Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

kavicsos64 júl. 27. Creative Commons License 84829

Helló mtz-sek! Nem lenne valakinek egy használható villamos kapcsolási rajza olyan kéne amin jól látható minden. De még ma kéne ,holnap szerelnem kéne egy 80 mtz.n a világítást ,valami szét égett rajta, előre is köszi!

Franky1985 júl. 27. Creative Commons License 84828

tulajdonképp ezen gondolkoztam én is mikor az ember pótot vontat és az aszfalton fognia kell akkor ugyan ugy nem kapar a kerék.

Előzmény: Tech1210 (84827)
Tech1210 júl. 27. Creative Commons License 84827

Azzal mi a szitu aki kampón mindig csak egytengelyes eb s kocsit húz ? ;)

Én nem tartom valószínűleg hogy hamarabb kinyírod a kuplungot 

Előzmény: Franky1985 (84826)
Franky1985 júl. 27. Creative Commons License 84826

Sziasztok  keréksúlyozással kapcsolatban kérdeznék ugyanis az egyik kollégám bogarat tett a fülembe ,hogy ha dupla súlyt teszek az mtz-re akkor kinyirom a kuplung tárcsát vele mert amikor fognia kell akkor nem fog kaparni hanem inkább a tárcsa szenved tőle.Vélemény?

Törölt nick júl. 27. Creative Commons License 84825

Üdv!

 

Az lenne a kérdésem, hogy szívó mtz motornál mennyi az a kompresszió érték, ami indokolttá teszi a hüvely-dugó cserét? Könyvem nincs mtz-hez, ezért fordultam ide.

Állt a gép 18 órát, úgy mértük ezeket a kompresszió értékeket: 

A négy hengerben (4200 üzemórával):
22bar; 22,5bar; 27bar; 25bar

Adagoló és porlasztó felújítás után egyenetlen a motor járása. Minden fordulaton érezhető, hogy ugrál kicsit a fordulat. Ezért felelős lehet az, hogy van egy kis holtjátéka az adagoló fogaskerekének (kompresszor alatt), de szerintem a kompressziók eltérése is hozzájárul.

 

dracke júl. 26. Creative Commons License 84824

Sziasztok nincs valakinek valami használható Földbérleti szerződés mintája? mert amiket a neten találtam elég érdekessek,  Meg 2 öt találtam csak

 

zil-130 júl. 26. Creative Commons License 84823

Üdv!Fontos,hogy mi lenne a zuzni való anyag.Lábon álló kukoricaszár,nád,gaz,vékonyabb bozót,akkor elég az egyszerűbb és olcsóbb függőleges tengelyű is.Ledőlt,letaposott anyagot viszont nem nagyon szereti,oda jobb a vizszintes tengelyű gép,ha elég egyenes a terep is hozzá.Bonyolultabb a vizszintes tengelyű gép,a sok kés miatt főleg,és nagyon fontos a kiegyensúlyozás,mert igen gyorsan forog a tengelye,és nagyon tud rázni,ha elveszik egy kés.Van hajlitott késű,van y-késű,meg kapa forma is,a zuzandó anyagtól függ.Nekem van magyar VZ-3 zuzó,hajlitott késekkel,ismerősnek ugyanez tipus,T-alaku késekkel.Jól dolgozik,de szereti az ezres kardánt,meg a terep jó sima legyen,mert ellenkező esetben képes átmenni rotakapába.Van egy kissebb,1.5-ös RZ-zuzóm,az is jó gép,álló anyagban jól dolgozik,sok egyenetlen terep van,ahol a nagy bajban lenne,oda jó ez a kicsi zuzó is.Mostanában nagy divat a mulcsozás,oda talán jobb a vizszintes,viszont kicsit lassabban tudsz menni vele,mint az RZ-vel.Akadós terepre,viszont az RZ-t inkább ne,ha lehet,görbűlt már el tengelye,pedig nem vékony vasból van.Mivel ötvenes géped van,akkor fontos,hogy passzoljon a kardán fordulat is,mivel annál csak öthatvan van,és mint irtam,néha az kevés ,kellene a gyorsabb kardán fordulat/pl az eredeti VZ-3 gépnél/.

