Keresés

Részletes keresés

HEV Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68845

Kit gondoltál illetékesnek? Azért ez lényeges  lenne?

Előzmény: alnibell (68842)
HEV Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68844

Annak idején a Balatonföldvári Kistérségben egy hasonló pályázat eredménye szintén kb. 100 km turistaút volt. Akkor még egy túramozgalom is belefért.

Azóta támogatás, és ember hiányában már az utak nagy része és a mozgalom is megszűnt. :-(

Előzmény: topoly (68841)
garass Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68843

Ide írok válaszul, de mások bejegyzéseit is érintem.

Az talán ismert, hogy nálunk évek óta, havi rendszerességgel diáktúrák szervezése történik, ahol a szokásos túrázás, természetismeret mellett például szemétszedésre is sor kerül rendszeresen. A játékos, akadályversenyszerű Mikulástúrákról nem is beszélve. Ezeken alkalmanként 150-700 fő közötti létszám vesz részt. Tehát nekünk nem kell keresni partner iskolát a festésre. Van olyan intézmény aki maga vállalkozik bizonyos munkákra. Ősszel például a Tokaji Nagy-Kopasz turistaútjainál volt munkavállalásuk.  Idén festés helyett inkább csak szürkézést szeretnének végezni, szervezési okokból, lehetőleg egybefüggő területen. Erre jó lehetőség adódhat a megszüntetett csereháti piros és ugyanitt a határmenti zöld esetében, de az ezekből kiágazó, szintén megszüntetett utakat is érintve. Ezeket részben a túrázás változatosabb módjaként fogják fel, persze némi önös érdekből is, hiszen a kötelező önkéntes munkába is beszámítják a diákoknak. Mi csak javaslattal élhetünk feléjük, de a munkákat ők választják. Kipróbálták a festést, a bozótirtást, most ezt választották. Nekünk ez is nagy segítség és igen, jóval kevesebb kapacitást köt le részünkről, amit a kiváló minőségben felújított utakra tudunk fordítani.                                                                  Ezt a munkát rombolásnak felfogni nem logikus. Egy már megszüntetett út maradványainak rendbetétele talán helyesebb megfogalmazás. A diákok pontosan tudják, hogy ezek a jelzések már nem élnek, a munkájuk ezért jelzés rendezési tevékenység. Ez minden más rendrakásra érvényes, hogy annak során a korábbi, nem kívánatos állapotot megszüntetem. Ez nevelési kérdés és ha ezt megértjük, akkor ez is pozitív hangsúlyt kap.   

A senki sem járja, akkor senki sem fogja látni elv azért is hibás, mert a jelzésrendszerünkben végzett rendrakáson túl a térképeken is rendet kell tenni. Már pedig a térképszerkesztésnél sokszor az az elv érvényesül, hogy ahol jelzés van, azt feltesszük. Függetlenül annak korától, létjogosultságától, állapotától. Számos példát sorolhatnék, a nem létező utak meglétére akár papír, akár digitális térképeinken. Ha ezek a rendezések elmaradnak, lassan anarchia lesz a turistautak ábrázolása körül. Csak egy példát azért kiemelek, Güsziologus hatalmas munkája és harca a jelzésekkel, fürtökkel, dirib-darab útszakaszokkal.

A festési munkáknál csak annyira van lehetőség, hogy a fonódásokat és a leágazásokon bemenve 1-2 jelzésig kötelező az esetleges megszüntetés. Például ez megtörtént részünkről a Nyésta-Felsővadász OKT melletti P sáv esetében, vagy a Bódva-híd kiváltásánál is.  Az utak többi része így sokszor darabolódva, de ott marad. Ez a 2015 óta tartó festési munkák mellett számos nem létező utat hagyott meg.

A munkák a tanítási időszakban végezhetők, az intézet ütemezésével. Táblákat ők nem vesznek le, de ha rajtuk még olvasható "elavult" információk vannak, akkor azokat is lefedik. 

