Ez nekem negatív, adott helyen ha a PIR nem az ablakra nézett, akkor sem a nyári melegben, sem a téli huzatban nem volt vakriasztás. Ellenben az asztalon hagyott mozgó izéktől bekapcsolt. Csak ilyesmikre tudtunk gondolni, mert a központ nem magyarázza meg, hogy pontosan mit is látott és hol.
Egye fene kipróbálhatom, hogy nyitva hagyom a budiajtót és akkor mozdítom meg, ha kiegyenlítődött a hőmérséklet, de gyanítom akkor is menni fog és megint kiderül, hogy valamiről marhaságot beszéltél.
Tized fok viszont zűrös lenne, annyi még az ablakok körül is jön vagy alapállapotban kering a szobában. Legalábbis 2-3 fok eltérés simán van, ennek alapján ha télen jön a huzat, akkor folyamatosan riogatni kellene.
Kérdés mire akarunk kilukadni, mert itt már magyaráztuk, van régebbi PIR, ami még egy erősebb reflektorra is felkapcsol, így mindenki kiválogatja magának, hogy jó lesz-e, csak érdekes a magyarázatot, mert én löködtem a budiajtót, nem Te és ezek szerint mellément a megfejtésed.
"löködöm befelé partvisnyéllel a különböző budiajtókat"
Két szomszédos helyiség levegő hőmérséklete között akár több fok különbség is lehet (pláne a mennyezetnél és pláne ha az egyikben nincs fűtés, stb stb) és amikor ajtót mozgatsz, akkor jelentős mennyiségű eltérő hőmérsékletű levegőt mozgatsz a helyiségek között. Márpedig a mozgásérzékelők többsége tized foknál már kapcsol. Beriasztott lakásoknál nem ezért kell az ablakoknak becsukva lenni, mert meglebben a függöny (riasztana az vasbeton függöny esetén is), hanem mert a nyitott ablak miat át eltérő hőmérsékletű levegő mozoghat a helyiségben.
Azért írtam a seprűnyél végén a párnahuzat-lengetést, mert akkor csak mozgás van, hőmérséklet különbség nincs, tehát a kettőből az egyik feltétel hiányzik a mozgásérzékelő kapcsolásához.
(persze ha a párnahuzatot pont a mozgásérzékelő és a meleg radiátor (vagy a hideg ablak) közötti vonalban lengetjük, azt is váltakozó erősségű hősugárzásnak érzékelheti :)
Mentek most már a picsába, délután óta itt löködöm befelé partvisnyéllel a különböző budiajtókat, de mindig felkapcsol a világítás. Biztos jó drága lehet az érzékelő, vagy nem is tudom, a szoba hője hirtelen betódul az ajtón, amire reagál.
Az időrelében egy váltó kapcsoló van, ami a 15-ös és a 18-as pontok összekapcsolásával indítja a villanymotort (vagy a villanymotor mágneskapcsolóját).
Az időrelének tápfeszültségre is szüksége van (24V és 240V között akármennyi), ezt az A1-A2 pontokra kell rákötni (egy kapcsolón keresztül).
Ha ez a rajz NEM egyértelmű számodra, akkor inkább köttesd be egy szakival. Meg amúgy is jó lenne tudni, hogy az a motor mekkora teljesítményű, és milyen célra lenne használva.
A hivatalosan is 5000 voltot kibíró vezetékek ilyen távolságban megfizethetetlenül drágák.
Lehet kísérletezni különböző jóvastag szigetelésű vezetékekkel, talán a vastagabb koax kábelek között lehetne találni megfelelőt. De ha egy ilyenre csak erősebben rálép valaki és összelapul, ott már egyből megszökhet a nagyfeszültség.
Én a helyedben inkább mindkét 50 méteres szakaszhoz telepítenék egy-egy 12 volttal működő villanypásztort és a 12 voltot vezetném oda hozzájuk a földön, akár több száz méteren át. A 12V annyira alacsony feszültség, hogy a birka akár nyalogathatja is.
A 12 voltos vezeték minimális vastagságának kiszámításához persze tudni kellene tényleges távolságot és a villanypásztor áramfelvételét (vagy veszel jósok pl MZS vezetéket és reménykedsz, hogy nem lesz túl vékony, termesztésen barna/fekete színben, hogy a tolvajok száméra ne legyen feltűnő).
5000 voltot szeretnék vezetni 200 méteren keresztül a földre fektetett vezetéken.
Aztán a vezeték szigetelés nélkül halad tovább a föld fölött karókon vezetve, majd ismét földre fektetett vezetéken megy tovabb. És igy tovább és így tovább. Rövid szakaszokon van szükség a pásztorra, ahol a hódok közlekednek.
Remélem végre meg tudtam írni érthetően.
Miféle trafóról van szó? Azt sajnos nem tudom, vettem egy villanypásztort ami a 230 voltról 5000 voltra transzformálja az áramot.
"Úgy értettem, hogy "ennyi a távolság a pásztor és a trafó közt" . "
Ez a mondat másodszorra sem lett érthetőbb :)
tehát még mindig nem tudjuk, hogy hány voltot szeretnél vezetni a földre fektetve.
A villanypásztorról tudom, hogy hogy néz ki: bemegy a 230V és kijön belőle az 5000V (képek mellékelve). De könyörgök, áruld már el legalább azt, hogy MIFÉLE TRAFÓRÓL VAN SZÓ???
" a teraszon a lámpához, és a macska méretű kutyámra folyamatosan kapcsolgat egész este, még 8 méterről is."
Háziállat esetére aztat szokom javasolni, hogy kutyás háznál a mozgásérzékelő ne fentről nézzen lefelé, hanem mondjuk 1 méter magasságból vízszintesen (a kutya feje felett elnézően).
Persze ilyenkor fel szokott merülni a probléma, hogy ha a mozgásérzékelő vízszintesen néz, akkor kilát a kerítésen át az utcára és minden járókelőre bekapcsol.
"Tény, hogy én szembe megyek vele a járdán,"
Mozgásérzékelővel szemben közlekedni (nagyobb távolságban) olykor láthatatlanságot eredményez.
Legegyszerűbb megoldás: tessék cikkcakkban közeledni a mozgásérzékelőhöz :)
Bonyolultabb megoldás: lehet, hogy az érzékelőt egy icipicit (!!!) elfordítva pont egy érzékelési zónahatár kerül a megszokott közlekedési útvonaladra, ami (az út egy bizonyos pontján) megnöveli az érzékenységet
Profi megoldás: az érzékelőt áthelyezed úgy, hogy a leggyakrabban használt útvonal minél több érzékelési zónát metsszen.
Egyébként amikor belépsz a kiskapun, akkor oldalra is lépsz egyet. Ha egy zónahatárt pont arra a pontra állítasz, akkor nem kell többet cikkcakkban oldalaznod, mert már ég a villany. Persze ezt csak zárt kapunál lehet megcsinálni (ne lásson ki az utcára), mert ehhez a zónának közvetlenül a kapun belül már legalább derék magasságban kell látnia téged (a bokád/térded távolból még nem sugároz elég hőt a kapcsoláshoz).
"Minek 7-8 méterre tenni? 10 centire elé, akkor a falról elég egy kicsi konzol."
Ebben az esetben teljesen igazad van: 10 centi távolságban lévő bólogató játékkutyát kb úgy lát a mozgásérzékelő, mint egy több méternyire ugráló embert.
Már csak az a kérdés, hogy mitől kezd majd bólogatni a kutya.