Az időszakos hiba, és mikor jelen van, káros a környezetre és a rendszerre.
Egyszóval hibás működésre utal.
409,
Kösz, hogy utána néztél. Valóban hülyeséget írtam a readiness-el, a nem végrehajtott rendszertesztre gondoltam természetesen. (Ennyiben van köze a readiness kódhoz.)
Nagyjából 2005-óta kell a környezetvédelmi felülvizsgálaton (ami most gyakorlatilag a vizsga része) diagnosztikai készüléket használni az OBD2/EOBD szabványú (kv.ostály 6, 9) gépkocsik esetében. Értelemszerűen a környezetvédelemmel összefüggő és adott pillanatban fennálló hibák/hibakódok a kizáró tényezők. A beépítettbiztonsági felszereléseknek működőképesnek kell lenniük (légzsák, ABS, ESP, keréknyomásellenőrző....)
A readiness kód nincs a hibatárólóban, az egy külön dolog és más a funkciója.
Ha lóg a hátsó szilent az biztonsági hiba azzal jogos ha elhúzzák. De az, hogy pl nem működik a klíma nem lenne szabad nemmegfelelőségi tényezőnek lennie. Mondhatom úgy is, hogy szakadt üléshuzattal sem bukik meg a vizsgán.
Sajnos nem tudom, nem én írtam. Nem gondoltam, hogy ez különösebben érdekel itt valakit, de szivesen rákérdezek részletesen, vagy szólok a kollegának nézzen be.
Nem ismerem pontosan a szabályozást, nem vagyok vizsgabiztos, természetesen levizsgázhat úgy is, ha nem kommunikál még a 2000/2003 utáni EOBD-s autókkal sem.
Természetesen amin nincs OBD azt máshogy mérik.
Ez egy ST6000-es, folyamatos szoftverfrissítéssel, sok protokollt ismer, hibakódot, élő adatot tud szinte minden autónál, amivel kommunikál. Cserébe kevés autót, és csak korlátozottan lehet paraméterezni.
Kivéve talán a VW-en csoportot, de arra sokkal jobb a VCDS.
A régi Volvokkal és a régi, még japó japókkal valóban nem nagyon boldogul.
Létezik-e olyan hibakód a rendszerben ami nem gyújt MIL-t? Tudtommal igen.
Ezekről a hibákról a delikvens nem is tud. Tegyük fel megérkezik a bácsi a műszaki vizsgaállomásra kiolvassák az ECU-t és van benne néhány ilyen. Kibasszák vizsgáról, hogy menjen el megjavítani az autóját, vagy meg tudja magyarázni, hogy honnan a faszból tudhatta volna, hogy neki hibakódokat generál az ECU? Vagy kötelező lesz innentől minden autóval elmenni vizsga előtt egy kiolvastatásra? És ha akkor éppen semmi sincs benne mert törlődött, de visszajött az alatt az egy nap alatt ami a kettő között eltelt?
A biztonsági berendezés hibája esetén semmi kifogásom sincs a dolog ellen, hogy utánajárjanak hogy miért világít a piros fény a műszerfalon. Vagy ha a MIL ég. De az ideiglenes kódok miatt nehogy már ne legyen meg a vizsga.
Tesznek ra egy 2x2 -es atalakitot? A protokol nem sokat valtozott a csaticserevel. A volvo-mat is hiaba dugdossak sosem jon ossze nekik, megis levizsgazik :-)
en is azt hallottam, hogy amelyik kiolvashato abban nem lehet tarolt hibakod.
Nekem van egy univerzális kiolvasóm, az az autók 95%-át viszi, alapszinten mindenképp.
A környezetvédelmi vizsgálatnál is élő adatból veszi a szoftver jeleket (fordulat, vízhőfok...).
Persze, amivel nem tudnak kommunikálni az megy OBD nélkül, de alapvetően arról szólt a hozzászólásom, hogy kiolvassák a hibatárolót és még a motorvezérlőben sem lehet hiba, a biztonsági rendszerekről nem is beszélve.
Nem volt benne semmi extra, sima hatlapfejü mind, és egy jó óra alatt lazán megvolt úgy, hogy még a kutya is segített. Vagyis vakargatni kellett a fülét :)
Meglepődnék, ha minden autóhoz lenne szoftverük, és csatlakozójuk.
Vagy Pl ha az enyémet gépre tennék, mennyi ideig szórakoznának mire belövik a megfelelő kommunikációs sebességet, hogy ne azonnal bassza ki őket az ECU. Nekem 3 napba telt.
Üdv emberek! Nem tudom volt-e már erről szó, de szeretnék egy fék légtelenítő készüléket készíteni. Arra gondoltam, hogy egy kiszuperált hűtőgép szivattyú lenne az alapja, ami a vákuumot biztosítaná. Ez a vákuum kiszívná a levegőt egy üvegből, amibe egy másik csövön keresztül befolyhatna a folyadék. Tudom, hogy vannak gyáriak, de ez ingyen lenne és csak ritkán használnám. Van valakinek ilyen tapasztalata, vagy véleménye, hogy működne-e az ötlet?
Sziasztok! Vettem egy Kia ceed 1,4 benzines EX felszereltségű autót. Gondom az, hogy csak későn vettem észre, tudtam meg, hogy a navigáció nem beszél magyarul.(természetesnek vettem, hogy tud, ha itthon veszem szalonban) Tud valaki megoldást, lehet a Kia navit "magyarítani" Köszi a válaszokat.