Használtteszt: Toyota FJ Cruiser - 2009.

Minden asszony életében van egy pillanat

Egy meteor néha elpusztít egy bolygót, máskor meg a Toyota kezd gyártani olyasmit, ami Hummernek is extrém volna. Csillagászatilag néha összejön.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
MTZ Betyár 2014.02.22 21:44:40 © 83291

Na majd az olajhűtőt ne felejtsd el leengedni. Csak ügyesen!

Előzmény: Mtz 550E (83287)
Mtz 550E 2014.02.22 21:38:35 © 83290

Csak nekem annyi hogy a lámpa nincs bekötve! Mert most olyan centrifugálszűrő van rajta amibe nem lehet tenni olajgombát így csak az óra van!

Előzmény: MTZ Betyár (83285)
mtz1221 2014.02.22 21:35:19 © 83289

Azt hitem gond van vele,nekem gari alatt mabanolt raktak bele és azt 170óra után csipegette a mobilal 250óra után sem kell utánaönteni

Előzmény: Józsi73 (83281)
Atyus 77 2014.02.22 21:30:46 © 83288

Ritkán jelentkezek ,de szoktam olvasni a hozzászólásokat .

 

Motorolajjal úgy vagyok hogy lehetőleg olcsóbb és sűrűbb legyen ,mert az Uaznak alapjáraton ,meleg motornál már világít a piros lámpa :) ,..de azért a teszkós olajoktól jobb minőséget veszek mindig.

 

 

Előzmény: MTZ Betyár (83286)
Mtz 550E 2014.02.22 21:27:30 © 83287

Köszönöm a sok információt! Akkor maradok a 15w-40-s olajnál!

Előzmény: MTZ Betyár (83286)
MTZ Betyár 2014.02.22 21:22:08 © 83286

Üdv!

 

Ritkán jársz erre felé. :-)

A vége úgy is az lesz, hogy mindegy milyen csak legyen benne... :-))

Előzmény: Atyus 77 (83283)
MTZ Betyár 2014.02.22 21:16:04 © 83285

Ez is jól példázza, hogy nem kell annyit rágódni rajta. A ruszki technika kibírja.

Abba az 50-esbe talán az ezredforduló előtt valamikor, akkor cseréltek olajat....

 

Nekem volt Kamaz-om, annak is melegen alapjáraton elfeküdt az olajnyomásmérője.

Egyszer beszéltem egy Éphu-s söfőrrel akkor, azoknál csak Kamazok voltak. Azt mondta ezek ilyenek, addig ne foglalkozzak vele, amíg a lámpája ki nem gyullad. Nem is lett vele semmi gond soha. De amikor a ruszkik mentek haza, pár ezer forintért abba az időben vadonatúj ládás motort vehettem volna bele... csak a papírozás volt a gond, ezért nem.

Előzmény: Tech1210 (83280)
Atyus 77 2014.02.22 21:06:12 © 83284
Előzmény: Atyus 77 (83283)
Atyus 77 2014.02.22 21:05:27 © 83283

Üdv. urak.

 

Én Mogul 20w50-es olajat vettem az Mtz-be és az Uaz-ba . Ahogy látom ,ez is teljesíti bőven a teljesítményszintet.

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
MTZ Betyár 2014.02.22 21:05:20 © 83282

Ha ketten mondjuk... :-)

 

Ilyen Mobil Delvac-os 20 L-s kannám van itthon. Múltkor járt erre egy kamionos, elkerült engem aztán egy pár száz méterrel feljebb leesett róla valami... megálltam, akkor láttam, hogy olajos kanna. Volt is benne vagy 2-3 liter.

Előzmény: Józsi73 (83277)
Józsi73 2014.02.22 20:59:01 © 83281

Nem tudom, de szerintem semmi. Azért tettem be, mert az MTZ kezelési könyv is ajánlja ezt az olajat. Én még ilyet nem használtam Traktorba MOL, majd Agip, autóba volt ESSO, Agip, most Total van benne.

Előzmény: mtz1221 (83279)
Tech1210 2014.02.22 20:55:59 © 83280

Melóhelyen volt egy szakadt 550es . 

Csak rozsdaboglyának hívta minden gépész.

Kopaszként azt kaptam meg. 

Olajnyomás szinte semmi üveghangon  melegen alig volt 1

Erő volt benne ment is rendesen. 

Éves szinten olyan 400-450üzemórát nyomtam bele kb 6 évig folyamatosan.

