Keresés

Részletes keresés

nemnyaralo Creative Commons License 2011.03.07 0 0 51709

D-ÉG DK radiátorok D-ÉG termofejjel vannak ellátva. Vajon miért sípol, amikor épp kezdene zárni? Szülőknél panelben (igaz, tégla, de panel jellegű) Heimeier fejeket raktak fel amikor megszórták a radiátorokat hőmennyiségmérőkkel. Ezek kattanak egyet amikor zárnak, tehát mintha "digitális" vezérlésűek lennének. A D-ÉG fej meg mintha "analóg" lenne, tehát szép lassan egyre jobban zárna, ahogy melegszik. D-ÉG szaküzletben az volt a tipp, hogy fordítva van bekötve a radiátor - én csináltam, nincs fordítva bekötve...

 

5let?

nemnyaralo Creative Commons License 2011.03.07 0 0 51708

Mi vele a gond? Hatékonytalan? :-)

Előzmény: Törölt nick (51705)
journalist Creative Commons License 2011.03.07 0 0 51707

szia

 

nagyon köszi a választ.

 

az elektromos fűtőtestek csak relatíve olcsók, pl ahhoz képest, ha mondjuk egy kondenzátoros gázkazánnal építeném ki a rendszert... de egyébként valóban attól tartok, hogy ez a beruházás nem érné meg.

 

A gond az, hogy miután a jelenlegi rendszerrel végigcsináltunk egy telet, rájöttünk, hogy ezt nem nagyon szeretnénk. Mindketten nagyon sokat dolgozunk, a kandallót nem tudjuk folyamatosan "küldeni", ezért kihül a lakás. A konvektrok meg kattognak és pazarlóak. Szóval valami komfortosabbat szeretnénk (max 500 ezrünk van rá...).

 

Ugyanakkor az olajradiátor jó ötlet, bár abszolút nem tudom hogyan és mennyiből működik.

 

Azt rebesgetik egyébként, hogy második félévben lesznek családi házak számára is elérhető zöldpályázatok, uh ezt sem szeretnénk figyelmen kívül hagyni.

 

Hetek óta keresem a legjobb megoldást, és eljutottam odáig, hogy most már totálisan bizonytalan vagyok :-)

 

Köszi az ötleteket!

Előzmény: SolnesMM (51706)
SolnesMM Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51706

 Helló  !

Sok mindent írtál, néhol megadtad magadnak a választ, csak megerősítésre vágyol.

 

 Tehát  hagyj mindent a régiben, koncentrálj  a szigetelésre, amit beterveztél duplázd meg - ha még nem késő.

 Szerintem a fatárolás - ha családiházas környezeteben vagy megoldható (majdnem ingyen ), aztán koncentrál a vízteres kandallóra, amit mintha már írt volna valaki.

 Az elektromos fűtést felejsd el. Az csak egy smafú, hogy bizonyos esetekeben nem drága - mégha van éjszkai áramod is- azzal is drága.

 

 

   "Kb. 5-6 db kell belőle, darabja 1,8-2 kW-os. Viszont realítve olcsó, darabja 70-75 ezer."

 

 Már ne haragudj, de ez miért nem drága ??  Ez majd 400 -500 eft.

 

  Inkább az javasolom ha mint írtad van éjszakai áramod, vegyél un.olaj radiátorkat  - 1,5 -2 kW teljesítmény csak  10 eft. Veszel 2 db. az éjszakai áramot rákötöd és a nem kellően fűtött részeket ezzel temperálod !!! A falra szerelhető sugárzól még ocsóbbak - egy 1.5kW-os 5 eft.

 Az áramot is lehet diszkréten vezetni rejtett kábelcsatornában.  Rászánsz elsőként ö. 30 ezret, aztán meglátod.

 Természetesen a főfűtésed továbbra is a meglévő berendezéseken alapul. 

 

 Tehát a 7 es pont, annyi megjegyzéssel, hogy elsőként itt is  elég beszabályozni a konvektorokat (hacsak nem valami rondaság, ami irritálja az embert ) ezt egy szerelő egy huszasért megcsinálja.

