végzik.

Előzmény: jzp2107 (68826)
topoly Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68828

Tudod, hogy mennyit költöttek a környék turistajelzéseire pár évvel ezelőtt?

Előzmény: Güsziológus (68811)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 -1 2 68827

nézőpont kérdése.

nekem ez a nagy fene visszarendezés pont annyira izzadtságszagú, mint ahogy a másik oldal próbálja eladni a jelzés létrejöttét annak (íróasztalmögüli, egytollvonásos stb)

Ha AZ elítélendő, akkor EZ is (szerintem)

De hátha nincs már messze az a pillanat amikor elégedetten hátra lehet dőlni, kész a nagy mű, eltűnt az utolsó zöld jelzés is amiről minket nem kérdeztek meg (és onnantól fogva többet akkor szó sem esik róla)

 

Arról viszont megkérdeznélek és örülnék ha őszintén válaszolnál: az Ipolytarnóc-Somoskőújfalu közötti rész nem tetszett?

És onnan a Medves szélén (át a tökösítő Matyó-lápán, igen, még az is) a Sajóig, az nem kimondhatatlanul egyedi, és szívet melengetően szép?

Sőt nekem tetszett az utána következő rész is a Gömörszőlős fölötti erdőkkel, és Aggtelek magasságában a Poronya-tetővel (nagyjából idáig jutottam, a továbbiakról egyelőre nincs saját tapasztalatom)

 

Ha ésszerűen racionalizálnátok, hogy mondjuk Ipolytarnócig felejtős, onnantól Somoskőújfaluig marad, a Matyó-lápa kimarad amíg valamelyik erdészet be nem segít és nem finanszíroz hidakat, de megmarad Zabarról vagy Domaházáról megközelítve a Barátfőt Pogányvárat tartalmazó ultraszuper szakasz a Sajóig, tehát ha az egész többszáz kilométeres útvonal nem is él tovább, de a legszebb részeken vezetőknek miért kell pusztulnia csupán a "politika" miatt?

Ez szívtelenség, teljesen illogikus, nem természetbarát megközelítés amitől számomra igen kevéssé szimpatikus..

 

Várom a válaszod, hogy ronda-e az Ipolytarnóc utáni rész, Barátfő és Pogányvár sem érdemli meg hogy jelzett úton megközelíthető legyen

Előzmény: olahtamas (68824)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 -1 2 68826

a szürkézés is munka

arra bezzeg jut energia

Előzmény: garass (68825)
garass Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68825

Egyet értek. Senkinek nem hiányzik az ebből származó többlet munka

Előzmény: olahtamas (68824)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.24 -1 0 68824

Ahogy a politikai indíttatású zöld sáv jelzés kialakítása meg nem a politikusok dolga lett volna.

Ha egyeztetve valami tematikus jelzést alakítottak volna ki, akkor talán hosszabb életű lehetett volna.

Vagy ha sokkal hosszabb életű nem is, de legalább kevesebb fejfájást okozott volna másoknak.

 

Előzmény: garass (68823)
garass Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68823

Ha ez politikaitémájú fórum lenne, akkor válaszolnék, de így csak annyit, hogy ez nem a mi dolgunk

Előzmény: jzp2107 (68820)
garass Creative Commons License 2019.01.24 -1 0 68822

A szalagozás az ideiglenes , míg a szürkézés az örök.

Előzmény: timetable (68821)
timetable Creative Commons License 2019.01.24 -1 2 68821

Ennyi erővel, ki is szalagoztathatnátok, nemde...?

Előzmény: garass (68819)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 0 5 68820

Remélem a határköveket nem hordatjátok el velük..

Előzmény: garass (68819)
garass Creative Commons License 2019.01.24 -3 0 68819

Olvasom a terveket és az invitálást. Csak jóindulatúlag javaslom, még időben használjátok ki a meglévő jelzések adta lehetőséget, mert találtunk egy iskolát, akik szívesen leszürkéznek mindent. Épp a Cserehát ezen megszüntetett útjai lenne ideális munkaterület számukra.  