Semmi baja nem lett a motornak csak azt jött az ötlet szét kell bontani. 

Rendesen szét is lopták..

 

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
mtz1221 2014.02.22 20:54:49 © 83279

Mi a gond a mobil-al?, a turbósba én is az mx et használom

Előzmény: Józsi73 (83276)
MTZ Betyár 2014.02.22 20:54:29 © 83278

Be van sűrűsödve, nem akar el cseppenni a nívópálcáról, olyan mint a "szurok"....

Büdös égéstermék (korom) szaga van... az ujjad között dörzsölgetve nem lágyan elcsúszó, hanem érdesnek érzed... szóval rögtön lerí az ilyen.

 

Én nem mondtam, hogy rossz az Agip. Nekem utoljára ilyet hoztak, beleöntöttem a 80-asba mert abba valamikor 2006 táján volt cserélve utoljára és valami Mdc olaj került bele akkor bele.... annak jó felét kiette a kompresszor a földre, lett rá öntve minden.

Mikor megkapta a friss Agip-ot, 1 óra üzem után fekete lett az egész olaj, pedig az olajhűtőt leeresztettem (mert a kisfülkésen még ilyen is van). De kimosta rögtön a sok dzsuvát a motorból.. és a nyomása is azóta egy le 1-ig alapjáraton. 

Előzmény: Mtz 550E (83272)
Józsi73 2014.02.22 20:47:56 © 83277

 

"Józsiból kiindulva a Mol Standard dízel olajat csak kormánylemezre öntené, igaza van!"

 

Legalább nem vagyok egyedül a véleményemmel.

 

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
Józsi73 2014.02.22 20:46:13 © 83276
Előzmény: Mtz 550E (83272)
mtz1221 2014.02.22 20:45:28 © 83275

nem jobb,sőt valamenyivel rosszabb,de volt nekem egy imt trakim anak 5volt az olajnyomása és 5000óra körül olyan csikokat nyomott a főtengelybe hogy egyböl a2.ra kelett köszörülni.Utána kivettünk azolajpumpából pár alátétet és 2bár lett neki gázon meg 0.5öt alapon,és ugy dolgozott 8évet meg ugy is adtam el

Előzmény: Mtz 550E (83274)
Mtz 550E 2014.02.22 20:40:18 © 83274

Az igen szép olajok voltak benne! És az olajnyomása mindig jobb mint az enyém igaz? Pedig az enyém egy 96-os gép!

Előzmény: mtz1221 (83273)
mtz1221 2014.02.22 20:37:18 © 83273

Leirom hogy az mtz-be menyire mindegy hogy milyen olaj van.Van nekünk egy kék 82es,eben 7-8évig a háboruk idején minden vacak volt,szó sdzerint minden a románoktool szerzett festett fáradtolaj,tökmagolaj a birtikokon leeresztett kitudja milyen kevert olajok és minezek kb 4000-5000munkaórán keresztül.a lényeg az hogy a trakiban most 14000óra körül van a gyári főtengelyel meg a H1es csapágysorral

Mtz 550E 2014.02.22 20:37:12 © 83272

Azt honnan lehet látni az állagán ha már cserére érett az olaj? Most amúgy agip Eni performance E3 van benne! Csak mint mondjátok az agip lefelé ível!

Előzmény: MTZ Betyár (83271)
MTZ Betyár 2014.02.22 20:31:38 © 83271

Nincs mit. Jó lesz bele ez már sokkal jobb olaj, mint a standard...

Amúgy, ha egy gyengébb olaj kerül a motorba, nem dől össze a világ, mert az Mtz motor mindenevő... legfeljebb hamarabb kell lecserélni. Az állagán már lehet látni, hogy csere érett-e egy olaj vagy sem egyébként.

Előzmény: Mtz 550E (83269)
Thorby 2014.02.22 20:24:45 © 83270

üdv! Ma kicseréltem a több éve álló fordulatszámmérő óra spirálját, indítás után lassan felment a mutató de ott is maradt leállítás után. Kopogtatással vissza tudtam hozni alaphelyzetbe. Mintha szorulna a belseje. Javítása cserével történik, vagy érdemes szétbontani?

Mtz 550E 2014.02.22 20:16:13 © 83269

Köszönöm szépen ezt a kis rövid leírást! De itt többektől hallottam már a Mol dynamic turbo diesel 15w-40-s olajat tehát valószínű hogy ilyet fogok venni!

