OFF valójában csak a tudatlanságom csökkentése miatt: ezek coll-os méretezések egyébként hogy jönnek ki? konkrétan arra gondolok hogy 1 coll durván 25mm vagyis az 1/4 coll akkor 25/4 kéne lenni de persze inkább 25/3. ha esetleg kaphatnék valami jótékony homályt....... :-))
Őszintén megvallva , hisz mindenki a legjobban saját hibájából tanul:)))))
én ennek a témának neki estem mint bolond borjú az anyjának:))),hirtelen ránéztem és át sem gondoltam rendesen (amiért elnézést kérek, hisz nem volt érdekem megvezetni még véletlenül sem) hogy tényleg a 3/4-es cső milyen nagy ármérővel bír, és csak arra támaszkodtam, hogy általában a külső méretet adják meg méretezésnél:))))ezért az a számítás lett belőle , amit láttál
aztán átgondolva, amit írtál, rendesen utánanéztem, hisz igy korrekt, és ez a "táblázat" lett belőle, ami viszont már fedi a valóságot
viszont a szűkített idom elmélet viszont megállja helyét, tehát ahhoz azért tartom magam:))))
ez a tema nekem vesszoparipam. egyszer rament egy keves idom, de kideritettem a sztorit, hogy mi a fene a 3/4 col egy 3/4-es csovon. eleg szep tortenelmi erdekesseg, de asszem mar leirtam itt a topikban.
1/8" l 10mm I 6mm 1/4" l 13.25mm I 8mm 3/8" l 16.75mm I 10mm 1/2" l 21.25mm I 15mm 3/4" l 26.75mm I 20mm 1" l 33.3mm I 25mm 1.1/4" l 42.23mm I 32mm 1.1/2" l 48.25mm I 40mm 2" l 60mm I 50mm 2.1/2" l 75.5mm I 65mm 3" l 88.25mm I 80mm 4" l 113.5mm I 100mm 5" l 139mm I 125mm 6" l 164.5mm l 150mm
Ezek az adatok eltérhetnek egy picit a cső milyenségének függvényében
"3/4-es cső általában szintén 2mm-es falvastagságú tehát 19x2így a belső átmérő 15"
a 3/4-es acelcsore gondolsz? mert annak a kulso atmeroje baromira nem 19mm. meg a felcolos is vastagabb mint 19mm.
a 3/4-es acelcso kulso atmeroje 26.7mm, falvastagsaga valtozo a nyomasallosagnak megfeleloen, az alap az szuk 3mm. tehat a 3/4-es acelcso belso atmeroje 20mm feletti.
éppen most néztem egy oldalt ahol az űrtartalmuk is fel van sorolva (nem csak itt számolgatom a keresztmetszeteket) és eldöntöttem hogy 26-os gerinc lesz mert a 20 as nem tudja rendesen kiszolgálni a leágazásokat. nálam nem 1-1 leágazás van hanem összesen van három az egyiken 1 radiátor és a másik két leágazáson 2-2 radiátor. vagyis addig mindenképpen elviszem a 26-os csövet ahol a kétradiátoros elágazás van
egyébként köszönöm tanácsaidat!! (sokkal jobb és olcsóbb most gondolkodni mint 2 év múlva anyázni hogy nem az igazi)
3/4-es cső általában szintén 2mm-es falvastagságú tehát 19x2így a belső átmérő 15
ilyen szemszögből nézve igazad van hogy a 20-as közel akkora mint a 3/4-es de azt is figyelembe kell venni, hogy míg a 3/4-esre kivülről tekered az idomot,addig a 20-ba belülről préselsz egy szűkitett idomot,amivel bár "csak " helyileg szűkítesz mégis egy20-as cső esetén leszűkülsz 12-re
ezért mondtam hogy nem elég a méreteket tudni, annak buktatójára is érdemes figyelni:)))
nézzünk több eshetőséget, hisz bármire számíthatunk
-még elketyeg 5 évet(ami reális lehet) a szivattyú , akkor egyértelmű hogy szelepet a rendszernek
-nem megy el, akkor csere alpha2-re, szelep nem
-nem megy el, de hagyományos szivattyú+szelep, bár árban megegyezik az alpha2-vel, kérdés hogy melyik hal meg korábban a szivattyú,vagy a szelep, mert ha a szivattyú,akkor a szelep marad és "csak " szivattyút kell cserélni,így nézve ez a jobb, ha a szelep, akkor nincs értelme vele kinlódni, ha Wilo szivattyút veszel,akkor az olcsóbb ,viszont garantáltan a szivattyú adja meg magát előbb,így a csere olcsóbb:)))))
-melyik tipusú szivattyú nyeffen ki hamarabb a hagyományos,vagy az alpha2,hisz ennek állandóan kapcsolgatnia kell , vagyis inkább kis és nagyobb teljesítmény között "vacilál"
ha a hagyományos , akkor nem kérdés, alpha2-t mindenkinek:))), ha viszont az alpha2 , akkor viszont szelep+hagyományos
tehát nem sztnék tanácsot adni,mert amilyen az én formám biztos rosszul döntenék,ezért inkább csak ezzel az eszmefuttatással segítenék Neked a döntésben:))))
köszi. igazából nem értem mert találtam egy táblázatot aszerint a 20-as cső felel meg a 3/4 coll-nak. ezek szerint ez inkább csúsztatás. szerencsére most informálódom egy min2 hónap múlva esedékes projecthez. az 5 radiátorból az első 3 már leágazik a kazántól 3 méteren belül akkor oda 26 os cső megy. ennyi méternél nem hiszem hogy kiakadok az árkülönbségen. mivel nem eladásra lesz (bár én arra is ugyanúgy csinálnám és lefotóznám)
így egyszer akarom jól megcsinálni. kérdésem akkor hogy a 26-os csőnek mekkora a belső keresztmetszet?
