Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Ntomi2 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 87806

Nyugodtan kidobhatod az egészet. Az a cső ami a tartályr megy engedi vissza a szervoból az olaja hogyha nem használod a difit. Vagy ledugozod vagy az orbitról oda kötöd be a visszatérő ágat és úgyis jó lesz.

Előzmény: Gokartos (87803)
mtz1221 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87805

Az orbitrol 9bar olajat enged a difi felé,valahol ha nem használod a difizárat akkor az az olaj viszajön.Szerintem elég le vakdúgózni a difi felé menő csövet.

Előzmény: Gokartos (87803)
Thorby Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87804

mert a B tengelytől  a nagyobb távolság nagyobb erőkart jelent. Az axiálból szőlő-gyümölcsre következtetnék, ami meg leginkább homokon terem és ott jelenthet problémát, ha alászedi a kormányt, és nem akar fordulni csak szánt az eleje.

Előzmény: Csőlámpás Beni (87799)
Gokartos Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87803

Üdvözlök Mindenkit!Nemrég érdeklődtem tőlletek a taposós olajos difizárral kapcsolatban ami az orbitról kapja az olajat!Kaptam is rá választ,de még mindíg lenne kérdésem amit két amatőr képpel illusztrálnék!A lényeg az hogy át akarom alakítani levegősre a difizárat és ezt a taposós koloncot megszüntetni!Most az orbitról megy egy cső a taposós difizárra ami ugye a hagyományos Mtz-nél a vissza térő ág ami az olajtartályba megy!Ennél van még egy cső ami rámegy a taposóra mégpedig az olajtartály közepe tájáról,amit a képen kékkel jelöltem!Ez mi lenne?Ha most az elgész rendszert ki iktatom akkor elég úgy megcsinálnom ahogy a második képen le rajzoltam!!??Válaszotokat Köszönöm!

shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87802

Értem igazából én azt sosem piszkáltam szóval ahogy a gyárból kijött az azóta úgy áll.

Előzmény: Csőlámpás Beni (87801)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87801

Az, ha jól van beállítva, felemelt állapotban megfeszíti az orsókat, és nem leng a munkagép oldalra, leengedett(munka)helyzetben pedig enged egy kis játékot a feszítőknek. Én csinálnék egy nyomkövetős vonórudat a permetezőre, és simán húznám a függesztőkarokról. Nyilván amivel én dolgozok, azon permetezéshez én is állandóan szerelgetem a vonólapot...

Előzmény: shaggy86 (87800)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87800

Fürdés közben eszembe jutott egy gondolat amit már te is javasoltál.

 

A bekarikázott rész a képen az a feszítőre fontos lenne ha ott lenne mire szolgál?

 

Mert ha azt láncra cserélném akkor be tudnám rakni ugye azon elég sok a furat az egyikbe erre gondoltam.

 

Csak az a kérdés hogy ha megfeszítem rendesen és megemelem ahogy mondtad nem fogja nekem ott szétszakítani a cuccost?

 

Előzmény: MTZ Betyár (87796)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87799

Ha hátrébb kerül a csuklópont, miért lesz vele nehezebb fordulni?

Előzmény: Thorby (87797)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87798

Nem tudom, hogy elég lesz avagy sem remélem igen.

 

Forrás 2000 axi van most éppen.

Előzmény: Thorby (87797)
Thorby Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87797

a nyomkövetős kerethez elég hosszú a kardán? Mekkora a permeteződ? A hashúzóhoz képest nagyon hátul lesz a csuklópont és fordulni nehezebb lesz vele.

Előzmény: shaggy86 (87795)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87796

Hát igen, annyiból tényleg kijön kettő. :-)

Előzmény: shaggy86 (87795)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87795

Majd tavaszig eldől mi lesz most csak egyenlőre az ötleteket gyűjtőm.

Egyébként megkerestem az árajánlatot ezt 2014.04 kaptam akkor 75.000+áfa a nyomkövetős vonószerkezet gyárilag ennyiből szerintem kettőt is csinálok.

Előzmény: MTZ Betyár (87793)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87794

Köszönöm!

 

Hát a nagy szöghajlásos kardán mellé, feltalálta a meghajtott tarlós kereket is az ekére. :-))

Amúgy mutatott róla valami vázlatot?

Kettős csukló az elterjedtebb nagy nyomaték átvitelnél, bár ilyennel elsőtengely hajtásban találkoztam javarészt. 

Előzmény: Arpi 82 (87792)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87793

Ha már neki kezdesz, érdemes állíthatóra csinálni már a vonórudat.

Mert ugye ki kell számolni azt a távolságot a traktor hátsótengelyétől a csuklópontig, hogy majd a permetező a hátsókerék nyomát tapossa.

 

Abban most nem vagyok biztos, hogy a függesztő szerkezetek csatlakozási pontjai és a hátsó tengely közti távolság szabványosítva van-e méretileg.

Azaz, ha másik traktorrál rá állsz, akkor nem biztos, hogy annak már a nyomába megy, sőt a nyomtáv is befolyásol.

Előzmény: shaggy86 (87791)
Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87792

semmi gond van ilyen.

Anno a főiskolán jött hozzánk egy helyettesítő tanár. ELkezdte magát futtatni, hogy ő kitalált egy speckó kardántengelyt ami extrém hajlásszögnél is képes átvinni a hajtást. Példának azzal jött hogy gondoljunk bele milyen jó az ha szántásnál nem kell a föld végén leállítani a kardánhajtást....:)

Csak arra lett figyelmes hogy az egész osztály majd meg pukkan a röhögéstől.

Ja és jó egészséget kívánok!

Előzmény: MTZ Betyár (87781)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87791

Igen ilyesmin is gondolkodtam már csak felén eddig senkinek nem láttam ilyet szóval azt sem tudom hogy is kezdjek neki.

 

Forráskúton megkérdeztem mennyi lenne gyári új kisebb vagyont mondtak annyiért én is megcsinálom.

Előzmény: MTZ Betyár (87790)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87790

Ide nem jó. Kereszttengellyel kell egyvonalba lennie a feszítőorsó bekötésnek.

Ez már itt túl magas, meg hát a felfogatás sem épp lenne a legjobb.

 

Több ráfordítás, de akkor már inkább a nyomkövetős vonórészt kéne kialakítani a permetezőn. Most találtam képet, ilyet rajzoltam tegnap Árpi kollégának.

http://geppiac.agroinform.com/hasznalt,1219656,FORRAS-300018-szantofoeldi-permetezogep.html

Előzmény: shaggy86 (87788)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87789

már azon is gondolkodtam hogy a permetező vonóját alakítom át valami nyomkövetős félére.

 

 

Előzmény: MTZ Betyár (87787)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87788

kitalálok valamit már nagyon unom a folytonos átszerelgetést.

 

Még van időm amíg beindul a munka, de valamit kitalálok.

 

A mellékelt képen bekarikáztam hogy esetleg oda csak szerintem az megint nem jó mert az bent is van meg fent is lehet beakadna leengedésnél majd élőbe jobban szemügyre veszem hogy is áll az egész.

 

Előzmény: MTZ Betyár (87787)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87787

87781. hozzászólásomban írom, teljesen megfeledkeztem a kardánról. :-(

Valóban így hátrébb is kerül fél métert legalább a permetező a géptől és rövid a kardánod.

Így már tényleg nehezebb az ügy.

Viszont a ha mondjuk a kardánod elég hosszú lenne, akkor lehetne kétpontra csinálni húzót, mégpedig a jumz vonópad elvén. Kell a két végére fül és nem billen le a vonóvilla, hanem fixen áll.

Ha maradna az erősített hashúzó terv, akkor menj el valakihez és nézz meg egyet, hogy lehetne-e csinálni oda a feszítőknek bekötési pontot. (én már nem dolgozom ott, nem tudom megnézni miként lehetne megoldani)

Vagy, marad az át szerelgetés.

Előzmény: shaggy86 (87785)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 1 87786

Köszönöm Szemi, rajta vagyok az ügyön. :-)

Előzmény: szemi30 (87784)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87785

Félig megcsináltam a 3 pontot ami azt jelenti hogy még csak két pont és ráakasztottam a permetezőt és rövid a kardán :D

szóval lehet marad a szerelgetés nekem valamiért lett mindkét végéből levágva és amikor felakasztom egyenesbe nem sok fogja.

Előzmény: MTZ Betyár (87762)
szemi30 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87784

Kösz rendes vagy Jó étvágyat,jobbulást :-)  (y)

Előzmény: MTZ Betyár (87783)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 1 87783

Szemi, ezt kerested? :-))

 

Előzmény: szemi30 (87782)
szemi30 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87782

Gumiabroncs méret

9x20                            0,8   1,0  1,1     1,2   1,4  1,7  1,8  2,0  2,1    2,2  2,3    2,6                                      -     620  655   695  760  845 875  935  960  990  1010  1100

11,2x16                      580   650  700   750   795  885  925 965  1010 1050  -      -

11,2x20                       -      765  810   850   930  1040 1080 1145 1175  -  -      -

15,5x38                      -      1455 1545 1630 1775 1980  2060  -  -      -      -      -

16x20                       1120  1285 1415 1430  1560  1750 -    -   -      -       -       -

16.9x30                     -      1640 1730  1815  1990 2080 2165 2245 -  -    -         -

18,4x30                      -       -     2120  2225  2415  2715 2815  -    -  -   -        -

18,4x34                    -     2100  2250  2350  2565  -       -       -    -       -      -     -

Előzmény: Mtz 550E (87766)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87781

Üdv!

 

Bakot lőttem, fel sem tűnik, ha nem kérdezed.

Teljesen elsiklottam afelett, hogy van kardán is.... valamiért csak a vontatás járt az eszembe. Hibáztam elismerem.

 

Viszont amit vontatott permetezőt húztam, annak olyan vonórésze van, mint egy függesztett munkagépnek. Az egy gerenda és a vonórúdhoz egy vízszintes és egy függőleges csuklóval kapcsolódik. Képet nem találtam, de lerajzoltam.

 

 

Előzmény: Arpi 82 (87776)
Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87780

Én úgy értelmeztem hogy mind a kettőt húzta vele. Permetezőt és egytengelyes pótot is.

Na de ha lesz pár perce MTZ Betyárnak biztos tisztázza a dolgot.

Előzmény: csoppika (87779)
csoppika Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87779

Szövegértési gondom van nekem is...Olvasd el még 1x. Nem permetezőt húzott vele, hanem egytengelyes kocsit... Annyi, hogy a permetezőt bőven kibírná... ha elférne a kardán...

Előzmény: Arpi 82 (87778)
Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87778

Hallottam, és láttam is már olyat. De nem egy elterjedt módszer permetező hajtásnál. Félreértés ne legyen. Nem kötekedni akarok, csak érdekel hogy valóban egy nem általános meghajtást használ, vagy mi?

Előzmény: csoppika (87777)
csoppika Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87777

Hidromotoros, vagy kardáncsonkra húzható szivattyúról még nem hallottál???

Előzmény: Arpi 82 (87776)