Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141789

Akkor az lesz a bibi! Köszi a segítséget, megyek egy rendes, ócsó klímást keresni.

Előzmény: xmbela (141788)
xmbela Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141788

Ha a rendszerben kb. 2 bar alatt van a nyomás, akkor a nyomáskapcsoló nyitott és tiltja a kompresszort.

Előzmény: lapar (141786)
lapar Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141787

Köszönöm a linket, majd érdeklődök ott is.

Előzmény: Adm (141778)
lapar Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141786

"Hűtőközeg van bent?"

Lehet, hogy nem sok, vagy nincs, mert tavaly már gyengélkedett. (teljesíztményben)

Ha kevés vagy nincs, akkor az okozhatja?

Előzmény: xmbela (141779)
cam aro Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141785

a ketto valoszinu osszefugg. 

fals kereses, ha ez rendben pillango takaritas ES ujra tanitas. 

ha nem megoldas, lehet tovabb menni pl, a lambda fele. 

Előzmény: benegolf (141780)
cam aro Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141784

 lekötni az akksit, és egy kis ampermérőt beiktatni,"" 

 

ez esetben olcso fajtat, mert ha kozponti zar meghuzza akksit, azt kis ampermero nem fogja szeretni.. :) 

Előzmény: lapar (141776)
cam aro Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141783

Az első szonda szépen dolgozik.""

 

haz ez azt jelenti hogy szepen szinuszol 0.2-0.8v kozt akkor 

-hatso szonda hiba 

-teli van a kat. HC-val.

 

 

de ..

 

A monitorszonda alapjáraton 0,2v fordulaton 0,8v-ra emelkedik""

ez miatt inkabb az elobbire tennem a tippem.  

Előzmény: vezeték (141765)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141782

nem meleg a generátor egy fél nap után is?

már jártam így töltés volt de leállítás után "elfűtötte" az akksiból a ménkűt...

Előzmény: anikoaa (141771)
jocijocó Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141781

Üdv. 

Tudna valaki segíteni hogy a FIAT 1,3as multijet motorjának a vezérműháza, egyezik e az 51 és a 69 KW-os. Egyik a Pandába, másik a Puntóba van beszerelve.

benegolf Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141780

Jo napot kivanok. Van egy golf IV es 1.6 akl  motor jelzesu autom es az lenne a kerdesem,hogy melegen nem mindig de egyre gyakrabban nehezen indul es az alapjarat ingadozik,pl villanyrendornel varakozok es megy 1000 fordulaton es egybe megal es nehezen indul ujra es rangat.tesztre volt rakva es pillangoszelep es lampda sonda hibat erzekelt.Ez lehet. Az auto 1999 evj 1.6 sr AKL elore is koszonom.

xmbela Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141779

Hűtőközeg van bent?

Előzmény: lapar (141775)
Adm Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141778
Előzmény: lapar (141775)
lapar Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141777

"Vmi specko cső is ki lett mar rajta cserélve"

Nem vagyok szakember, de nekem ez gyanús, ilyen hibánál...

Előzmény: anikoaa (141774)
lapar Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141776

Próbáld lekötni az akksit, és egy kis ampermérőt beiktatni, akkor fogod látni mennyit szopik le.

Aztán így el lehet kezdeni keresgélni a fogyasztók lekötésével, hogy mi szívja. Riasztó mennyit eszik?

Előzmény: anikoaa (141774)
lapar Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141775

Urak segítség kéne:

2005-ös 2.0 JTD 16V Scudo, a klíma nem megy. Bekapcsoláskor az utastérben hallatszik valami relé kattanása, de az ékszíjtárcsán nem kapcsol össze a bizbasz, azaz üresben jár.

Biztosítékokat néztem, bár nem egyeznek a kezelési könyvben rajzoltakkal. Ha lenne erről valakinek egy rajz azt megköszönném. Se az utastéri, se a motortéri nem egyezik, pedig ír külön jobbkormányos, balkormányos változatot is.

Esetleg, ha valami autóklímás topicot tudtok, ha itt idegen lenne....

anikoaa Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141774

Persze, azzal kezdtük a hibakeresest. Mindenkinek az volt az első gyanúja. Vmi leszívja, de senki nem jon ra h mi. Vmi specko cső is ki lett mar rajta cserélve. Akkor nagyon mondogatták h most tuti jo lesz. Hát nem...

Előzmény: Törölt nick (141772)
LyPapa Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141773

Ne vedd kioktatásnak, inkább az ismereteid stabilizálási kísérletének, OK ? Tehát: bármilyen voltmérővel méred a lambda szonda jelét, átlagot fogsz kapni. Darabja, illesztése válogatja, hogy milyen időtartamra lesz érvényes az az átlag, amit mérsz. Tehát: olyan helyzetet kell előidézned, amikor a műszered által mutatott átlag karakterisztikus lesz az adott helyzetben, azaz: bezúdítod olyan dúsra a keveréket, hogy ott ki kell akadnia a szondának a dús oldalon -  ez féktisztítóval, gázzal, stb. előidézhető. A szonda garantáltan nem tér magához pár másodpercig, ami bőven elegendő a műszered értékelhető leolvasásához.

