Akkor nézzük a tényeket: Pápa egy 30 ezres város, ahová olyan közlekedés van, hogy ha nem lenne közvetlen összeköttetése Budapesttel, még mindig nagyságrendekkel jobb közlekedése lenne, mint jóval jelentősebb településeknek: Kaposvár, Szekszárd, Salgótarján, Hódmezővásárhely.
"80-as: Hatvanba meg Gyöngyösre, Sátoraljaújhelyre mi menne szerinted?"
Hatvanba elővárosi személyvonattal, Sátoraljaújhelyre IC-vel, hatvanba pedig elővárosi személyvonattal.
"100-as: Itt gyakorlatilag nincs is gyors, csak sebesvonat, ami Szolnoktól személy"
Budapest-Szolnok viszonylaton rendszeres elővárosi forgalom, és Szolnok-Nyíregyháza viszonylaton órás személyvonati közlekedés.
"120-as: Itt be lett integrálva az IC-k közé, tehát nem számít"
Ez az, hogy teljesen nem lett...
Az 1., 40., 80., 100. vonalakon be kellene integrálni a gyorsokat az elővárosi forgalomba, mert nincs értelme a létüknek. Zömében most is elővárosi forgalomban részt vevő utasok használják. Az IC-k pedig finoman fogalmazva sincsenek jól kihasználva. Csak elveszi a távolsági utasokat az IC-ről.
Siemens113
"Ha egy árképzéssel foglalkozó yield manager is olvassa a légitársaságok áraival kapcsolatos mondatot vagy jót mosolyog vagy a haját tépi"
Nem rég voltam Portugáliában. Az oda-vissza útra 5 repülővel utaztunk, és a jegyek sokkal kevesebbe kerültek, mint egy oda-vissza jegy Nyíregyházáról a Balatonra.
Mellesleg ott is csak alfa pendular, IC és személyvonat (comboio suburbano) van. Sőt, Porto-Lisszabon-Faro IC-k. Persze ott van napi több Faro-Porto repülő is, így ott versenyezni kell. Lisszabon jó példa lenne a BKSZ számára is, mivel fantasztikusan működik.
A nemzetközi jegyeladás fejlesztésével nagyon régóta adós sajnos a vasúttársaság ez teljesen igaz. Ilyen kőkorszaki körülmények között nagyon nehéz előre lépni.
be kell vinni a nyíregyi IC-ket a keletibe, kell normális csatlakozás, meg kell oldani, hogy interneten is lehessen nemzetközi jegyet foglalni, és automatán kinyomtatni, és a légitársaságok által alkalmazott technikát kell alkalmazni: olyan áron kell a jegyet adni, amit biztosan megvesznek, és annyit, amennyiből még kijön nyereségesen. Ezek a vonatok úgyis minden nap járnak, de azért nem mindegy, hogy üresen-e. Budapest-Prága kétórás ütem esetében Breclav és Prága között órás ütem lenne a bécsi vonatokkal.
ez volt az egyik érv, a másik pedig a ceglédi átszállás, ami meg egy kamu vagy szívatás, ahogy tetszik.
"Az jó hogy nyáron minden vonat tele van de nincs egész évben turista szezon"
Vannak olyan helyek, ahová egész évben járnak a turisták. Prága, Bécs, Budapest ilyen. Vannak szezonálisoak: Tátra, Alpok télen, adria, fekete-tenger nyáron.
Egyszerű jegyvásárlás, olcsó jegyek, jó csatlakozások= több utas
Biztos hogy nem káprázott. én meg jópár alkalommal láttam az avalát 3-4 tök üres kocsival indulni a többiben előferdült néhány utas. Az jó hogy nyáron minden vonat tele van de nincs egész évben turista szezon.
Igen ők valóban nem állami kedvezményekkel élnek hanem üzletpolitikaival.:) legalábbis akinek épp jut. :) ezen pedig 2-3-4 vasúttársaság osztozik. Nem csoda az sem sajnos.
Záhony-bp menetidő,lehet hogy kihagy az emlékezetem de mikor írtam én erről azt amit állítasz?
"Amíg nem tettél le használhatóbb megoldást az asztalra".
Sajnos itt az egész koncepción kell változtatni. A jelenlegit nem lehet toldozgatni-foldozgatni. Ahogy írtad: Déli, Nyugati elővárosi pályaudvar, Keleti távolsági. de jelenleg nem erről van szó, sőt, inkább az ellenkező irányba megy a dolog. Csak az idő és a technika fejlődik, a Start pedig egy helyben jár, ott ahol 20 éve...sőt...talán visszább is lépett
Van kaller ismerősöm, nem is egy, akik azt mondják, hogy jobb személyvonaton lenni, mint IC-n, mert ott lehet zsebre dolgozni. Szerintem azt a 100a-n is lehet...
