Keresés

Részletes keresés

kendu Creative Commons License 2011.03.01 0 0 51469

Én nem tudom ez hogy van másnál, de nekem a 180-as radiátor, CSAK bal oldali bekötéssel, mindenhol egyenletesen rétegződik. Tehát nekem a jobb alsó sarka ugyanolyan, mint a bal alsó sarka.  Pedig a torló tökíg nyitva van, nincs semmi szabályozás rajta. Nem törvényszerű a rétegződés? Esetleg a kollégának lehet más problémája is, nem? Lehet dugulás van a csatornákban, vagy levegő...?

Számomra nagyon meglepő volt amikor beüzemeltük ezt az új 180-as radiátort, hogy a teteje végíg forró és az alja végíg langyos. Kellemes csalódást okozott.

Előzmény: halaloszto (51468)
halaloszto Creative Commons License 2011.03.01 0 0 51468

de, emiatt huvosebb az a sarka. de ennel jobbra nem lehet megcsinalni. ha nem atloban lenne kotve, a komplett masik fele meg hidegebb lenne.

 

tuti hogy jol megy benne a viz? tehat jobb fent meleg be, bal alul hideg ki?

 

vajk

Előzmény: icrup (51464)
kendu Creative Commons License 2011.03.01 0 0 51467

Mivel elég furcsán teszed fel a kérdéseket, kibogoztam, hogy valószínüleg az utolsó sor nem a radiátorra vonatkozik, hanem a termosztátra.

Nekem kb  5-6 méter és 4db B30-as falon keresztül tökéletesen megy még gyenge elemmel is.

Előzmény: icrup (51464)
gmkiev Creative Commons License 2011.03.01 0 0 51466

Ma a egyik legjobb. És mióta a LAMPART nem gyárt, a Magyarok között ő a legjobb. (más gyártó níncs!:)))) )

Előzmény: cucu (51465)
cucu Creative Commons License 2011.03.01 0 0 51465

Sziasztok

Létezik Hajdú gázkészülék vízmelegítőben? Mert egy ismerősöm állítólag ilyet vett. Ha igen, ismeri valaki közelebbről? Jó a minősége? (70 ezerbe került.)

icrup Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51464

Köszi.

Sejtettem,hogy a válaszok után lesz még kérdésem:-)

 

Akkor nem ettöl hidegebb a jobb alsó sarka táján az 1,8as jobb fent,bal lenti kötésű radiátorom?

 

És mennyire megbizhatóak ezek,6-8métert+ egy-két 10es falat átvisznek?

Előzmény: halaloszto (51462)
kendu Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51463

Nekem egy nagyon alap termosztátom van, de ez is jelez jó előre, hogy gebasz lesz, ha nem adsz neki enni friss elemeket.

Computherm Q3 RF. Ha ez jelez akkor a drágábbak is!

Előzmény: icrup (51461)
halaloszto Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51462

1. mert igy egyenletesebb lesz benne az aramlas. egy 2m hosszu radiatort ha egyik vegen kotsz, akkor minnel messzebbi egy borda, annal kevesebb viz fog benne aramlani

 

2. a tobbsegnel az ado meg kell x idonkent ismetelje a statuszt, igy nem foz meg.

 

3. az a legfelul az a nyitott rendszereknel volt.

 

vajk

Előzmény: icrup (51461)
icrup Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51461

Sziasztok.

Lenne pár (hülye)kérdésem.

Miért szokták a hosszabb radiátorokat keresztbe kötni?

Rádiós termosztát időben jelez,hogy lee og merülni vagy egyszer csak lemerül ép fütés közben azt arra érek haza,hogy szauna van a lakásban?:-)

A mostni készülékekben általába már benne van a tágulási tartály ami igy nem a fűtési rendszer legmagasabb pontján van, nem az volt,hogy a tartálynak kell legfelül lenni?

 

kösz

papesz28 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51460

most már nincs nekik ecosy sorozat, és a váltó is bekerült a házba:)

drágább is lett:))))), de legalább nem kell szerelni

Előzmény: joevagyok68 (51459)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51459

Igen

Jelenleg nem tudom , hogy mi a trend, de 3 éve nekünk az sd ecosyhoz külön kellett megvenni a váltószelepet (ha jól emlékszem + 13eft volt)

De majd a szakik jönnek és......