Előzmény: annyi baj legyen (68837)
alnibell Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68842

OK, OK, de mit lehet mondani egy olyan projektről, amelynél a legfrissebb hír 2016. júniusi keltezésű?

Más.

Ezt írtam tavaly október 27-én a Veszprém megyei illetékeseknek:

 

"Tisztelt Címzettek!

Az elmúlt 30 napban, a www.turistautak.hu szerkesztőjeként bejártam a tárgyi útvonalat, illetve kerestem egy alternatív lehetőséget a tárgyi útszakasz kiváltására.
A nyilvántartásban szereplő mintegy 8 km hosszú, P sávjelzésű szakaszon nincs egyetlen pihenőhely sem, nincs vízvételi lehetőség és ami a legbosszantóbb van egy mintegy 2 km-es szakasza, amely a sűrű aljnövényzet miatt nehezen járható, ill. a benőtt volta gyakorlatilag észrevehetetlenné teszi a leágazó piros négyszög jelzés indulópontját.

A folyó hó 23-i bejárásom során, Zirctől Borzavárig az OKT nyomvonalán haladtam. A Zirc felőli kezdőpont közelében van egy fedett, újszerűnek tűnő pihenőhely, amelynél asztalt és padot találtam a helyéről kidöntve.
Van a közelben egy hevenyészettnek tűnő, pallókból kialakított átkelő, mindenesetre a két település közötti szakasz a turizmus céljára a jelen állapotában megfelel.
Borzaváron szerencsére találtam egy működőképes közkutat, és a település É-i oldalán a belterületi határhoz közeli földút csatlakozástól egy jól járható földúton lehet megközelíteni a Porva-Cseszneki vasúti megállóhelyet. A térképeken szántőként jelölt terület egy jókora kiterjedésű, villanypásztorral határolt káposztaföld, amely mellett egy szép rét van. Innen ragyogó kilátás van Ny-ÉNy irányba. (fotó mellékelve). A villanypásztor a egy meglévő utat lezárt.

Jelzem továbbá, hogy a Z sávjelzésű Rómer Flóris Emlékút Porva-Cseszneki vm. megállóhoz közeli völgybe vezető szakasza gyakorlatilag nem járható. Sürgős közbeavatkozást igényel."

 

Nem tartották fontosnak, hogy reagáljanak.

Előzmény: topoly (68841)
topoly Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68841

Egy eredendően jó projekt részeként jutott rá.

Előzmény: Güsziológus (68835)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68840

Szia,

 

igen, most ez foglalkoztat egy ideje, csak ugye az idötényezö... már van haditervem is, napi lebontásokban (40-55 km) pl. a teljes zempléni szakasz ismerös, mert teljesítménytúrákon oda-vissza bejártam (valamelyik részét többször is - télen-nyáron).  Az a szakasz gyönyörü és jól jelzett, kár lenne érte - csak a Milic környékén van fonódás emlékeim szerint.

A csereháti részen a megmaradt jelzések olyan szánalmas állapotban vannak, hogy nem kell azokat szerintem szürkézni, megoldja az idö és az elemek (+ erdészet/helyiek) záros határidön belül...

Nem lehetne pl. CSAK azokon a szakaszokon szürkíteni, ahol konkrétan belepiszkít egy helyi/regionális jelzésrendszerbe, értsd fonódások? S.újhely környékén ugye piros sáv lett belöle, okés; de a határnyiladékban, ahol kilométerekre semmi nincs, nem lehetne meghagyni az ínyenceknek khmm mazochistáknak...?

A határnyiladékot gondozza a határörség, ez biztos...

 

A füzettel kapcsolatban írok mailt!

 

Előzmény: jzp2107 (68839)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68839

A tavalyi csereháti piros kaland méltó folytatása lenne ha végigjárnád az északi zöldet

Vagy legalább a tényleg ütős részeket.

