Én csak lelkes read-only vagyok itt, de néha kijön belőlem a hozzászólhatnék :-)
Az új szerelő emberszabásúnak tűnt vagy inkább más fajra hasonlított?
Ha simabőrű volt, akkor szólhattál volna neki, hogy figyu, így nem fogok kezet, köszi. Megérti. Ha nem, akkor ne is folytasd az ismerkedő köröket.
De tényleg erre így kellene válaszolni?
Egyébként én ilyenkor simán megkérem, hogy fogjunk már kezet egyenrangúként. Én felfogom, hogy olajos lehetek egy műhelyben, ő meg nem érzi magát szarul. Ennyike.
Négyből egyedül neked sikerült a kérdésre válaszolni, kösz! :)
A többiek nem értem mit nem értetek a kérdésen. Sztem kellemetlen/idétlen/vagy akár megalázó vkitől elvárni, hogy fogja körbe a csuklódat. Ha haver az illető, akkor persze ok, de ma voltam egy új autószerelőnél aki elsőre ezzel operált és ez sztem GÁZ, akár ríttok akár nem. :)
Ez nálunk, a lakatosoknál is egy bevett szokás, ha épp koszos kesztyűben dolgozik a szaki. Szerintem nincs ezzel semmi gond. Inkább, mint belenyomjon a tenyeredbe egy fél marék gépzsírt/vasport. Gondolj bele abba, hogy 20 percen belül a 15. emberrel kéne neki kezet fogni, és ha mindannyiszor lehúzza a kesztyűt, akkor munkára nem sok ideje marad.
Persze, ismeretlen / első találkozós ügyféllel nem illik. Rendszeres ügyféllel, kollégával, ismerőssel szerintem simán elmegy, és mégiscsak egy üdvözlés-gesztus. Jó ötlet ilyenkor ez az öklözés, amit írsz, ha vevő rá a "kesztyűs". Ha nem, akkor egyszerűen csukló, és kész.
Nagyon érdekelne, hogy milyen válaszreakcióra számítotok, amikor a kézfogás helyett a behajlított csuklócsonkotokat odanyújtjátok az ügyfélnek? Értem, hogy ez eredetileg valamiféle udvariasság akar lenni, hogy ne kelljen megfogni a koszos kezeteket, de mégis sajnos ez egy annyira gusztustalan mozdulat. Én ilyenkor az öklömet szoktam visszamutatni, hogy akkor már inkább öklözzünk össze. Áruljátok el, hogy ti mire gondoltok ilyenkor és mire számítotok. Arra, hogy fogjam meg a csuklótokat? Ugye neeeeem?
Jut eszembe, jött egyszer egy régi swift, hogy ha indítózik, a rádió mindig elveszti a memóriáját.
Régen nem így volt...
Rosszul van bekötve vagy valami leszakadt...gondoltam.
Indítózok a rádió elnémul, de miután beindul, mindent elfelejtve újraéled.
Jól van bekötve, de indítózáskor leesik a fesz 7-8V-ra...
Méregettem egy darabig, de mondom jó, hagyjuk, bekötöm fix 12V-ra öreg járgány, öreg magnó, nem kell itt nagy kényelem, ha hallgatni akarja bekapcsolja, ha nem, kikapcsolja.
Kilámpáztam, bekötöttem, ugyan azt csinálja... Óhh, itt valami nagy gáz van, mérem, itt is csak 8V van.
Mérem tovább, hogy vajon hol esik le a feszkó ?
Hová jutottam ?
Az akkumulátorig :)
Vazz, simán beindult 8V-os kapocsfeszültséggel a Suzuki, és még csak fel sem tűnt, hogy erőlködne. :)
Ritkán előfordul, hogy nem indul..., na de miért ? Szép lassan már egyre nehezebben indul, aztán egy szép napon nem ? Vagy gondol egyet, és akkor nem ? Aztán mitől indul be mégis ?
Mikor nem indul mit csinál ?
Hogy jött képbe a töltés ?
Másik akku nem magyarázat, mert, ha nincs elég töltés az is lemerül, ha az önindító rossz, akkor mindegy az akku. Ezzel csak az akku hibát zártad ki, hacsak nem az is rossz, amit betettél... (persze biztosan nem itt kell keresni a hibát).
Típustól függetlenül 14.0V-14.5V között jó a töltőfesz, ha nincs ennyi akkor lehet ez egy másik gond, vagy épp a vezetékeléssel van baj, azért kisebb a töltőfesz is, mert kontaktos egy testvezeték...
Pár egyszerű feszültségméréssel is behatárolható a hiba (amikor jelentkezik), de ha nem jól méred, és nem pontosan azon a ponton, ahol kell, megtéveszthet. Ezért nehéz, vagy inkább hosszadalmas elmagyarázni.
Szerintem, a csapvíz, kontra 2-3 féle fagyálló simán csinál ilyen kicsapódást.
Nem volt koccos a kocsi? Tud olyat, hogy a lökösön szinte meg sem látszik, de a klíma hűtő felfogatásánál megreped a vízhűtő oldala függőlegesen. Csak nyomás alatt enged, akkor meg ugye el is párolog.
Igen, a tulajnak soha nem hiszünk, de gondoltam most előbb kérdezek, aztán cselekszem :)
Gondolom csapvízzel töltögeti, meg némi fagyállóval, azt sem feltételezem, hogy a tulaj teljesen hülye.
Holnap már remélem okosabb leszek, járatom pár órát emelt üresjáraton, ha kell kiöblítgetem, aztán meglátjuk.
Gondoltam ránézek az indikátor folyadékkal, hogy van-e benne (tudom, ez most nem "úgy hengerfejes") CO2, de az amúgy kék lötty a dobozban besárgult, mint mikor CO2-t buborékoltatok át rajta.Fene.
Majdnem forró motornál, csordultig tele hűtőfolyadékkal, de levett hűtősapkánál, az olajgomba helyén megnyomnám vagy ~ 5-10 bar levegővel és kukkolnék.
nincs valamelyik kedves mesternek vmi olyan adatbázisa ami megmondja hogy a nissan maxima 2.0 1999 es seadan ajtajában milyen szinű a csominyitó vezetékei, hétvégén rá akarom kötni az uj centrál vezérlőt és a bicskakulcson van csominyitó gomb is amit jó lenne rákötni, de ha nem muszály nem akarom leszedni az ajtókárpitot.