Horgászmérleg nem kell, csak tisztáztam a vektor irányú erőket, hiszen, ha 25Nm-nél kattan le a fél méteres kulcson, ott 50N erőnek kell lennie.
Szóval ez lehet mégis egyszerűbb, mint aminek én hittem első ránézésre.
Ha szöget zár be, akkor Cam húrhossza lehet igaz, de a nyomatékkulcs és a toldó közt bezárt szög nagyon nem mindegy, bonyolulttá teheti a kérdést, de ennyire már nem fog az agyam :)
Ja, a turbós CX-en szerettek kirohadni (nem repedni) a hüvelyek 15-20 éves korukra. Párat csináltam én is anno. Régen rá voltak állva a gépműhelyek a visszahüvelyezésre. Ha leveszed a hengerfejet, ezt feltétlenül nézd meg ! Látszani szokott.
Hengertér-víztér közötti repedésnél általában a nagyobb nyomású helyről áramlik a közeg az alacsonyabb nyomású helyre.
A hengertérben ugye adott esetben 60-80 kitudja bar nyomás is lehet, és ha ez nem fúj bele a víztérbe, akkor nem valószínű, hogy a víztér kb. 0,5 bar nyomása visszafújjon a hengertérbe, még akkor sem, ha ott szívóütem, és a légkörinél kisebb nyomás van(tudom, hogy turbós, de nincs mindig turbónyomás).
Valószínű olyan helyen lehet repedés, ahol a szívótér van a víztér másik oldalán, és ha nincs a víztérben nyomás, akkor nem is tud kijutni onnan a víz.
De mivel francia, így bármi lehet, meg az ellenkezője is.
Nem vizes sem a turbo,sem a cooler,sem a szívó csö.. A höfok max 90 c de inkább általában 85 és 88 között van...Elég jól nyomon követhetö mert ez a 2-es széria gyárilag digitális vízhöfokmérövel van szerelve.
Nyilván egy életszerűtlen dologról beszélgetünk.De a képletednél így 72,37Nm jön ki a mérésemnél,de ha 1,55m-es (1m-el hosszabb)nyomatékkulccsal csinálnám akkor azt 88,07Nm-re kéne állítani.Szerintem itt sántít valami.
Ha egy autóval tartósan kifúrt hütösapkával járnak abból milyen hátrányok származhatnak? Valamiért mégis csak úgy találták ki,hogy nyomás alatt legyen...
Talán..., abban az esetben, ha az alsó holtpont környékén lehet repedve.
Ha mégis a szétborítás mellett döntesz járasd előtte gőzölősen, hagy mossa tisztára a hibás henger égésterát a hűtőfolyadék, legalább azt nem kell keresni melyik hengerben van a hiba.
Bár, ha most lett összerakva egyik sem lehet túl kormos, de különbség biztos lesz.
"Amiért beszálltam az egész vitába az a nyomatékkulcs hosszának a kérdése.ez a képlet kb jó,de ha a nyomatékkulcsra teszek 1m-es csövet(nem tudom,hogy miért tenném) akkor más eredményt kapok."
Nem, nem kapsz más eredményt, ha utána is a nyomatékkulcs hosszával számolsz és nem a nyomatékkulcs + cső hosszával. A kulcs mint írták a saját hosszához van kalibrálva, nem pedig egy plusz csőhöz. A kalibrációs rugó nem a cső végén támaszkodik fel hanem a nyomatékkulcs végén.
Vagy megteheted hogy a teljes hosszal számolsz de akkor a végértéket még osztanod kell a teljes hossz /nyomatékkulcs aránnyal.
