Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 31
há kérdezd meg a rizszabálókat mi a bánatot kavartak össze vissza! :-)) nekem meg ha világit a klima gomba kkor van kikapcsolva, ha nem világit akkor megy a klima. az sem teljesen normális! :-))) kb mint a gazdája! :-))

Eco... audi 100-ban is volt economy... az 5 sebesség helyén! :-))) a másik dilis banda! :-)))

Előzmény: Zak (28)
DarkSide Creative Commons License 2002.05.02 0 0 30
A/C-ben padlógáz esetében leoldja a kompresszort? Ha nem, akkor terheléscsökkentés céljából, gazdaságossági okokból van benne az Economy. Egyéb ötletem nincsen, a Lancerben nem kapcsoltam soha Eco állásba, normál üzemmódban(A/C) is kapcsolgatta saját magát, bár volt alatta teljesítmény. :)
Előzmény: Zak (28)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 29
Elektronikus szivárzás érzékelő a legkisebb szivárgást érzékeli, még azt is amit a whürtös spray sem mutat ki!!!!! Kérdezd meg mivel nézik! Ha nem tudnak műszereket felmutatni és nem azzal mérik felejtős!!!
Ja és a csatlakozási pontokat plombáltasd le (festék rája) és akkor kell hogy valamilyen garit vállajon! he nem elő a baseball ütő és puff! :-))

Ha bent erszt az érzed/érezned kell/ nem kicsit büdös! :)

Előzmény: fda (27)
Zak Creative Commons License 2002.05.02 0 0 28
De azt akkor is megpróbálja, ha nincs benyomva az ECONO, de ventillátorkapcsolo AUTO-ban van. Ha se A/C, se ECONO, kint van 33 fok és beállítom 24-re, akkor is próbálja, nyomatja a kinti levegôt ezerrel a legnagyobb ventillátor-fordulatszámmal, mert eleve a fűtés is szabályzós.

Hát akkor ebbôl arra következtetek, hogy talán az lehet, amire gondoltam, hogy az A/C folyamatos, az ECONO meg leoldja a kompresszort, ha nem kell...

Egyéb ötlet?

Előzmény: kelemenb (26)
fda Creative Commons License 2002.05.02 0 0 27
Sziasztok!

Előre is bocs, kicsit hosszú lesz.
Én a Nagykörösi úton töltettem, tavaly, de nem vagyok megelégedve. Hogy miért:

Klíma egyszer csak nem megy. Irány a klímás (Kecskemét). Diagnózis: alacsony a nyomás a rendszerben, valahol elszökött a gáz. 10 000-ért megtöltik. Épp nem volt nálam annyi, úgyhogy hagytam a dolgot.

Utána a Nagykörösin jártam, ki van írva, hogy egy töltés 9700 pénz. Kijött a srác, leeresztette a rendszert, aztán nyomáspróba sűrített levegővel. 15-20 percig állt az autó, a nyomás nem csökkent. Diagnózis: a rendszer nem ereszt, tölthető.
Ezután rákötöttek egy gépet, ami a nedvességet (?) szívja ki. Az ment vagy 10 percig. Utánna hozták a palackot, klíma bekapcs, töltés, irány a kassza: 9700 Ft.
Ezután hűtött, mint az állat, úgy 1 hétig. Utánna 1 hónapig másik autóval jártam. Amikor visszaültem az enyémbe, a klíma nem kapcsol be. Irány a szervíz, ahol megállapították, hogy megint kicsi a nyomás ezért nem kapcsol be. Kérdeztem, hogy akkor minek mérték meg és miért mondták, hogy nem ereszt. Azt válaszolták, hogy olyan kicsi a szivárgás, hogy több hétig tart amíg elszivárog annyi anyag, hogy a nyomásérzékelő letiltson. Javasolták, hogy töltsük meg festékkel, az majd mutatja, hogy hol szivárog.
Rendben. Festék betölt, klíma megy (persze nem olyan erősen mint előtte) irány a kassza (6500 Ft)
Egy hónapig nyúztam, utánna visszamentem, hogy nézzék meg hol ereszt. Nézegették egy lámpával a rendszert de sehol nem találtak szivárgást. Ezután közölték, hogy biztos valahol a műszerfal alatt ereszt, de oda nem tudnak benézni, a műszerfal pedig szegecselve van, le kéne fúrni az egészet. Szerintük nem érdemes hozzányúlni(!)

