Én nem tudom ez hogy van másnál, de nekem a 180-as radiátor, CSAK bal oldali bekötéssel, mindenhol egyenletesen rétegződik. Tehát nekem a jobb alsó sarka ugyanolyan, mint a bal alsó sarka. Pedig a torló tökíg nyitva van, nincs semmi szabályozás rajta. Nem törvényszerű a rétegződés? Esetleg a kollégának lehet más problémája is, nem? Lehet dugulás van a csatornákban, vagy levegő...?
Számomra nagyon meglepő volt amikor beüzemeltük ezt az új 180-as radiátort, hogy a teteje végíg forró és az alja végíg langyos. Kellemes csalódást okozott.
Létezik Hajdú gázkészülék vízmelegítőben? Mert egy ismerősöm állítólag ilyet vett. Ha igen, ismeri valaki közelebbről? Jó a minősége? (70 ezerbe került.)
1. mert igy egyenletesebb lesz benne az aramlas. egy 2m hosszu radiatort ha egyik vegen kotsz, akkor minnel messzebbi egy borda, annal kevesebb viz fog benne aramlani
2. a tobbsegnel az ado meg kell x idonkent ismetelje a statuszt, igy nem foz meg.
Miért szokták a hosszabb radiátorokat keresztbe kötni?
Rádiós termosztát időben jelez,hogy lee og merülni vagy egyszer csak lemerül ép fütés közben azt arra érek haza,hogy szauna van a lakásban?:-)
A mostni készülékekben általába már benne van a tágulási tartály ami igy nem a fűtési rendszer legmagasabb pontján van, nem az volt,hogy a tartálynak kell legfelül lenni?
És akkor, ha jól értem ehhez csak egy sima fűtő kazán kell és a szelepek mondják meg merre menjen a melegvíz? A tárolón keresztül, vagy direkt a lakásba a radiátorokhoz?
ebben 1,45 m2 a hőcserélő felülete , a vizet 10-ről 60 fokra 14 perc alatt fűti fel.
Mi négyen vagyunk - spórolós vízfogyasztással- , napi 0,8 -1 m3 gázfogyi szokik lenni nyáron.(fölfűtés/hőntartás)
Nekünk ZV4 volt , azután 1 álom......már az is nagyszerű, hogy vizzel is takarékoskodhat az ember....nem köll szöszölni zuhanyzáskor a beállítással! Kkeverős csapteleppel, ahol elzárom, olyan hőfokú víz jön megnyitáskor...
A gép maga több száz ezer ft, de gépészboltban lehet bérelni 2500-3500ft/nap
Igy hogy falon kivül lesz, igy jó a kulcsos megoldás is,azt házilag is könnyen össze lehet rakni,és ugyanúgy elbirja hálózati nyomást
Ha még kérdésed van irj bátran
Végezetül még egy jó tanács, kalibrálni szükséges,mert az idomban lévő gumigyűrűt elnyomja.és lehet kinlódni, ahol veszed az idomokat, meg a csövet, kérdezz rá
hogy tudnal-e adni
Írnátok nekem pár szót az indirekt tárolóról? Annyit tudok, hogy hmv-t lehet tárolni benne. A közeljövőben kazáncsere lesz és eddíg kombi turbó van a tervben, de kicsit tartok az átfolyós vízmelegítéstől, tapasztalatok alapján tudom, hogy van annál jobb is. Szóval, hogyan működik, mennyire gazdaságos.?
Jelenleg 120l-es villanybojlerünk van és két felnőtt meg egy gyerek van a házban. Ha az asszonyra rájön a takaríthatnék, akkor ki tudja üríteni simán a 80 fokos vizet belőle és mivel vezérelt árammal megy, este jön a meglepetés fürdéskor.
Van egy Fég/Junkers kb. 20 éves 24kW-os kombi cirkóm, ami ma elkezdte azt produkálni, hogy fűtés van, de melegvíz nincs, illetve nagyon harmatos, éppen valamivel melegebb, mint a hideg. A vízhőfok 70 fok körüli, amikor csak a fűtés megy, ha leveszem a fűtést és megnyitom a melegvizes csapot, belobban a kazán, de a vízhőfok visszaesik és kb. 40 fokon stabilizálódik.
Én is most zónásitottam szét teljesen a házat, 4 termosztát, 4 zóna. Fal, mennyezet és padlófűtés.
Asszony beleőszült a költségekbe :)
Szerencsére nekem a padlófűtésem egy 4-es osztógűjtőn van (3 nappali, egy a közös légterű előszoba), ide raktam az osztógyűjtő elé egy zónaszelepet, ami egyszerűen lezárja/kinitja az egészet. Ide kerülhetett a sima szivattyút is, mert ez ugye állandó tömegáramú. Szivattyú 21e, zónaszelep 18e.
