Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141834

Én csak lelkes read-only vagyok itt, de néha kijön belőlem a hozzászólhatnék :-)

Az új szerelő emberszabásúnak tűnt vagy inkább más fajra hasonlított?

Ha simabőrű volt, akkor szólhattál volna neki, hogy figyu, így nem fogok kezet, köszi. Megérti. Ha nem, akkor ne is folytasd az ismerkedő köröket.

De tényleg erre így kellene válaszolni?

Egyébként én ilyenkor simán megkérem, hogy fogjunk már kezet egyenrangúként. Én felfogom, hogy olajos lehetek egy műhelyben, ő meg nem érzi magát szarul. Ennyike.

Elég részletes volt vagy hozzam a kanapét is?

Előzmény: mue (141829)
LyPapa Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141833

én a faszomat nyújtottam

Alapvető dolog, hogy a szerszámot nem adjuk kölcsön, igaz ? :) Akkor meg ne is kínálgassuk ...

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: novothauto (141832)
novothauto Creative Commons License 2015.04.10 0 1 141832

Amíg nem használtam kesztyűt és koszos volt a kezem, én a faszomat nyújtottam

üdvözlésképpen. Mióta kesztyűzök, elég lerántanom és máris szalonképes vagyok

kézfogás terén.

 

Puszit csak és kizárólag ellentétes nemű ügyfeleknek adok, szigorúan frissen borot-

válkozva, ha reggel nem kolbászt, vagy szalonnát ettem hagymával.

 

 

mindropimindropi Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141831

Gondold át többször a szitut és akkor talán rájössz az okára!

Előzmény: mue (141824)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141830

egyszerű. ne akarj pacsizni, köszönj a napszaknak megfelelően ahogy tanították az iskolában.

egyem az érzékeny lelkedet.

Előzmény: mue (141829)
mue Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141829

Négyből egyedül neked sikerült a kérdésre válaszolni, kösz! :)

A többiek nem értem mit nem értetek a kérdésen. Sztem kellemetlen/idétlen/vagy akár megalázó vkitől elvárni, hogy fogja körbe a csuklódat. Ha haver az illető, akkor persze ok, de ma voltam egy új autószerelőnél aki elsőre ezzel operált és ez sztem GÁZ, akár ríttok akár nem. :)

Előzmény: gesszti (141826)
rvf400 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141828

Kedves Olvtárs !

Akarsz beszélni róla... ?

Előzmény: mue (141824)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141827

egyébként rendben vagy?

Előzmény: mue (141824)
gesszti Creative Commons License 2015.04.10 0 1 141826

Ez nálunk,  a lakatosoknál is egy bevett szokás, ha épp koszos kesztyűben dolgozik a szaki. Szerintem nincs ezzel semmi gond. Inkább, mint belenyomjon a tenyeredbe egy fél marék gépzsírt/vasport. Gondolj bele abba, hogy 20 percen belül a 15. emberrel kéne neki kezet fogni, és ha mindannyiszor lehúzza a kesztyűt, akkor munkára nem sok ideje marad. 

 

Persze, ismeretlen / első találkozós ügyféllel nem illik. Rendszeres ügyféllel, kollégával, ismerőssel szerintem simán elmegy, és mégiscsak egy üdvözlés-gesztus. Jó ötlet ilyenkor ez az öklözés, amit írsz, ha vevő rá a "kesztyűs". Ha nem, akkor egyszerűen csukló, és kész. 

Előzmény: mue (141824)
Garfield007 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141825

Van baj.

Előzmény: mue (141824)
mue Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141824

Kedves autószerelők!

 

Nagyon érdekelne, hogy milyen válaszreakcióra számítotok, amikor a kézfogás helyett a behajlított csuklócsonkotokat odanyújtjátok az ügyfélnek? Értem, hogy ez eredetileg valamiféle udvariasság akar lenni, hogy ne kelljen megfogni a koszos kezeteket, de mégis sajnos ez egy annyira gusztustalan mozdulat. Én ilyenkor az öklömet szoktam visszamutatni, hogy akkor már inkább öklözzünk össze. Áruljátok el, hogy ti mire gondoltok ilyenkor és mire számítotok. Arra, hogy fogjam meg a csuklótokat? Ugye neeeeem?