Előzmény: DarkMan7203 (84821)
mtz1221 júl. 26. Creative Commons License 84822

A vizszintes legalább 3x jobb,de amiket te linkeltél nem tetszenek.Minél nagyobb hely legyen A tengely körül meg a mezgazdaságra L alaku kések legyenek rajta.http://www.kupujemprodajem.com/Tarup-cetvororedni-14247495-oglas.htm?filter_id=1020535

Előzmény: DarkMan7203 (84821)
DarkMan7203 júl. 26. Creative Commons License 84821

Sziasztok. Szárzúzó vásárlásán gondolkodom, de nemtudok dönteni... Első kérdésem, hogy függőleges vagy vízszintes tengelyűt kellene inkább, és miért? Az ismerősök inkább a vízszintes tengelyűt favorizálják, de nemtudom hogy jobb-e annyival amennyivel drágább is... Közben nézegettem két zúzót, de nemtudom melyiket kellene, vagy hogy jó-e bármelyik is valamennyire...Persze ha valaki tud olyat linkelni amire ő aztmondja hogy jó, és megfizethető is, azt szivesen fogadom. 50-es Mtz-hez kellene. Tehát itt a kettő amit néztem:

1: http://olx.hu/hirdetes/szarzuzo-vizszintes-tengelyu-160-as-kalapacsos-ID2gRsF.html#8ab9815580 Ezt egy ismerősöm árulja. Viszont nemnagyon akar engedni az árából, és nem igazán tűnnek túl erősnek a kalapácsai...

2: http://www.jofogas.hu/csongrad/Szarzuzo_mulcsuzo_17604870.htm Ez kicsit messzebb van (Miskolc mellett lakom) de a kalapácsok jobbnak tűnnek..

Válaszokat, segítségeket előre is köszönöm! :)

Q-pec júl. 26. Creative Commons License 84820

Értem, köszi az infót! Nem lenne jó, ha lekapná :-/

Ha nem a kupak, akkor jövőre csinálok egy totál hüvelyezést, idén még talán kibírja azt a kb 50-100 üzemórát amit mennie kell.

Előzmény: Tech1210 (84816)
Gyalogakác júl. 26. Creative Commons License 84819

Balatoni rózsa UT 2-es vetőnek való krumplim lesz eladó a nálam szokott minőségben. Még 2x elvethető. Akár oda is szállítom üzemanyag árban. Akit érdekel privátban írjon! 

És köszönöm a linkeket, ilyesmikre gondoltam a fene enné meg a sok silány alkatrészt...:o)

GABI033 júl. 25. Creative Commons License 84818

Hát nem akarok beszélni,hogy az mtzvel is huzod az ekét 30cm mélyen és mégis birja a trakesz,akkor miért nem bir egy db vagy 3db fát kihuzni ,azzal nem megy tönkre a gép ,lehet ,hogy hivok egy két gépest és kihuzzuk,ugyis igérték egy ötvenes meg egy 82es és gyerünk ,ugy már nem kapar el ha 3 gép huzza egyszerre egy kemény fát!

Előzmény: ferri72 (84787)
GABI033 júl. 25. Creative Commons License 84817

Sziasztok lenne egy pár kérdésem!

1 lucerna Széna van nekem levágva,milyen árban bálázzák be,mind kocka mind gurigában( Kör)?

2 Szalma hogy bálázzák a kör bálát és hogy ,milyen árban lehet adni?

Köszönöm a választ

Tech1210 júl. 25. Creative Commons License 84816

Ha megcsinálod megúszhatod hüvely dugó . Ha reped és lekapja a hüvelyt akkor könnyen főtengely és hajtókar csere lehet . Nem beszélve arról hogy minden megtelik fém forgáccsal. Ha repedt könnyen összetörhet és akkor visz mindent. 