Nagy része a határnyiladékban vezet, ami ugye ott van, a határkövekkel ki is van jelezve, eltévedni tehát nem lehet (egyébként Borsodban eddig sem volt már túl sok jelzés kint, nameghát a friss szürkéket is lehet követni :-)

 

Maradt még egy füzetem mert aki lestoppolta végül nem jött érte, ha itthon leszel és érdekel az útvonal (tehát le akarod járni), oda tudom adni

Van GPS trackem is, meg el tudom mondani én hol találtam szállást (bár ezt ide is leírtam anno)

 

Előzmény: Czimbály (68830)
Jesper Olsen Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68838

Lehet, hogy a zöld festék drágább, illetve mindenképpen kell sablon is a H betűkhöz.

Előzmény: jzp2107 (68834)
annyi baj legyen Creative Commons License 2019.01.25 0 2 68837

Ezt én sem értem... Ha nincs energia a karbantartásra, meg amúgy is "járhatatlan", akkor kell keresni egy iskolát, akik szívesen leszürkéznek mindent? Miért, az nem energia, nekik nem kell végigjárni a lefestéshez? És ha már van egy iskolányi kapacitás, akkor miért nem lehet hasznos dolgokra fordítani? Hiszen az az indok, hogy senki nem jár arra, akkor nyilván senki nem is fogja a szürkézést észrevenni, ellenben egy látogatottabb részen, egy pihenőfelújítás, egy benőttebb útszakasz kitisztítása sokkal több túrázót érint, ráadásul a potenciális utánpótlás az alkotással, és nem az alkotás megszűntetésével ismerkedne meg.
Vagy valakikbe nagyon beleivódott már a "múltat végképp eltörölni"...

Előzmény: jzp2107 (68836)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.25 0 5 68836

kicsit sántítós a példa

a ház nem a tiétek, csak egyébként ti szoktátok összegraffitizni

a graffitire kaptak is engedélyt a ház tulajdonosától, a ház egyébként a hetedik határban van ahol előtte nem sokan jártak de egyébként megnézésre érdemes, szép vidék

inkább lemeszelitek a házat szürkére, amivel jobb nem lesz, de a büdösök akik nem egyeztettek veletek, megkapták a jussukat

 

jah, hogy közben a graffiti-spotterek akiket elvileg képviseltek, már nem kapnak segítséget a távoli vidék meglátogatásához, az mellékes

 

szomorú.

Az külön az, hogy 1-2 éve még az volt a magyarázat, hogy sajnos nem lehet a határnyiladékot járhatóan tartani, a határőrség már Schengen óta nem tartja karban, így benőtt, járhatatlan, stb. Mióta saját szememmel láttam hogy ez mekkora csúsztatás, azóta ez az érv itt már nem jön elő. Biztosan aki ezt eddig terjesztette, eddig ő sem tudta hogy nem igaz amit mond, nem pedig direkt keresett el nem hárítható (-nak látszó) kamuakadályt magyarázatul, nyilván nem.

 

OK, befejeztem, aki érti érti, aki nem akarja, ezután sem fogja

 

Mondjuk annyi tapintat lehetne, hogy nem hypeoljátok itt e vitatott cselekedetet, ez talán picit otromba.

Előzmény: olahtamas (68831)
Güsziológus Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68835

Nem, de érdekelne.

 

Előzmény: topoly (68828)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68834

szuper ötlet, akkor a diákok fessenek zöld H betűket

Előzmény: olahtamas (68833)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68833

Aki az Északi zöldet kitalálta, arra nem gondolt, hogy azt nem elég egyszer felfesteni, hanem bizony fenntartásra is kellene fordítani.

Már több, mint 10 éve létesült az út, már rég kellett volna intézkedni a felújításáról.

Semmibe nem került volna, hogy a teljes felújításkor inkább mondjuk zöld H betűket festettek volna, ami nem zavar be a másnak már meglevő rendszerébe.