Előzmény: kendu (51458)
kendu Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51458

És akkor, ha jól értem ehhez csak egy sima fűtő kazán kell és a szelepek mondják meg merre menjen a melegvíz? A tárolón keresztül, vagy direkt a lakásba a radiátorokhoz?

Előzmény: joevagyok68 (51457)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51457

hőcserélő van benne és a kazánban lévő váltószelepen keresztül, tulképpen a fűtővízzel melegíted a tartály vizét.

A HMV előnykapcsolást élvez, ha fűtés közben kellene a vizet melegíteni, akkor átkapcsol arra, majd ha kész vissza fűtésre....

 

Szerintem ne a kazán gyártójának indirektjét válaszd - az mindig rohadt drága -, hanem nézz körül a darzicéknél.

http://www.szakszer.hu/node/42

Nekünk OKC 125 ntr/HV van

http://www.szakszer.hu/sites/default/files/Kozvetett_32+33.pdf

ebben 1,45 m2 a hőcserélő felülete , a vizet 10-ről 60 fokra 14 perc alatt fűti fel.

 

Mi négyen vagyunk - spórolós vízfogyasztással- , napi 0,8 -1 m3 gázfogyi szokik lenni nyáron.(fölfűtés/hőntartás)

Nekünk ZV4 volt , azután 1 álom......már az is nagyszerű, hogy vizzel is takarékoskodhat az ember....nem köll szöszölni zuhanyzáskor a beállítással! Kkeverős csapteleppel, ahol elzárom, olyan hőfokú víz jön megnyitáskor...

 

 

Előzmény: kendu (51454)
NRZ Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51456

Melyik gyártmányú press idom a legkisebb ellenállású? Régebben szó volt itt a topicban, de nem találom.

Előzmény: papesz28 (51455)
papesz28 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51455
A gép maga több száz ezer ft, de gépészboltban lehet bérelni 2500-3500ft/nap

Igy hogy falon kivül lesz, igy jó a kulcsos megoldás is,azt házilag is könnyen össze lehet rakni,és ugyanúgy elbirja hálózati nyomást

Ha még kérdésed van irj bátran

Végezetül még egy jó tanács, kalibrálni szükséges,mert az idomban lévő gumigyűrűt elnyomja.és lehet kinlódni, ahol veszed az idomokat, meg a csövet, kérdezz rá
hogy tudnal-e adni
Előzmény: Plöttyuraság (51452)
kendu Creative Commons License 2011.02.28 0 0 51454

Írnátok nekem pár szót az indirekt tárolóról? Annyit tudok, hogy hmv-t lehet tárolni benne. A közeljövőben kazáncsere lesz és eddíg kombi turbó van a tervben, de kicsit tartok az átfolyós vízmelegítéstől, tapasztalatok alapján tudom, hogy van annál jobb is. Szóval, hogyan működik, mennyire gazdaságos.?

Jelenleg 120l-es villanybojlerünk van és két felnőtt meg egy gyerek van a házban. Ha az asszonyra rájön a takaríthatnék, akkor ki tudja üríteni simán a 80 fokos vizet belőle és mivel vezérelt árammal megy, este jön a meglepetés fürdéskor.

baradlayrichard Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51453

Sziasztok,
Felültöltős Hajdú mosogép ha nem fűt, mi lehet a baja?

 

Hideg+meleg vizes csatlakozású, azt hiszem energomat thermo lehet a típusa. Jelenleg csak hideg vizet kap.

Plöttyuraság Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51452

Papesz!

 

A géppel préselthez a gép kb milyen árban van?

Ja!Az idomok azok egytől egyig a falon kívül lesznek!

A kulcsos megoldásu az nem birja el a viznyomást ami a hálozaton van?

Igen sokat segítettél!

köszi!

