Vettem karácsonyra 10 Wattos LED reflektorokat kültérre.
Szépséghibája, hogy mindössze 25 cm-es a bekötő kábele, amit nem lehet kicserélni hosszabbra (pedig így akartam megoldani a bekötést) mert ez a vezeték egyből az elektronikába megy bele és nincs hely kötésre.
Mivel kültérinek van megjelölve, ezért sehogyan sem értem, hogyan lehet korrekt módon megoldani a bekötését. A széldeszkára akartam felerősíteni fejjel lefelé, és a széldeszkán menne fel a vezeték a padlásra, de ehhez a 25 cm-es kábel rövid. Ha bele toldok, az nem csak csúnya lenne, de nem is annyira kültéri megoldás.
Vajon a gyártó hogyan képzelte el a bekötését? Ez volna a kérdésem. És tudtok-e erre valamilyen szakszerű megoldást, azon kívül, hogy vissza viszem a boltba.
Köszönöm a válaszokat, akkor kipróbálom egy graetz híd + kondenzátor + 12V relé összeállítást.
A feladat az lenne, hogy a jelenlegi csengő megnyomásakor szóljon a régi fali csengő és a rádiós is szólaljon meg. A rádiós kapcsolóját vezetném ki és kötném a relére...
A motor önmagában nem dönti el, kötelezőséget a biztonsági előírások döntik el milyen veszélyekre
kell számitani az adott gépnél amit müködtet, mit kötelező beépíteni (vészleàllitó, feszültség kimaradás, túláram,stb.), mivel tudod könnyen biztonságosan hozzáfèrhetően kapcsolni, a többi gazdasági kérdés
mivel oldod meg ezt, milyen károd származik ha tönkre megy a motor valamelyik szüksèges vèdelem hiánya miatt.
Sziasztok. A segítségeteket kérném. Adott egy három fázisú 4kw 8.8A villanymotor a kérdés h kötelező e nyomógombos relés indítás, vagy megoldható egy Ganz KK2-6002 ki-be kapcsolóval is?(63A,22kw)
Már más is írta: ha a 8 voltra ráteszel a graetz-et, annak a kimenti feszültségéről már megbízhatóan be fog húzni egy könnyen beszerezhető pici 12 voltos relé.
Ha ráteszel egy elektrolit kondenzátort is, úgy még jobb lesz.
"Ehhez szeretnék egy vezeték nélküli csengőt illeszteni,"
Már csak azt nem tudjuk, hogy a régi csengőt szeretnéd a rádiós gombbal is csengetni, vagy a régi nyomógombbal szólaljon meg a rádiós bimbamm is (esetleg mindkettő) mert egyik feladat sem lesz egyszerű...
Egy "hagyományos" csengő áramkörbe szeretnék egy relét illeszteni. 8v trafó, csengő + csengőnyomóból áll az áramkör jelenleg. Ehhez szeretnék egy vezeték nélküli csengőt illeszteni, a jelenlegi megtartása mellett.
Hogyan tudnám ezt legegyszerűbben megtenni? Első körben az egyenirányító, 5V feszültség stabilizátor, 5V relé jutott eszembe, de hátha meg lehet ennél is egyszerűbben oldani...
A piros led nem azt jelenti, hogy amíg nem nyugtázod, addig nem nézi a füstöt. Attól még kiválóan működik a füstérzékelő továbbra is, hogy égve maradt a led rajta.
Persze engem is zavar, ha látom, hogy ég és eloltom rögvest :)
Annak az égve maradó lednek egyetlen funkciója van: ha sok ilyen érzékelő van egy épületben és nincsenek külön jelzővonalon, akkor tűzriasztás esetén gyakran előfordul, hogy nem ég semmi, viszont jó lenne tudni, hogy a sok közül melyik érzékelő csinálta a balhét. Tehát a tűzoltók lenyugtatása után végig lehet venni az összes érzékelőt és megnézni, hogy melyiken világít a piros fény, az volt a tettes. Ha ez egy hosszú folyosó mennyezetén van, akkor valószínűleg ki kell cserélni az érzékelőt, ha viszont a kisraktárban világít, akkor a dolgozók oda járnak titokban cigizni (is;)
Ha gyakran van igény piroslámpa kiojtásra, akkor okos ötlet egy nyitó nyomógomb közbeiktatásával megszakíthatóvá tenni a tűzjelzők felé menő kábel tápfeszültségét (pl a riasztóközpont dobozán), de a legtöbb riasztónál van lehetőség a riasztó kezelő billentyűzetéről is ilyen piroslámpa kioltó utasítás kiadására.
20-30 év előtt nemigen, viszont beporosodhat a belseje.
"Használ neki egy sűrített levegős fújkálás?"
A sűrített levegő sajnos csak egy kis részét szokta elérni. Szétszerelés, lelkiismeretes portalanítás (MINDEN felületet, nem csak amiről te azt hiszed, hogy fontos!! plusz az infravörös fényt kibocsátó LED-et és az érzékelő szemet is), összerakás, tesztelés (pl.füstölés).
