Keresés

Részletes keresés

gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88196

Figyelgetem mennyit össze szenvedsz sajnos a gépeddel az első hajtásnál ,és ma rá néztem az enyémre is az se áll egyformán a balos előrébb áll ,mint a jobbos ,de tökéletesen megy az úton .Az ék csavarokat is át néztem ,és meglepően lazák voltak mindet át kellett húzgálni alaposan , na majd erőltetésnél meg megnézem lazultak e esetleg !

Előzmény: Mtz 550E (88194)
gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88195

Ezt a keverési arányt télen még megértem ,mert tökéletesen fog indúlni a gép és nem dermed le a gázolaj ! Nyáron semmi értelmét nem látom. Minnél szárazabb a gázolaj annál károsabb az adagolóra és porlasztó csúcsra ,én például Metabond Megaselt használok évek óta és tökéletes a gép ,na meg az autóm is ,mert az is diesel . A kelet Agró weeb Shopon találsz Diesel adalékot 1 liter 100 liter üzemanyaghoz elég .az nagyon jó beleteszed és ki takarítja a gépet ,hogy szárnyalni fog .Benzint meg csak télen ennyi!

Előzmény: shaggy86 (88193)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88194

Hali!

A képen látható beállítás mellett lenne jó így futna szépen egyenesen a gép és a kormány! De mint látható a nyomtávállító lapos része beljebb van mint a hídház ékcsavar gömbölyű helyének a széle és így nem fekszik neki!

Előzmény: MTZ Betyár (88186)
shaggy86 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88193

Azt tanácsolták nekem hogy egy tank üzemanyaghoz tankoljak kb. 10-15 liter benzint és akkor állítólag jobban megy a gép.

Ez igaz miként befolyásolja lesz valami baja a motornak és tényleg kevesebbet fogyaszt és erősebb lesz ?

 

gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88192

50 liter ,hogy a felező is tökéletes kenést kapjon.

Előzmény: keszthelyizoli (88191)
keszthelyizoli Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88191

Sziasztok! Tudna-e valaki MTZ 80-82 sebváltó-difi feltöltési mennyiség adatot. Kösz

 

gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88190

Heló erre én is gondoltam ,csak úgy túl hosszú a csavar így mutatósabb és nem téptem meg a csavart ,hogy el tudjon fordulni a tokban a szár ,ha baj van! Azért teszünk csavart ,mert a gyári csap nagyon drága ,szoktunk bele esztergáltatni csapot úgy esztétikusabb ,de most ez van ,ja és nem végíg menetes benne a csavar ne rágja a tokot !

Előzmény: mérnökferi (88189)
mérnökferi Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88189

Tényleg szép, még fel is matricáztad!

Az eketokban lévő csavarra javasolnék kontra anyát! Én is, nem tövigmenetes 8.8-as csavart raktam be kontra anyával. Gyárilag, zsírozható, esztergált csap van bent, sasszeggel biztosított koronás anyával. A csavart ugye nagyon szorosra nem húzhatod meg, hogy a nyírócsapszeg elnyíródása esetén könnyen vissza tudd fordítani az eke fejet, ezért én kontra anyát használok.

Előzmény: gjoni1978 (88172)
mérnökferi Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88188

"...mert megtöri az ívet." Igen, pontosan, szinte mint egy különálló előhántó úgy működik. Széthasítja a földhasábot, alulra téve a föld tetején lévő csutkás részt és ráborul a tiszta föld. Öröm nézni, ahogy dolgozik. Jó földben (ősszel az enyém nagyon nem olyan volt :-) a porhanyító hatása is jól érvényesül. Tehát jó földben nem hasábok maradnak az eke után, hanem szinte egyenletes felszín.

Előzmény: MTZ Betyár (88175)
gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 88187

Köszi ez már csak ősszel lesz használva ,minden fel van szántva szerencsére!

Előzmény: nagytojás (88180)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88186

Az előbb értetted mit mondok? A lapolásnál bekéne két helyen pont a csavaroknál mélyíteni, hogy forduljon a hídban a cső a jó irányba.