Előzmény: jzp2107 (68815)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68818

köszönöm, Krasznokvajdán találtam guglival, nem tudom él-e még?

esetleg Hidasnémeti/Tornyosnémeti szállást is lehet akkor 2 napra keresni, ha vállalnak fuvarozós besegítést

 

másik oldalon csak Kehnyecen vagy Kassán, mindkettőhöz utazni kell és fogalmam sincs hogy kell szlovák menetrendet böngészni..

 

örülnék ha jönnél.

hozz magaddal még egy embert! :-)

Előzmény: timetable (68817)
timetable Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68817

Krasznokvajdán a helyi iskola akkori vezetője, bizonyos Máté Béla adott ki szállást az egyetemi gyakorlati csoportjainknak, még jópár évvel ezelőtt. Nincs sajnos hozzá közvetlen kontaktom, és nem is tudom hogy él-e még ez a lehetőség. Vajda amúgy is már viszonylag messze van.

 

Abban nem gondolkodtál, hogy a szlovák oldal felé szállsz ki? A kányi határból Buzita közel van, és ha helyben nincs is szálláslehetőség, a magyar oldalhoz viszonyítva sokkal jobbak a tömegközlekedési kapcsolatai.

 

Bedobtál a tavaszi szünetre még egy programötletet nekem a már meglévők mellé, nincs kizárva hogy egy szakaszra társulnék...

Előzmény: jzp2107 (68815)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68816

Nem egyszerű arrafelé a logisztika, mi Hidvégardón szálltunk meg.

Részlet az akkori beszámolóból:

"2. Nap Hídvégardó-Kány visszirányban. 23 km. Szint 450 méter
Reggel a polgármester átvitt minket Kányba, így jelentősen egyszerűsödött a logisztika."

Részlet a (19864) ból
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=67392088&t=9012640

Előzmény: jzp2107 (68815)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68815

köszönöm, ez jó lesz, felírtam

Úgy látom Ásványráró-Hédervár között legalább óránként vannak buszok még hétvégén is, amúgy meg 3 km, szóval simán le is lehet sétálni..

 

 

Más.

 

Húsvétkor, pontosabban a tavaszi szünetben tervezem az Északi Zöld befejező szakaszát egy szerény 6 napos menettel.

Tud valaki szállást Kányban? (oda elvileg van ződnégyzet jelzés)

Esetleg Perecsén? (ide piros+)

(vagy marad Keresztétén a polgármester úr, csak oda kell hálózsák, meg az olyan szívességi alapon megy és már egyszer igénybe vettem..)

 

 

esetleg valakinek van kedve csatlakozni?

Előzmény: szucsati (68814)
szucsati Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68814

A Kont nagyon jó, mi ott nyaraltunk, nagyon kedves a tulaj. A főtéren álló étterem is az övék volt, de még mindig tudnak ott reggelit és menüvacsorát is adni, de van a'la cart is.

Előzmény: Péjozsef (68813)
Péjozsef Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68813

Hi, Héderváron próbáld meg a Kont panziót. Szerintem sikerrel fogsz jarni. 

Előzmény: Pulmy (68806)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.01.22 0 0 68812

Most olvastam vissza.

 

Megértve a megértendőt azért én azt elmondanám, hogy nagyon-nagy kár, hogy nem mesélsz. 

Nagyon jól tudsz írni és ahogy te túráztál a cimbikkel, úgy szerintem más nem nagyon túrázott-túrázik. 

 

Előzmény: akárkibárki (68755)
Güsziológus Creative Commons License 2019.01.22 -4 3 68811

Turistautak Magyarországon

 

Maroshát, PIROS (Orosháza - Mezőkovácsháza)

 

VÉGÁLLOMÁS

 

Most már egészen biztos, hogy az útvonal, melynek hossza kb. 80 km., bekerül a nyilvántartásba.

