Semmi gond, ha neked így tetszik akkor minden oké. Én lecseréltem az egyes puntómat egy új Swiftre még 2005 decemberében. Nekem 6.5 colos felnin van 185-ös gumi 35-ös ET-vel. Ezzel kiér a kerék a kerékdob síkjáig, szal még pont jó.
A gond a kis ET számmal, hogy minél kissebb annál kijjebb tolja a kereket és ez hatással van a kerékcsapágy központi terhelésére. A gyári ET úgy van méretezve, hogy a felni középsíkja egybe esik a kerékcsapágy középsíkjával. Ezért nem feszíti a csapágyat a kocsi súlya. Ha kitolod a kerekeket egy kis ET-vel akkor a csapágy kap egy oldalirányú feszítést is és ettől nehezedik a kormányzás és jobban terhelődik a szervó.
A fogyasztás nem számottevően több, inkább ugyanannyi. Nem versenyautó ez, hogy padlógázon kell közlekedni vele. Ha kitaposod a szemét persze több, de hosszabb távon simán hozza az ugyanannyi fogyasztást. Napi 80km-t ingázom jelenleg, igaz most a P2-vel, de simán eljárok annyival mint télen.
Futóműprobléma még nem volt, pedig a régi felnik ET22-esek voltak, ami a gyári ET45-höz képest nagy eltérés, de én is és az előző tulaj is évekig használta. Jó futóműbeállítás a titka.
Amilyen nyomvályúk vannak manapság, még a keskeny gumit is megvezetik, legalábbis felénk. Tapasztalom, naponta.
A 6 col nem kevés a 195-ös gumihoz, még pont jó (6-7,5 coll felnire ajánlják a gumis oldalak). Jobb mint a 9-9,5-es felnire robbantott 165-ös gumi.
Szervós autónál nem érzel különbséget, szervótlannál picit több zsíroskenyér kell parkoláskor.
Amúgy a szépségért szenvedni kell, nekem ennyit megér. ;-)
Egy kis érdekesség, egyik barátom 1-es puntoja, 1.3 multiJet motorral, Suzuki Vitara bőrülés, 2-es Punto műszerfal, működő CITY szervó, dupla napfénytető, Bravo tükör, Alfa 156 oldalindex illetve kormány, 16"-os felni és még sok minden
hétvégén elpukkant a fagydugóm, (szombat éjjel ez is jó móka), persze azonnal félreálltam, hült egy jó adagot, rátöltöttem, stb, fagydugót kicseréltem, feltölt, járat, de fordulaton a kipuból jön a víz........szerintem hengerfejes lett.
Jó a diagnózis?
valószinű elég csak a tömítést cserélni? (persze tömítés+csavarok, kipu- szívósortömítéssel együtt).
2 év volt hengerfej gépműhelyben, síkoláson, meg minden amit lehet cseréltem (szimeringek, vezérlés, termosztát stb stb.), viszont szerelő rakta fel a hengerfejet, amit most szeretnék megúszni.
Mire kell figyelni?
jelrefogat, és szétszedés nem gond, visszarakáshoz meg ha jól néztem 30Nm és 2*90fok? csavaruratokat takarítani, csavarokat vékonyan olajozni?
lehet bármi baja még a hengerfejnek? kell bármi spec szerszám?
Köszönöm, az átvezető a veszprémi fiat szervizé lesz és akkor ott kap új hátsó dobot is... Elöl talán elég lesz egy minőségi 165 mm-es, de hátul agyalni kell mert igencsak helyszűke van, 10 centisektől nem lehet csodát várni még egy ilyen pici térben se. Faragásmentes megoldás előnyben, a gyári mélynyomót hogy kell elképzelni, hol a helye ?
Ebből következően valószínű a fogyasztásod is lényegesen több és a kocsi minden nyomvájúnak utánamegy. 195-ös gumihoz kevés a 6 colos szélesség és a futóműnek sem jó. Látványosság szempontjából jól néz ki, viszont vezethetőség és gazdaságosság terén már kifogásolható.
Különbséget akkor érzel mikor felrakod a 155-ös téligumikkal szerelt lemezfelniket.
Nem én szerelem majd bele, holnap visszük a mostanit megnézetni a villamosságis hapsihoz.
Amit belinkeltél nekem az méretben jó, de egyéb adatai alapján nem.A barkácsolásra a villamosságis azt mondta meg lehet oldani,de persze túl nagyot sem lehet bele venni.
Megszeretném kérdezni,hogy egy 96-os 1-es Puntóra mekkora könnyűfém felniket lehet feltenni ?? Van aki azt állítja,hogy max 14" de láttam már olyan hirdetést is ahol 15"-os felnivel árulták !! Szerintetek elfér a 15"-os ?? Vagy csak nagyon keskeny gumikal ?? Köszi előre is !!
Én is ilyet vettem múlt héten. A mérete szerint viszont nem Puntóba való, ezért csak akkor tudod beszerelni, ha kibontod az akksit körbefogó műanyagburkolatot. Ez tehát barkácsolással jár.
Kivettük a lemerült akksit, megnéztem, nem jól írtam 41Amperes és 360 az indító áram.
Valami van vele,mert nem akar töltődni, szerintem behalt.....
Nézegettem a neten,amiket ajánlottatok, de leírom, hogy úm. utólag milyen elektronika lett beszerelve a kocsiba és mi van benne.
Szóval van: el. ablak, kp. zár, cd lejátszó (sony), hátulra 2 viszonylag nagy hangszóró lett beleszerelve, elöl is van kettő, belső lámpa csak elől van, a hátsó üvegen olyan párátlanító izé (bocs,ennek nem tudom a nevét), riasztó, led lámpa utólag beleszerelve a gyári lámpa alá lett bepászítva, utastérben 3 neon lámpa.
Anno vadi új lámpákat vettem előre, az indexlámpák is újak.
Hát hirtelen ennyi jut eszembe, bocs,ha valamit nem pontosan írtam, de úgyis értitek :)))
Ehhez képest néztem egy ilyen akksit, ez jó lenne?
Szia,üdv a klubban. Lehet nem vagy ijedős fajta, nem is fogsz megilletődni a légzsáktól, mert gyorsabb nálad és nagyon ütős. Forrasztani nem kell ,csatlakozók vannak rajta, előtta aksit le kell kötni.
Először nem javasolnám az átvezető cseréjét, szólóban. A 100 mm-es felni rámegy persze, csak nem ajánlott, nem drágább a 98-as nála. Hangszóróból nagy a választék, előre 65mm mély lehet, ha jól emlékszem, ezt már betettte valaki: