Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

geryke89 2014.09.15 Creative Commons License 85171

Jó estét! Hála égnek még nem, és nagyon remélem, hogy nem is fog.

Előzmény: mérnökferi (85158)
Tibcsi95 2014.09.15 Creative Commons License 85170

Sziasztok!

 

Egyik ismerősöm vett egy öreg bukócsöves 50-es MTZ-t és mos, hogy nézegetjük sehol sem találjuk rajta a légkompresszor kapcsolóját, így mindig jár a kompresszor. Elképzelhető, hogy ezeknél a típusoknál még nem lehet kikapcsolni, csak az 550-esen van már kapcsoló?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

MTZ Betyár 2014.09.15 Creative Commons License 85169

Üdv Mérnökferi!

 

Nem, még eddig nem szakadt el. Remélem nem is fog. :-)

Szerencséd volt.

Előzmény: mérnökferi (85158)
csoppika 2014.09.14 Creative Commons License 85168

Hali! Ha 1 bar nyomással jársz, előbb-utóbb körbereped a felni mellett a gumi...

Előzmény: kavicsos64 (85164)
kavicsos64 2014.09.14 Creative Commons License 85167

Agroinformon van ilyen, gépkönyvek feltöltve! A fórumoknál.

Előzmény: Csibi. (85166)
Csibi. 2014.09.13 Creative Commons License 85166

Üd mindenkinek !

 

Orosz Mg.gépcsodakhoz honnan lehetne letölteni gépkönyveket ??

 

Elöre is köszi mindenkinek

kavicsos64 2014.09.13 Creative Commons License 85165

De az a gardáné !

Előzmény: asztalosfavago (85161)
kavicsos64 2014.09.13 Creative Commons License 85164

Nekem le van engedve 1 bárra ,sok a 1,5 bár!

Előzmény: Mtz 550E (85159)
asztalosfavago 2014.09.12 Creative Commons License 85163

Köszi

mtz1221 2014.09.12 Creative Commons License 85162

Igen

Előzmény: asztalosfavago (85161)
asztalosfavago 2014.09.12 Creative Commons License 85161

Sziasztok.A fékszallagon ugye a hidralikaszár alatt lévő fedél alatt lehet állitani?

mtz1221 2014.09.12 Creative Commons License 85160

Lehet néha kellene használni a 8.ikat is a 9.dik helyett.

Előzmény: Mtz 550E (85159)
Mtz 550E 2014.09.12 Creative Commons License 85159

Hali!

Sikerült beperselyezni a vonószemet a pótkocsin 4mm játéka volt hossz irányba! Az soknak számít már?

 

A gép miért pattog még egyenes új aszfalton is? A két hátsóba sok lenne 1.5bar?

mérnökferi 2014.09.12 Creative Commons License 85158

Szia Betyár és Geryke!

 

Nálatok még nem szakadt el a 3. pontot tartó csavar? Nálam tavaly elszakadt, de szerencsére a szántóföldön esett le az eke.

Előzmény: MTZ Betyár (85150)
shaggy86 2014.09.11 Creative Commons License 85157

A fene tudja valamennyi remegés mindig lesz de hátha nem fog most annyira remegni és széttörni minden esettre lágyabban jár az biztos. 

Előzmény: ferri72 (85156)
ferri72 2014.09.11 Creative Commons License 85156

És most hogy áll a rezgés , csökkent?Mondjuk minimális eltérés is sokat változtat a hangján, de a fogyasztáson az még nemigen észrevehető.

Előzmény: shaggy86 (85154)
kavicsos64 2014.09.11 Creative Commons License 85155

Mert össze húzod és öntvény. Az sok ! Valamit hézagolj ki hogy csökkenjen a kotyogás!

Előzmény: Mtz 550E (85137)
shaggy86 2014.09.11 Creative Commons License 85154

Igen azért is nem volt sok eltérés a jeltől de volt és most sokkal lágyabb a hangja.