Előzmény: journalist (51686)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51705

Hát iszapleválasztóként NE ilyet építs be:

 

Ezen felül számít az is, hogy jól van-e beszerelve (függőleges, vízszintes, folyásirány), de személyes tapasztalataim szerint egy rendes Flamco iszapleválasztó teszi a dolgát és ér is valamit...

Előzmény: Törölt nick (51703)
panzo Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51704

Köszi!A piros világít mikor leáll,levél ment!

Előzmény: Törölt nick (51702)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51703

Ezeknél a radiátoroknál egészen biztosan keletkezik iszap (az egyik kb egy hónap után kilyukadt.. a cserekor látszott), de felfogja azt a leválasztó? A kondenzáció kazán címűs és ezen topikban sem találtam olyan tapasztalatot, hogy tényleg leválasztotta volna az iszapot. (Garancia szempontjából mindegy, lejárt.)

Előzmény: Törölt nick (51692)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51702

az itt megadott e-mail címedre ment egy privát

Előzmény: panzo (51701)
panzo Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51701

Sziasztok!

 Van egy Ariston TX23 mffi kazánom,ami megy 1-2 percig,közben  szikráztat,majd leáll.Reset megnyomása után ugyanúgy leáll.

Mi lehet a baja?

Jena307 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51700

Re mail.

Előzmény: Törölt nick (51698)
gmkiev Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51699

Nem állítható szolgáltatás. (szerencsére) De ez megoldható egy irányhelyes kötéssel.

Előzmény: Jena307 (51697)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51698

Ment egy mail az itteni címedre!

Előzmény: Jena307 (51697)
Jena307 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51697

Tudna valaki segíteni, Ferrolli domitop 24-es kombi kazán az alany, és azt kellene elkövetni hogy mikor kikapcsol a szobatermosztát, utána még ne 5percig(lemértem) menjen a keringetője hanem rövidebb ideig. 2db potmétert találtam a belében, de nem tekerésztem ameddig nem tudom melyik mi.

 

Magyarázat:ez azért kell, mert a másik végponton van egy vegyestüzelésű kazán saját keringetővel, és ha egy időben bekapcsol a két szivattyú akkor kioltja egymást áll a víz, azért hogy ne legyen baj, be van rakva egy relé, ami kikapcsolja a gázkazánt(megszakítja a szobatermo kapcsolását) ha bekapcsol a csőtermó, csak ott az az 5perc, gondolom a hőcserélő hűtése végett. Help

papesz28 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51696

Elég jó diagnózisnak tűnhet, esetleg lecsúszott , mert már ilyennel is találkoztam, és ennek eredménye, hogy ha megáll a szivattyú, visszaengedi a vizet a kútba,és onnantól többet soha fel nem szívja, és azért mehetett órákat, teljes üresjáratban

Előzmény: morgen66 (51694)
trakisbandi Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51695

 

Az nem lenne rossz, ha megállapítanád a tipusát!

Mikor lekapcsoltad még forgott a szivattyú, vagy csak morgott?

Mert,ha forgott akkor a szimering-je adta be a kulcsot .(pár száz forint)

ha morgott .......?  Tekercselés.

Régebbi tipusok:bajai (30x16x10), niagara (30x15x10)  szimering méret

Ha valami újabb tipus akkor lehet tömszelencés is (ez kicsit húzósabb árú)

De az biztos, hogy a 4 óra uzem-től felmelegedett és lelevegősödött.

Légtelenítés után lehet próbálkozni hátha elkapja.

 

 

Előzmény: fifty561 (51693)
morgen66 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51694

Mi volt a baj a nyomáskapcsolóval?

Írtad hogy vacakolt.

Lehet hogy a kútba leeresztett cső végén lévő lábszelep adta meg magát.

Előzmény: fifty561 (51693)
fifty561 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51693

sziasztok,

 

segítségeteket kérném az alábbi témában

 

házunk pincéjéban egy hidrofor van ami fúrt kútból szerzi a vizet (kb 4 méter mélyről). az utóbbi hetekben vacakolt a nyomáskapcsolója, ennek eredménye, hogy 4 órán keresztül ment mire észrevettem és lekapcsoltam. Most odáig jutottam vele, hogy nem szívja fel a vizet.