Sokan azt hiszik, hogy elromlott a füstérzékelőjük, mert nem akar elaludni rajta a piros figyelmeztető fény. Ez a fény direkt marad égve rajta (nem hiba, hanem szolgáltatás), ilyenkor meg kell szakítani a füstérzékelő energiaellátását egy másodpercre (többnyire csak le kell venni az aljzatáról), ettől a piros fény megnyugszik.
Józan paraszti ésszel gondolkozva... csak próbáld ki előtte-utána az érzékenységét mondjuk cigarettával, kínai füstölővel, újságpapírral. Persze ne legyen másnap az index címoldalán!
Továbbá az lenne a kérdésem hogy mit kell tenni akkor ha a telkünkön el szeretnénk bontatni a rajta levő házat és addig lekössenek minket az elektromos hálózatról.
Továbbá keresek regisztrált villanyszerelőt, az alábbi feladatokra
- Földkábeles bekötés előkészítése
- Mérőóra létesítése "előkészítve, GEO, és kétirányú merőhelyre max 3x32A terhelhetőségig.
- Egyéb elektromos közmű becsatlakozás előkészítése
Munka várható kezdése Február 15-28 között lenne.
Munka helye : Üröm
Az egyéb épület villamossági munkák, a készültség szerint megbeszélés tárgyát képezheti.
Vagy várja meg a hétfőt, vegyen a bótban egy gyári lengő biztosítékot egy 10A-s betéttel, blankolja meg a két végét és dugja be a kis izzószál helyére :)
Az egész oda van rögzítve kötegelővel egy kábelkorbácshoz úgy, hogy az a kis szál nem érhet hozzá semmihez
de azt is mondtam, hogy kerítsenek darabka vastag villanyszerelő csövet és húzzák rá az egészre, hogy biztosan semmi ne érhessen hozzá az izzó szálhoz.
"Ha a PIR nem nézi közvetlenül az ablakot, akkor lehet, hogy kiegyenlítődik a hőmérséklet, mire a friss levegő a PIR látókörébe kerül. "
Előbb még tized fokokat emlegettél, ugye egy 15-30 négyzetméteres szobában elég nehéz elképzelni, hogy mire a közepére ér a huzat, arra tized fok pontossággal kiegyenlítődik? Persze laborban meg itt bármi előfordulhat. Gyakorlatban meg a szoba másik felé is 10 fokos különbség lesz.
"ha a PIR nem az ablakra nézett, akkor sem a nyári melegben, sem a téli huzatban nem volt vakriasztás."
Ha a PIR nem nézi közvetlenül az ablakot, akkor lehet, hogy kiegyenlítődik a hőmérséklet, mire a friss levegő a PIR látókörébe kerül. De az is lehet, hogy ha az infra mesze van (ahol már távol vannak egymástól az egyes érzékelési zónák), az ablak előtti levegő-kavarodási pont egy "vak" területre esik.
Ezért jobbak vakriasztásilag pl
- a kettős érzékelőjű infrák: a két szem érzékelési zónái el vannak tolva egymástól és ha csak az egyik szem lát valamit, az még nem számít betörőnek
- még jobbak a radar+infrák, mert hiába lát az infra-rész betörőt a huzat miatt, ha ugyanakkor a doppler-radar szerint nincs ott semmi érdekes.
"hogy nyitva hagyom a budiajtót"
A hatalmas budiajtó megmozdítása örvényeket kavar, ami még fél méterről is más hőmésékletű levegőt ránthat át a szomszéd helyiségből. Plusz az ajtó mozgó felső része másképpen takarja a hideg/meleg falat/ablakot a mozgásérzékelő elől. Ennyire kis helyiségben lengess pl papírzsepkendőt valami pálca végén a szem közelében.
"Te és ezek szerint mellément a megfejtésed."
Mutass rá a javaslataim között a budiajtó-rángatásra és akkor megbeszélhetjük a mellément fejtegetéseimet :)
Autó basszus erősítőjéhez (pontosabban a kondihoz) 4mm2-es vezeték ment (30A biztiről), erről a pontról vittem tovább egy hűtőtáska dugaljat 1,5-ös vezetékkel, de a nyaralóban nem volt lengő biztosíték aljzat, a legközelebbi város meg fejenként egy üveg bornyira volt tőlünk. Tehát, ahogy Mekk Gájver nevű unokaöcsém (és leghíresebb tanítványom) mondaná: abból oldottam meg a problémát, amit a környéken találtam :)
Az amper-érték persze nincs hitelesítve, a lényeg az volt, hogy a az 1,5-ös keresztmetszetű vezetékszakasz elején egy ponton kb tizedére csökkenjen a keresztmetszetet (az "olvadószál" kb 0,15 mm2-es).