kicsit vitatkoznék. (nem sokáig mert rögvest útnak indulok)
mivel a toldásnál is lesz egy "forgáspont".Még abban az esetben ha a toldalék+a nyomatékkulcs egyvonalban van,akkor is kacifántos lehet.Arról ne is beszéljünk, ha ezek valamilyen szöget zárnak be.
a forgáspont miatt mindegy a bezárt szög. ellenkező esetben a csavarnak sem lenne mindegy milyen szögben állsz hozzá...
Nem akartam belefolyni,de szerintem sem életszerű.Nem hinném,hogy egyszerű képlet lehetne,mivel a toldásnál is lesz egy "forgáspont".Még abban az esetben ha a toldalék+a nyomatékkulcs egyvonalban van,akkor is kacifántos lehet.Arról ne is beszéljünk, ha ezek valamilyen szöget zárnak be.
Ezért írtam egy próbát,ha lenne is képlet akkor is a gyakorlat igazolhatná/cáfolhatná.
Őőő, hogy jön a képletbe a nyomatékkulcs hossza? Ha ráteszek egy 2 méteres csövet, az akkor is a beállított nyomatéknál kattan le, max nekem nem kell annyira erőlködni.
Ennyi erővel a dátumot is hozzáadhatjuk :)
Amúgy pont te voltál anno az egyszemélyes ellentábor, aki azt mondta, hogy a toldástól nem változik a nyomaték.
Volt eredménye a hibának a képlet: a nyomatékkulcs hosszát osztod a nyomatékkulcs hosszának és csillagvillás hosszának összegével, és ezzel megszorzod a csavarnál szükséges nyomatékot. Ha 60 Nm kell a csavarnál, a csillagvillás 20 cm, a nyomatékkulcs 30 cm, akkor 36 Nm-re kell állítani.
Igen, vannak szervizek, szerelők a környéken.Még az alkatrész ára, az hagyján. De azért a főfékmunkahenger cserére és légtelenítésre eddig mondott összegek, azért húzósak szerintem. (Munkadíj, anyagköltség nélkül a legalja 450 euro, a top az 550 euro)
ha baja lett, hát baja lett, nyilván nem örülünk, de nem megyünk tönkre belé, egészen egyszerűen nem szeretnénk most időt fordítani erre a motorkára, van más teendőnk is elég.
egy picit azért még kibírhatna.
:)))
holnap jön valami négy-öt kanna szemétrevaló olaj, hát járatjuk, lesz valami.
Pár százalék denszesz (etilalkohol) is mehet bele, elegyedik vízzel és oldódik szénhidrogénekben. Amolyan kapocs a két össze nem férhető folyadék közt.
engem az aggaszt kicsit, hogy oké, leszívtam belőle amennyit tudtam, de gyakorlatilag csak habot tudtam kinyerni belőle, nem fog megcsapágyasodni így, amíg járatom?
Bár a toldó felépítményed nem világos,de ha 60 Nm akarsz akkor egy hozzáférhető csavart lehúzod erre,majd ehhez kalibráljad a toldódat.Kis nyomatékról mész egyre feljebb......