Előzmény: papesz28 (51451)
papesz28 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51451

Plöttyuraság

 

Az idomokat kétféle képpen lehet rögzíteni a csőhöz

-az egyik kulcsos roppantó idommal

-a másik pedig géppel presses idommal

A második a biztonságosabb, 10 bar nyomást is gond nélkül kibír

 

a szigetelés feltétlenül szükséges, lehet venni gyárilag szigeteltet

vagy szigetelést külön

http://poly-mix.com/aruhaz/index.php?inf_cszam=13136000-71&inc=egytermek&tcs_id=45&cnev=Tubolit%20SG%20cs%u0151h%E9j%2018-4%2015fm/t

 

http://poly-mix.com/aruhaz/index.php?inf_cszam=13136000-39&inc=egytermek&tcs_id=45&cnev=Tubolit%20DG%20cs%u0151h%E9j%20%2018x%206%202fm/s

 

remélem tudtam segíteni

Előzmény: Plöttyuraság (51449)
Zölduborka Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51450

Sziasztok!

 

Van egy Fég/Junkers kb. 20 éves 24kW-os kombi cirkóm, ami ma elkezdte azt produkálni, hogy fűtés van, de melegvíz nincs, illetve nagyon harmatos, éppen valamivel melegebb, mint a hideg. A vízhőfok 70 fok körüli, amikor csak a fűtés megy, ha leveszem a fűtést és megnyitom a melegvizes csapot, belobban a kazán, de a vízhőfok visszaesik és kb. 40 fokon stabilizálódik.

Van ötletetek esetleg?

 

Köszi

Plöttyuraság Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51449

Üdv mindenkinek!

 

Kérdéseim lennének!

5 rétegű csőből szeretném megcsinálni a házban a vízvezeték rendszert.

Kérdés:az idomokat nem nyomja le a nyomás a csőről?

            kell-e valamivel szigetelni a csővet ha beteszem afalba?

 

a segítséget előre is köszi!

papesz28 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51448

visszajön az kitartás:)

 

Az összeget úgy nézd, hogy magadnak csináltad, mit lett volna, ha szakit hívsz, máris jobb a kedved nem, mennyit spóroltál már most:)

Előzmény: KömKel (51447)
KömKel Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51447

Hát akkor kösd fel a gatyót :D

Én is most zónásitottam szét teljesen a házat, 4 termosztát, 4 zóna. Fal, mennyezet és padlófűtés.

Asszony beleőszült a költségekbe :)

 

Szerencsére nekem a padlófűtésem egy 4-es osztógűjtőn van (3 nappali, egy a közös légterű előszoba), ide raktam az osztógyűjtő elé egy zónaszelepet, ami egyszerűen lezárja/kinitja az egészet. Ide kerülhetett a sima szivattyút is, mert ez ugye állandó tömegáramú. Szivattyú 21e, zónaszelep 18e.

 

Fal/mennyezetfűtés, 6 kör, mindenhová az osztógyűjtőre elektromotoros termofej. Mivel ezek 2-2-1-1 felállásban kapcsolódnak, ide kellett egy Alpha2.

Termofejek 7e/db=42e, szivattyú 45e, 4 zónás zónavezérlő 13e, 3 db Q7 termosztát 3x6e, REV24 21e.

 

Tehát összesen a zónásitás: 178e ft. (bazzeg, igy összeadva ez krva sokk!)

Ehelyett kezdetben ment a szivattyú (21e), Q7 termosztát (6e), azaz 27e Ft. 

 

Namost a 151e Ft-ot elosztom a gáz árával: 1078 m3 gázt kellene spórolnia a zónásitásnak... Évi 2000 m3-ből.

A büdös életbe nem jön vissza az ára...

Előzmény: zordonC3 (51445)
zordonC3 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51446

válaszodra reagálva egy szivattyú van, a kazán előtt, osztó-gyűjtőknél nincs. Most jelenleg egy szimpla Q7-es computherm (levegőt méri) szabályozza a lakás leghidegebb pontján, az indítja a szivattyút. A kazán olyan régi hogy nem elektromos, szimplán van benne egy termosztát meg 10-20L tartályka, azt tartja 40 fokon. Ha a szivattyú kikergeti belőle a meleget, belobban és nyomja 22kw-ttal. Nem tud visszaszabályozni sem - következő ennek a cseréje lesz.

Előzmény: KömKel (51444)
zordonC3 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51445

A kazánházban, közvetlenül a visszatérőben a kazán előtt van egy 100w-os grundfos szivattyú, az is van vagy 15 éves :) Nyitott rendszer, tetőn az előremenő tágulási tartályban végződik.

 

Egyszerű mint a szög.

