Tudna valaki segíteni hogy a FIAT 1,3as multijet motorjának a vezérműháza, egyezik e az 51 és a 69 KW-os. Egyik a Pandába, másik a Puntóba van beszerelve.
Jo napot kivanok. Van egy golf IV es 1.6 akl motor jelzesu autom es az lenne a kerdesem,hogy melegen nem mindig de egyre gyakrabban nehezen indul es az alapjarat ingadozik,pl villanyrendornel varakozok es megy 1000 fordulaton es egybe megal es nehezen indul ujra es rangat.tesztre volt rakva es pillangoszelep es lampda sonda hibat erzekelt.Ez lehet. Az auto 1999 evj 1.6 sr AKL elore is koszonom.
2005-ös 2.0 JTD 16V Scudo, a klíma nem megy. Bekapcsoláskor az utastérben hallatszik valami relé kattanása, de az ékszíjtárcsán nem kapcsol össze a bizbasz, azaz üresben jár.
Biztosítékokat néztem, bár nem egyeznek a kezelési könyvben rajzoltakkal. Ha lenne erről valakinek egy rajz azt megköszönném. Se az utastéri, se a motortéri nem egyezik, pedig ír külön jobbkormányos, balkormányos változatot is.
Esetleg, ha valami autóklímás topicot tudtok, ha itt idegen lenne....
Persze, azzal kezdtük a hibakeresest. Mindenkinek az volt az első gyanúja. Vmi leszívja, de senki nem jon ra h mi. Vmi specko cső is ki lett mar rajta cserélve. Akkor nagyon mondogatták h most tuti jo lesz. Hát nem...
Ne vedd kioktatásnak, inkább az ismereteid stabilizálási kísérletének, OK ? Tehát: bármilyen voltmérővel méred a lambda szonda jelét, átlagot fogsz kapni. Darabja, illesztése válogatja, hogy milyen időtartamra lesz érvényes az az átlag, amit mérsz. Tehát: olyan helyzetet kell előidézned, amikor a műszered által mutatott átlag karakterisztikus lesz az adott helyzetben, azaz: bezúdítod olyan dúsra a keveréket, hogy ott ki kell akadnia a szondának a dús oldalon - ez féktisztítóval, gázzal, stb. előidézhető. A szonda garantáltan nem tér magához pár másodpercig, ami bőven elegendő a műszered értékelhető leolvasásához.
Vagy: akkora fallsot idézel elő, hogy a szonda a szegény keverék oldalon akad ki. Ha csak a dús előidézése megy, akkor pedig figyelheted, visszamegy-e a közép-szegény tartomány felé, amint a nyakonöntés hatása némi gázadásra csökkenni kezd.
Más lehetőség: fogsz egy szkópot, vagy OBD diagnosztikai programot, és szépen megkukkolod a szonda jelét alapjáraton, majd emelve a fordulatot kb. 2000-2500-ig, megszámolod a másodpercenkénti jelváltások számát. Ha ez lassúbb, mint 2 másodpercenként 2-3, akkor a szondád valószínű lusta. Magasabb fordulaton szépen be kell sűrűsödni a jelváltásoknak.
Na, én is megírtam az Egri csillagok vonatkozó fejezetét :)
Egy 98-as Fiat Bravom van. Első gazdaja vagyok, megkímélt, garázsban tartott stb. Kb. 3-4 éve jelentkezett egy olyan probléma, hogy ha nehány napig nem használom, lemerül az akksi es nem indul. Az akkumulátor jo, lámpát-magnót nem hagyom rajta, tehát ilyeneket ne is kérdezzetek. Mar 4x volt szerelonel. Minden alkalommal úgy hozom el, hogy most tutira megvan mi volt a baja. Pénteken mentem vele utoljára, ma beultem es még egyet sem tekert, annyira lemerült. Valami ötlet, hogy mi lehet vele??? Előre is koszonom a segítséget!
Lambda csatlakozót széthúztam Szondahazára bikázó kábellel adtam testet még pluszba Fütés stb nemvolt a szondán mert szétvolt húzva a csatlakozó Megvártam még üzemelt egy ideig 0V-ot mutatott aztán elkezdett felmenni a mV Olyan 1500-2000Fordulaton nem tud többet kiadni mint 0,825mV Gázadásra fél gáz vagy teljes gázon pedig visszaesik a mV érték 0,7mV 0,6mV 0,5mV stb értékekre Hirtelen teljes gázadásra se megy fel 0,9mV-1V-ra
Ketten is javasoltuk neked, hogy a gyújtásrendszerrel foglalkozz, mert csak azután van értelme méregetni bármit is, ha az már korrekten üzemel. Addig, írhatod nyugodtan az Egri csillagok saját változatát is, érdektelen, mert mondd, ki az aki a következmény hibákkal akar foglalkozni, miközben ordítóan ott van egy alaprendszerbeli hiba ?