Lásd pl. zöldutak, ami szintén nem zavar be a meglevő rendszerbe.  Hogy felújítani ki és mikor fogja az más kérdés, 10 év múlva térjünk vissza rá!

Előzmény: jzp2107 (68832)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.25 -1 1 68832

a diákok plusz kapacitását örömtelibb lenne építésre felhasználni a rombolás helyett (km-ek tucatjain ahol nincs is keresztező útvonal szürkíteni, elég értelmetlen, 5-10 év alatt lekopik és kész)

értem én, hogy ehhez nem kell valaki részetekről, kimennek aztán csinálnak amit akarnak, de bocs, én így sem látom ennek az értelmét

főleg úgy, hogy közben meg szomorú vagy amiatt hogy nincs elég ember a csereháti priosat karbantartani

nem tudnának inkább azon gallyazni (Szanticska, Szemere előtti rész), szemetet szedni, vagy bármit aminek picivel több értelme van?

Előzmény: garass (68829)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.25 0 0 68831

Ha van egy házad, amit a graffitisek megfestenek, akkor az sokak számára szép, de számodra lehet, hogy bosszantó!

Még is vannak olyan házak, aminek a falára engedéllyel kerülnek graffitik, tehát létezik normális megoldás is, csak egyeztetni kell!

Előzmény: jzp2107 (68827)
Czimbály Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 68830

Megosztanád az érdeklödökkel, konkrétan milyen szakaszokat érint a közeljövöben ez a szürkézés és nagyvonalakban annak várható idöpontját/jait? az útjelző táblák is (ahol vannak még) eltávolításra kerülnek?

Előzmény: garass (68829)
garass Creative Commons License 2019.01.25 0 1 68829

Vedd észre, hogy arra sem jut sem idő, sem energia. Ezért diákok végzik.

Előzmény: jzp2107 (68826)
topoly Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68828

Tudod, hogy mennyit költöttek a környék turistajelzéseire pár évvel ezelőtt?

Előzmény: Güsziológus (68811)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 -1 2 68827

nézőpont kérdése.

nekem ez a nagy fene visszarendezés pont annyira izzadtságszagú, mint ahogy a másik oldal próbálja eladni a jelzés létrejöttét annak (íróasztalmögüli, egytollvonásos stb)

Ha AZ elítélendő, akkor EZ is (szerintem)

De hátha nincs már messze az a pillanat amikor elégedetten hátra lehet dőlni, kész a nagy mű, eltűnt az utolsó zöld jelzés is amiről minket nem kérdeztek meg (és onnantól fogva többet akkor szó sem esik róla)

 

Arról viszont megkérdeznélek és örülnék ha őszintén válaszolnál: az Ipolytarnóc-Somoskőújfalu közötti rész nem tetszett?

És onnan a Medves szélén (át a tökösítő Matyó-lápán, igen, még az is) a Sajóig, az nem kimondhatatlanul egyedi, és szívet melengetően szép?

Sőt nekem tetszett az utána következő rész is a Gömörszőlős fölötti erdőkkel, és Aggtelek magasságában a Poronya-tetővel (nagyjából idáig jutottam, a továbbiakról egyelőre nincs saját tapasztalatom)

 

Ha ésszerűen racionalizálnátok, hogy mondjuk Ipolytarnócig felejtős, onnantól Somoskőújfaluig marad, a Matyó-lápa kimarad amíg valamelyik erdészet be nem segít és nem finanszíroz hidakat, de megmarad Zabarról vagy Domaházáról megközelítve a Barátfőt Pogányvárat tartalmazó ultraszuper szakasz a Sajóig, tehát ha az egész többszáz kilométeres útvonal nem is él tovább, de a legszebb részeken vezetőknek miért kell pusztulnia csupán a "politika" miatt?

Ez szívtelenség, teljesen illogikus, nem természetbarát megközelítés amitől számomra igen kevéssé szimpatikus..