Ekkor döntöttem úgy, hogy ezt a céget a jövőben kihagyom. Közben jött a tél, a hajtószíj ramaty állapotban volt, úgyhogy felrakattam egy másikat, ami nem hajtja a klímakompresszort.
Most pedig megint itt a nyár.Ha valaki tudna egy megbízható, tisztességes klímaszervízt ajánlani...

FDA

kelemenb Creative Commons License 2002.05.02 0 0 26
Zak

ECONOMY állásban általában megpróbálja kompresszor nélkűl, a külső levegőből beállítani a hideg/meleg állítólappal az általad beállított hőfokot.

kelemenb

Előzmény: Zak (25)
Zak Creative Commons License 2002.05.02 0 0 25
Nem hinném, mert minden esetben automatikus a hômérséklet-állítás (odahúzom 24 fokra a bizgentyűt és tartja) meg az is automatikus, (már ha a ventillátorkapcsoló AUTO állásban van) hogy honnét fúj, sôt mindent el kell zárni és ô nyitogatja magának alul-fölül-középen, ahol éppen köll...
Előzmény: BX_thomas (24)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 24
az economy nem az autómatikus szellőzés?
Előzmény: Zak (21)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 23
változó merre van annak csak az a lényege hogy az olajat hozzákeverje a gázhoz.

A nyomásgombán meg rajta van az alső és felső nyomás érték. nekem spec 2,5 és 20 bár asszem /lusta vagyok megnézni/

van amelyik elektronikus van amelyik mehás.
de az adagoló mindekettőben benne található! Végülis ez az ami a hőcserélőben a gáz mennyiségét szabályozza... primitiv egy kütyü azis..

fejsze hűtőventillátor az kell mert a meleget le kell adnia..

hűtőventillátorok álltalában úgy műxenek /kivéve bmw, computeres hülye/ hogy amikor bekapcsolod klimát elindul a venti, majd hőérzéleő nagyobb tempóra kapcsolja.. /biztonsági hűtés/

Az utastérben pedig nem folyamatos a gáz áramlása. Kompresszor viszont folyamatoasn megy a legtöbbnél, /főleg nagyteljesitményű motoroknál ahol baromi nagy hőmérsékletek vannak a motortérben/ mert a gáz hűti a kompresszort is!

