Azt írja három fázis, három nulla, egy föld van befűzve. Ha két fázis, meg két nullát összefog akkor meg is van a szükséges keresztmetszet, pont ahogy írja. Annyi, hogy nem három fázis lesz fenn, csak kettő. Nem nagyon értem miért is kéne újrafűznie, nem megy fel több áram mint eddig.
Mint azt már írtam is, nálam a 3 tv, 2 hűtő, mikró, vasaló, hajszárító, pc, fűnyíró, telefontöltő, ... etc, kevesebbet fogyaszt egy hónapban, mint egy darab boiler. Tudom, tévézzek többet, fürödjek kevesebbet. Az a helyzet, hogy minden kütyü egyre energiatakarékosabb, csak a víz kér még mindig ugyanannyi áramot hogy felmelegedjen.
"Emeleti fürdőszobában üzemelnénk be egy 120l-es bojlert, amihez illene legalább 1,5-es kábel,"
A vezeték vastagság nem a bojler literjéhez kell, hanem a benne lévő fűtőbetét áramához.
1 mmm2-es vezetéket 6 amperrel szabad biztosítani, ha a bojleredben a fűtőbetétet lecseréled 1200 wattosra, akkor nem kell új vezeték (persze a vizet jóval lassabban fogja felfűteni, mint az eredeti, izmosabb fűtőszál)
Ha ragaszkodsz a nagyobb áramú fűtőszálhoz, akkor viszont megfelelő vastagságúra kell cserélned az oda menő fázist + a nullát + a földelést (mind a hármat KÖTELEZŐ).
Egyébként hogyan állapítottad meg, hogy a vezetéked keresztmetszete (és NEM az átmérője!) mindössze 1 mm2-es?
Számolj 3 új tévét, 40colosat, és egyszerre működjenek. Emellé mehet a mosógép, mosogatógép, vasaló, sütő, mindenfelé égvehagyott lámpákkal. Ez egy teljesen reális családiházas szombat esti terhelés.
Köszi a tippet, behúzószalagos trükköt kipróbálom. A kanyarokkal kapcsolatban bizakodó vagyok, koax-ot egész könnyen tudott cserélni a magenta szerelő tavaly, igaz az csak 2-3 méteres szakasz volt a falban:)
A hűtőnek minimális a fogyasztása, ellenben a vasaló, mikró, mosógép, mosogatógép, szárítógép, porszívó, nagytévék, már jelentős, illetve ha garázs is lesz, vagy lehet, akkor mindenféle szerszám, kompresszor is felbukkan idővel.
Nulla is van 3, föld talán csak egy, ezt meg kell néznem. a nullát is dupláztam volna természetesen és a kétsarkú kapcsoló sem maradt volna ki.
Így csak kis szakaszon kellett volna új kábelt behúzni.
De attól tartok,hogy marad a rángatás teljes szakaszon. Csak kicsit félek tőle, hogy félúton megadja magát a toldás és akkor ott maradok letolt nadrággal beolajozva :-)
Újra kellene gombolni az elképzeléseket. Fontos lenne elektromos tervet készíttetni, és a leendő kivitelezővel már most felvenni a kapcsolatot.
Ugyanis ha hőszivattyú lesz akkor érdemes H tarifás vagy Geo tarifás mérőhelyet kialakitani. Azoknak kisebb a kw/Ft értékük, és már így ezért nem fogja megérni a napelemezés a hőszivattyúra, persze a többi dologra igen. Milyen szolgáltatói területen vagy?( persze ha lesz hőszivattyú akkor lehet a 3*25A is kevés lenne nappalira)
Értem tehát a fogadó pontot nagyobb telhetetlenségre méretezzük , és ha nem elég akkor csak nagyon kimegszakított tesznek fel ? "persze az anyagi részét leszámítva"
Gyakorlatilag nagyobb fogyasztó
- Hűtő
- Villanysütő
- Geotermikus hőszivattyú
- Hővisszanyerő légcserélő
- Házi vízmű
A fogyasztást elellensúlyozva pedig egy 5kw napelem lenne betervezve.
2db 1-es merev rézkábellel mennyire rossz ötlet 1,5-es kábelt helyettesíteni?
Ami miatt kérdezem:
Emeleti fürdőszobában üzemelnénk be egy 120l-es bojlert, amihez illene legalább 1,5-es kábel, de anno 10 éve, amikor a kábelezést csinálták, erre nem gondoltak. A villanyórától 3 szál fázis megy fel a felső szintre, ezek közül kettőt hasznosítanék újra ahellyett, hogy megpróbáljak újra behúzni egy vastagabb kábelt.
Nem kell ehhez sok, csak a 0db feletti más színű legyen és kész. Valaohl van egy fél marokkal, de vannak szép nagy aktív gyári megoldások is, vagy olyanok ami a limitnél villan.
A filléres led-es kész áramkör már nem is jó, neked mindenáron mutatós peak hold kell? Ez a világ egyik legdrágább kivezérlésjelzője lesz :) Ilyen műszert valószínűleg csak igen komoly hangstúdiók engedhettek meg maguknak - annak idején, amikor még nem voltak led-ek.
"és lövésem sincs, hogy hangosnak minősül-é vagy sem"
Okostelefonra van egy rakás hangerő mérő szoftver.
Fogj egy legegyszerűbb mikrofon+led-es hangerő kijelző áramkört és az egyik felső LED-del egyidőben villanjon fel egy erős figyelmeztető fényjelzés (izzó vagy villanócső).
Disco-ba csináltam egyszer hasonlót: volt egy mikrofonos led-es hangerő kijelző, ezen felül X decibel hangerőnél felvillant egy erős piros fény és X+10 dB-nél meg egy erős sárga fény, ezeket nemcsak a DJ látta, hanem a tulaj is a terem bármely pontjáról (akit folyton feljelentettek a hangerő miatt, a sárga villogásért pénzlevonás járt). Na ilyesmi kéne neked.
a legfelső led helyére/mellé barkácsolj oda egy 230 voltos mini triac kapcsolót,
ami felvillant egy erős fényt, amikor túl hangosan bulizol otthon.
A hangosság-szintek eseti ellenőrzésére meg nem muszáj szomszédot hívni, az okostelefont már említettem, de vannak arra komolyabb, de még olcsó gyári megoldások is.
Öcsi, menet közben ne huzigáld összevissza, mert behülyül az eltérő impedenciák miatt. Ezt már réges régen leírtuk. Előbb kikapcsolod, átdugdosol, bekapcsolod.
Ez a rajzom, csak egy elvi megoldást mutat be, amilyenekből milló volt a korábbi, különféle audio-rögzítő eszközökben, illetve erősítők kimenetein.
Mindig csak informatív értékkel bírtak, nem feszültséget, wattot számszerűen...jeleztek. Érted Te úgyis a szándékomat, csak nem álltad meg, hogy ne okoskodj ismét...
Ezt mondom én is. Fényképezze le a gép hátulját, belsejét. De ne az egész hókuszpókot, csak a tunerkátya seggét, a hangkártya seggét, meg a tunerkártya belsejét. Logikusan.
XP-nek külön kell állítgatni a felvétel és a lejátszás hangerőtoszigálóit, illetve van ott még speciális fitcsőr is a felvételnél, jah, és ne felejtsük el, hogy be is kell ikszelni, hogy megjelenjen egyáltalán. Aztán ugye fel is kell teljesen hangosítani mindent mindenhol, meg engedélyezni-lemutézni, és még véletlenül sem fordítva. meg szokott lenni What you hear, vagy stereo mix is. Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Szóval fotó kéne a továbblépéshez. kintről-bentről.