 

Viszont, ha variálod az összetartást, mindíg elhúz a kormány?

Teljesen vízszintes úton kéne próbálni, ha valami kicsi egyenetlenség van benne az rögtön elviszi...

Nem-e a kormánymű miatt húz el... az orosz annyira nem pontos, hogy a két reduktorház teljesen pontosan álljon egyformán gyárilag szerintem. Bá életemben sosem figyeltem meg, szabad szemmel talán nem is látszik, ha egy kicsi van benne. Ilyen gondja itt a környéken sosem volt senkinek mint most neked. A szétvert tsz-es gépnek sem.

Előzmény: Mtz 550E (88184)
Józsi73 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88185

A majdnem függőleges mit jelent? Előre kb 1-1,5 cm az alja a tetejéhez a függőlegestől.

Előzmény: Mtz 550E (88184)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88184

Ha mozgatom a szöghajtás csövet akkor az ékcsavar teljesen felmegy alul szinel a vége és akkor megfogja nem mozog a cső, csak akkor nagyon rosszul áll a reduktor majdnem függőleges szinte!

Előzmény: MTZ Betyár (88182)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88183

Nekem a trafó hegesztőm nem állítható amperű így a 2.5 és a 3.25-ös elektródával tudok vele hegeszteni!

Előzmény: MTZ Betyár (88182)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88182

Amikor rosszul áll, akkor megszorítja rendesen az ékcsavar, nem mozog a cső a hídban?

Mert ha igen, akkor flexelj két hornyot pontosan a csőre a csavaroknál ügyelve rá, hogy csak fokozatosan míg jól nem áll a reduktorház. Aztán meghúzni nagyon és többet nem bántani.

 

Szükségmegoldás, de olcsóbb mint hídközepet venni...

 

 

Öntvényhegesztés, igen mondtam. Kasamas gyártmányú 1,5-es elektródával úgy összevarrtam a karokat, hogy az nem fog eltörni ott soha. Régen képet is raktam róla, meguntam, hogy lityeg-lötyög a két csap miatt...

Előzmény: Mtz 550E (88179)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88181

Mtz Betyár írtad valamikor hogy az mtz-n öntvényeket már hegeszteted sima trafó pálcával! Nekem is trafó hegesztőm van de pálca vagy elektróda milyen kell amivel te csináltad?

nagytojás Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88180

gratulálok az ekédhez mint az új

kívánom neked mielőbb legyen fényes a kormány lemez

Előzmény: gjoni1978 (88172)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88179

Az ékcsavar furatán van kopás ahol Józsi kolega is berajzolta! Ezt értem ha fel is hegesztem lereszelem oké! De szöghajtásos csövön akkor is fordítani kell hogy a lapolt rész elérje az ékcsavar alját tehát ahol legjobban kéne neki tartani! De ha fordítok akkor meg a reduktor szöge nem jó hátrébb van mint a jobb oldali és megy balra fele!

 

Szöghajtásos csövön a lapolás nem jó én még mindig arra tudok gondolni! Hiába új nem jó szögbe van lehúzva szerintem!

 

Csak senki nem tudja megerősíteni hogy valakinek volt-e már ilyennel gond hogy a lapolás nem jó!

Előzmény: MTZ Betyár (88176)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88178

Hiszek neked, nekem sosem volt lajta. Az enyémmel az a helyzet, hogy mélyen is kell húzni, meg gyorsan 6-8 km/h-val. Rába bírta, Mtz nem mindíg. :-))

IH mélyszántó, összeszedni ez sem szed magára semmit, csak hogy szép felszínt hagyjon maga után gyorsan és mélyen kell húzni. Vagy gyorsan és kevésbé mélyen (25cm minimum). Előbbi csak jó körülmények között van meg, utóbbival nincs gond.

Előzmény: gjoni zoli (88177)
gjoni zoli Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88177

Köszi ez gyári megoldás és nagyon jól működik soha nem kell hátra nézni mit szed össze ,nincs utána csutka fenn ami a lényeg!