Én megoldásokat keresek, a MÁV-nál és sokan közületek is kifogásokat Amíg nem tettél le használhatóbb megoldást az asztalra, addig nem fogadom el, hogy engem kifogáskeresőnek nevezz.
Hát...erre én nem vennék erős mérget. Van kaller ismerősöm, nem is egy, akik azt mondják, hogy jobb személyvonaton lenni, mint IC-n, mert ott lehet zsebre dolgozni. De szoktam látni a népvándorlást a nyugatitól kökiig.
"Örülök, hogy feladtad a helytelen vágányozást"
Én megoldásokat keresek, a MÁV-nál és sokan közületek is kifogásokat
"Szerintem ilyet így soha nem mondott, nem hogy mindig"
Tényszerűen azt mondta, hogy a szlovákokkal nem lehet megegyezni...úgyszintén a Győr-Pozsony személyvonatokban sem... A szlovákok: a SMER-SNS kormány.
"Az hogy mindegyik mindig tele van az leginkább a Te túlkapásaid közé tartozik sajnos"
Én a Jaroslav Hasekről, az Avaláról és a Metropolról beszéltem, és pedig a saját szememmel láttam. Csak nem káprázott...És nekik nem téríti a magyar állam a jegyáruk 86 %-át. Most is klasszikusokat idézek (IGY-t): Egy normális ütemes menetrendnél vannak kihasználatlan vonatok.
"Ráadásként az sokkal fontosabb hogy egy belföldi vonalon egész napos ütem legyen mint az hogy egy 6-7-8 akárhány órás úton van e esetleg plusz mínusz 10 perc a menetidőben. Gyakorlatilag teljesen mind1."
Addig is volt "egész napos ütem", amíg nem álltak meg Rákospalota-Újpesten, Vácon és Nagymaros-Visegrádon.
Pár éve amellett kardoskodtatok, hogy a Záhony-Budapest 4 órás úton 4 perc különbség nagyon sokat számít, olyan sokat, hogy nem is kellenek csatlakozó vonatok a Keletiből. Amivel megint csak az a gond, hogy mint mindenre, erre is és az ellenkezőjére is lehet példát találni...sajnos teljesen koncepciótlan az egész. Erre mondják azt, hogy balkanizálódik a magyar vasút
"IGY mindig azt mondta, hogy azért nincs, mert a Fico-Slota kormánnyal nem lehet megállapodni."
Szerintem ilyet így soha nem mondott, nem hogy mindig. :)
Az EC-kkel kapcsolatban: Az hogy mindegyik mindig tele van az leginkább a Te túlkapásaid közé tartozik sajnos. (bár tele lenne) Az hogy nyáron mondjuk jó 60%is összejön már induláskor pl a Hungárián az egy jó dolog, de mondjuk nézd meg az Avalát november környékén. Akkor rájössz majd hogy sajnos ez az állítás is legalább olyan túlzó mint a korábbi minden szombathelyi IC üres és csak pénteken meg vasárnap van utas és a Szolnokra kevés a vonat, stb.
Ráadásként az sokkal fontosabb hogy egy belföldi vonalon egész napos ütem legyen mint az hogy egy 6-7-8 akárhány órás úton van e esetleg plusz mínusz 10 perc a menetidőben. Gyakorlatilag teljesen mind1.
A szegedi IC és a nyíregyi gyors minősíthetetlen, és a posta bhv és az IC-kocsik is messze alulmúlják azt a színvonalat, amelyhez a ferihegyre nyugat-európa felől érkező utasok szoktak. Ebben igazad van.
És a pusztaszabolcsiakkal ellentétben ezek tejelnek is a vonatjegyért. A 40a-n is szokás jegyet venni :)
a 70-esen is nyugodtan félre lehet állítani a személyvonatokat. Örülök, hogy feladtad a helytelen vágányozást :)
az EC-k kitermelik az árukat. Nem, nem termelik ki. Sokkal több utast szivatnál meg. A személynek a Nyugatiból emiatt legalább 6 perccel korábban kéne indulnia, ami nyilván nem megy, mert üti a zónázót, vagyis kb. 20 perccel nőne meg a személy menetideje, mert Dunakeszin előre kéne engednie a zónázót és az EC-t is.
"Szerintem azért a posta Bhv nem közel nem olyan rossz, mint a szutyok Bhv."
A szegedi IC és a nyíregyi gyors minősíthetetlen, és a posta bhv és az IC-kocsik is messze alulmúlják azt a színvonalat, amelyhez a ferihegyre nyugat-európa felől érkező utasok szoktak. És a pusztaszabolcsiakkal ellentétben ezek tejelnek is a vonatjegyért.
a 70-esen is nyugodtan félre lehet állítani a személyvonatokat. az EC-k kitermelik az árukat.
ferihegyre a legótvarabb szerelvényeket küldi el a start Szerintem azért a posta Bhv nem közel nem olyan rossz, mint a szutyok Bhv.