Előzmény: eddieDSM (17)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 22
a 626 kupé ingyé van? mert a pók annyiba került! :-))
Előzmény: Leon_ (13)
Zak Creative Commons License 2002.05.02 0 0 21
Azt súgja meg nekem valaki, hogy mi a különbség, amikor az A/C-t kapcsolom és mi akkor, amikor az ECONOMY-t? A/C-ben folyamatosan megy a klímakompresszor ekonómiában meg leold, ha nincs rá szükség? Vagy mi?
DarkSide Creative Commons License 2002.05.02 0 0 20
Valszeg ez lesz, úgyis viszem görgöcserére a jövő héten, megkérdezem, milyen szíjat vegyek hozzá, aztán keresünk egy jó klímást. Nem tudsz közelítő árat mondani egy teljes átvizsgálásra, töltésre?
Előzmény: eddieDSM (19)
eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 19
Dark!
Akkor fel tudod rakni magad. Csak kell tudni milyen szíj kell. Márkatársaknak biztos van könyvük..
Előzmény: DarkSide (16)
DarkSide Creative Commons License 2002.05.02 0 0 18
Hát ez túl kedvező ár szerintem! Normális kis használt rendszerek(nem digitális) 150000Ft körül vannak(ez speciel Suzuki). Egy nagyobb rendszerbe pedig a tömítések többe kerülnek, mint 30000Ft. Nagyon kell vigyázni vele. Szerintem a klímások is tudnak ajánlani használt rendszereket kompletten esetleg beszereléssel együtt(legjobb, ha olyan autód van, ami elő van készítve a légkondi fogadására).
Előzmény: Leon_ (10)
eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 17
BX!
A tartály az ami a hűtő szélén van? Kukkoló nekem is van de mellette csak egy nyomásgomba van, ami a szabályzóelektronikának ad jelet. (Ha zár, akkor ven annyi nyomás hogy bekapcsoljon.) Meg ugye van 1 vantillátor, amit relével kapcsol 2 fokozatban a renCer. Mit hagytam ki? (A beltéri elektronika a befújt levegő hőfokától függően ki-be kapcsol. Ennek nálam 2 fokozata van)
Előzmény: Leon_ (13)
DarkSide Creative Commons License 2002.05.02 0 0 16
Köszi!

Lehet, bár én inkább az erő hiányára gyanakodnék. :)
Akkor tényleg a két szervíz látogatása lesza emgoldás. Ezt szerettem volna elkerülni. Bár könnyű hozzáférni a kompresszorhoz(a motor azon oldalán nicnsnen semmi más), nem lesz sok munájuk a szíjjal. :)

Előzmény: eddieDSM (9)
Leon_ Creative Commons License 2002.05.02 0 0 15
Bontóból való, de van rá 6 hónap garancia...
Előzmény: eddieDSM (14)
eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 14
Leon!
Milyen kompresszor+hűtőt 30K?
Egyébkénet bent van mégegy hűtő, ami elvonja a hőt, meg van egy kis elektronika, ami szabályoz.
De a fenti kettő a lényeg! (a kompresszoron van a mágneskuplung, ami kapcsolja a szíjhajtást)
Előzmény: Leon_ (10)
Leon_ Creative Commons License 2002.05.02 0 0 13
Bx_thomas!

Az jó is lenne, csak még a 2lityi feletti motort is kérem hozzá, jó? :-)) Mondjuk akkor adok érte 100.000Ft-ot, na jó buli? :-))

U.i.: Ha széthajtottátok a Nagypolákot, akkor van egy eladó 626 Mazda kupé, 2.0 lityis, hátsókerekes is szétralizni... vagy szépen felújítani. :-)

Előzmény: BX_thomas (12)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 12
van még adagoló, "olajtartály" bent a hőcserélő, kint meg a nyomásszabályzó szelep a kukkoló ablakkal! kb ennyi.. nekem van egy komplett cuccom. 90 pénz.. bár a kompresszor 4 dugattyús, rgo 2 liter alatti mocit megfog... :(
Előzmény: Leon_ (10)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 11
aha! levákumolod és szelep lezár majd olajat felszippantatod a rencerrel... egyébként nem hót meg teljesen a másik kompresszorom csak tecchalott /a rohadék/.
Szóval töltés előtt kell kipróbálni vákumolással...
Előzmény: DarkSide (8)
Leon_ Creative Commons License 2002.05.02 0 0 10
Sziasztok!

Engem az érdekelne - merhogy tök láma vagyok - hogy egy komplett klíma beépítéséhez mik kellenek? Klímahűtő, kompresszor, csövek...és még? Beltéri egységnek milyen részei vannak? Gondolom az a legdrágább, mert a klímahűtő+kompresszor olyan 30.000lenne beszerelve... So mennyi az még, és mik kellenek még? :-))

eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 9
DarkSide!
A szíjat tetesd fel a szerelőddel. A többit megcsinálják, lehet hogy neked is valahol ereszt és megunta a volt tulaj. Nyomáspróbát tudnak csinálni így is ékszíj nélkül.
Előzmény: DarkSide (8)
DarkSide Creative Commons License 2002.05.02 0 0 8
Sziasztok!