Kisa Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141823

Jut eszembe, jött egyszer egy régi swift, hogy ha indítózik, a rádió mindig elveszti a memóriáját.

Régen nem így volt...

Rosszul van bekötve vagy valami leszakadt...gondoltam.

 

Indítózok a rádió elnémul, de miután beindul, mindent elfelejtve újraéled.

Jól van bekötve, de indítózáskor leesik a fesz 7-8V-ra...

Méregettem egy darabig, de mondom jó, hagyjuk, bekötöm fix 12V-ra öreg járgány, öreg magnó, nem kell itt nagy kényelem, ha hallgatni akarja bekapcsolja, ha nem, kikapcsolja.

Kilámpáztam, bekötöttem, ugyan azt csinálja... Óhh, itt valami nagy gáz van, mérem, itt is csak 8V van.

Mérem tovább, hogy vajon hol esik le a feszkó ?

Hová jutottam ?

Az akkumulátorig :) 

Vazz, simán beindult 8V-os kapocsfeszültséggel a Suzuki, és még csak fel sem tűnt, hogy erőlködne. :)

Rá a bika, indítóz, 11.8V, rádió OK, minden OK.

Akkucsere :)

 

 

Előzmény: cam aro (141819)
cam aro Creative Commons License 2015.04.10 0 0 141822

varjal.. inkabb mutatom. 

 

"  Indítómotor nem forgat."

 

 

(:)

Előzmény: Kisa (141821)
Kisa Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141821

Ritkán előfordul, hogy nem indul..., na de miért ? Szép lassan már egyre nehezebben indul, aztán egy szép napon nem ? Vagy gondol egyet, és akkor nem ? Aztán mitől indul be mégis ?

Mikor nem indul mit csinál ? 

Hogy jött képbe a töltés ?

Másik akku nem magyarázat, mert, ha nincs elég töltés az is lemerül, ha az önindító rossz, akkor mindegy az akku. Ezzel csak az akku hibát zártad ki, hacsak nem az is rossz, amit betettél... (persze biztosan nem itt kell keresni a hibát).

 

Típustól függetlenül 14.0V-14.5V között jó a töltőfesz, ha nincs ennyi akkor lehet ez egy másik gond, vagy épp a vezetékeléssel van baj, azért kisebb a töltőfesz is, mert kontaktos egy testvezeték...

 

Pár egyszerű feszültségméréssel is behatárolható a hiba (amikor jelentkezik), de ha nem jól méred, és nem pontosan azon a ponton, ahol kell, megtéveszthet. Ezért nehéz, vagy inkább hosszadalmas elmagyarázni.

 

Előzmény: kovacs1000 (141815)
kovacs1000 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141820

Köszönöm a választ, akkor ezeket megmérem.

Előzmény: cam aro (141819)
cam aro Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141819

 Töltés 13,5-13,9 Volt""

 

13.9 meg elmegy. de a 13.5 mar nem. 

inditasi hibarol tobbet elarulna egy inditozas kozbeni behuzomagnes, es akksi fesz. 

 

tiltas. az szerintem nincs benne. 

esetleg 9V alatt.. uzemkeptelen. de az nem tiltas. 

Előzmény: kovacs1000 (141815)
kovacs1000 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141818

Nem.

Előzmény: mica-r (141817)
mica-r Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141817

Önindítót látta már szakember?

Előzmény: kovacs1000 (141815)
kovacs1000 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141816

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/11105853_947577075286592_1786855110_o.jpg?oh=d873d215b721da3651c8e322ddbf56a7&oe=55287307&__gda__=1428715991_71bfc660991b62634487e1fd2f4cd6d4

Előzmény: kovacs1000 (141815)
kovacs1000 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141815

Üdv!