Egy márkásabb (Herz, Danfoss) bypass szelep ára egy Alpha2 25-40 (akár 50) árának negyede körül mozog... innentől kezdve a költői kérdés: mikor hal meg a régi Grundfos szivattyú (kb. 15 éves) a FÉG-ben. Mert ha mondjuk idén, akkor nem kell venni bypass szelepet, ellenben kell új szivattyút... :-).
Ha megengeditek én is válaszolnék pár kérdésre:))))
morgen66
"Arról már nem is beszélve, hogy sokan hogy alámennek az áraknak."
Ezt írtad, én kíváncsi lennék, hogy te vagy a céged mennyiért köt egy radiátort.
Persze ha nem titok és nem száz darab esetén.
Én 15-20 ezer ft/radiátort írtam Pest környékére.
Persze lehet hogy ez sok,de van aki ettől is többet elmer kérni.
ez egy elég átlag ár, de vannak az olyan szerelők, akik már úgy nincsenek az iparban , vagy főállás mellett elmennek hétvégén összedobni egy rendszert,ők akár 10-12eFt-ra is lehúzzák az árakat, de úgy könnyű, hogy nincs nekik járulék,nem kell hivatalosan bejelentett alkalmazottakat vinni magával, esetleg egy forrasztólámpával megcsinálják, igazából autóra és szerszámra sem kell költeni, hisz egy rézcsöves rendszerhez elég annyi szerszám , hogy egy biciklivel elkocog a megrendelőig a faluban pl. és haza:))))
velük egy hivatalosan működő vállalkozás nem tudja felvenni a versenyt árban:(((
nekünk pont ezért nem ez a főprofilunk,hanem inkább a felületfűtés, mert egy radiátoros rendszer kiépítésére ott van x10 db szaki, aki gyengébbnél gyengébb árakat mond, a felületre azért kevesebb is az ajánlkozó, és nehezebb is szerszám nélkül egy normális rendszert kivitelezni
kendu
nem tudom, mit jelent az ˝egy kötés˝, de nekem 5000-ért cséréltek le egy radiátort békés megyében.
mint azt már elmondták lekötés az egy teljes rendszernél van , vagy egy új radiátornál, csövezéssel együtt
pl.: egy házban 7 radiátor egy kazán= 8x15.000=120eFt,mert ilyenkor a kazánt is egy lekötésnek szokták számolni
egy cserére, ami rendszer leengedés+radiátor le +radiátor fel+rendszer visszatölt, és üzembehelyez az 5-10eFt között mozog
M63FUN
5 rétegűből is meg lehet csinálni a 2 csöves rendszert (20 as gerinc 16-os kiállások) azt mondta jó cső kell meg csak préselhető réz idomokat szabad beépíteni a falba (ill nálam a kád mögé esik 2 elágazás) viszont egy beépítési útmutatóban azt olvastam hogy ilyen helyre tilos elágazást tenni. mi az igazság?
természetesen nem gáz, viszont ha jól emlékszem nálad 4-5 radiátorról volt szó, annál már legalább az első elágazásig célszerű 26-os gerincet húzni
elágazás meg mindegy hogy hol van hisz ha kap egy normális nyomáspróbát (10bar),és presses idommal rakod, nem lesz vele baj, és fém idomot használj
nemnyaralo
Bypass? Ez új. Nem elég az egy kézikerekes radiátor erre a célra? Illetve már egy fej zárásakor is előjön a jelenség, amikor még 3 másik nyitva van.
