Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Az gépjármű oxigén szenzorok jelszintje nem magától ugrál, hanem a keverék (AFR) folyamatos váltakozásától. Ha dús a keverék akkor felszökik a jel, amire a motorvezérlő elszegényít ezért újra lecsökken...Sajnos ezek egyike sem alkalmas szilárd tüzelésű kazánba.
A titánium szenzornak is csak annyi az előnye ,hogy nem kell triggerelni, de amúgy is fél óra alatt eltömődne és elégne.
Még a szélessávú szondák is túl szűk tartományban mérnek és soha nem lesz lambda 1 közeli állapot a füstcsőben.
Gyárak használnak ilyen célra speciális szondákat. Kb. annyiba kerül mint egy jobb faelgázosító kazán :)
Az első képen ahol a hőelem van utána van egy csappantyú, ami csak begyujtáskor van nyitva. Normál üzemben a füst csak 200 fok körül megy ki a kéményen
Ezen a képen zárva van, így a füst a csöveken lefelémegy a csappantyú után jön fel,és távozik a kéményen.
a személyautó szonda 300 foktól 800 ig üzemképes alatta lelassul azért van benne fűtés, felette meg tönkremehet.
egyszerűbb lenne videót feltennem de azt még sosem csináltam , mármint az ide felrakását. holnap este ujra befűtök , lenne lehetőség videóra fényképezővel 640*480 felbontásban,
persze a szonda jelről beszélünk, az szépen ment 200mv-tól ha elvettem a levegőt vagy a primert jobban megnyitottam és intenzívebben égett de nem adtam szekundert akkor 500-ra is felgyalogolt de nem ugrált.
szerintem az autóban sem ugrálhat két végérték között mert akkor az elektronika nem tudja beállítani a mennyiséget, de biztosan gyorsan reagál.
Köszi.Azt hiszem nekem titan dioxidos kell annak csak az ellenállása változik.Nem ugrál szinuszosan 2 szélsőérték között.éz azért lenne jobb,mert egyszerűbb lenne szabályozni igy a jelre.Opelekbe van ilyen.De még keresgélek infókat.
Azon en is gondolkodtam, hogy ne vegyen el tul nagy teret az egesterbol. A kazan hatso falan vannak 3-4 centis széles, es kb 0,5-1cm mély árkok, talán azt lehetne felhasználni .....egy lemezzel eltakarva, igy kialakul mogotte egy rakás alagut, amit fékkezve fel tudná futeni a szekundert....., de azt hiszem, hogy zartszelvenyt fogok hasznalni es a felso ajto also szintjehez hozom fel, innen jo hosszu utat tesz meg a kazanban.
Bízom benne,hogy más nem csinál ilyen butaságot.Bevallom nem ismerem ezeket a szelepeket és mivel láttam a fényképet buta módon úgy kötöttem be.Valakinek fel kell vállalnia a hülye szerepét is!Jelen esetben én voltam ez a személy!:)
Egyébként nem engedett bele vizet,mert szerintem 3 Bar-nál nyitott volna(órán ott a jelzés),de annyira nem engedtem fel a nyomást.
ma beraktam egy lambda szondát ( 3 vezetékes, rácsítpem ívvel egy testszálat , 2500ft ) lehet használni , hoz értéket csak a fűtését be kell kötni mert amíg 200- alatt van a hőfoka értékelhetetlen az érték.
Pedig csak logikusan kellett volna gondolkodni. A biztonsági szelep (lefújó) egyirányú szelep. Kiengedi a nyomást, majd lezár, és visszafelé nem enged semmit.
Vagyis minden felfűtésnél telepumpáltad a tágulásit vízzel, ami a lehűléskor nem tudott visszamenni a rendszerbe (ami a fő funkciója lett volna) ezután utánatöltöttél a rendszerben majd megint nyomtál a tágulásiba a felfűtéskor.
Egy idő után már nem lett volna lehetőséged tovább ezt játszani, valószínűleg kinyitott volna a cirkód biztonságija, elárasztva a helységet ahol van.
Igazatok van!Legalább látja mindenki a hibámat és nem csinál ilyen hülyeséget mint én!!!
Lent voltam hajnalig a kazán mellett és állandóan engedtem lefelé a vizet,hogy ne legyen nagy nyomás,így nem lett gond!:)
A biztonsági szelep dobozán volt egy fénykép,amin így volt bekötve én,meg állat módjára nem gondolkoztam,csak bgekötöttem a kép szerint.Ráadásul a dobozt is elégettem,pedig jó lett volna mutatnom róla egy képet!Lehet valamilyen más tágulásira való lett volna...