Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142216

Horgászmérleg nem kell, csak tisztáztam a vektor irányú erőket, hiszen, ha 25Nm-nél kattan le a fél méteres kulcson, ott 50N erőnek kell lennie.

 

Szóval ez lehet mégis egyszerűbb, mint aminek én hittem első ránézésre.

Ha szöget zár be, akkor Cam húrhossza lehet igaz, de a nyomatékkulcs és a toldó közt bezárt szög nagyon nem mindegy, bonyolulttá teheti a kérdést, de ennyire már nem fog az agyam :)

 

 

Előzmény: lacipécs (142213)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142215
Előzmény: cam aro (142214)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142214

a nyom.kulcson belul van a kalibralt egyseg. 

nyilvan tok mindegy az ezen kivul levo osszetevo.. de ha forgatonyomatekot akarsz szamolni.. akkor muszaly  tudnod az erokar hosszat. 

 

kulfoldi irodalom. 

nem melyedtem bele, de L, es IT itt is foszempontkent szerepel. 

 

http://firetrucksandequipment.tpub.com/TM-9-254/css/TM-9-254_92.htm

 

=========================================

 

 

 

 

 

Előzmény: lacipécs (142211)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142213

Igen,de itt fix szárak vannak+horgászmérleg.:)

Előzmény: Kisa (142212)
Kisa Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142212

Ez így elvileg helyes:

 

lacipécs Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142211

"ezek az adott nyomatekkulcs hosszahoz vannak kalibralva."

Szerintem a dugókulcs-rész forgatónyomatékoz.Kulcs kivitele,hossza,ergonómiája,színe:))) lényegtelen.

Előzmény: cam aro (142200)
FeZ_ Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142210

Ja, a turbós CX-en szerettek kirohadni (nem repedni)  a hüvelyek 15-20 éves korukra. Párat csináltam én is anno. Régen rá voltak állva a gépműhelyek a visszahüvelyezésre. Ha leveszed a hengerfejet, ezt feltétlenül nézd meg ! Látszani szokott.

 

Előzmény: bxbreak85 (142191)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142209

Amivel mértem:Nyomatékkulcs:0,55m,toldó:0,21m ,toldó nélkül 100Nm-re húzva.Toldóval:72,37Nm-re kéne.

Nyomatékkulcs2:1,55m, toldó:0,21m ,Ezzel a 1,55m nyomatékkulccsal 88,07Nm-el kéne meghúzni???

Előzmény: Paco155 (142204)
kormi07 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142208

Hengertér-víztér közötti repedésnél általában a nagyobb nyomású helyről áramlik a közeg az alacsonyabb nyomású helyre.

A hengertérben ugye adott esetben 60-80 kitudja bar nyomás is lehet, és ha ez nem fúj bele a víztérbe, akkor nem valószínű, hogy a víztér kb. 0,5 bar nyomása visszafújjon a hengertérbe, még akkor sem, ha ott szívóütem, és a légkörinél kisebb nyomás van(tudom, hogy turbós, de nincs mindig turbónyomás).

 

Valószínű olyan helyen lehet repedés, ahol a szívótér van a víztér másik oldalán, és ha nincs a víztérben nyomás, akkor nem is tud kijutni onnan a víz.

 

De mivel francia, így bármi lehet, meg az ellenkezője is.

 

Bx-ről leszoktam 12 éve, tudod jól:-)

Előzmény: bxbreak85 (142195)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142207

tegy egy probat. 

 

tedd vissza a regi sapkat.. 

melegitsd fel.. kezdjen fustolni. 

ekkor lazitsd le a sapkat. hogy tagulasi nyomas kijojjon.. es huzd vissza a sapkat. 

elmeletileg ez utan mar nem lehet nyomas a rendszerben. 

lassuk mi lesz a fustel. 

avagy egy proba, nem proba. 

Előzmény: bxbreak85 (142206)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142206

Nem vizes sem a turbo,sem a cooler,sem a szívó csö.. A höfok max 90 c de inkább általában 85 és 88 között van...Elég jól nyomon követhetö mert ez a 2-es széria gyárilag digitális vízhöfokmérövel van szerelve.

Előzmény: cam aro (142203)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142205

nem mutat .. talal!

...es oda jol beepul. 

 

azt mondak ket mm-ig jo. 

kirohogtem.. de proba cseresznye. 

aztan nem rohogtem. 

 

mondjuk az ontveny blokk, alu hf volt. 

szvsz lehet eseti. illetve tobb fuggos a hatekonysaga. 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bxbreak85 (142201)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142204

Ezt leírnád számokkal, hogy hogyan jött ki neked?    Mindkét hosszúságú nyomatékkkulccsal.