 

Meg állandóan eltört a kipufogó és azt mondták azért mert nagyon keményen jár a motor ezért is lett megnézve a töltés.

Előzmény: ferri72 (85152)
geryke89 2014.09.11 Creative Commons License 85153

Jó estét! Tanúsítom, nekem is nagyon bejön az erőszabályzó az mtz-n szántásnál :D

Előzmény: MTZ Betyár (85150)
ferri72 2014.09.11 Creative Commons License 85152

Szia. Előtöltés állítástól miért fogyasztana többet??? Ha állítottátok akkor az azt jelenti hogy jelre lett téve, ott kell a legjobbnak lenni. Előtte nem volt jó helyen vagy miért állítottátok? Azért az üzemanyag szintmérőt ne vedd soha készpénznek.

Előzmény: shaggy86 (85151)
shaggy86 2014.09.11 Creative Commons License 85151

Előfordulhat, hogy előtöltés állítás után  többet fogyaszt a gép?

 

Lehet a mutatom csal de előtöltés állítás előtt is megtettem ugyanazt a távot mint utána és akkor egy negyedet mozdult ki a  mutató háromnegyedről lement félre de előtte ennyit nem mozdult ki lehet csal akkor az óra.

MTZ Betyár 2014.09.11 Creative Commons License 85150

Igen, nekem is gyanús, hogy hideg olajjal meg jó.

Egy próbát megérne, engedd le ezt az olajat ami benne van és öntsél bele sima motorolajat 15w-40-est. Nem jártam még így sosem, pedig régóta használom.

Egyelőre próbáld meg, de azért keress mechanikai problémát a rudazaton, valakit ültess be és mozgassa a kart, te pedig nézd, nem-e akad vagy valami kattogó hangot nem-e ad.

 

Röviden, tömören annyi a lényege ennek, a nevéből is adódik, hogy:

 

Helyzetszabályozásban, az ülés melletti karral arányosan engedhető le a függesztő szerkezet. Azaz, ha minél előrébb tolod, annál jobban leengeded a karokat. Ha a kar előretolásában megállsz, akkor a karok is megállnak, ha tovább tolod, jobban leereszkednek.

Ha beállítasz egy megadott szintet a karral és a munkagép súlyától idővel ereszt a munkahenger, akkor visszaemeli a beállított szintre a karokat.

 

Erőszabályzásnak szántáskor lehet a legnagyobb hasznát venni, én is csak így szántok és az összes többi nyugati traktor is. (Meg még lazításkor is.)

A lényege az, hogy a 3.pont támasztó orsón keresztül a traktor nekitámaszkodik az ekének, mikor keményebb részhez ér a földben és a gép kezd elrúgni, evvel egy időben lejjebb is süllyed a talajba, ekkor támaszkodik meg, a 3. pont bekötésnél a 3 lyukú kengyel megmozdul befelé és a rudazaton keresztül emelésre vezérli a szelepet.

Ekkor picit ráemel az ekére, így súly adódik át a traktor hátsó tengelyére, evvel növelve a vonóerőt és megindul a gép. Valóságban egy jól beállított rendszernél ezt észre sem veszed, kivéve, ha a kis kerék a szelepen nincs eléggé finomítva. Mert akkor rángat és azt érezni fogod.

Az ülés melletti karral pedig ilyenkor azt állítod, mekkora legyen az az erő, ahol már ráemeljen az ekére a rendszer. Ha túl kicsi, akkor nincs meg a beállított szántásmélység és meglátszik. Értelem szerűen minél jobban előretolva, növekszik az erőmértéke aminek a kengyelt befelé kelljen nyomni. Egyszerűen mélyebb szántásmélység.

 

Én kipróbálnám a helyedben, ha még nem tetted. A hiedelemmel ellentétben, az Mtz-n is jól működik ez a rendszer, ha a rudazatok megfelelően vannak beállítva!

Előzmény: Max0313 (85148)
MTZ Betyár 2014.09.11 Creative Commons License 85149

Üdv!