Előzmény: MTZ Betyár (88175)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88176

Ez baj, nagy baj.

Mit látsz, hol van rendellenes kopás az ékcsavar furatában?

Ott ahol Józsi berajzolta?

Azt is felkéne hegeszteni és kireszelni méretre. Nehéz, de nem lehetetlen.

Előzmény: Mtz 550E (88174)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88175

Szép munka!

 

Bátyámnak is lajta van, de nem figyeltem meg, hogy azon is a bedobó oda van-e csavarozva a kormánylemez éle alá.

Nekem nem tetszik ez a megoldás, mert megtöri az ívet. Nem szokott gond lenni vele?

 

Az én ekémmel is kezdeni kell valamit, mert most utoljára nem volt szép munkája. Sok szármaradvány fent maradt a tetején, most a vetőgép meg összehúzta.

Mondjuk kínlódás volt a szántás, mert nem nagyon voltak ideálisak a körülmények az esők miatt.

Munkasebesség meg nem nagyon volt meg a slip miatt.

Bánom nagyon kihagytam egy 3+1 fejes regent ágyekét pár éve... kopóalkatrészeket cserélni kellett volna, de a pénzt megérte volna.

Előzmény: gjoni1978 (88170)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88174

A szerelőm aki alá rakta a hidat próbálta felhegeszteni az ékcsavart mert ami neki volt 82-s neki is hegeszteni kellett az ékcsavart! Nekem is felhegesztette jó is volt még nem használtam az elsőhajtást olyan kor mindig megmozdul tehát a reduktorház hátrafelé mozdul meg és húz balra a gép!

 

Mikor fog az első kerék akkor mozdul meg!

Előzmény: MTZ Betyár (88173)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88173

A függőlegeshez képest merre áll ferdén a reduktor, előre vagy hátra a menetiránynak?

Azt írtad balra húz, akkor gondolom menetiránynak hátra áll kicsit.

Mi lenne akkor, ha megvan lazítva és felemeled, traktor befékezve, sebességbe, aztán a kerékhez tennél éket és ahogy lassan eresztenéd az emelőt lefelé, úgy erőltesse meg előre a kereket és úgy húznád le az ékcsavarokat. Mert így kényszerítené a jó irányba és talán az ékcsavarok beállnának úgy, hogy meg is tartsák a jó pozicióba. Egy próbát megérne szerintem.

 

Értelemszerűen, ha másik irányban áll rosszul, akkor fordítva ékeled a kereket és ugyanezt csinálod.

 

Aztán lehet az ékcsavar szar... nem pont a jó szögben van leszedve a lapolás.

A szerelőd aki segített beszerelni a hidat, azt mit mondott rá?

Előzmény: Mtz 550E (88167)
gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88172

Előzmény: MTZ Betyár (88166)
Józsi73 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88171

Ha már ennyit xarakodik vele, én a helyében (próbára) megcserélném a két szöghajtást, azzal már nem vesztene semmit.

Előzmény: geryke89 (88163)
gjoni1978 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88170

Úgy látom akkor halad a munka lassan ,mi is csinálgattuk az ekét elkészült igaz egy évbe került ,míg minden össze jött hozzá!

Előzmény: MTZ Betyár (88166)
Józsi73 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88169

A hídtok a csavar hátánál kopik

Előzmény: Mtz 550E (88167)
szemi30 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88168

Szürke nyolcvankettes birja a munkát,bármit csinál Verhetetlen a munkában!

Előzmény: Füge28 (88152)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.03.16 0 0 88167

Hali!

Hát általában fel volt bakolva úgy húztam meg a csavarokat meg úgy ütöttem fel kalapáccsal! De ha a csavarok helye ki is van kopva akkor meg még hamarabb hozzá kellene érni a szöghajtásos csőhöz!

Én arra gondolok hogy a lapolt rész nem jól van gyárilag lehúzva! 

Előzmény: MTZ Betyár (88164)