Mértem én is. De a képed láttán inkább"mértem" a helyes.Nyomatékkulcsom nem digitális,Satu M12+alátétek+anya.Alapból 100Nm-el húztam le,majd 19-es csillag-villás toldóval 80Nm körül húzott rá.Paco képlete alapján 72,37Nm-nél kellett volna.Ez betudható mérési pontatlanságnak is.Nyomatékkulcs:0,55m,19-es:0,21m.Persze nagyjából egyvonalban mérve.Szöget bezárva nem volt időm játszani+k..va értelmetlen+Kisa írta le legjobb példával amit én is próbáltam mondani erről.Amiért beszálltam az egész vitába az a nyomatékkulcs hosszának a kérdése.ez a képlet kb jó,de ha a nyomatékkulcsra teszek 1m-es csövet(nem tudom,hogy miért tenném) akkor más eredményt kapok.Arra szeretnék kilyukadni,hogy szerintem olyan képlet lenne a jó amiben nem szerepel a nyomatékkulcs hossza.Hiszen az a lényeges,hogy a toldó távolságában hány Nm a nyomaték.Hogy ezt egy 3m-es vagy egy 0,5m-es nyomatékkulccsal teszem tök mindegy.
Ha hűtősapka nélkül tudsz vele autózni, akkor nem valószínű, hogy hengertér-víztér repedésed van, inkább a szívócsonk felé keresgélj, mondjuk vedd le, és nyomd meg 1 barral a vízteret, hátha bespriccel valamelyik szívószelep előtt, a szívócsatornában.
1 próbát megér, mielőtt nekiállsz felkutatni Európa utolsó cx hüvelygarnitúráját:-D, Neked aztán integethet a zember, nem ismered meg:-) (Nyárs-Cegl között, vagy 3 hete)
Citroenes fórumon az egyik cx-es csak egy szót írt : hüvelyrepedés... :( Szép kiátások..
Nem fújta keményre a csöveket,mindig le lehetett venni a hütösapkát,nem is forralta,Amikor megvettem akkor volt a víztartály melletti kis kerek vízelosztó felsö részén a kis furat eltömödve...ami a kiegyenlítö tartályba megy...Lehet innen indult el ez az egész...
Üdv . Régebben írtam már ide egy citroen cx 25 trd turbo 2 füstölési problémájáról... A dolog úgy kezdödött,hogy minden elöjel nélkül elkezdett erösen füstölni( alapjáraton szinte beborította az autót..) Röviddel ez után kifújta a hf tömítést a vezérlés oldalon..úgy,hogy kézzel érezhetöen jött a kipufogógáz. (csihegett). A vizet nem forralta,a nyomás forró motornál is normális volt,olaj-víz nem keveredett. Szétszedtem. A gépmühely megcsinált mindent-síkolás,nyomatás,szelepek,szimeringek stb. Reinz tömítéssel és új csavarokkal lett összerakva. Ezek után annyi változás történt,hogy ugyanúgy füstöl (melegen) és 1000km-re eltünik kb 1 l hütövíz. (nem folyik sehol,a radiátor is rendben van..) Kapott új gyári csúcsokat,turbo membránt az adagolóba stb..Semmi változás. Már menni sem nagyon akartam vele mert annyira füstölt,hogy az már szégyen..
Hétfö hajnalban mégis elmentem vele dolgozni..Állok a benzinkút mellett a gép okádja a füstöt. Gondoltam megnézem a vízszintet...Levettem a hütösapkát. Míg így tanakodtam ,hogy hogyan tovább...szépen elmúlt a füst... Ekkor rádrótoztam egy zsebkendöt a kiegyenlítö tartály tetejére (hogy ne hulljon bele semmi..). Elkezdtem vele autózni. Semmi füst,halkabb,húz mint az örült... Délután vettem valami vw hütösapkát ami passzolt rá. Fúrtam rá egy 3.5-ös furatot. Azóta mindenhová ezzel a kocsival megyek. Nem füstöl,és úgy tünik,hogy a vízfogyás is megállt.
Nekem az a tippem,hogy a hengerfej mégiscsak el van repedve és az üzemi nyomáson nyílik meg annyira,hogy a hütövíz be tud csöppeni valamelyik hengerbe. Gondolom ez hütötte az égést...és ezért füstölt annyira???
Azt már hallottam hogy a cx hengerfejet nem nagyon érdemes hegeszteni...
Ha valakinek van ötlete egyéb teóriája...szívesen venném ! Köszönöm.
Egyik se. Valamikor tegnap éjjel leírtam, hogy elég parodisztikus lenne. Viszont matematikai alapon ez az egyetlen esélye a képletet vitatóknak, az összes többi esetben nincs igazuk. :)