 

Mit tudok vele csinálni? - gondolom a hosszú járatás betett neki, aztán vmi elszállt, de mi? - sajna még nem értek ezekhez, most itt az idő ...

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51692

5rétegűhöz sem árt, ha van.

Amúgy leginkább a készülék garanciájának az egyik feltétele az iszapleválasztó....

 

 

Előzmény: Törölt nick (51691)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51691

Üdv! Ötrétegű csővel szerelt D-ÉG DK radiátoros rendszerben kondenzációs kazánom van, iszapleválasztó kimaradt. Utólag építeném be, de visszaolvasva eddig még nem találtam senkit akinek fogott volna meg valamit. Van valakinek gyakorlati tapasztalata ebben a kérdésben? Mert dísznek elég sokba kerülne.

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51690

Írtam Neked az itt megadott e-mail címedre!

Előzmény: journalist (51688)
gmkiev Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51689

Elektromos fűtőbetét, az átmeneti időkre.

Előzmény: journalist (51688)
journalist Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51688

el.bet

 

ez mi?

Előzmény: gmkiev (51687)
gmkiev Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51687

Vizes központi fűtés+puffertartály+indirrekt bojler+el.bet+napkollektor+faelgáz.

Oszt jónapot.

Előzmény: journalist (51686)
journalist Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51686

Tisztelt hozzáértő fórumozók!

 

Házfelújításhoz kérném a javaslataitokat. Van egy családi házunk, amelynek egyelőre csak az alsó szintjét használjuk, a felső nincs kész. Az alsó szint a garázst nem számítva 100 m2. A legnagyobb fejtörést a fűtésrendszer felújítása jelenti. Jelenleg két konvektorunk és egy kandallónk van. A terek boltívekkel egybe vannak nyitva, így nem annyira rossz a helyzet, mint hangzik. Viszont mégsem praktikus a rendszer: a rengeteg fának nincs elég helye, a konvektorokat meg nem szeretjük (kattog, drága), ráadásul van olyan része a háznak, ahol 20 fok a max. A házba nincs betervezve a gázkazán és a vegyes tüzelésű sem (bár a kémény mindkettőnek ki van alakítva, és helyük is lenne), így nincsenek radiátorok sem.  A nyílászáró cseréken részben túl vagyunk, és tavasszal fejezzük be a külső szigetelést.

 

Végiggondolva az alábbi verziókban gondolkodunk:

 

  1. Gázkazános rendszer beszerelése. Ez komfortos lenne, de drága a kialakítása, hiszen a nulláról indulnánk, ráadásul gázra nem szívesen alapoznám a fűtést.
  2. Vegyes tüzelés. A legnagyobb gond, hogy nem igazán komfortos: nem sokszor vagyunk otthon napközben, és sok hely kell a fának.
  3. A kandallót vízteressé alakítani. Jelenleg 2-3 óránként meg kell rakni a kandallónkat, hogy rendesen fűtsön. Ezt nem akarom/tudom vállalni..
  4. Elektromos fűtés – infra filmréteg a parketta alá, ill. a plafonba. 14 ezer forint/m2 az ára, ami nagyon soknak tűnik, és árammal fűteni egyébként is drága, bár a gyártó szerint nem. (igaz, van éjszakai áram)
  5. Elektromos fűtés – elektromos fűtőtestek. Szintén attól tartok, nagyon drága lenne az üzemeltetés. Kb. 5-6 db kell belőle, darabja 1,8-2 kW-os. Viszont realítve olcsó, darabja 70-75 ezer. Azt hiszem most kipróbálok egyet és lemérem a fogyasztását. Arra gondoltam, hogy ezt esetleg ki lehetne egészíteni napelemes rendszerrel, van tapasztalata valakinek erre?
  6. Pellet kazán. Azt mondják, könnyen szabályozható és viszonylag olcsó. Nem tudom. A rendszert (radiátorok és a többi) itt is a nulláról kellene kezdeni.
  7. Marad minden a régiben, koncentrálunk (még jobban) a szigetelésre, és lecseréljük a konvektorokat újabbra-takarékosabbra. Az a gond, hogy a szobányi előtérben, és a fürdőszobában  így nem lenne fűtés, ami jelenleg elég kényelmetlen.

