Elég régi a hozzászólás, de remélem elolvasod. Én most jutottamn el a fal felhúzásához, 30-as Ytongból lesz. A gondom a koszorú zsaluzásával lenne, nem tudom készítsek-e zsaluzatot vagy zsaluelemből csináljam. Ahogy írtad a 30-as falhoz nem jó a 30-as U-zsalu, mert a fagerendás födém gerendái nem tudnak feltámaszkodni a talpgerendára, mert még 20 cm-rel meg kell emelni a zsalut kívül... Kisméretű téglán gondolkodom+nikecell kívülről, de eszembe jutott az Ytong válaszfaleleme is. Ennél kell zsalu vagy megbírja a ragasztó is a betont? Remélem érthető voltam és remélem el is jut hozzád. Várom válaszod akár mailben is és köszi a sok építő hozzászólást! Személy szerint sokat tanultam belőlük.
Mivel én egyáltalán nem értek a falazáshoz és az építkezéshez, egy kis szakértői segítséget szeretnék Tőletek kérni: A közeljövőben hajtunk végre egy erkélybeépítést egy panellakásban, ahol az erkélyt egybe akarjuk nyitni a szobával. Ehhez szigetelni kell a kinti részt. Új nyílászárók lesznek, de mivel magát a terasz betonfalat nem erre tervezték, még oda kell valami. Először Ytong téglára gondoltunk, de mivel tényleg csak hőszigetelés miatt kell, eltöprengtünk a lépésálló hungarocelen is. Kb. 20 nm-ről lenne szó, és úgy vettem észre, hogy elég jelentős árkülönbség mutatkozik meg már ekkora felületnél is. Az ablakot nem ez a fal tartaná, mert arra alkalmas a betonből készült panel-elem is.
A sok rizsa után:o) annyi röviden a kérdés, hogy elegendő a hungarocel is, vagy maradjon az ytong?
Egy ház építés mindenképpen kompromiszumokkal jár...
Néhány tanács: :)))
1. Építsél 1 légterű házat. Ha nincs válaszfal nincs válaszfal zaj probléma:)))
2 Tegyél be válaszfalnak 30 -s Ytongot csak ne hosszába hanem keresztbe:))) Igy elég stabil lesz és kizárt, hogy zajt haljál...:))
3. Ne építsél házat és akkor nem lesz ilyen problémád..:))
4. Ha mégis építenél házat. Csak egyedül éljél benne és nem lesz aki a másik oldalon zajongjon..:))
5. Csak most érdekel a kérdés amikor építkezel. Ha megépítetted egy idő múlva úgy is hozzá szoksz...:)))
6. Lefekvés elött gurits le egy pár sör és akkor semmilyen zajt nem hallasz majd este...:)))
1 .Nézd a zaj szubijektiv fogalom. Megteheted, hogy gipszkarton válaszfalat készítesz 8-10 cm sűrű zajszigetelő anyaggal és mindkét oldalról dupla gipszkartonozással...
3. A helységeket és a berendezések elhelyezését tudatosan tervezed...ezzel pénz és időt is megtakaríthatsz és még zaj sem lesz... (nálam ez egyik lakószoba felé csak a fürdő van és meg tudtam oldani, hogy azon a 12.5 falon szinte semmi sem legyen...egyedül egy beépített mósdó van a kötelében +falon tükör...igy a zajforrás elég minimális...:)))
Köszi a segítő szándékot, bár hanggátlás alatt nem a gépészet által keltett zajokkal szembeni küzdelmet értem (csőszigetelés természetesen alap), inkább a helyiség-helyiség közti nyugalom a cél, szerintem erre még a 12.5 is kevés.
Válaszfanál Y12.5 -t javaslok...a vizes dolgokat csőhéjba vagy a legjobb ha filcbetekrve építik be...a válaszfalaknál a fal beton csatlakozásoknál peremszigetelés kell berakni a burkolásnál pedig a fal csatlakozás elött kell dilettálni ...és akkor nem lesz zajos és Y20 -s sem kell és csöndesebb is lesz mintha 20 -s építed be ezen praktikus dolgok nélkül...:)))
1. Ytong beltéri vakolat kis csemperagasztóval kb 3-4mm glettként és utánna 0-3 rimano beltéri vakolat glettként 2-3 rétegben rá, utánna festeni 3 rétegben diszperzittel minimum...
2. Rimano 0-3 beltéri vakolat 4 rétegben rabichálóval az első réteg után majd erre diszperzit 3 rétegben
3. Hanyományos vakolat 6-8 mm rétegben benne rabicháló vagy vakolaterősítő hálló erre rimano 0-3 2 rétegben és 3 rétegben diszperzittel....
4. Flexibilis csemperagasztóval 2 rétegben , rabichálóval közte és 3 réteg rimano 0-3 rigipsz erre 3 réteg diszperziós festék...
Nálam az 1 -s verzió lett választva..a sarkoknál rabichálós erősítéssel, élvédőkkel a sarkokon...
Diszperzitnél az utolsó kenésnél héra+ érdemes használni elötte lehet olcsóbb diszperziós festékkel kenni pl polifarbe...sima teddi hengerrel (ezt te is megtudod tenni)...lehet kapni a diszperzithez festéket és a szint egyszerű kikeverni....vagy lehet venni poli-farbe platinium fal festéket . Ez elöre ki van keverve és csak kenni kell...