 

Várom a válaszod, hogy ronda-e az Ipolytarnóc utáni rész, Barátfő és Pogányvár sem érdemli meg hogy jelzett úton megközelíthető legyen

Előzmény: olahtamas (68824)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 -1 2 68826

a szürkézés is munka

arra bezzeg jut energia

Előzmény: garass (68825)
garass Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68825

Egyet értek. Senkinek nem hiányzik az ebből származó többlet munka

Előzmény: olahtamas (68824)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.24 -1 0 68824

Ahogy a politikai indíttatású zöld sáv jelzés kialakítása meg nem a politikusok dolga lett volna.

Ha egyeztetve valami tematikus jelzést alakítottak volna ki, akkor talán hosszabb életű lehetett volna.

Vagy ha sokkal hosszabb életű nem is, de legalább kevesebb fejfájást okozott volna másoknak.

 

Előzmény: garass (68823)
garass Creative Commons License 2019.01.24 0 1 68823

Ha ez politikaitémájú fórum lenne, akkor válaszolnék, de így csak annyit, hogy ez nem a mi dolgunk

Előzmény: jzp2107 (68820)
garass Creative Commons License 2019.01.24 -1 0 68822

A szalagozás az ideiglenes , míg a szürkézés az örök.

Előzmény: timetable (68821)
timetable Creative Commons License 2019.01.24 -1 2 68821

Ennyi erővel, ki is szalagoztathatnátok, nemde...?

Előzmény: garass (68819)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 0 5 68820

Remélem a határköveket nem hordatjátok el velük..

Előzmény: garass (68819)
garass Creative Commons License 2019.01.24 -3 0 68819

Olvasom a terveket és az invitálást. Csak jóindulatúlag javaslom, még időben használjátok ki a meglévő jelzések adta lehetőséget, mert találtunk egy iskolát, akik szívesen leszürkéznek mindent. Épp a Cserehát ezen megszüntetett útjai lenne ideális munkaterület számukra.  

Előzmény: jzp2107 (68815)
jzp2107 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68818

köszönöm, Krasznokvajdán találtam guglival, nem tudom él-e még?

esetleg Hidasnémeti/Tornyosnémeti szállást is lehet akkor 2 napra keresni, ha vállalnak fuvarozós besegítést

 

másik oldalon csak Kehnyecen vagy Kassán, mindkettőhöz utazni kell és fogalmam sincs hogy kell szlovák menetrendet böngészni..

 

örülnék ha jönnél.

hozz magaddal még egy embert! :-)

Előzmény: timetable (68817)
timetable Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68817

Krasznokvajdán a helyi iskola akkori vezetője, bizonyos Máté Béla adott ki szállást az egyetemi gyakorlati csoportjainknak, még jópár évvel ezelőtt. Nincs sajnos hozzá közvetlen kontaktom, és nem is tudom hogy él-e még ez a lehetőség. Vajda amúgy is már viszonylag messze van.

 

Abban nem gondolkodtál, hogy a szlovák oldal felé szállsz ki? A kányi határból Buzita közel van, és ha helyben nincs is szálláslehetőség, a magyar oldalhoz viszonyítva sokkal jobbak a tömegközlekedési kapcsolatai.

 

Bedobtál a tavaszi szünetre még egy programötletet nekem a már meglévők mellé, nincs kizárva hogy egy szakaszra társulnék...

Előzmény: jzp2107 (68815)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.24 0 0 68816

Nem egyszerű arrafelé a logisztika, mi Hidvégardón szálltunk meg.

Részlet az akkori beszámolóból:

"2. Nap Hídvégardó-Kány visszirányban. 23 km. Szint 450 méter
Reggel a polgármester átvitt minket Kányba, így jelentősen egyszerűsödött a logisztika."

Részlet a (19864) ból
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=67392088&t=9012640

Előzmény: jzp2107 (68815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!