Előzmény: lacipécs (142202)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142203

rendszer fuggo. 

ha az uzemi hofokod csucsa -is- 100C alatt van.. akkor max parolgasi veszteseged van. 

van ilyen rendszer.. bar egyre ritkabb.  es azert egy nyomas alatti zart rendszernek  a turokepesege is joval nagyobb. 

 

 vizes turbo van rajta ? 

szivosor ?

 

cooler.. 

mittudom en. vizes periferiak,. es nem egester. 

 

kisanak adnek igazat.

olyan nagyon ritkan van, hogy viz be, fust meg nem ki.

(ugykonkretan lemezes hf tomitesnel lattam mar ilyet )  

Előzmény: bxbreak85 (142199)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142202

Nyilván egy életszerűtlen dologról beszélgetünk.De a képletednél így 72,37Nm jön ki a mérésemnél,de ha 1,55m-es (1m-el hosszabb)nyomatékkulccsal csinálnám akkor azt 88,07Nm-re kéne állítani.Szerintem itt sántít valami.

Előzmény: Paco155 (142196)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142201

Köszönöm. Nem ismerem... Hogyan mutatja meg? 

Előzmény: cam aro (142198)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142200

amiben nem szerepel a nyomatékkulcs hossza."" 

 

persze, nem ez szamit, de a kulcs ehoz a hosszhoz van kalibralva. 

magyaran a -tobbsege- nyomatekulcsban van egy par tiz/szaz darab kupos rugotanyer.. aminek az elofesziteset allitod. 

ezek az adott nyomatekkulcs hosszahoz vannak kalibralva.. ES ennek a mukodesi hossza nem valtozik..

 > ha forgaspont ellentetes oldalon toldasz. 

Előzmény: lacipécs (142194)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142199

Ha egy autóval tartósan kifúrt hütösapkával járnak abból milyen hátrányok származhatnak? Valamiért mégis csak úgy találták ki,hogy nyomás alatt legyen...

cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142198

 

 

tesztelve. 

persze az is megoldas hogy szetturod,

de egy olyan -feltetelezett-  repedest ami csak egy iranyban mukodik.. nehez megtalalni. 

ez meg megtalalja. 

Előzmény: bxbreak85 (142189)
Kisa Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142197

Talán..., abban az esetben, ha az alsó holtpont környékén lehet repedve.

 

Ha mégis a szétborítás mellett döntesz járasd előtte gőzölősen, hagy mossa tisztára a hibás henger égésterát a hűtőfolyadék, legalább azt nem kell keresni melyik hengerben van a hiba.

Bár, ha most lett összerakva egyik sem lehet túl kormos, de különbség biztos lesz.

Előzmény: bxbreak85 (142191)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142196

"Amiért beszálltam az egész vitába az a nyomatékkulcs hosszának a kérdése.ez a képlet kb jó,de ha a nyomatékkulcsra teszek 1m-es csövet(nem tudom,hogy miért tenném) akkor más eredményt kapok."

 

Nem, nem kapsz más eredményt, ha utána is a nyomatékkulcs hosszával számolsz és nem a nyomatékkulcs + cső hosszával.  A kulcs mint írták a saját hosszához van kalibrálva, nem pedig egy plusz csőhöz. A kalibrációs rugó nem a cső végén támaszkodik fel hanem a nyomatékkulcs végén.

Vagy megteheted hogy a teljes hosszal számolsz de akkor a végértéket még osztanod kell a teljes hossz /nyomatékkulcs aránnyal.

Előzmény: lacipécs (142194)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142195

Ne haragudj nem láttalak.. Miért nem bx-el jársz...arra rááll a szemem... :)

Szerinted akkor inkább valószinü,hogy a hengerfejnél lesz a hiba...?

Előzmény: kormi07 (142193)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142194

Mértem én is. De a képed láttán inkább"mértem" a helyes.Nyomatékkulcsom nem digitális,Satu M12+alátétek+anya.Alapból 100Nm-el húztam le,majd 19-es csillag-villás toldóval  80Nm körül húzott rá.Paco képlete alapján 72,37Nm-nél kellett volna.Ez betudható mérési pontatlanságnak is.Nyomatékkulcs:0,55m,19-es:0,21m.Persze nagyjából egyvonalban mérve.Szöget bezárva nem volt időm játszani+k..va értelmetlen+Kisa írta le legjobb példával amit én is próbáltam mondani erről.Amiért beszálltam az egész vitába az a nyomatékkulcs hosszának a kérdése.ez a képlet kb jó,de ha a nyomatékkulcsra teszek 1m-es csövet(nem tudom,hogy miért tenném) akkor más eredményt kapok.Arra szeretnék kilyukadni,hogy szerintem olyan képlet lenne a jó amiben nem szerepel a nyomatékkulcs hossza.Hiszen az a lényeges,hogy a toldó távolságában hány Nm a nyomaték.Hogy ezt egy 3m-es vagy egy 0,5m-es nyomatékkulccsal teszem tök mindegy.