Szerintem Vác és Szob között menet közben is tudna előzni. Erre való a kétvágányú pálya. Ha a menetrendes szakembereknek nem sikerül ilyen menetrendet szerkeszteni, akkor neked menni fog? Azért próbáld ki, hátha...
az 1-es, 40-es, 80-as, 100-as, 120-as vonalakon teljesen feleslegesek/értelmetlenek a gyorsvonatok. A 40-esen nincs is gyorsvonat.
Tudtommal marad minden. Ez a biatorbágyi megállás rendkívül "értelmes" dolog... Annyi le- és felszálló utas szokott lenni, de annyi... (Tudom, ezt nem te találtad ki, így nem neked szól a megjegyzés.)
Évekig jártak a soproni IC-k a Délibe. És mivel összesen 4 gyors megy a keletiből sopronba (9-ből), így ez az eset a nyúl viszi a vadászpuskát vagy a befőtt teszi el a nagymamát.
Blöky2
"Akár meg is teheted/tehetjük, de csak akkor, ha majd a szegedi IC is oda jár!"
nem tudtam, hogy jár Szegedre IC. Vagy attól lesz egy vonat IC, hogy a gyorsvonatra rakok egy másodosztályú pótjegyköteles IC-kocsit? Akkor a Déliből is jár Nagykanizsára IC kétóránként. Ott még sem így hívják. ezt a logikát?
"a WC-tulaj nem fogja engedni, hogy az ő kedvenc ferihegyi játéxere ne a Nyugatiba menjen"
még érteném, ha FLIRT-ről lenne szó, de ferihegyre a legótvarabb szerelvényeket küldi el a start. Egyébként abszolút logikátlan...mert az 1-esen még látok egyfajta logikát, bár nem hiszem, hogy egy minden fűszálnál megálló személyvonat olyan nagyon tudna száguldozni. A 30-asnál vagy a 40-esnél viszont nincs szó "jó" pályáról. Az is logikus lenne, ha a keletibe járnának. Az állítólag túlzsúfolt, és a FLIRT-ek alkalmasak arra, hogy érkezés után gyakorlatilag rövid (5 perc) tartózkodás után menjenek vissza. Ehhez képest a Délibe meg 1-1,5 órával indulás előtt beállítják, "oszt jónapot".
Jani.84
"A 70-esen maradnak az "értelmes" EC-megállások?"
Talán még több is lesz, mert az EC/IC nem előzhet le elővárosi személyvonatot. Szerintem Vác és Szob között menet közben is tudna előzni. Erre való a kétvágányú pálya.
"Vác nem annyira gáz, inkább a másik kettő"
Szerintem így sem sokan járnak Vácra EC-vel, hogy nem kell pótjegy. Én inkább arra leszek kíváncsi, hogy lesz-e 120 perces ütem Prágába. IGY mindig azt mondta, hogy azért nincs, mert a Fico-Slota kormánnyal nem lehet megállapodni.
M41 2180
"a Szombathely-Keleti viszonylat már túlkínálat"
az 1-es, 40-es, 80-as, 100-as, 120-as vonalakon teljesen feleslegesek/értelmetlenek a gyorsvonatok. Túl sok az eszkimó, de kevés a fóka.
Jani.84: Szia! Ha nem gond, akkor most "lebombáználak" néhány kérdéssel Csak bátran! :)
A 70-esen maradnak az "értelmes" EC-megállások? (zárójelben megjegyzem, Vác nem annyira gáz, inkább a másik kettő) Maradnak. Sőt, még talán Szob is belekerül. A dolog hátterében az (is) állhat, hogy a Starttól csak így fogadja el az állam a közszolgáltatás részeként az EC-ket - egyébként tisztán üzleti alapon lehetne csak a menetrendben tartani őket, az meg már nem biznisz...
Az 1-esen marad a jelenlegi gyorsvonati megállási rendszer? (pl. biatorbágyi megállás, Komárom-Győr mindenhol megállás) Tudtommal marad minden. EC/IC terén vonatdarabszámban várható módosulás (+/- irányban is).
Szia! Ha nem gond, akkor most "lebombáználak" néhány kérdéssel: A 70-esen maradnak az "értelmes" EC-megállások? (zárójelben megjegyzem, Vác nem annyira gáz, inkább a másik kettő) Az 1-esen marad a jelenlegi gyorsvonati megállási rendszer? (pl. biatorbágyi megállás, Komárom-Győr mindenhol megállás)