Előzmény: MTZ Betyár (83268)
MTZ Betyár 2014.02.22 20:05:34 © 83268

Én tudok olyan 50-est, aminek nullára lefekszik a mutatója alapjáraton bemelegedve.

Dolgoztam vele két napot egyfolytában, 4 év állás után. Semmi baja nincs!

Az öreg szerint, amióta emlékszik ilyen.... és olajat a kutya sem cserélt vagy 10 éve rajta.

 

Na de ettől elvonatkoztatva, tökéletesen gyári értétek között van a nyomás értéke a tiédnek, mind alapjáraton, mind fordulaton!

 

Egyik Mtz-s könyvben ad meg csak szabványt az olajminőségre. API SE/CD Na ilyet már nem találsz mert azóta már újabb osztályok vannak. DE, S és a C maradt, csak a 2. betűk mentek azóta feljebb az abc-ben. Szóval ha a második betű minél hátrébb van az abc-ben annál jobb minőségű az olaj. Manapság SJ/CF meg ilyenekkel találkozni.

Vagy ACEA szabvány, E2, E4, E6, E7 Ezek dízel haszonjármű motor kategóriák.

Ezeket megtalálod a flakonok hátulján.

A viszkozitásra meg azt írja a könyv, hogy télen SAE 20, nyáron SAE 30 egyfokozatú, vagy 15W-30 többfokozatú. Most mondanám, hogy kísérletezz, de inkább ne.

Ha elolvastad Hori linkjét, akkor kiderül, hogy az első szám annál jobb, ha minél kisebb azaz akár 0W-40-es olajat is önthetnénk az Mtz-be... aminek télen az önindító hálát adna, meg az akkumulátor. Csak minél kisebb az első szám, annál drágább az olaj.

A második szám az olajakon pl. -30, -40, -50, az a meleg oldali viszkozitási indexszám.

Oltári nagy különbség nincs közöttük. 100°C-on közel egyforma a folyósságuk, viszkozitásuk. Tehát, hogy ne kelljen kidobnod 15 liter motorolajat, mert esetleg tényleg nem lenne vele rendes nyomás a csapágysor miatt, ezért egy xxW-40-es olajat vegyél bele. Pl. 15W-40-es Agipot. Tuti jó lesz bele.

 

Józsiból kiindulva a Mol Standard dízel olajat csak kormánylemezre öntené, igaza van!

Mert az az olaj csak API CC osztálynak felel meg, amit az Mtz-s mérnök sem enged beleönteni...!

Előzmény: Mtz 550E (83265)
Józsi73 2014.02.22 19:37:55 © 83267

Előzmény: Mtz 550E (83265)
mtz1221 2014.02.22 19:34:47 © 83266

szóval benne van a zöldben a mutató.de akkor hol a probléma?

Előzmény: Mtz 550E (83265)
Mtz 550E 2014.02.22 19:31:15 © 83265

Hali!

De az a baj hogy nem 2-ig megy le a nyomás melegen alapjáraton hanem olyan 1.3-bar-ig! Melegen max fordulaton 2.3-2.4-körül van! Mol dynamic turbo star 20w-50-et néztem de igy hogy azt mondod hogy sűrű lesz az 50-es akkor valami más lesz!

Előzmény: MTZ Betyár (83263)
MTZ Betyár 2014.02.22 19:10:11 © 83264

Az előzőt neked címeztem, de az index másképp gondolta.

 

Mtz 550E 2014.02.22 10:13:50 ©

Előzmény: MTZ Betyár (83263)
MTZ Betyár 2014.02.22 19:08:24 © 83263

Üdv!

 

Szerintem elvileg nem kell állítgatni az újat. Mert beállítják a gyárban. De ha kínából jött, akkor semmi sem biztos.....

 

3 darab szelep van a szűrőházban.

A biztonsági szelepet 7 bárra írja a könyv,

A leeresztőszelepet 2-3 bárra

Az olajhűtő megkerülő szelepét meg 0,5-0,6 bárra kell beállítani.

 

 

Elolvastad azt az irományt amit Hori62 kolléga linkelt be a kenésről?

Ha igen, akkor ne foglalkozz már vele, hogy melegen alapjáraton 2-ig lemegy a nyomás.... Az 50-es olaj sűrű lesz majd. 30-ast ír az összes Mtz könyv nyárra.

 

Eldöntötted már milyen olajat veszel?

tripla3 2014.02.22 13:10:25 © 83262

Így "vakon" azt amelyiket eltakarják a bokrok...

Előzmény: Józsi73 (83260)