Szerintem átcsoportosították őket, a kommunikációjuk szerint a visszavonulás oka, hogy a balti piacra akarnak koncentrálni. Ott egyébként ők az egyik nagy szereplő, a másik pedig az Ecolines, és láthatóan komoly verseny van az első helyért.
A Lux express-szel tavaly valahol 6,5 óra volt a nem megállós menetidő Budapest-Krakkó között, kb 10-15 perces szünettel valahol Szlovákiában, már nem emléxem pontosan, hol.
Itt annyi lesz a különbség, hogy Zólyomba és Besztercebányára kell jobban bemenni, Donovaly, Ruzomberok, Dolny Kubin, Myselnice meg eleve útba esik. Sztem tartható lesz.
Innen derült ki nekem, hogy az új lengyelországi járatok Wroclawba/ból közlekednek és Budapest-Krakkó között az expresszjáratra szabott 7 órás menetidő mellett
nemcsak Beszercebányán, Rózsahegyen és a nappali járatok Donovalyban állnak meg, de még ezeken felül Zólyomban (Zvolen), Dolny Kubín-ban és Myslenicében is.
Zöld színű autóbuszok is megjelennek hamarosan Szegeden, hiszen jövő hét péntektől a Flixbus is indít egy naponta közlekedő járatot Temesvár és Bécs között, Arad, Szeged és Budapest megállókkal.
Szintén jó hír, hogy 1 hete már Ljubljana is elérhető Budapestről naponta közvetlen autóbusszal, akárcsak Maribor, Trieszt, Velence és Padova.
Felette ott van eredeti nyelven, hogy Csehországban belföldi utazásra igénybevehető, Szlovákiában, Magyarországon, Romániában belföldi utazásra nem vehető igénybe:)
Közben a Regiojet honlapjára felkerült a szegedi megálló:
És már foglalható 2017. június 29-től Szeged, Víztorony tér-Pozsony/Prága jegy.
Tényleg, ha már nemzetközi:
Egyenesen megduplázódik (3-ról 6-ra) néhány nap múlva a Budapest-Krakkó vonalon naponta közlekedő buszjáratok száma, mert a Polskibus új 4. járatpárja mellett napi 2 járatpárral a Flixbus is beindul ezen a vonalon az online foglalási rendszerük szerint.
Krakkóból Budapestre így pl. éjjel 22.50 mellett 23.59-kor is 00.45-kor is indul majd járat.
A Budapest, Népliget-Krakkó-Katowice útvonalon közlekedő 1 nappali és 1 éjszakai új Flixbus-os járatpár Besztercebányán (Banska Bystrica) és Rózsahegyen (Ruzomberok) is megáll. A nappali járatpárjuk Donovalyban is.
Rajtuk kívül van még a vonalon 2-3 szolgáltató, de ők nem járnak naponta (Ecolines, Orangeways).
Ezek az új járatok legalább visszaadnak néhányat a Volános nemzetközi járatok visszafejlesztése során eltűnt "nemzetközi helyközi" összeköttetések közül, hiszen végre ismét elérhető lesz busszal Budapestről Besztercebánya, vagy Szegedről Arad és Temesvár.
Tudom, hogy szó szerint nemzetközit jelent, de így még soha életemben nem láttam, "international" a szokásos kifejezés erre. Mivel vannak egyéb furcsaságok is a szövegben, azt gondoltam, hogy a cseh fordító a német "Stadt" miatt fordította "interstate"-re a városközi, azaz belföldi forgalmat.
Most viszont elbizonytalanodtam, mert Google fordító mondjuk ismeri az "interstate" szót is nemzetközire. Tehát jó fordítást feltételezve ez azt jelenti, hogy Románia felé csak Csehországban lehet felszállni, illetve visszafelé csak Csehországban lehet leszállni.
Országon belüli forgalomra viszont ebben az esetben nincs kikötés - legalábbis a belinkelt kivonatban. :)
Úgy tűnik, Szegeden a Víztorony teret fogja majd használni a RegioJet/Studentagency új Prága-Pozsony-Budapest-Liszt F.Repülőtér-Szeged-Arad-Temesvár járata:
A Vác-Hatvan viszonylaton egyáltalán nincs használatban a BKSZ-számozás. Ami a rétsági irányt illeti: sokszor még a VB saját Vác-Rétság járatain se használják a számozást, nemhogy a KMKK járatain...
KNYKK-nál/Vértesnél a 801-esen láttam felprogramozott kijelzőjű EAG-ot és talán Credot is. 815-ösön a KNYKK nem használja a számozást, csak a VB. 880-ason is csak akkor, ha éppen pótolják a Volvot - rendszerint Ikarussal - és az ilyenkor megszokott papírcetlire éppen a 880-ast is rányomtatják a célállomás mellett (volt már rá példa).
A 647-en is VB-s(tílusú?) táblával tolja a DAKK/Kunság. Ha jól rémlik a másfél hónappal ezelőtti Egom környéki fotózásomról, a KNYKK/Vértes egyáltalán nem használja őket.
A Bácsáról naponta 23.05 órakor induló utolsó 11-es autóbuszjárat a Honvéd ligetnél 23.24 órakorátszállási lehetőséget biztosít a Hegyeshalom felől 23.10 órakor, Budapest és Komárom felől 23.16 órakor beérkező utolsó személyvonatokhoz Adyváros és Marcalváros felé. Az autóbusz a Malom ligettől azonban csak igény esetén közlekedik tovább: amennyiben az autóbusz a Malom ligetnél vagy azután kiürül, az autóbusz a garázsba közlekedik.
A DAKK nem kispályás. A június 16-tól érvényes módosításokról egy 72(!) oldalas értesítő született. Részben sajnálom, mert hozzátartoznak/hozzátartoztak az alföldi részkhez, részben viszont nagyon egyetértek azzal, hogy a Marx Tsz. I, Körösladány, Magyar-vietnámi Barátság Tsz és hasonló megállóneveket elkezdték kigyomlálni a rendszerből. Ideje volt már.
Ez kb. itthon is így van. Kérdés, hogy elindulás előtt tisztázta-e, hogy nem tud visszaadni, s hogy milyen körülmények között indult el mégis. Ha tisztázta, s az utas ráutaló magatartással ebbe beleegyezett, akkor a sofőr eljárása védhető, ha nem tisztázta, elindulás után tisztázta, vagy tisztázta, de az utas akarata ellenére mégis elindult, akkor az bizony a személyes szabadság megsértése.
Az ismeretlen tettes elleni feljelentés tudtommal egy bevett jogi megoldás: ha sérelem ér, akkor leírod a sérelem pontos történetét, körülményeit, s nem firtatod név szerint, hogy ki volt az elkövető. Akkor majd kivizsgálják, s kiderítik, hogy ki volt az elkövető.
Ha viszont meg is nevezed az illetőt, s közben kiderül, hogy a jogsérelem nem áll fenn, akkor a megnevezett illető viszonváddal beperelhet jó hírnév megsértése vagy rágalmazás miatt. Ezt a viszonvádaskodást lehet megelőzni ezzel.
A rendőrség itt elsősorban szerintem tanukat keres.
Azt hogy ki vitte a járatot, persze hogy a tárasságtól egy-kettőre megtudhatják egy hivatalos megkereséssel - márha az adott kapitányságnál akad valaki, aki tudja hogy ilyen infóhoz könnyen hozzájuthatnak ill. hogy kitől kell kérniük.
Mondjuk Amerikában nagy betűvel ki volt írva a buszokon, hogy a sofőr 10 dollárosnál nagyobb címletet nem fogadhat el és nem köteles visszaadni kisebb címletből sem.