 

Volvo S60 2002, 2.0T, B5204 T5, fekete. Nagyon ritkán előfordul, hogy nem indul. Indítómotor nem forgat.

Akku mérés szerint jó, de másik akksival is ugyanez. Töltés 13,5-13,9 Volt. Nem megy feljebb fordulaton sem.

A mellékelt kép szerint 14,5 V a fesz szab üzemi feszültsége.

Kevés ez a töltés és nagyobb igénybevételnél nem töltődik fel az akksi?

Létezik, hogy 12V akkufeszültség alatt vmilyen elektronika nem enged indítani?

 

Köszönöm

 

 

Kisa Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141814

Sajnos ez kő kemény emulzió, olaj és víz. Nem is kevés, olyan 1 liternyi, ami a tartályban összegyűlt.

A víz eltűnés lehet csak melléduma, 1 éves a hűtő benne.

Beszámolok :)

Előzmény: gesszti (141812)
gesszti Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141813

Vagy alul a két csöcs, ami a segédkeretbe rögzíti a hűtőt. Ezeket is láttam már úgy kitörve, hogy épp csak kicsit folyt.

Előzmény: Kisa (141811)
gesszti Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141812

Szerintem, a csapvíz, kontra 2-3 féle fagyálló simán csinál ilyen kicsapódást.

 

Nem volt koccos a kocsi? Tud olyat, hogy a lökösön szinte meg sem látszik, de a klíma hűtő felfogatásánál megreped a vízhűtő oldala függőlegesen. Csak nyomás alatt enged, akkor meg ugye el is párolog.

Előzmény: Kisa (141811)
Kisa Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141811

Cam, Gesszti...

 

Igen, a tulajnak soha nem hiszünk, de gondoltam most előbb kérdezek, aztán cselekszem :)

Gondolom csapvízzel töltögeti, meg némi fagyállóval, azt sem feltételezem, hogy a tulaj teljesen hülye.

 

Holnap már remélem okosabb leszek, járatom pár órát emelt üresjáraton, ha kell kiöblítgetem, aztán meglátjuk.

Gondoltam ránézek az indikátor folyadékkal, hogy van-e benne (tudom, ez most nem "úgy hengerfejes") CO2, de az amúgy kék lötty a dobozban besárgult, mint mikor CO2-t buborékoltatok át rajta.Fene.

 

 

Előzmény: gesszti (141807)
henger fej Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141810

Majdnem forró motornál, csordultig tele hűtőfolyadékkal, de levett hűtősapkánál, az olajgomba helyén megnyomnám vagy ~ 5-10 bar levegővel és kukkolnék.

Előzmény: Kisa (141801)
pug206xs Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141809

Áhá,

és azért adhatja be újból ezeket a hiba üziket?

Előzmény: cam aro (141806)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141808

nincs valamelyik kedves mesternek vmi olyan adatbázisa ami megmondja hogy a nissan maxima 2.0 1999 es seadan ajtajában milyen szinű a csominyitó vezetékei, hétvégén rá akarom kötni az uj centrál vezérlőt és a bicskakulcson van csominyitó gomb is amit jó lenne rákötni, de ha nem muszály nem akarom leszedni az ajtókárpitot.

 

előre is köszönöm.

 

gesszti Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141807

'napi 1 liter vizet' - és mivel töltögeti? Nem borogat bele mindenféle csapvizet, és különböző fagyállókat, vagy egyéb csodaszereket?

Előzmény: Kisa (141801)
cam aro Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141806

Azért mert cserélve lett benne a szonda? ""

 

nem feltetlen azert, de elofordulhat hogy elfelejtette,  es/vagy uj szonda ertekhez nem megfelelo a tanult alapbeallitas.  

ujra kell tanitani. diagal. 

Előzmény: pug206xs (141805)
pug206xs Creative Commons License 2015.04.09 0 0 141805

Igen, már késő!

Feltanítani a fojtó szelepet? Bővebben?

Azért mert cserélve lett benne a szonda?

Előzmény: cam aro (141804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!