sajna nem elég, ha van egy fix teljesítményű szivattyúd,az nem tudja normálisan lekezelni a zárodó thermoszelepeket, ezért szokták berakni az alpha2-t, vagy pedig az olcsóbb megoldás a túláram szelep, aminek az a funkcionalitása, hogy ha záródik a szelep, vagy szelepek,akkor a rendszerben nő az ellenállás, amire a túláram szelep úgy reagál hogy kinyit az átfolyás függvényében , így nem terhelődik a szivattyú, ha visszanyitnak a t.szelepek, akkor meg visszazár
a cég folyamatosan azt sulykolta, hogy ha velük szereltetem be, akkor megoldják a problémákat és 1 év garanciát is adnak a termékre kb. 30000Ft-ért. De ennek az összegnek a töredékéért egy vízszerelő simán összerakja, ha nincs az, hogy a tálca lába alapállapotban olyan magas, hogy 2cm-es rés van a tálca pereme és a föld között és a vízszint miatt tovább kell emelni a lábakat. A másik gond az volt, hogy a kabinhoz adott flexibilis lefolyócsövet nem lehet vízzáróan letömíteni a szabványos PVC-be és olyan puha anyagból készült, mint a joghurtos doboz.
ez szintiszta lehúzás, és a 30eFt-tal még nem is mondtak sokat,a Wellis pl. 80eFt-ot mondott,ha nem velük csináltatod,akkor csak szavatossága van a kabinnak, és csak alkatrészt cserélnek, más kárt nem fizetnek
de ha hamarabb irsz ,akkor inkább azt mondtam volna, hogy ötrétegűből rakass a falba masszáspontokhoz csövezést, egy falba építhető csapteleppel és akár mennyezetből lógó esőztetővel, egy épített tálcával, és olcsóbb lett volna, nincs garanciaprobléma,és azt biztos normálisan be lehet kötni:)))
amúgy a sanimix a leggyengébb anyagokból akarja a legtöbb hasznot kihozni, és szinte normálisan nem lehet szerelni, ennyiért inkább járnék havonta egyszer élményfűrdőbe:)))))
Huhh azt hiszem mindenre válaszoltam ,bocs amiért néha másokat is idéztem:)))))
Nem rég vettem egy hidromasszázs kabint melynek a tálcájával két gondom is akadt, felvettem a Sanimixszel a kapcsolatot, mert ők a termék magyarországi forgalmazója és garanciális szervize. A cég folyamatosan azt sulykolta, hogy ha velük szereltetem be, akkor megoldják a problémákat és 1 év garanciát is adnak a termékre kb. 30000Ft-ért. De ennek az összegnek a töredékéért egy vízszerelő simán összerakja, ha nincs az, hogy a tálca lába alapállapotban olyan magas, hogy 2cm-es rés van a tálca pereme és a föld között és a vízszint miatt tovább kell emelni a lábakat. A másik gond az volt, hogy a kabinhoz adott flexibilis lefolyócsövet nem lehet vízzáróan letömíteni a szabványos PVC-be és olyan puha anyagból készült, mint a joghurtos doboz. A Sanimix természetesen megoldja ezeket a gondokat, amit a saját gondatlanságuk okozott csak el kell vinni a szervizükbe a kiváló minőségű tálcájukat.
akkor nyilván 5rétegű lesz és valami minőségi cső mert összesen kb 40 méter cső kell ebből 20 méter a 20-as. kis túlzással tök mind1 hogy 6000 a cső vagy 16 000 (réz az 60 lett volna az már fáj) köszi a segítséget!
ismét tanácsot szeretnék kérni mert új infókat szereztem. tehát még mindig a cirkórendszerem átcsövezésének tervezése van folyamatban (még csak a fejemben van a tervezés)
ugye ment a rézcső 2 csöves rendszer kontra 5 rétegű+osztós rendszer. erre ismerősöm benyögte (adok a szavára) hogy 5 rétegűből is meg lehet csinálni a 2 csöves rendszert (20 as gerinc 16-os kiállások) azt mondta jó cső kell meg csak préselhető réz idomokat szabad beépíteni a falba (ill nálam a kád mögé esik 2 elágazás) viszont egy beépítési útmutatóban azt olvastam hogy ilyen helyre tilos elágazást tenni. mi az igazság? (30-40 évre terveznék vagyis nem esek hanyatt ha ott a 4 t idom lenne akár 8-10 000 ft-is)