Lehet, tévedek, de meg kéne várni, míg újból törölt nick lesz a kérdezőből.
Egyébként, a Diósárokban nem a meredekség a legmeredekebb dolog, hanem az, hogy szemből jönnek autók. Leállsz, cikázol, esetleg az autó húzódik le. Ugyanez van a Melinda utca környékén.
Miért nem lehet szerkeszteni... azt korábban megbeszéltük, hogy a százalékot illetően tévedesben voltam. Én úgy emlékeztem, hogy 90 fok a 100% és nem néztem utána.
Ürömi út az lóf*** nem arról beszéltem. UVH-tól indultam egy Üröm környékén lévő tóhoz. Eltévedtem, bekeveredtem a hegyre menő mellékutcák egyikébe, az ottani emelkedőt saccoltam eredetileg 35-40 fokosnak. A veszprémben mért 28 alapján valahol akörül lehetett ez is. Meg nem mondom, melyik utca lehetett, de kib. meredek volt. Lefelé nem is mertem gurulni, inkább toltam...
Újpest felé: az Árpád úttól úttest a fagyizóig, ott széles, poros de gyalogosmentes járda a Károlyiig. Mert a Váci út párhuzamos szakasza kátyús és pont rossz üzemben vagyok, nem tudnék besorolni az autók közé. Onnan Baross.
Visszafelé, ha a Vasúti híd a cél, akkor ugyanez, de az Árpád útig értelemszerűen nem kocsiút szembe a forgalommal :), hanem 50méter járda, remélhetőleg gyalogos nélkül.
Bár most, hogy lett egy plusz lámpa, lehet hogy a Károlyiról a híd felé is érdemes kivárni a Vácira kanyarodó lámpát.
Ha van valaki itt, aki Káposztásmegyerről vagy Dunakeszi alsó felől Újpesti vasúti hídon át jár be Budára, segítsen azzal, hogy a Megyerin jár Népsziget felé, vagy az Attila utca esetleg Baross utcán Városkapu felé, vagy máshol, és miért. Én trekkinggel járok bő másfél hónapja, és igazából mind a kettőnek van előnye és hátránya, de szívesen hallanék rutinosabbaktól tapasztalatot.
A Megyeris útvonalnál jó a Homoktövis és a körforgalom, de nagyon utálom leginkább a Fóti úti kereszteződést, ahol megfog a lámpa, és szűk amúgy is a sáv, illetve a többi lámpa is elég hosszú, ha megfog. Atilla utas verziónál meg városból kifelé merretekerjek azt írja, menjek szintén félkörben Homoktövis felé a park után, ami szépen kikerüli a Külső Szilágyis szakaszt, és a dugóban álló autókat, de hosszabb (befelé nincs gondom a Külső Szilágyival).
Illetve figyelembe veszitek-e a szélirányt a fenti két útvonal közötti választás során.
Egészen már egy vízszint (viszonylag) pontos beállítása, és egy pontos szögmérés. Ráadásul ezt a mérést könnyen megzavarhatja egy minimális egyenetlenség az útban, ha ráteszed a telefont az úttestre, és ott épp van egy fél centis eltérés az úttest tényleges dőlészögétől, a kis méretek miatt már irreálisan eltérő értéket fogsz kapni. Gondolom, nem úgy mérted a dólésszöget, hogy vittél magaddal egy garantáltan nem hajló 2-3 méteres tök egyenes rudat, és ahhoz illesztetted a szögmérő telefont :)
Korábbi 35-40 fokos lejtő témához... sokat nem tévedhettem. Tegnap jártam egy kissé meredek lejtőn gyalog: ha a mobilom érzékelője nem csal, az egyébként 10%-os táblával jelzett veszprémi utcácskában a legmeredekebb rész néhány méteren át 28 fokos volt... a Kapyt nem tudom, de az az Üröm környéki út, amit emlegettem, ekörül volt... és inkább meredekebh vagy ilyen, csak sokkal hosszabban.
Ez már igazából a szerelős topikba lenne való, de itt folytatom, hiszen kerékpáros téma és itt kezdődött.
Nem tudták beszerezni az Avid tárcsát és a webáruház oldaláról is leszedték.
Haza hoztam a korábbi, kopott Shimano féktárcsám (eddig a melóhelyen szolgált poháralátétként a sörösteáskorsónál) és kipróbáltam. Pontosan olyan ritmusra szorul, bárhogy is állítgatom, mint az Avid. Már arra is gondoltam, hogy a váz lehet csámpás. Egyszerűen nem lehet sima futást elérni.
Lehet, hogy az lesz a vége, hogy veszek egy akármilyen V-fékes felnit, átfűzöm az egész vackot és tekerek vele úgy, ahogy eddig tettem éveken át.
ha a tárcsát leszeded, és lefekteted valami tutira sík felületre (pl. üveg, de nem sörös), magad is le tudod ellenőrizni, hogy csálé-e, és ha igen, mennyire - fénymásolópapírt számolhatjuk 0.1mm-nek, azzal játszanék körben aládugdosva
Kipróbáltam, semmi javulás. Egészen biztos, hogy nyolcas van a tárcsában, mert csak a kerület egy kis részén szorul.
Most töprenghetek, hogy vegyek egy új tárcsát tízért, vagy vigyem szervizbe, hogy kiegyengessék (óradíj, cipelés - mert nem gurul és mégis csak mókolt tárcsa lesz a vége).