Vagy: akkora fallsot idézel elő, hogy a szonda a szegény keverék oldalon akad ki. Ha csak a dús előidézése megy, akkor pedig figyelheted, visszamegy-e a közép-szegény tartomány felé, amint a nyakonöntés hatása némi gázadásra csökkenni kezd.

Más lehetőség: fogsz egy szkópot, vagy OBD diagnosztikai programot, és szépen megkukkolod a szonda jelét alapjáraton, majd emelve a fordulatot kb. 2000-2500-ig, megszámolod a másodpercenkénti jelváltások számát. Ha ez lassúbb, mint 2 másodpercenként  2-3, akkor a szondád valószínű lusta. Magasabb fordulaton szépen be kell sűrűsödni a jelváltásoknak.

Na, én is megírtam az Egri csillagok vonatkozó fejezetét :)

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: zsolt4593 (141770)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141772
Mennyi idös aksi? Biztos hogy jó?
Előzmény: anikoaa (141771)
anikoaa Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141771

Sziasztok!

Egy 98-as Fiat Bravom van. Első gazdaja vagyok, megkímélt, garázsban tartott stb. Kb.  3-4 éve jelentkezett egy olyan probléma, hogy ha nehány napig nem használom, lemerül az akksi es nem indul. Az akkumulátor jo, lámpát-magnót nem hagyom rajta, tehát ilyeneket ne is kérdezzetek. Mar 4x volt szerelonel. Minden alkalommal úgy hozom el, hogy most tutira megvan mi volt a baja. Pénteken mentem vele utoljára, ma beultem es még egyet sem tekert, annyira lemerült. Valami ötlet, hogy mi lehet vele??? Előre is koszonom a segítséget!

zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141770

Lambda csatlakozót széthúztam
Szondahazára bikázó kábellel adtam testet még pluszba
Fütés stb nemvolt a szondán mert szétvolt húzva a csatlakozó
Megvártam még üzemelt egy ideig 0V-ot mutatott aztán elkezdett felmenni a mV
Olyan 1500-2000Fordulaton nem tud többet kiadni mint 0,825mV
Gázadásra fél gáz vagy teljes gázon pedig visszaesik a mV érték 0,7mV 0,6mV 0,5mV stb értékekre
Hirtelen teljes gázadásra se megy fel 0,9mV-1V-ra

Nem láttam egyszer se felmenni 0,9mV -1.0V-ra

LyPapa Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141769

Ketten is javasoltuk neked, hogy a gyújtásrendszerrel foglalkozz, mert csak azután van értelme méregetni bármit is, ha az már korrekten üzemel. Addig, írhatod nyugodtan az Egri csillagok saját változatát is, érdektelen, mert mondd, ki az aki a következmény hibákkal akar foglalkozni, miközben ordítóan ott van egy alaprendszerbeli hiba ?

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: zsolt4593 (141767)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141768

"De amúgy hiába írok nektek regényt"

 

Erről van szó.  Próbálj inkább konkrét és rövid kérdéseket feltenni, és konkrét kérdésekre/kérésekre pontos választ adni.  Többre jutsz.

Előzmény: zsolt4593 (141767)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141767

Csak egy felvetés Mbar>400Mbar alapjáraton>eltömődött kipufogó<rossz gázlengés nagy ellennyomás....>Nincs megfelelő gázáramlás....>Katalizátor

De amúgy hiába írok nektek regényt csomó nektek jelentéktelen kérdésre nem jön válasz én próbálok hinni nektek és azokat megnézni amit mondotok de akkor egy számomra fontos választ ti is megmondhatnátok:

Ha a katalizátor szétolvad az kitud úgy égni a saját dobrészéből hogy semmi nyoma nem marad hogy ott volt?
Illetve ha igen akkor megfogja és kiülepszik a hátsó hangtompító dobba?
Mivel a kipufogó cső végén belül nemcsak fekete kormot látok hanem ilyen barnás por szerűt viszont komolyan mondom nem tudom nem e sár?
A víz lepereg róla a kondenzvíz amit kinyom a kipufogó...Majd teszek fel arról is képet :)
A dobot biztosan nem vágom meg de ha tételezzük fel benne van a szétolvadt magnak a porja akkor azt hogy tudom kipucolni belőle ha a hátsó és a középső dob egy fix összehegesztett rész vágni,hegeszteni nem szeretnék.

Vettem ma amúgy kipufogó tömítő pasztát is és építem a lambda tesztert amit linkelt itt már más is

Előzmény: Törölt nick (141763)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141766

NISSAN MAXIMA 2.0 24V 1999 ES-be jol sejtem hogy kb mindegy hogy PFR5G-11 vagy PFR6G-11 et veszek, minden katalogus mást hoz. 5 és  a hatos hőértéket jelöl nem?