Csak egy felvetés Mbar>400Mbar alapjáraton>eltömődött kipufogó<rossz gázlengés nagy ellennyomás....>Nincs megfelelő gázáramlás....>Katalizátor
De amúgy hiába írok nektek regényt csomó nektek jelentéktelen kérdésre nem jön válasz én próbálok hinni nektek és azokat megnézni amit mondotok de akkor egy számomra fontos választ ti is megmondhatnátok:
Ha a katalizátor szétolvad az kitud úgy égni a saját dobrészéből hogy semmi nyoma nem marad hogy ott volt? Illetve ha igen akkor megfogja és kiülepszik a hátsó hangtompító dobba? Mivel a kipufogó cső végén belül nemcsak fekete kormot látok hanem ilyen barnás por szerűt viszont komolyan mondom nem tudom nem e sár? A víz lepereg róla a kondenzvíz amit kinyom a kipufogó...Majd teszek fel arról is képet :) A dobot biztosan nem vágom meg de ha tételezzük fel benne van a szétolvadt magnak a porja akkor azt hogy tudom kipucolni belőle ha a hátsó és a középső dob egy fix összehegesztett rész vágni,hegeszteni nem szeretnék.
Vettem ma amúgy kipufogó tömítő pasztát is és építem a lambda tesztert amit linkelt itt már más is
NISSAN MAXIMA 2.0 24V 1999 ES-be jol sejtem hogy kb mindegy hogy PFR5G-11 vagy PFR6G-11 et veszek, minden katalogus mást hoz. 5 és a hatos hőértéket jelöl nem?
Ami fél éves a kocsiban: Heng.fej tömítés Szívóoldali tömítés kipufogó sortömít
Most már a fojtószelepház 2 db tömítése is nem mókoltam bolti tömítőlap 0,5mm-eres
Ahol a kipufogó kitud "fújni" az a katalizátor csövére ahogy ráhúzom a középdobtól jövő csőt de kb 1mm-eres kis résen fúj ki,van egy pici hangja és pici kondenzvíz szerűt tud néha kifújni ott! Szemmel nem is láttam csak aknából és csak fülre hallottam.
Ezen a kipufogódobon nincs a hátsó hangtompító dobon furat<<<<lesz ;) A hátsó kipufogó rendszer kb 1 éves cserélve lett mert széttört a korróziótól! Tisztességesen bevallom az összekötő U bilincsnél fúj ki (lambda-hátra menő középdob cső) és nem lett pasztázva csak fém a fémen "tömít" de fogok venni azt hiszem kipufogó tömítőt
Első kép ami hirtelen összeállt bennem: gyújtáskimaradások>Katalizátor leolvadt>Hátsó hangtompító dob eltömődve>MAP érték magas<<[gázlengés rossz /kifúj a kipufogó/<ellen nyomás a kipufogótól nem tud jól áramlani a gáz]<Lambda 1,3 ezért van esetleg<[katalizátor leolvadás/eltömődött kipufogó] Viszont kipufogó cserélnél nem láttam akkor se a dobrészben semmit amiben a katalizátor magja kellene lennie legalábbis így rémlik de feltételezzük volt benne mikor cseréltük a kipufógót
Ha volt katalizátor esetleg benne: akkor Kopogó hang a trafóból>gyújtáskihagyás hang a kipufogóból> most meg kormos gyertya 2-es hengernél>100km-eres táv lett menve vele így szülők így mentek sajnos el vele>visszaérve közölték alig akart menni a kocsi gázadásra lassított a kocsi (ezt szakaszosan csinálta megegyezett ez a hol ment a kocsi hol nem úgy mint amikor a lambda nyílt vagy zártban működött ezt megfigyeltem)<hibakód lambda Kérdés:Van egy olyan használt autónk amiben egy herélt katalizátor volt de benne volt a lambda és épp most romlott el Vagy volt egy katalizátorom....
Eltud úgy olvadni hogy nyoma se marad a katalizátornak a saját dobjában? Hátra menő csövekbe középdobtól meg hangtompító dobtól toltam be acélsodronyt de nem tudok kikotorni semmit,semmi sem zörög a kipufogóban se ha leolvad esetleg akkor sehol se hagy nyomot még a saját dobja se színeződik el esetleg? Széttörve se volt az biztos mert se sípoló zörgő morgó csörgő hangot nem hallotam igaz pár éve 1x sikerült egy kapubejárónál fennakadni a kapukat összekötő vasba középen ami mit nyomott be hát a katalizátor hőpajzsát.... De akkor se volt csörgő zörgő hang/illetve a régi kipufogóból se jött ki semmi....
Remélem mire a végére jutok megkedvelitek a regényeimet
Megmérem még egyszer a lambda értéket nyitott és zárt rendszernél V és Pc-t nézve Y értéket Illetve vettem lambda teszter építéshez alkatrészeket építek egy lambda tesztert és kiderül mit mutatnak a ledek :)