Előzmény: Q-pec (84815)
Q-pec júl. 25. Creative Commons License 84815

Értem!!

Talán a zárókupak, de ha mégse, akkor lehet így használni a gépet huzamosabb ideig? Mármint hüvelyrepedéssel.

A szerelő mindig azt mondja, hogy: mennyé' vele amíg megy!!

 

MTZ Betyár júl. 25. Creative Commons License 84814

Akác úr, próbáld meg a W50-es IFA testkapcsolót. (az 4 csavaros)

Lehetőleg eredeti DDR-t. Széles réz érintkezők vannak benne.

Ha egyik híd esetleg besz@rik, átteszed a másik két csavarra a kábeleket és mehet tovább a menet. Dupla élettartam. :D

Vagy, azt is lehetne, hogy párhuzamosan mindkét érintkezőjén átvinni az áramot.

Azt tuti úgy nem égne be egyhamar.

 

 

Előzmény: Gyalogakác (84784)
mtz1221 júl. 25. Creative Commons License 84813
Előzmény: Gyalogakác (84805)
Tech1210 júl. 25. Creative Commons License 84812

Ahogy írják nem mindig folyik össze a víz meg az olaj.

Nálunk is úgy derült ki a hajszál repedés ,hogy kihúztuk a hüvelyt és meg kellett melegíteni. 

Akkor volt látható a gond. Sokszor szabad szemmel nem látod a repedést.

 

Előzmény: Q-pec (84810)
geryke89 júl. 25. Creative Commons License 84811
Attól függ, hogy hol van a repedés. Anno keresztapám 80asán a felső perem alatt volt elrepedve.
Előzmény: Q-pec (84810)
Q-pec júl. 25. Creative Commons License 84810

a zárókupak alatt nincs meg a gumi tömítés, azt nemrég néztem, úgyhogy veszek rá másik kupakot. Más is mondta a hüvelyrepedést, szóltam apunak, bazzeg fater lehet, hogy hüvelyrepedéses. A fater autószerelő, de már 70 éves, ezeket a motorokat magyjából ismeri, de nem dolgozott a szakmájában. Így mindig másik szerelőt hívok, de apunak az a véleménye, hogy ha hüvelyrepedés lenne, akkor " fiam hülye vagy, több lenne a kartellban a víz mint az olaj" -erre amikor állt a gép, a kartellból egy deci olajat leengedtem, egyálltalán nem volt szürke. Mindig nézem az olajat benne, fekete, meg olajszínű, olyan sárgás, szerintem nem régi. Bár én még olajscerét nem csináltam rajta, úgy hoztam el, hogy megcsinálták.

Amúgy neked mi a véleményed ezzel kapcsolatban, hogy ha hüvelyrepedés lenne, akkor összefolyna az olaj a vízzel???

Előzmény: Tech1210 (84809)
Tech1210 júl. 25. Creative Commons License 84809

Gyanús nekem egy hüvelyrepedés ami akkor "dolgozik" csak amikor kicsit hajtod a gépet. Hüvely pereme körül néz kicsit körbe. Minket is szívatott így meg repedés. 