 

vezeték Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141765

Fiesta 2003. 1,3 benzin 420-as hiba.A monitorszonda alapjáraton 0,2v fordulaton 0,8v-ra emelkedik.Nem ingadozik,szinte stabilan mutatja ezeket az értékeket.

Ennyi adatból kiderülhet,hogy katalizátor,vagy kat. utáni szonda a hiba?

Az első szonda szépen dolgozik.

409 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141764

Miben bízol? Bíztok.........  :-DD

Előzmény: Törölt nick (141763)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141763

De miért nem teszed vissza alapállapotra?

Vezérlés helyén van?

Katalizátor, új gyertyák, kábelek, másik nem utángyártott lambda szonda, tömített kipufogó.

Illetve ha kattog a trafók közül valamelyik, csere.

Ezután lehet foglalkozni vele, de valószínű hengerfej le, takarítás, szelepek ki, rugók cseréje, szelepek becsiszolása, síkbahúzás.

Nem ok nélkül kevés az alapjáraton a vákum, ez a motor vagy rosszul lett összerakva, vagy megfáradt.

Amíg ez nincs meg, szo..ni fogsz.

Előzmény: zsolt4593 (141762)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141762

Ami fél éves a kocsiban:
Heng.fej tömítés
Szívóoldali tömítés
kipufogó sortömít

Most már a fojtószelepház 2 db tömítése is nem mókoltam bolti tömítőlap 0,5mm-eres

Ahol a kipufogó kitud "fújni" az a katalizátor csövére ahogy ráhúzom a középdobtól jövő csőt de kb 1mm-eres kis résen fúj ki,van egy pici hangja és pici kondenzvíz szerűt tud néha kifújni ott!
Szemmel nem is láttam csak aknából és csak fülre hallottam.

Ezen a kipufogódobon nincs a hátsó hangtompító dobon furat<<<<lesz ;)
A hátsó kipufogó rendszer kb 1 éves cserélve lett mert széttört a korróziótól!
Tisztességesen bevallom az összekötő U bilincsnél fúj ki (lambda-hátra menő középdob cső) és nem lett pasztázva csak fém a fémen "tömít" de fogok venni azt hiszem kipufogó tömítőt

Első kép ami hirtelen összeállt bennem: gyújtáskimaradások>Katalizátor leolvadt>Hátsó hangtompító dob eltömődve>MAP érték magas<<[gázlengés rossz /kifúj a kipufogó/<ellen nyomás a kipufogótól nem tud jól áramlani a gáz]<Lambda 1,3 ezért van esetleg<[katalizátor leolvadás/eltömődött kipufogó]
Viszont kipufogó cserélnél nem láttam akkor se a dobrészben semmit amiben a katalizátor magja kellene lennie legalábbis így rémlik de feltételezzük volt benne mikor cseréltük a kipufógót

Ha volt katalizátor esetleg benne: akkor Kopogó hang a trafóból>gyújtáskihagyás hang a kipufogóból> most meg kormos gyertya 2-es hengernél>100km-eres táv lett menve vele így szülők így mentek sajnos el vele>visszaérve közölték alig akart menni a kocsi gázadásra lassított a kocsi (ezt szakaszosan csinálta megegyezett ez a hol ment a kocsi hol nem úgy mint amikor a lambda nyílt vagy zártban működött ezt megfigyeltem)<hibakód lambda
Kérdés:Van egy olyan használt autónk amiben egy herélt katalizátor volt de benne volt a lambda és épp most romlott el
Vagy volt egy katalizátorom....

Eltud úgy olvadni hogy nyoma se marad a katalizátornak a saját dobjában?
Hátra menő csövekbe középdobtól meg hangtompító dobtól toltam be acélsodronyt de nem tudok kikotorni semmit,semmi sem zörög a kipufogóban se ha leolvad esetleg akkor sehol se hagy nyomot még a saját dobja se színeződik el esetleg?
Széttörve se volt az biztos mert se sípoló zörgő morgó csörgő hangot nem hallotam igaz pár éve 1x sikerült egy kapubejárónál fennakadni a kapukat összekötő vasba középen ami mit nyomott be hát a katalizátor hőpajzsát....
De akkor se volt csörgő zörgő hang/illetve a régi kipufogóból se jött ki semmi....

Remélem mire a végére jutok megkedvelitek a regényeimet

Megmérem még egyszer a lambda értéket nyitott és zárt rendszernél V és Pc-t nézve Y értéket
Illetve vettem lambda teszter építéshez alkatrészeket építek egy lambda tesztert és kiderül mit mutatnak a ledek :)

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141761
Kisa Creative Commons License 2015.04.08 0 0 141760

Jó hüjjék vagytok tik  :) Egy falsot fújtok :)

Előzmény: cam aro (141759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!