A kimart hornyoknál nagyon fontos, a gipsz vagy egyéb anyagokat rendesen bele kell dolgozni nem csak elhúzni (glettelni) gyorsan...ha bedolgozzátok akkor nem reped ki...
37,5 ytongbol épülő családi házamban falfűtést szeretnékkiépiteni.Afalfűtés csöveit a falba mart hornyokba raknám be.Azlenne a kérdésem hogy igy,kell-e vakolni a falakat vagy csak elég a hornyokat kijavitani és utána glettelni.És ha kell vakolni akkor mijen vakolat szükséges és milyen vastagságban.
Ytong 10 cm válaszfalban érdemes gondolkodni? Tudom, hogy 3.3 cm-ig lehet gépészkedni benne véséssel, inkább az foglakoztat, hogy érdemes-e 20 centit tenni hálószoba és fürdő közé (hanggátlás, wc rögzítés, mosdó rögzítés, stb, szempontok)?
A szögeket pont azért verte be, hogy ne álljon el a szigetelés a faltól. A technológia csak dűbelezést írt elő (az isover honlapja szerint is létezik ilyen) csak akkor 7db/m2 dűbelt kell beépíteni. A dűbeleket mi meg is vettük és az volt a gyanús, hogy milyen sok megmaradt. Az építkezés közben nemnagyon tudtunk kimenni a házhoz a munkánk miatt ezért vettük csak most észre, hogy mit műveltek. Sajnos, már teljesen kész a burkolás és nem lenne szívem, se energiám leszedetni és újrakezdeni az egészet. Azért jó lenne tudni, hogy mire számíthatok az elkövetkező években, hogy valójában mekkora kárt okoztak nekem, mert azért azt megpróbálom behajtani rajtuk...
Ha nincs ragasztva a falhoz a hőszigetelőanyag, akkor nagy eséllyel légrés lesz a fal és a hőszigetelőanyag között, vagyis kisebb lesz a hőszigetelő hatás. Te meg fizetheted a magasabb fűtési költséget a kivitelező hibájából.
Ugyanis olyan gyári technológia van, hogy nem kell dűbelezni, na de olyan nincs, hogy ne kéne ragasztani.
Én leszedetném velük és előírás szerint ragasztva tetetném fel. Tudom, nem könnyen kivitelezhető tekintve a készültségi szintet és a "mesterek" hozzáállását. De a te pénzeddel játszanak a hozzánemértésükkel. Ha a kifizetést a technológiailag megfelelő munka elvégzéséhez kötöd - ami jogosan elvárható - akkor megfoghatod őket.
Köszönöm a válaszokat! A szigetelést egyáltalán nem ragasztották. A dűbel 120 Ft/db-ért vettük árengedménnyel. Ez egy kifejezetten előtétfalakhoz való rozsdamentes dűbel egy nagyobb (ami a szigetelés tartását szolgálja) és egy kisebb (a lecsapodó párát csepegteti le) tárcsával. Attól félek, hogy a szögek elrozsdásodnak a falban és egy idő után elengednek.
Az Ytong falhoz speciális fémbeütőszeges dübel kell ennek az ár 35Ft/db tól indul a megfelelő minőségű hőhidmentes dübelek 90Ft/db -tól vannak közetgyyapothoz és ami Ytonghoz is jó...amennyiben más vagy műanyag dübelt használnak akkor a tartása a hőszigetelésnek nem lesz megfelelő ami általában 6-10 év útán jelentkezik...az Ytonghoz való dübelek pedig nem repesztik széjjel az Ytong téglát hanem csavaros részük van amivel jó tartást biztosítanak a rárakott hőszigetelésnek...nagyon fontos a dübelezés melett a megfelelő ragasztás is amivel a falhoz tapasztják a hőszigetelő anyagot...ásványi rendszernél csak ásványi ragasztó használható ...csemperagasztó, eps ragasztó hatására düsztolás jön létre...ezen információk a rockwool egyik technikai szakemberével eltöltött hosszú beszélgetéséből vontam le...
Hőszigetelési tulajdonságban nem lehet változás. A dübelek feladata, hogy a ragasztóval együtt hosszú távon rögzítse a szigetelést. Ebből szoktak kevesebbet tenni, mint az előírás (mondván, elég annyi, és egyébként is drága). A dübel tart rendesen (nagy felületen), a 100-as szög pedig fába való, nem falba :)
Ha a kiviteli tervben az van, hogy dübelezni kell (amelynek vannak szabályai: méretek, elrendezés), akkor kérd rajtuk számon az eltérés okát, nem kutyaólat építenek.
Kedves szakértő fórumozók!
Tanácsot/szakvéleményt szeretnék kérni Tőletek. Családi házunk teherhordó falazata 37,5-es Ytong falazó elemekből készült. A kiviteli tervben előírt rétegrend szerint az Ytong falazatra 5cm üveggyapot szigetelés került majd 5 cm légrés elhagyása után 11,5 cm-es klinkertégla előtétfal készült. A szigetelést és az előtétfalat Profix dűbel rendszerrel kellett volna rögzíteni. A kivitelező viszont a dűbelek mellett (amelyekből így lényegesen kevesebbet használt) 10 cm-es egyszerű szögekkel rögzítette az 5 cm-es üveggyapot szigetelést az ytong falazathoz így átlagosan 10-15 100-as szöget vert be a falba m2-ként. Azt szeretném kérdezni, hogy ezzel a „technológiával” milyen mértékben változott az ytong falazat hőszigetelési értéke, illetve hőtechnikai tulajdonságai?