Ez a téma engem is érdekelne, előző gazdi hülyeségét kell majd kijavíttatnom(kiköttete évekkel ezelött).

Szóval nekem olyan kellene, aki teljes rendszert át tudja vizsgálni, csatlakozásokat, kompresszort, hűtőt, fel tudja tölteni, ráteszi az ékszijjat is.

Akkor ezek szerint rájöttél thomas, hogyan is lehet olajat tölteni a kompresszorba? :)

BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 7
2000 nettó... egy 15 kilós palack 30 forint...
R134 számlásan 4500 + fa... nálam meg 1500 ha éppen van.. de én nem töltök csak segitek :-))
Előzmény: eddieDSM (5)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 6
én egri vagyok... haveromék foglakoznak vele.. azt azért tudnod kell, ahhoz hogy R12-ról áttérj R134-re 2x vagy 3x át kell mosni a rendszert az új gázzal.... szóval nem gazdaságos.. ezért is töltik a régebbi klimákat még mindig azzal...
haverék 10 ért csinálják és műszer meg ilyenek kiséretében... szóval nem kókányolnak... hűtő ügyben meg nem sokat tudok mondani... nekem van másik ha gebasz van valamivel... :(
Előzmény: eddieDSM (4)
eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 5
..az előzőhöz:
Tavaly márciusban töltettem, aztán augusztus elején (nyaralás előtt) újra, mert már nem hűtött.

Az R134 kilója mennyi? Állítólag az R12 6500.

Előzmény: eddieDSM (4)
eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 4
BX!
Ez papírmentes akció volt, nincs gari. Pihent a rendszer de csak kb. 10-15percet. Szivárgásmérőt most nem használt, telente elment a gáz a gépemből, de eddig bírta a nyarat. (tavaj már 2x töltöttem)

Te tudsz olyan helyet, ahol javítanak hűtőt, és kb. ennyiből feltöltik R134-el, garanciával? A hűtőn töltés előtt kerestünk olajat, de nem volt.
Most viszont van a közepén egy folt.

Előzmény: BX_thomas (3)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.02 0 0 3
annyi olaj elég... nitrogénes nyomáspróba? minek? ha levákumolják akkor fél órát pihenteni szokták a renccert és órán nézik a nyomásváltozást... hőfok az annyi...

R12 tiltott gáz de az r12-es kompresszorok mennek R134-es gázzal viszont az R134-es kompreszor nem megy R12-vel.. Ennyit az átalakitásról.... szelepet kell csak cserélni a kis és nagynyomású körön..

De hozzá lehet még jutni R12-höz! és amerikából hozzák!!!!!!! :(

A szivárgást pedig műszerrel ki kellett volna mutatniuk.. Garancia volt, van? mert ez nem a te kocsid hibája! A szivárgás érzékelő műszer még a rendszerbő kicsöppent olaj gáztartalmát is méri!!! szóval nyugodtam mehecc reklamálni!

Előzmény: eddieDSM (2)
eddieDSM Creative Commons License 2002.05.02 0 0 2
BX!
Azt nemtom milyen a kompresszor, de Mitsu. Olajat is töltött (kb. 0,5-1dl), és a Nitrogénes nyomáspróba kb. 10 perc volt. Vákuumra is nézte.
8-8.5 fokC között kapcsolt a rendszer (befújt levegő hőfoka).
Utólag jöttem rá, hogy a ventillátor körül néha megjelenő enyhe fehér "füst" a gáz volt. De nem sziszegett. pár óra múlva viszont megadta magát :-(

Az R-12 állítólag már tiltott (ózonkiller), helyette van más, csak ahhoz át kell alakítani a kompresszort.

Előzmény: BX_thomas (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!