A nevezett TS motorral(2ZZ-GE) kapcsolatba itt ebből a táblázatból nem kapsz infót.
Ez a Toyota 2008 után egyes modelljeibe szerelt fokozottan környezetvédelmi normákra kihegyezett motorjainak olajajánlása gyári olajból. Ilyen pl. az 1NR-FE motor is ... teljesség igénye nélkül.
(első feltöltés megjelöléssel is)
Nem csak a motornál, hanem a hajtáslánc egyéb részeinél is történtek változtatások, ajánlások.
... viszont a Toyotától még nem láttam egy kommünikét sem, hogy ezek az ajánlások egy ez egyben az előző konstrukcióknál is alkalmazandók. Így részemről a gyártáskori ajánlásoknál maradok. Sajnos sok helyen ezt nem veszik figyelembe!
Azért csak feltételesen kezüljük ezeket a remek pókháló diagramokat, és ne feledkezzünk meg elolvasni, az apró betűs részt is, mert akár csak a deviza hitelnél, a lényeg ott található:
"The performance charts are not a literal translation of a performance specification and should not be used as a replacement for evaluating engine oil performance in accordance with the relevant vehicle manufacturer's requirements.
NOTE: These performance charts are primarily designed to demonstrate relative performances within the same industry specification, for example, ACEA E6 versus ACEA E7, or API CH-4 versus API CJ-4. This tool has not been expressly designed to show relative performances between different specifications."
De még az eredeti céljára használva is nekem valami nem stimmel.
De látványos. (Ezt a hsz.-t mantec topiktárstól vártam volna.)
Az autóm delphi befecskendezés rendszerű,érzékeny a rossz minőségű gázolajra,legalább is az 1.6hdi és a 2l -es103kw-os az autóm 120kw -os úgy néz ki 5 éve gyártják egyenlőre még nincs hír befecskendező spénesedésröl,de az ördög nem alszik ennél többet amúgy sem tehetek,ha nem is segít,de megnyugtat a sűrű szűrő csere és a prémium gázolaj,ha nem segít ártani nem árt:)
"20 ezer a periódus én 15-ként cserélem és minden alkalommal a gázolajszűrőt ,levegő és olajszűrőket is"
A motorolajjal (és szűrővel) még egyet is értek, de a többit eltúlzottnak gondolom. A levegő, és gázolajszűrőre általában az olajcsere periódus dupláját szokták megadni. És ezek a dolgok nem is "öregszenek" úgy, mint az olaj, ha esetleg nem lenne meg a km. A szűrő meg nem romlik azzal, hogy telítődik, persze van egy határ, amikor már túl nagy az ellenállása, de az gondolom jóval az előírt perióduson túl van. Perzse természetesen nem mindegy, mennyit jár az ember földutakon mások után.
... de csak akkor érdemes, ha tudja a "nézelődő" mit is keres.
Ismerni/tudni kell az autó gyártójának a konkrét autóhoz, annak motorjához/hajtásláncához, stb., előírt szabványt/szabványokat, minősítéseket, specifikációkat.
... vagy képesnek kell lenni ezek pontos megkeresésére a megfelelő adatbázisban - nem szégyen - ...
Ez egy szép elméleti tétel, de a gyakorlatban bizony sokszor belefut az ember, hogy el kell olvasni a címkét. Nem csak steril iroda raklapos-vonalkódos nagyker-értékesítésből áll az élet.
" .... Ma, amikor egy terméknek az a neve, hogy Castrol Edge Titanium FST Professional Longlife-III 5W-30 motorolaj, 1 liter a másiknak meg hogy Castrol Edge Titanium FST LL 5W-30 motorolaj, 1lit
...akkor azért kurvára résen kell ám lenni, hogy ne keveredjenek a termékek. ....
Szvsz egy olaj neve lehet akár Pista néni vagy Mari bácsi is: meg kell nézni hogy a flakon hátsó címkéjén szerepel-e az adott autóhoz előírt minősítés vagy jóváhagyás (és/vagy az autógyár jóváhagyási listáján ott van-e az olaj neve).
Azért annyival még árnyaljuk a képet, hogy az említett 508-as 2.0HDI motorjába NEM C2 van előírva, hanem PSA B71 2290, ami a C2-nél valamivel szigorúbb (mondjuk pont nem a részecskeszűrőt érintőleg).
Ha már lubrizol, álljon itt a pókháló-diagramm a C3-mal és a PSA B71 2290-nel:
Nem arról van szó, hogy egyértelműen rossz az olaj, amit beleöntöttek, de arról igen, hogy az olajválasztás nem terjedt túl azon a szokáson, ami szerint öregebb autókba és kis benzinesekbe 10W-40-es, fiatalabb dízelekbe és erősebb benzinesekbe pedig 5W-40-et töltenek.
20 ezer a periódus én 15-ként cserélem és minden alkalommal a gázolajszűrőt ,levegő és olajszűrőket is ez mellett prémium üzemanyagot tankolok ennél többet nem is tehetek a részecskeszűrőért és motorért.
Az aggódás már elment ,okosabb is lettem köszi mindenkinek
Végülis hagyom Ez az olaj is nagy teljesítményű disel és benzin részecskeszűrős autókhoz van ,nagy baj nem lehet ,a sűrűbb olaj miatt picivel többet fog fogyasztani,ezt a 9 ezer km-et kibírja ,többet nem viszem oda az autót és legközelebb jobban figyelek...
"A C2-es növeli a részecskeszűrő élettartamát..." De nem a C3-hoz képest.
Anélkül, hogy különösebben elmélyülnénk az olajfétisben, a két osztály (C2 és C3) között nagyjából csak az előírt HTHS-viszkozitásban van különbség, ez pedig némileg az üzemanyag-takarékosságra van hatással, másra nem nagyon.
Megpróbálom ...így vettem észre hogy a számlán magnatec 5w40 c3 van meg egy kód a szervízfüzetben meg csak az hogy olajcsere stb a folyamatok.
Amúgy még nekem kellemetlen ott kuncsorogni meg majd gondolom meg magyarázzák hogy ez amit beletettek sokkal jobb mint amit a PSA előír :)
Vagy 9 ezer km-et kibirok a következő cseréig ,gondolom nagy baj nem lehet tőle ,érezni aztán semmit nem lehet mondjuk az már késő is lenne ha érezném hogy valami nem jó.
Az a baj hogy nem értek az olajokhoz és nem tudom ez pl miben más ,okoz e kárt vagy ilyesmi ,mert ha csak többet eszik tőle a gép pár decivel azt kibírom még a következő 9 ezer km-ig.