Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ott nem tömítés van hanem egy tömítő paszta. Erősen javaslom az Elring Dirko HT tömítőpaszta használatát ide. Nagyon jó kis anyag. 1 tubus elég bőven 1700Ft. Bárdiban tudsz venni. Nagyon gagyi pasztát nem érdemes használni.
Gyárilag a Dedrát nem gyártották 16 szelepes turbos motorral tehát gyárilag nem létezett belőle még 200 LE közeli változat nemhogy 210LE.
Ettől függetlenül a Dedra tuningolók csodákra képesek.
Ha ilyen átépített autót veszel kérdés, hogy hogyan milyen minőségben végezték az átépítést és a többi részt (pld fékrendszer vagy a futómű pld.) rendesen hozzáigazították-e a nagyobb teljesítményhez.
Megtudnád mondani, hogy a klímakompresszor gyári volt e és ha igen, akkor mennyibe került?
Van egy kis hangja és azon filózom, hogy csinálni kéne vele valamit (csere vagy felújítás). De ha nagyon drága mindkét megoldás, akkor marad, mert igazából semmi baja és olyan nagyon nem is hangos csak hát...
Ezt inkább okozatnak hívnám... Ha nem titok, hány km-nél történt ez? (És ha kell, tudok Győr környékén jónevű, barátságos áron működő turbó-felújító céget)
Sajnálattal kell közölnöm, átmeneti jelleggel, kedvem ellenére elkappátlanodtam. Ennek nejem sem örül, nem csak az együttérzés, hanem az einstand okán sem. Így most az Ő flanszia gépét használom.
Rég jártam Felétek sajnos, de mivel hamarosan egy fővel szaporodik kiccsaládunk, ezért nagyon kevés időm van mindenre a napi robot meg a felkészülés mellett. (Lehet, hogy rossz kifogásnak, dumának hangzik, de próbáljátok ki...) :))
Remélem mindenkinek jól megy a gépe és kevés a probléma.
Amiért most mégis időt szakítottam, az természetesen az, hogy nekem viszont van problémám. Mégpedig az, hogy pár perc (kb. 10) menet után, elkezd dadogni a motor, nem egyenletes az alapjárat (mintha nem menne 1-2 henger?) és elerőtlenedik a motor. Nem úgy húz, mint megszoktam.
Ötlet?
Még az is eszembe jutott, hogy megmutatnám a gépet BmS Mesternek (amennyiben van rá fogadókészség). Biztosan nem ártana, ha vetne rá pár pillantást...
Nos, kedves Mester, van rá lehetőség, hogy esetleg elvigyem Önhöz a gépet?
Én meg átvenném belőle a klímát és a kerekeket. Meg egy két apróságot esetleg.
Úgy néz ki mégsem lesz eladó. Olyan jól fogyaszt, hogy az már pofátlan. Pedig szombat balcsira menet 1.9CDTI-vel nyomultunk, vissazfelé meg lexus 450-el. Eél is maradtam mindkettőtől, pedig nyomtam neki, de egyszerűen így is szuperül fogyaszt.
Mondjuk meg is lett a hajtáűs átka. Hangról itélve elfogyott a jobb elős fékem. Viszont a műszerfalon semmi sem jelzi a fék"fogyást".
Van egy rossz hírem: újra itthon vagyok. Folytatom az autó-PC rovatot (persze, ha érdekel egyáltalán valakit). Fék-, és futómű-tuning tovább halad (most szerelődik fel egy BREMBO-szett! DVlad-nak kifejezetten köszönöm a tippet!!!! Igaza volt! A Thesis-fékek szerény kezdők hozzá képest). Kicsit megújul a motorom: Változó geometriájú turbó, természetesen hozzá programozott vez.-egységgel. Alfa-166 6 sebességes váltó. Sajnos új lendkerék, új olajszivattyú, vezérműszíj+összes vezető-, és feszítőgörgő, hosszbordás-szíj+ vezető, feszítőgörgők......
Habár, habár... Az őszinte WRX-est elpáholó olaszok nyilván Delta Evók vagy Fiat Coupé 5.20 Turbók lehettek, és a hasonló motorok egy 1,6 tonnás vasban közel sem annyira virgoncak. Csak azért posztoltam a csalódott Subarus sorait, hogy mielőtt bárki azt hinné, a Kappa csak egy olasz (.. le se írom, akkora tévedés...), hát miheztartás végett... :))) Az öcsém is egyszer tett fel rossz kérdést, aztán "meg lett autóztatva", persze nem nápolyi módra, hogy még elmesélhesse, amit tapasztalt. Azóta ha érdeklődne Magnifico állapotáról, csak annyit kérdez "hogy van a repülőgép..."
A Thesis 2.0t 5/20 adatai: top speed of 224 km/hr (Kappa 242) and 8.9 seconds to go from 0 to 100 km/hr (Kappa 7.9).
A 3.2 V6/24 230 lovas és ennek az adatai is jócskán elmaradnak a megkívánt minimumtól: végsebesség: 240, 0-100-ra 8.8 és emellé döbbenetesen magas fogyasztás társul. Nem csoda, hogy már nem is lehet kapni, összesen 3 variáció maradt.
Hogy gondolhatták, hogy ennyire mellémehetnek a dolgoknak? Felfoghatatlan. A német konkurencia láttán legalább egy 2.4 5/20t-t, esetleg egy 3.0 V6t-t kellett volna csatasorba állítani. Így viszont teljesen esélytelen lett a dolog. Mintha szándékos harakiri lenne. A leglogikusabb variáció, választás talán a 2.4 Multijet 20v, de a németeknél ilyesmi teljesítményűek a belépőmodellek a dízeleiknél.
Az autó pedig csodálatos, korszakalkotó, formabontó, egyedi, de meg lett bénítva még az anyaméhben.
Viszont a Thesis 20V Soft Turbo is kaphat vicces chipet, csak kérdés, meddig bírnák az alkatrészei. (És hová lenne a szép, csendes, nyugodt járás.) Nekem amúgy a 16v t is elég, sőt, néha sok is. Öreg napjaimra még bejöhet egy Thesis. (Né'má, egy Őszike...:))
De tény: igazán élvezetesen örömautózni csak a turbó-verziókkal lehet.
Már 3000-es fordulat felett eszetlenül virgonc a motor, ilyenkor a gázpedál enyhe nyomására komoly dolgok történnek. Én az 5000 fordulat fölötti tartományt nem is igen -pontosabban: ritkán- használom.
Szerintem a Kappa összességében jó autó. Viszont több gyártó is készít ehhez hasonló modelleket. Ami párját ritkítja: a turbó motorok, főleg az 5 hengeres.
Ez az érzés mindíg bejön, ha beülök az autóba.
A 10 lóerővel erősebb Aero is valamivel lassabb.
De ez múlt idő: az utódban ketyegő ilyen motor vérszegény szegény.