Előzmény: Q-pec (84807)
dagadtmadar júl. 25. Creative Commons License 84808

Szarni bele :D
én talajmaróztam 2 napig 
elment vagy 5-6l víz beállt 85-90°-ra és ment gond nélkül máskor is kilökött ennyi vizet nem olajos nem bugyborékol, szóval csak a kupaknál tud elmenni
eddig 1 hónap alatt ment el ez a mennyiség. és akkor figyeltem fel rá h képes 12 óra alatt is kilökni mikor délben már a hűtőrács teteje látszott a gép 85° kinti hőmérséklet 35°
mondom majd mutatja az óra ha gáz van addig megyek meglátom mit bír picit még feljebb kúszott gondolom termosztát teljesen kinyitott, mert akkor már nem csak csordogált hanem rendesen ömlött a visszafolyón a víz. nem is töltöttem utána kb 1 hónapig semmi bajom nem volt igaz azóta csak permetezett :D 
eleinte én is megijedtem, h összefolyt az olajjal leengedő csavar meglazít víz sehol. felöntöttem megtúráztattam nem buborékolt nem volt ötletem mígnem egyszer tele nem vágtam és elkezdtem dolgozni megálltam vele és a túlfolyóján a kupak mellett szépen csepegett lefelé a víz...

Előzmény: Q-pec (84807)
Q-pec júl. 25. Creative Commons License 84807

Gondoltam felteszem mégegyszer a kérdést, hátha valaki szívén viseli :-)

Szakmai tanács kellene :-D Kíváncsi vagyok, kinek mi a véleménye.

Szóval: a kipufogón megjelent a víz, a motor melegedett, a víz fogyott, a kipufogó gáz ment a vízbe. Az olaj tiszta,  a víz nem olajos!

Leszedtük a hengerfejet, új tömítés, ugyanez a jelenség. Elvittem a hengerfejet átvizsgáltatni, véletlenül kétszer annyi nyomással rakta rá a faszi a levegőt, nem bugyborékolt sehol, feltételezem, hogy nem repedt (?) ! Síkraköszörültettem, utána hengerfej vissza.

Szóval most úgy néz ki, hogy a hőmérsékletet tartja, tehát elvileg nem puforogtat bele, de a víz valamiért sokkal lasabban, de fogy. 2-3 üzemóra/ 1 liter kb. 30-35 fok melegben dolgoztam vele. Létezik, hogy a zárókupak szar, és elpárolog? Értelmes választ ha tudna valaki írni, azt megköszönném, hogy kinek mi a véleménye erről? Mert a gép pöccre indul, a hüvelyeknek nincs válla, olajnyomás 3,5 hidegen, melegen 3. Olajat nem eszi, csak attól félek, hogy vízköves lesz, ha mindig utána kellene burogatni. A blokkrepedést szeretném kizárni, mert az lelki terror lenne. Nézegettem a blokk tetejét, amikor a hengerfejet levettük, de semmi repedést nem láttam. Valaki ötletelhetene! KÖSZ!!! :-)

haschberg júl. 25. Creative Commons License 84806
Előzmény: Gyalogakác (84805)
Gyalogakác júl. 25. Creative Commons License 84805

Az összes mtz-s kapcsolót ismerem már. Rendes hálózati 380-as kapcsolóra gondoltam vagy billenőre, vagy oldalra fordítósra, de amíg nem lesz , addig úgy indítok, hogy a két kábelt összeérintem  :D, oszt jónapot.

Előzmény: ferri72 (84801)
Gyalogakác júl. 25. Creative Commons License 84804

Ugyanez volt most két évig.

Előzmény: haschberg (84802)
Józsi73 júl. 25. Creative Commons License 84803

Ez vagy szétesik, vagy eltörik...........

Előzmény: haschberg (84802)
haschberg júl. 25. Creative Commons License 84802
Előzmény: Gyalogakác (84784)
ferri72 júl. 25. Creative Commons License 84801

Vagy próbálj szerezni régifajta CCCP-t, vagy ezek az újabb nyomósok esetleg ha eredeti orosz, de lehet az a legjobb ha autósboltba valami teherautóét nézel ,kombájnba ez utóbbi verzió bejött.

Előzmény: Gyalogakác (84799)
Gyalogakác júl. 24. Creative Commons License 84800

HA NEM LESZ MÁS, AKKOR TAlán. Ilyen ALAKÚAK voltak a régiek is, amiken a 80-as években gyakoroltuk a szakmát.

Előzmény: Józsi73 (84798)