Fal/mennyezetfűtés, 6 kör, mindenhová az osztógyűjtőre elektromotoros termofej. Mivel ezek 2-2-1-1 felállásban kapcsolódnak, ide kellett egy Alpha2.
válaszodra reagálva egy szivattyú van, a kazán előtt, osztó-gyűjtőknél nincs. Most jelenleg egy szimpla Q7-es computherm (levegőt méri) szabályozza a lakás leghidegebb pontján, az indítja a szivattyút. A kazán olyan régi hogy nem elektromos, szimplán van benne egy termosztát meg 10-20L tartályka, azt tartja 40 fokon. Ha a szivattyú kikergeti belőle a meleget, belobban és nyomja 22kw-ttal. Nem tud visszaszabályozni sem - következő ennek a cseréje lesz.
A kazánházban, közvetlenül a visszatérőben a kazán előtt van egy 100w-os grundfos szivattyú, az is van vagy 15 éves :) Nyitott rendszer, tetőn az előremenő tágulási tartályban végződik.
Egyszerű mint a szög.
a cél az lenne, hogy a fenti szobákból hármat nem fűtünk, csak ha vendégek vannak, ott most kb 10 fok van (golyóscsap elzárva). A többiben 20-23.
Szeretném szobánként szabályozni, mert pl. kisbabánk van, oda kell a 22-23, estére még több is. Ezt sajnos állandóra szelepekkel nem lehet beállítani csak termosztátonként.
Most nem tudom milyen és hány darab szivattyú van a rendszeredben, feltételezem osztónként egy-egy.
Ha ezek fix tömegáramúak, akkor kicsit gondban leszel... Ugyanis ha pl 2 kör van csak nyitva a 6-ból, akkor a szivattyú "ereje" nem hatfelé oszlik, hanem csak kétfelé, azaz gyorsabban kergeti a vizet.
Ha kinyit a többi, akkor viszont a sebesség belassul, ezáltal teljesen más lesz a körök melegitése, mikor 2-4-6 van nyitva.
Emiatt be kellene tenni két Alpha2-t, vagy más önszabályzós szivattyút, amin be lehet állitani, hogy a tömegáram legyen azonos. (azaz leveszi a teljesitményét, ha kevesebb köröd van nyitva) Ez darabonként 40-45e Ft.
Vagy van a másik megoldás, hogy vezérelt körönként egy szivattyú, de az 14 körnél szerintem hülyeség.
A Q7-es termosztát pedig +0, -0.2 fokos érzékenységre állitva tökéletesen jó a padlófűtéshez (tapasztalatból mondom), észre se lehet venni a hőingadozást.
A magam részéről évekig fűtöttem úgy, hogy a pellet kandallóm vízhőmérsékletével szabályoztam, meg persze a radiátor csapokkal. Most van egy fix telepítésű, digi termosztát, semmi extrával, meg egy vízhőmérséklet érzékelő az egyik kör keringetőjén, hogy feleslegesen ne forogjon.
Ha jól nézem, ez körönként úgy 7e meg a központ és a szobatermosztátok?
Padlőfűtést jobb a vízhőmérséklettel szabályozni, mert a nyit/zár megoldással az lesz a baj, hogy a padló tehetetlensége miatt még a 0,2 fokos érzékenységű termosztáttal is érzékelhető ingások lesznek.
Szerintem a fenti pénzből egy külső és/vagy belső hőmérséklet alapján keverő automatikát is ki lehet hozni, annak több értelme volna, a helyiségeket áramait meg a golyóscsapok helyére felrakott szeleppel egymáshoz képest beállítani.
Két szintes ház, csak padlófűtés (földszint 8, emelet 6 kör), 20 éves hagyományos kazán az alagsorban.
A köröket az osztó-gyűjtőknél (be- és kimeneti oldalon is) fél collos golyóscsapokkal lehet akár teljesen is kiszakaszolni, de semmilyen más szabályozásra nincs lehetőség, ugyan "félig" elzárva tarthatom a golyóscsapot, de az attól nem szobánkénti szabályozás.
A gyűjtő oldali mofém golyóscsapokat cserélném motoros vezérlésre, vmi rádiós computherm rendszerre zónaközponttal és körönkénti motoros zónaszelepekre.
Kérdésem:
A golyóscsapokat egy az egyben tudom cserélni a motoros zónaszelepekre? Csinált már vki hasonlót?
Az osztó-gyűjtőn sincsen szelep, azaz az csak egy sima osztó ill. sima gyűjtő, mindent rajta kívül kell csinálnom.