 

Bocs, ha hosszú voltam, de talán másnak is segít a variációk végiggondolása.

papesz28 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51685

sztem ennyire ne menjünk el az adott rendszertől:)))

Itt megint sok a ha:))))

Igen lehetne, de akkor ha már thermofej, akkor vagy hidrováltó, vagy alpha2, mert ugye váltakozó tömegáramot nehezen kezel egy fix fordulatos szivattyú, és akkor ezeknek a plusz költségeiről még nem beszéltünk:))))

 

vmint továbbra is egy olyan rendszerről beszélünk, ahol  magas előremenő hőmérséklettel terveztek, és ott valószínűleg a már oly sokszor említett 50-60°C-os előremenő nem teljesülhet, hisz nem lesz elég , akkor viszont nem teljesül a visszatérő kritérium sem, legalábbis kicsi az esély, és akkor itt jön a kérdés,amit már feltettem, hogy van-e értelme határon mozgatni egy kondenzációst, mert ezen az értéken ,már egy jó képességű lángmodulációs is hozza a várt spórolást, és akkor biztos az eredmény, és a kazán általában még olcsóbb is mint egy kondenzációs.

 

én sztem ezt vitát lezárhatjuk, kár egymás vérét szívni, hisz az ügyfél fogja úgyis az áment mondani a végén:)))))))))

Előzmény: enginer (51684)
enginer Creative Commons License 2011.03.06 0 0 51684

Pedig nagyon sok ilyen rendszer van!

Pl. a termofejes radiátorok.

Nem ritka, hogy 50-60C-os előremenőnél is csak 25C-os a visszatérő.

Előzmény: Törölt nick (51677)
trakisbandi Creative Commons License 2011.03.05 0 0 51683

Valamit félre olvashattál én soha nem írtam 40 fokot.

(földgáz esetén a harmatponti hőmérséklet általában 57°C. -ot írtam. 17°C tévedés. Én is tévedtem 17°C-ot és már majdnem ott vagyunk a 70 °C-nál.. 

 

De legyen igazad állapodjunk meg 70/55oC ban akkor még mindíg teljesül a kondenzáció, és az emeleten is meleg lesz.

 


Előzmény: Törölt nick (51682)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.05 0 0 51682

"A valóságban ma már 90/70oC-os radiátoros rendszert nem terveznek, helyette a 70/55oC-os előremenő / visszatérő hőmérsékletű rendszer a gyakoribb. (Kondenzációs kazánok esetén radiátoros rendszerben még ennél is alacsonyabb 60/45°C hőlépcsőt alkalmazunk.)"

 

Normális tervezés. :D

 

Mint láthatod ez a tervezés.....

 

És a valóságban sem láttam, hogy 90fokos előremenő víz 40fok alá csökkent volna a visszatérőben. pedig már egy jó pár fűtési rendszert csináltam, de mondom, kérek konkrét példát és akkor még meggyőzhető is vagyok :)

Előzmény: trakisbandi (51681)
trakisbandi Creative Commons License 2011.03.05 0 0 51681

Ne haragudj de az egész Innen indult (51645)hsz:Kazános szakember .....Mivel a tetőtér most is elég hideg, azt mondta hogy a kondenzációs kazán bár jó hatásfokú, az előremenő víz nem olyan forró, hogy elég meleget adna.  

Én erre reagáltam.

 

Nem kell négyszer akkora radiátor,csak normális tervezés.Parasztvakítás nélkül!


Saját tapasztalatom is azt mutatja, hogy kb 10 fokos eltérés van az előremenő és a visszatérő között. (padló, fal és mennyezetfűtés, 170 m2 ház

 

Padló és falfűtésről szó sem esett (51645)hsz-ben csak radiátorokról, meg  előremenő víz nem olyan forró........STB.


Saját tapasztalatod nem radiátoros fűtés ről, nem vág ide.


Előzmény: KömKel (51676)
KömKel Creative Commons License 2011.03.05 0 0 51680

Azért szerelmet ne vallj, foglalt vagyok :D

Előzmény: Törölt nick (51679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!