A mellékelt képen jó helyen van bejelölve egy TU5JP motoron a gyertyák helye? Cseréhez csak szét kell húzni a csöveket/kábeleket + ami útban van és lecsavarozni a trafót? Onnan pedig már szabad az út a gyertyákhoz?
Gyertyával mik a tapasztalatok?
NGK-t néztem ki, konkrétan ez. Ha jól gondolom ez kell bele:
Figyelj, amúgy hogy mennyire igényes és tartós, és hogy mennyire értek hozzá, kb. arányban áll. Nekem az a lényeg hogy működik fillérekből, és igényes pont annyira lett, amennyi időt rá tudtam szánni. A gyári megoldás szuper igényes volt, de tartósnak azt sem mondanám...
Sziasztok! Valaki cserélte már a jobb első ajtóban azt a "rudat" ami a zárcilindert köti össze a zárral, és ezáltal működik ténylegesen az ajtózár? Én sehol sem kapok ilyet, most a vasasnál vettem 1 méteres rudat, ami ránézésre jó lehet, ebből kéne valahogy barkácsolnom egy belevalót.
A napokban garázsból kiállás, kapu becsukása, autóba vissza ez a kép fogadott.A motor jár rendesen.A visszajelzések nem működnek(irányjelző,tompított visszajelző stb) menet közben elmegy,visszajön. a kép 80 km/h-nál készült.Nem megy a sebességmérő, a fordulatszámmérő a visszajelzők világítanak, a benzin mutató kiakadva. Majd elmúlt és három napig semmi. Ma reggel kinyitottam az ajtót és ugyan ez a kép fogadott. Valakinek valami ötlet. Xsara 1.4 2003.
A feleségem lerobbant ma Budapesten, és nincs meg a vonószem a xsara2eshez. Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen autókéval helyettesíthető,esetleg? Holnap erejéi egy megane2-es, és egy thaliás haverrel, azok jók lehetnek? érden, xxii-ben, xi-ben nincs valaki, aki kölcsön tudná adni egy hazavontatás erej A jövőre nézve hol tudok beszerezni egyet?
Otthon csak részlegesen tudod cserélni, de az is valami: a tartályból kiszívod az olajat - egy fecskendővel pl - amennyit tudsz. Friss olajjal utántöltöd, megjáratod. Ezt megismétled párszor. Ha már össszesen 1litert le tudtál így szívni, az jó. Ezután én mondjuk motorolaj cserékkor is megismételnék egy egyszeri tartályleszívást. De persze az igazi az a teljes leürítés majd friss olaj hozzáértő szakemberrel.
Majd' 3 éve vettük a Sacit, és most kell másodjára váltógombot cserélni, mert egyszerűen megadja magát és széjjel töredezik. A tietek is ilyen? Nyugtassatok meg, hogy nem csak a miénk ilyen gyenge.
Előjött egy ideje, hogy a sárám 99-es 1.6 8v nem indul el elsőre. Azután már sokadikra sem.
Olyan mintha elkapná és indulna, de utána már csak teker az önindító.
Ha mégis beindul (általában a gázpedál folyamatos pumpálására) akkor már olyan dús a keverék, hogy majd megfojtja a motort. Ezek után általában a fordulatszám az egekbe megy (2500-3000 körülre) és nem is esik le. Ha ilyenkor megyek vele 2-3 km-t és megállok akkor az alapjárat ~850 (normális) és gázadásra is reagál és vissza is esik a fordulatszám az alapjáratira. Hibakódot nem adott.
Ha ezután leállítom, akkor utána indul önindítózással 1-2 tekerés után azonnal.
Amikor nem indul (önindítóval), akkor tolásra szintén azonnal indul.
Ráadott gyújtásnál az önindítónál is lett rövidzárral indítva, hátha a gyújtáskapcsolónál van gond, de nem indult úgy sem.
Hőmérséklet érzékelőt cseréltünk benne, hátha azért dúsít túl. Gyertya volt cserélve kb fél éve. Falsot nem szív.
Megjavult magától :D, Nem búg meg zúg már. Auchan kúton szoktam tankolni általában, de most egy OMV kútnál tankoltam és véletlen a drágább 95-ösel tankoltam tele. Másnapra meg elmúlt a búgás. Szerinted véletlen lehet vagy ennyi különbség van az üzemanyagok között?
"Antipollution error" Korábban már írtam, hogy volt jelenség, de most egy hete még jobban előjött, mert a "chek engine" lámpa is villogott menet közben, a kipufogóból pedig fekete és szürke füst is jött. 25 km-t mentem vele, másnap újra indultam, és semmi baj. Megnéztem a kipufogót ahogy azt tudtam a hátsó dob szét van rohadva, már a bakról is leszakadt, így csak lóg a vége...Ma szerelőnél voltam, egyből mondta, hogy a hátsó dob cserés, a benne lévő lemezek lerohadása miatt lehet, hogy olyan füst keletkezett, amit érzékelt a gép, hogy nem túl egészséges és ezért írta ki a hibaüzenetet. Rákötöttük computerre, ott "csak" gyújtáskimaradás hibát jelzett mást nem. Úh. most gyertya csere, kipufogó csere, aztán meglátjuk. Sajnos azonban a gyújtás kimaradás lehet trafó is, ami egyben elég drága, de azt mondták, hogy várjunk azzal még, majd ha egyértelmű lesz mert a gyújtáskimaradás hibaüzenet még más is lehet.
Sziasztok! Mutatom én hogyan oldottam meg a kábelszakadást az ajtóban. Bár nem szép de legalább olcsó volt és most már működik az ablakemelőm. Vettem elektromos boltba vékony kábeleket, amiket összekötöttem úgy, hogy a műanyagból kiálló csonkot kötöttem össze a karosszériából kijövő kábelekkel, ez még egyszerűbb, mert szín stimmelést kell nézni és nálam kevés variációs lehetőség volt, így viszonylag könnyen ment. Az ajtóban lévő kábelekben nem volt szakadás. Azonban egy zöld-sárga vastagabb + vezeték úgy eltört a kasztniból kifelé, hogy nem tudtam a műanyag foglalatba sehogyan sem visszakötni, még a helyét sem láttam. Mikor az ajtókárpitot lebontottam, akkor láttam, hogy már előttem is valaki próbálkozott, mert az ajtóban kárpit alatt lévő és a zár irányába haladó zöl-sárga vezeték középen meg volt blankolva, (az ablakemelőhöz menő is megvolt, de ezek szerint nem azt kereste a korábbi szaki) és egy új zsinór volt rákötve, aminek nem tudom, hogy a vége hova csatlakozott, mert csak lógott a levegőben. Szóval egy kis játék és érintgetés után sikerült bejátszani úgy, hogy megtaláltam melyiket kell adni ennek a lógó vezetéknek a kasztniból kijövők közül hogy újra működjön az ablak. A csonkolt vastag zöld-sárga vezetéket kapta meg, így az ablak működik. De mivel nem tudtam a műanyag csatlakozón keresztül vezetni, ezért a fölöttel lévő zsanér lyukba vezettem a vékony kábelt. Nem tudom meddig lesz ott, de most működik és ez nyáron nem elhanyagolható, és a hab a tortán, hogy nem került pénzbe, és jutalomként újra működésbe lépett a kulcs és a világítás emlékeztető pittyegő is.
Szevasz .Köszönöm a segítségedet,most vettem meg a szervó olajat,TOTAL FLUIDE ATX /piros/.csak után kell tölteni,mert csak a minimum alatt van a szint.