Az azért már elég csúnya dolog, hogy a kormánykerék letörött.

Ez nem más, mint hanyag munka... 

Előzmény: ferri72 (85147)
Max0313 2014.09.11 Creative Commons License 85148

először is köszi hogy foglalkozol a problémámmal. most vettem észre, mikor elkezdtem a kalászos alá szántani. Az előbbiekben leírtakkal csak az a gond, hogy hideg olajnál rendesen működik, ezt csak a meleg olaj hozza elő. és onnan gondolom, hogy nem egyszerűen csak a rudazat akadása hozza létre, mert míg hidegebb az olaj, addig lassan leereszti a munkagépet, meleg olajnál viszont e mm-t sem enged lefelé magától... a rúgó törés is gondot okozna melegen is sztem. de hát próba szerencse, megpróbálom amiket leírtatok. Amúgy ez a helyzet és erőszabályzóna igazából mi lehet s szerepe, haszna?

Előzmény: MTZ Betyár (85146)
ferri72 2014.09.11 Creative Commons License 85147

Szia. Áthúzgáltam én már mikor meg lett véve ,, csak ez valahogy kimaradt, meg ugye az összes csavarhoz úgysem férünk hozzá. A haveré pont ennyi idős, abba volt már hüvelyrepedés meg épp most tört ki belőle a kormánykerék,,) a kormánykerék ahogy rá van hegesztve az agyra amit ricnisen rögzít a tengejen egy 2cm varrat fogta   nem ám hogy körbe lett volna varrva:)))

Előzmény: MTZ Betyár (85143)
MTZ Betyár 2014.09.10 Creative Commons License 85146

Mióta csinálja ezt a dolgot, van ennek valami előzménye?

Valami kosz is játszhatja ezt a problémát talán, próbáld meg a kis kereket betekerni teljesen, aztán kitekerni, hátha kosz miatt szórakozik.

Avval különben a kapcsolószelep rugóerejét állítod, olyan mint egy potméter.

A vezérlőnyomás nagyságát lehet vele szabályozni.

Erőszabályozási módban vehető észre hatása, ha kivan tekerve, akkor rángatva emelgeti az ekét, ha pedig be, úgy finomítasz rajta.

De lehetséges mechanikai probléma is, mint a kolléga említi előttem.

Rugótörés a belsejében esetleg. Bár az olajhőmérséklet befolyásolja a problémát...

Előzmény: Max0313 (85141)
MTZ Betyár 2014.09.10 Creative Commons License 85145

Érdekes egy jelenség ez.

Esetleg nem szorul a vezérlő rudazat, ami az ülés melletti kartól megy?

Enyém is ha megmelegszik, akkor másképp viselkedik picit, de azért ennyire, nem lesz "könnyű".

Az emelő ágban a szelepből kifelé, ott van egy kis szelep. Egy golyó van benne, az lezár egy fészekbe, nem engedi leengedni a munkagépet. Talán be lenne verődve az, nem tudom ilyet nem produkált még.

Majd még utánanézek a belső működésének és megírom mire jutok.

Előzmény: Max0313 (85141)
mtz1221 2014.09.10 Creative Commons License 85144

A viszafolyó ágat,vagy a rudazatot megnézni az erőszabájzón.Mert valahol nyomást kap meleg olajnál és refeszül a rugó és erővel viszanyomva működik a tolatyuja.

Előzmény: Max0313 (85141)
MTZ Betyár 2014.09.10 Creative Commons License 85143

Ahhoz képest, hogy szidják az újakat mint a rongyot, ez elég jónak tűnik eddig. :)

Majd jól le lesz legalább terhelve avval az ekével.

Jobban teszed majd, ha az összes fődarab rögzítő csavart áthúzgálod, de szerintem már megtetted, de azért leírom.

Előzmény: ferri72 (85139)
Max0313 2014.09.10 Creative Commons License 85142

igen, középső állásban van. és amúgy a hidraulika olaj van benn, a gyári előírt

Előzmény: ferri72 (85126)