Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Igen, igazad volt. Én balgatag a 300-asból indultam ki, nem néztem utána, hogy mi van ha neked 500-as van. Hát az egyiknél 0%, a másiknál 1%. Nem sok a különbség, de pont annyi, hogy az egyiknél átereszt, ezért érezted, a másiknál nem:)
Ne a kereskedelmet nézd hanem agyártó wboldalát (il. katalógusát) ot megtalálod milyen feladtra melyik tipus kell, és utána célirányosan a forgalmazóknál.
Vannak dolgok amik számomra érthetettlen. A fűtési előre menőt T100 as termó szelep temperálja átl. 50°ra. És itt van amit nem értek,(melléket rajz) Ami elmegy mennyiség az "A" ponton az vissza kell jönie "B" ponton, de ez nem így van mert a "C" ponton a pufferből is szív.
Erre akor jöttem rá ha a puffer alsó része is 70-80°os, és a termó keverő nem 50° ot nyomott hanem 70° körűl, mert a fufferból is szivot, jólehet a fűtési visszatérő csak 40°volt. Talán egyedüli folytás a visszatérőben a szütő. Minden esetre az "M" motoros szelep helyére egy rugós visszacsapot rakok, ezzel két legyet ütők egy csapásra: a termó keverő nem tud innen szívni, és a rendszer sem megy át gravitációba ha áll a fő fűtés szivattyú. (korábban ezért kellet a motoros szelep)
A KVS érték a szelep áramlási (hidralikai) ellenálását fejezi ki, minnél nagyobb ez az érték anál kevesebb ellenálást felyt ki.
Az elöbb emlitett ESB szelep 1,5 KVS értéke elég rossz, fő fűtési körbe nem ajánlom. A gyártó oldalán megtalálod melyik tipúst milyen feladatra javasolja a gyártó!
Ha a hőcserélő előtti részt nem akarod nagyon átrendezni, akkor van másik megoldás is.
A hőcserélő kazánoldali körébe kell beépíteni egy termoszelepet, amin a fej távérzékelős (kapilláris csöves)
pl:
A kapilláris csövet pedig a hőcserélő másik oldalán a padló felé menő csőbe meríteni.
A termofej a padlóba menő víz hőmérséklete alapján úgy fogja fojtani a puffer felől érkező vízáramot, hogy a padlóba mindig a fejen beállított hőmérsékletű víz menjen.
Leszállítva 43 Ft/kg, főként keményfabrikett. 107 m2-t fűtök nappal 22 C-ra, reggel 9-től este 20 óráig, jelenleg 40-45 kg fogy naponta. Éjjel nincs fűtés, reggelre 18 C-ra hűl vissza a lakás. A lemezkazán egy régi, kisipari gyártmány ~ 30éves, 19 kW-os., rá van kötve egy 80 l-es HMV bojler is, a fűtési szezonban arról lekapcsolom a villamos fűtést.
Most füsthőre megy egyelőre.Lambdára csak kis pluszlevegőt adnék ventillátorral a priméren vagy szekunderen.Ha nem is a tökéletes égésig,de affelé fogom tolni az arányokat.Van egy axiális ventim is 4 fokozattal,klimás audi befuvója volt.Azt is előkeresem,orr csak a fokozatokat kellene váltogatnom mondjuk relékkel.De ez majd eldől mit hogy attól függ mennyi a levegőigény.
jo lesz a vta322, aposnak is azt raktunk be kettot is, egyet a padlohoz egyet a radiatorhoz. lehet allitani a homersekletet ha leveszed a kupakjat van egy szamozott tekero, 35-60ig allithato amit belinkeltel
lehet, hogy neked a 372es jobb lenne ha az egesz haz padlofuteses
Na fél órája lett meg a szélessávú lambdaszondám.Holnap kiderül érdemes-e rá szabályozni.150℃-tól 850℃-ig használható,2db keretes ventillátort rakok fel,feszültseggel megnézem mit változik a lambda ha tolok neki kis plusz levegőt.Le is fogom loggolni a lambdát ha valakit érdekel este felnyomom.
padlófűtés meg onnan indul, tehát a legtöbb port (a levegővel együtt) az fogja megmozgatni.
Ezen logika mentén por kérdésben a padló labdába sem rúg az 50-70 fokos radiátor mellett, ahol az áramlási sebesség a fűtőtest konvektív jellege miatt kb. egy nagyságrenddel nagyobb... :-)