A TUHU térképén még vannak szakadások, melyeket fel kell mérni, de ez már ujjgyakorlat.

 

A mezőkovácsházi két szakasz közül az egyik, mely sík terepen vezet, OK, nincs beszántva, járható.

Néhány objektumot még felteszünk a térképre, mely segítheti a tájékozódást (azoknak, akik nem GPS vezéreltek, és szeretnék látni a terepet a térképen). A fák hiánya miatt a legfontosabb útkereszteződésben nincs jelzés, tábla sincs. Szerencsére van a közelben egy bekerített gyümölcsös, ha ez felkerül a térképre, akkor azt hiszem, ez segítség lesz.

 

A városi szakasz sem volt felmérve, és a berajzolt tervezett útvonal bizony-bizony nem ott van, ahol a megvalósult.

Az OSM térképe köszönő viszonyban sincs a valósággal, de ez nem az én gondom.

 

Apró érdekesség a városon belüli "irányítás" egészen egyedi megoldása.

Majd ha enyhül, ismét leutazunk egy kis sétára, és készítünk néhány képet, ilyet még nem láttam.

 

Nem árt tudni, hogy az útvonal 9 szakaszra lett bontva, a Tanyaközpont buszmegállónál ui. olyan tábla van, mely mutatja, hogy merre vezet a Túraútvonal 9. szakasza. Ez a Csatókamarás (P/Z csomópont) és Mezőkovácsháza közötti szakasz, melynek egy részét tegnap sikerült bejárni, és felmérni.

 

Végül a VÉGÁLLOMÁS.

Ez a söröző neve, melynek közelében van az utolsó P- jelzés.

Az állomás amúgy nem végállomás, itt megállnak a Békéscsaba - Mezőhegyes között közlekedő vonatok.

Pulmy Creative Commons License 2019.01.20 -1 0 68810

Posták

Előzmény: HEV (68809)
HEV Creative Commons License 2019.01.20 0 1 68809

Azt írják a facebookon, hogy január 1-től megszűnt a MÁV körpecsét dátumos változata. Hol használnak még dátumos cégbélyegzőt?

Gizi aljas Feri Creative Commons License 2019.01.19 0 1 68808

Alsójegenye-völgy- Rózsika forrás fellélegezet:

 

"Az M0-s Pesthidegkutat érintő szakaszáról szóló több évtizedes vita zárulhat le a kormány decemberi döntése értelmében. Az elfogadott tervek szerint az M1-es ésEsztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is."

jzp2107 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 68807

lehet hogy a tél (fűtés) meg az 1 nap 1 ember miatt

Héderváron van szállás, csak a buszozás..

jól mondod, végszükség esetén marad a fuvar, hátha segítenek

Előzmény: Pulmy (68806)
Pulmy Creative Commons License 2019.01.19 -1 0 68806

szinte hihetetlen,hogy Ásványrárón nincs szállás. Esetleg próbálkozz a szomszédoknál (Hédervár,Lipót).Mi utóbbiban szoktunk keresni pecót ha a Kisalföldön van dolgunk. Elég széles a választék és mivel tapasztalatom szerint nyitott emberek lakják,azt is meg lehet dumcsizni,hogy elugorjanak érted Ásványráróra ,majd vissza is visznek.

Előzmény: jzp2107 (68805)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 68805

közben filmnézés közben eszembejutott, hogy Ásványrárón a kisalföldi piros miatt szeretnék lenni, de a lényeg ugyanaz :-) (hogy nem találtam szállást eddig)

Előzmény: Pulmy (68804)
Pulmy Creative Commons License 2019.01.18 -1 0 68804

egyik sem, 9 megye..... érintőpontos mozgalom keretében voltunk Lébényben.

Előzmény: jzp2107 (68803)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!