 

a cél az lenne, hogy a fenti szobákból hármat nem fűtünk, csak ha vendégek vannak, ott most kb 10 fok van (golyóscsap elzárva). A többiben 20-23.

 

Szeretném szobánként szabályozni, mert pl. kisbabánk van, oda kell a 22-23, estére még több is. Ezt sajnos állandóra szelepekkel nem lehet beállítani csak termosztátonként.

 

Ezért is próbálok tippeket kapni :D

Előzmény: KömKel (51444)
KömKel Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51444

Ki tudod cserélni minden további nélkül.

 

Viszont:

Most nem tudom milyen és hány darab szivattyú van a rendszeredben, feltételezem osztónként egy-egy.

Ha ezek fix tömegáramúak, akkor kicsit gondban leszel... Ugyanis ha pl 2 kör van csak nyitva a 6-ból, akkor a szivattyú "ereje" nem hatfelé oszlik, hanem csak kétfelé, azaz gyorsabban kergeti a vizet.

Ha kinyit a többi, akkor viszont a sebesség belassul, ezáltal teljesen más lesz a körök melegitése, mikor 2-4-6 van nyitva.

 

Emiatt be kellene tenni két Alpha2-t, vagy más önszabályzós szivattyút, amin be lehet állitani, hogy a tömegáram legyen azonos. (azaz leveszi a teljesitményét, ha kevesebb köröd van nyitva) Ez darabonként 40-45e Ft.

Vagy van a másik megoldás, hogy vezérelt körönként egy szivattyú, de az 14 körnél szerintem hülyeség.

 

A Q7-es termosztát pedig +0, -0.2 fokos érzékenységre állitva tökéletesen jó a padlófűtéshez (tapasztalatból mondom), észre se lehet venni a hőingadozást.

Előzmény: zordonC3 (51440)
gmkiev Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51443

A magam részéről évekig fűtöttem úgy, hogy a pellet kandallóm vízhőmérsékletével szabályoztam, meg persze a radiátor csapokkal. Most van egy fix telepítésű, digi termosztát, semmi extrával, meg egy vízhőmérséklet érzékelő az egyik kör keringetőjén, hogy feleslegesen ne forogjon.

Tehát semmi okosat nem tok!

Előzmény: andreacsk' (51439)
smith Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51442

Ha jól nézem, ez körönként úgy 7e meg a központ és a szobatermosztátok?

Padlőfűtést jobb a vízhőmérséklettel szabályozni, mert a nyit/zár megoldással az lesz a baj, hogy a padló tehetetlensége miatt még a 0,2 fokos érzékenységű termosztáttal is érzékelhető ingások lesznek.

Szerintem a fenti pénzből egy külső és/vagy belső hőmérséklet alapján keverő automatikát is ki lehet hozni, annak több értelme volna, a helyiségeket áramait meg a golyóscsapok helyére felrakott szeleppel egymáshoz képest beállítani.

Előzmény: zordonC3 (51440)
zordonC3 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51441

A kérdéshez az adatok: a golyóscsapjaim helyére beszerelhetőek-e a DN15A szelep + DF110E computherm állítómű?

Előzmény: zordonC3 (51440)
zordonC3 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 51440

Sziasztok, tudna nekem vki segíteni?

 

 

Két szintes ház, csak padlófűtés (földszint 8, emelet 6 kör), 20 éves hagyományos kazán az alagsorban.

 

 

A köröket az osztó-gyűjtőknél (be- és kimeneti oldalon is) fél collos golyóscsapokkal lehet akár teljesen is kiszakaszolni, de semmilyen más szabályozásra nincs lehetőség, ugyan "félig" elzárva tarthatom a golyóscsapot, de az attól nem szobánkénti szabályozás.

 

 

A gyűjtő oldali mofém golyóscsapokat cserélném motoros vezérlésre, vmi rádiós computherm rendszerre zónaközponttal és körönkénti motoros zónaszelepekre.

 

 

Kérdésem:

 

 

A golyóscsapokat egy az egyben tudom cserélni a motoros zónaszelepekre? Csinált már vki hasonlót?

 

 

Az osztó-gyűjtőn sincsen szelep, azaz az csak egy sima osztó ill. sima gyűjtő, mindent rajta kívül kell csinálnom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!