Előzmény: cam aro (142177)
kormi07 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142193

Szia Mester.

 

Ha hűtősapka nélkül tudsz vele autózni, akkor nem valószínű, hogy hengertér-víztér repedésed van, inkább a szívócsonk felé keresgélj, mondjuk vedd le, és nyomd meg 1 barral a vízteret, hátha bespriccel valamelyik szívószelep előtt, a szívócsatornában.

 

1 próbát megér, mielőtt nekiállsz felkutatni Európa utolsó cx hüvelygarnitúráját:-D, Neked aztán integethet a zember, nem ismered meg:-)  (Nyárs-Cegl között, vagy 3 hete)

Előzmény: bxbreak85 (142192)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142192

Füteni mindig fütött. A szívótorokba nem került víz..

bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142191

Citroenes fórumon az egyik cx-es csak egy szót írt : hüvelyrepedés... :(  Szép kiátások..

Nem fújta keményre a csöveket,mindig le lehetett venni a hütösapkát,nem is forralta,Amikor megvettem akkor volt a víztartály melletti kis kerek vízelosztó felsö részén a kis furat eltömödve...ami a kiegyenlítö tartályba megy...Lehet innen indult el ez az egész... 

Előzmény: Kisa (142190)
Kisa Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142190

Lehetne ez így is, ahogy írod, logikus, de a nagy kérdés az, hogy akkor a hengertér gázai miért nem kerülnek a víztérbe?

Felfújta a csöveket ?

Volt jele annak, hogy nem kering benne a víz rendesen ? (Pl. nem fűt, hideg a hűtő, miközben a motor már rotyog..stb.)

 

Nem lehet, hogy valami módon a szívócsőbe jut a hűtőfolyadék és így kerül az égéstérbe?

 

 

 

Előzmény: bxbreak85 (142189)
bxbreak85 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142189

Üdv . Régebben írtam már ide egy citroen cx 25 trd turbo 2 füstölési problémájáról... A dolog úgy kezdödött,hogy minden elöjel nélkül elkezdett erösen füstölni( alapjáraton szinte beborította az autót..) Röviddel ez után kifújta a hf tömítést a vezérlés oldalon..úgy,hogy kézzel érezhetöen jött a kipufogógáz. (csihegett). A vizet nem forralta,a nyomás forró motornál is normális volt,olaj-víz nem keveredett. Szétszedtem. A gépmühely megcsinált mindent-síkolás,nyomatás,szelepek,szimeringek stb. Reinz tömítéssel és új csavarokkal lett összerakva. Ezek után annyi változás történt,hogy ugyanúgy füstöl (melegen) és 1000km-re eltünik kb 1 l hütövíz. (nem folyik sehol,a radiátor is rendben van..)  Kapott új gyári csúcsokat,turbo membránt az adagolóba stb..Semmi változás. Már menni sem nagyon akartam vele mert annyira füstölt,hogy az már szégyen..

Hétfö hajnalban mégis elmentem vele dolgozni..Állok a benzinkút mellett a gép okádja a füstöt. Gondoltam megnézem a vízszintet...Levettem a hütösapkát. Míg így tanakodtam ,hogy hogyan tovább...szépen elmúlt a füst... Ekkor rádrótoztam egy zsebkendöt a kiegyenlítö tartály tetejére (hogy ne hulljon bele semmi..). Elkezdtem vele autózni. Semmi füst,halkabb,húz mint az örült... Délután vettem valami vw hütösapkát ami passzolt rá. Fúrtam rá egy 3.5-ös furatot. Azóta mindenhová ezzel a kocsival megyek. Nem füstöl,és úgy tünik,hogy a vízfogyás is megállt.

Nekem az a tippem,hogy a hengerfej mégiscsak el van repedve és az üzemi nyomáson nyílik meg annyira,hogy a hütövíz be tud csöppeni valamelyik hengerbe. Gondolom ez hütötte az égést...és ezért füstölt annyira??? 

Azt már hallottam hogy a cx hengerfejet nem nagyon érdemes hegeszteni...

Ha valakinek van ötlete egyéb teóriája...szívesen venném ! Köszönöm.

Paco155 Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142188

Egyik se. Valamikor tegnap éjjel leírtam, hogy elég parodisztikus lenne. Viszont matematikai alapon ez az egyetlen esélye a képletet vitatóknak, az összes többi esetben nincs igazuk. :)

Előzmény: cam aro (142187)
cam aro Creative Commons License 2015.04.22 0 0 142187

paco.. 

melyik az az eppeszu user aki igy hasznal egy nyomatekkulcsot .. ? 

de jo. igy nyilvan igazad van.. :)

Előzmény: Paco155 (142182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!