5000 voltot szeretnék vezetni 200 méteren keresztül a földre fektetett vezetéken.
Aztán a vezeték szigetelés nélkül halad tovább a föld fölött karókon vezetve, majd ismét földre fektetett vezetéken megy tovabb. És igy tovább és így tovább. Rövid szakaszokon van szükség a pásztorra, ahol a hódok közlekednek.
Remélem végre meg tudtam írni érthetően.
Miféle trafóról van szó? Azt sajnos nem tudom, vettem egy villanypásztort ami a 230 voltról 5000 voltra transzformálja az áramot.
"Úgy értettem, hogy "ennyi a távolság a pásztor és a trafó közt" . "
Ez a mondat másodszorra sem lett érthetőbb :)
tehát még mindig nem tudjuk, hogy hány voltot szeretnél vezetni a földre fektetve.
A villanypásztorról tudom, hogy hogy néz ki: bemegy a 230V és kijön belőle az 5000V (képek mellékelve). De könyörgök, áruld már el legalább azt, hogy MIFÉLE TRAFÓRÓL VAN SZÓ???
" a teraszon a lámpához, és a macska méretű kutyámra folyamatosan kapcsolgat egész este, még 8 méterről is."
Háziállat esetére aztat szokom javasolni, hogy kutyás háznál a mozgásérzékelő ne fentről nézzen lefelé, hanem mondjuk 1 méter magasságból vízszintesen (a kutya feje felett elnézően).
Persze ilyenkor fel szokott merülni a probléma, hogy ha a mozgásérzékelő vízszintesen néz, akkor kilát a kerítésen át az utcára és minden járókelőre bekapcsol.
"Tény, hogy én szembe megyek vele a járdán,"
Mozgásérzékelővel szemben közlekedni (nagyobb távolságban) olykor láthatatlanságot eredményez.
Legegyszerűbb megoldás: tessék cikkcakkban közeledni a mozgásérzékelőhöz :)
Bonyolultabb megoldás: lehet, hogy az érzékelőt egy icipicit (!!!) elfordítva pont egy érzékelési zónahatár kerül a megszokott közlekedési útvonaladra, ami (az út egy bizonyos pontján) megnöveli az érzékenységet
Profi megoldás: az érzékelőt áthelyezed úgy, hogy a leggyakrabban használt útvonal minél több érzékelési zónát metsszen.
Egyébként amikor belépsz a kiskapun, akkor oldalra is lépsz egyet. Ha egy zónahatárt pont arra a pontra állítasz, akkor nem kell többet cikkcakkban oldalaznod, mert már ég a villany. Persze ezt csak zárt kapunál lehet megcsinálni (ne lásson ki az utcára), mert ehhez a zónának közvetlenül a kapun belül már legalább derék magasságban kell látnia téged (a bokád/térded távolból még nem sugároz elég hőt a kapcsoláshoz).
"Minek 7-8 méterre tenni? 10 centire elé, akkor a falról elég egy kicsi konzol."
Ebben az esetben teljesen igazad van: 10 centi távolságban lévő bólogató játékkutyát kb úgy lát a mozgásérzékelő, mint egy több méternyire ugráló embert.
Már csak az a kérdés, hogy mitől kezd majd bólogatni a kutya.
"a mozgásérzékelőket úgy csinálják, hogy arra tipegő galambokra és macskákra még ne kapcsoljanak"
Nem értek a témához, de a legolcsóbb gagyi mozgásérzékelőm (gap) van, a teraszon a lámpához, és a macska méretű kutyámra folyamatosan kapcsolgat egész este, még 8 méterről is.
Engem meg csak 3 méterről vesz észre.
Tény, hogy én szembe megyek vele a járdán, a kutya meg keresztben az udvaron.
"Lesz még előtte akkuról működő távirányítós kínai bólogatós kutya, én már érzem. Aztán ha nem kapcsol be, majd kap egy kis 2 wattos fűtést is a fejébe."
A mozgásérzékelő csak akkor fog kapcsolni, ha
1: a bólogatós kutya olyan nagyot bólint, hogy a feje eközben érzékelhetően átlépi valamelyik érzékelési zóna határát (több méter távolságban már sajnos elég nagyot kell bólintania, ha a bólintás nem lép át zónahatárt, akkor nem érzékelhető)
2: a mozgó hőforrás hőkibocsátása elég erős ahhoz, hogy mozgása több méter távolságból is átlépje az érzékelő ingerküszöbét (valószínűleg kevés lesz a 2 wattos fejfűtés, a mozgásérzékelőket úgy csinálják, hogy arra tipegő galambokra és macskákra még ne kapcsoljanak)
Tehát mondjuk 7-8 méter távolságban szerintem egy kb fél métereseket bólogató műkutya, kb 20 wattos fejfűtéssel, a megfelelő pontban (zónahatár) elhelyezve talán már elég megbízható távkapcsoló volna (hideg téli időben talán elég lenne 5-10 watt is).
"Ezt az oldalirányú dolgot felejtsük már el. Csak azokra a primitív PIR-ekre igaz, hogy nem látja a szembe mozgást,"
Ha az érzékelő a mozgási síkodhoz képest alacsony szögben van szerelve, akkor NAGYON nem mindegy, hogy a "sugarakhoz" képest keresztben vagy hosszában mozogsz: a közeledő és távolodó mozgásra csak kis távolságban kapcsol biztosan, sok méterre tőle bizonytalan a dolog.
Viszont a mozgási síkodhoz képest minél meredekebb szögben van szerelve az érzékelő, annál valószínűbb, hogy bármilyen irányú mozgásesetén érzékelni fogja a hőmérséklet változásokat.
"Ha mintadarab sincs és tolómérő sincs, akkor pl 10 picike vezetékdarabot egymás mellé szorítva ráteszel egy mérőszalagra: így a fenti értékek tízszeresét mutattya (tehát 11 / 14 / 18 mm), ami már szabad szemmel is megkülönböztethető."
Az analóg tolómérős mérés nem győzőttt meg - a frissen vásárolt 1,5-es vezeték vastagsága ugyanaz volt, mint a fürdőszobai kiállás mintadarabja (ami állítólag 1-es), szóval kipróbáltam a ragasztószalagos trükköt, és kiderült, hogy mégis 1,5-es a fenti kábelezés. Jézuska mégis jó ajándékot hozott :)
Csak ki kellene próbálni. Lesz még előtte akkuról működő távirányítós kínai bólogatós kutya, én már érzem. Aztán ha nem kapcsol be, majd kap egy kis 2 wattos fűtést is a fejébe.
A riasztós pir érzékelőkben általában van még valami más érzékelési mód is, engem nem ez érdekel, hanem egyszerű kültéri mozgásérzékelős lámpáról volna szó. Ezekbe gondolom, a leg primitívebb érzékelők vannak, már csak az árukból ítélve is.
Ezt az oldalirányú dolgot felejtsük már el. Csak azokra a primitív PIR-ekre igaz, hogy nem látja a szembe mozgást, amiknél kizárólag függőleges téglalapokból áll a lencse.
Három dimenzióba lát a sima félgömbös tükrös, és az is, ahol kisebb-nagyobb félkörök az optika mintázata.
Az egyszerű infra mozgásérzékelők működéséből (hőmérséklet változás figyelése) következik, hogy a környezetével azonos hőmérsékletű dolgok mozgása láthatatlan számára.
A legtöbb mozgásérzékelőnek elég mindössze pár tized fok különbség is, de valamennyi mindenképpen szükséges.
Próbáld ki: lengess pl egy lepedőt egy mozgásérzékelő előtt (pl egy hosszú bot végén a szomszéd szobából, hogy téged ne lásson): ha a szövet+bot már szobahőmérsékletű, láthatatlan lesz a mozgásérzékelő számára.
A nemtúlokosan felszerelt udvari mozgásérzékelős lámpák is csak akkor kapcsolnak be, amikor száraz a kutyád: esőben (vizes kutya) csak ritkán :)
"kell hozzá egy kis jósűrű zöld meg barna festék a lefröcsköléshez, pár tekercs sötét szigszalag a kamu toldásokhoz és az egészet jól gyűrd is össze)."
"ennyi a távolság a pásztor és a trafó közt. A v.pásztor 5000 voltos és ezt szeretném elvezetni 200 m távolságra."
A feladat nem egyértelmű.
Az 5000 voltot akarod elvezetni 200 méterre?
Vagy a villanypásztor dobozába szeretnéd elvezetni a 230 voltot 200 méter távolságból?
Ha a 230 voltos vezeték a földön fekszik, az életveszélyes. Vagy alkalmazz földkábelt és ásd be jól a földbe, vagy ne 230V legyen a kábelben, hanem annyira picike feszültség (12-24V), ami nem árthat senkinek.
Drága kábelt ellophatják, ezért tedd láthatatlaná (legyen kb terepszínű) és tedd értéktelenné: miután megoldottad, hogy csak kis feszültség menjen ott, csillivilli kábel helyett fektess le két girbegurba, koszos, (látszólag) ezer helyen megtoldott, festékes, stb villanydrótot (ilyet új fekete vezetékből is lehet készíteni, kell hozzá egy kis jósűrű zöld meg barna festék a lefröcsköléshez, pár tekercs sötét szigszalag a kamu toldásokhoz és az egészet jól gyűrd is össze).