Az égőcsöved legyen egy 3/4 collos cső ennek a belseje olyan 15 mm. Ez megfukálod és a gázt egy vékonyabb csövön vezeted beléje kb. 1/4 ig. Tehát egy 200 mm-es csőnél 40 -50 mm -t. A vékonyabb cső külső részénél hézagnak kell lenni és itt beszivja az égéshez a levegőt. A nyomást szabályozni kell és megfelelőszámú juknak kell lenni az égőcsövön , külöben visszatorlódik /vissza ég !
Köszönöm az aggodalmat írántam és a figyelmeztetést. !
A gázkazánnál, a turbósnál valószinű nem uszom meg a kéménybevezetést ( habár kielégíti a parapet kivezetés minden követelményét, de a seprők sommásan fogalmazva szar emberek ), így marad a konvektor + ban. És itt a kivezetés nem egy körfolyósora nézne (akár a kazánnál ), hanem egy lakatlan parkra, a legközelebbi ház kb. 15 méter, de talán 20 is megvan.
A napokban jártam egy társasház körfolyósóján. Az udvar zárt, nagyjából 8x 10 méter. 19 db parapet kivezetést számoltam !!
Szerintem nem érdemes áramban gondolkodni. Amennyiben rövid távon gondolkodsz és egy egy hőcserélős indirekt tárolót akarsz venni (pl. 125 literes Drazice 90e, + 20e a beszerelés), az is kb. 3-4 év alatt behozza az árát.
Viszont ha rendelkezésre áll a fejlesztésre keret, akkor minden eshetőségre be tudod magad biztosítani a következővel: 2 hőcserélős indirekt tároló felül kondenzációs gázkazán, alul szolár rendszer + elektromos fűtőpatron. A megtérülési időt állami támogatás igénybevételével jelentősen rövidítheted: ha egyébként minden határoló szerkezet rendben van a házon, akár az A+ kategóriát is megcélozhatod ezzel a rendszerrel, amire tavaly 60% támogatás járt.
Ha maradsz az áramnál, akkor akár a jelenlegi villanybojlered is átalakítható egy utólag beépített hőcserélővel, melyre már ráköthető a kollektor.
azt jelenti. van benne szifon, es be kell kotni a csatornaba, mint egy mosdot vagy mosogepet.
ha lentebb van mint a csatorna, akkor kell atemelo szivattyu. mint amilyet legkondiknal is hasznalnak. kicsi edeny, akar veder, benne a szivattyu uszoval. ha megno a szint, bekapcsol is kinyomja a vizet. ha megszorul az uszo, akkor meg arviz.
van meg a nagy veder, parnaponta kiont modszer, de avval is garantalt az arviz.
Urak! Megéri villanyról áttérni gázra a HMV előállítás szempontjából?
Jelenleg kb15ezret fizetünk villanyt és vezérelt bojlerrel állítjuk elő a melegvizet. Szerény számításaim szerint egy indirekt tároló és a hozzá tartozó alkatrészek megközelíthetik a 100 ezret és még azt be is kell szerelni. Ebben az esetben a villanyszámlánk kb megfeleződne, viszont a gázszámlánk nőne és nyáron a jelenlegi max 8-10 köbméter a többszörösére ugrana, tehát valószínüleg a haszon havi szinten nem érné el az 5000 forintot. Így az indirekt tároló több év alatt hozná vissza az árát, de ez is csak abban az esetben valósúlna meg, ha a gáz mindíg kisebb mértékben drágulna, mint a villany. Ez nem valószínű, mert szerintem a nem megújuló energia a jövőben elég nagy mértékben fog drágulni, lesznek itt még furcsa dolgok. Ezért komolyan elgondolkodtam azon, hogy megéri-e úgy fejleszteni, hogy a gázt állítsuk a középpontba...?
Nem lenne-e értelmesebb inkább hagyni a villanyt és esetleg a későbbiekben egy napkollektorral bővíteni a rendszert, így gyakorlatilag nyáron ingyen lenne hmv?
Van egyáltalán olyan villanybojler amire napkollektort lehet kötni, ezáltal mindkét energiaforrás melegíthetné ugyanazt a tartály vizet?
A mai sima villanybojlerek nem korszerűbbek, mint egy 10-15 éves Hajdu bojler, ezáltal nem csökkenthető ennek a cseréjével a villanyszámla?
Véleményt szeretnék kikérni egy szakitól,egy aprócska dologban kérném segitségeteket!
Van egy gázégőm (mint amivel a rézcsöveket forrasztjátok össze) és azt szeretném átalakitani olyanra hogy egy hosszabb sorba égjen.(kb 15cm)
Én arra gondoltam hogy egy fém vagy rézcső egyik oldalát lezárom,a másik oldalon pedig bevezetem a gázt a gázégőből majd ezt a csövet megfurkálom (kb 10 helyen fél mm -1mm es fúróval)
Legyenszives valaki irja meg,hogy ez igy kivitelezhető-e!
illetve az jutott eszembe hogy egy régi házban sztem nincs nekik megszámolva hogy a folyosón hány parapett kivezetés van. nem tudom érdemes lenne esetleg erre rájátszani. (persze nekem mint kibicnek ugye..........)
nem akarlak elkeseríteni de koepgepkft-vel ellenben (persze mint mondottam kéményadószedő mondotta 2 különböző kerületben) állítom hogy ha a lakás felett lakószint van akkor bukó a parapet (cirkó is parapetnek számít) nem engedik meg. (én megpróbálnék esetleg érdeklődni a tetű kéményseprőknél hogy mennyire meggyőző feléjük egy deákigazolvány (esetleg 2-3) mert ez az egész baromság csak pénzlehúzás, semmi köze ahhoz hogy mi biztonságos meg kik halnak meg......
Jelenleg csőtermosztát vezérli a rendszert,(a kályha részt)Nyáron nincs gond mert van egy 24 vákumcsöves vizmelegítő ami faszán műkszik, ha kifogy akkor nyomja a cirkó a melegvizet.A motoros szelep föladatát kiválóan megoldja 2 db golyóscsap, nem derogál átváltani.Csak azért kérdem hogy érdemes-e hőcserélősre, nyitott rendszerre átalakítani a kályharészt?????
Hát, nem nagyon hiszem, hogy egy termosztát bekötés miatt, bárki is szerelőt hívna :)
Amúgy jobb szeretem az e-mailt, átláthatóbb, nem kell keresgélni, stb. stb. meg végiggörgetni 68hsz-t hogy lássam hogy egyáltalán mi a kérdés, vagy a reagálás....
Mégvalami, lehet, hogy amikor beszerelték a régit akkor a szerelőnek volt ocsóé sima hosszabbítókábele és azért van neked ott három szál. Ne tévesszen meg, az oda fölösleges, csak nem két eres kábelt, hanem három erest használtak. Ennyi.
Nos, akkor én elmondom, mivel kb 1 hónapja szereltem be az enyémet.
Először is, nem tudom, hogy a jelenlegi termosztátod hol van, de azt a kábelt felejtsd el, fölösleges. Ha RF termosztátot vettél akkor pont az a lényege, hogy nem kell kábel. Amire szükség lesz:
-konektor a kazánnál
-egy dugvillával ellátott kábel (nekem egy 50 centis régi hajszárító kábel tetszett meg a gyári dugvillával.)
-egy másik egyszerű két eres kábel amivel összekötöd a termosztátot a kazánnal. (Erre egy másik használaton kívüli konyhai eszköz kábele volt a jó).
Szóval előveszed a használati utasítást és megnézed, hogy mi a lábak kiosztása.
-N és L a közvetlen áramellátás. Ide kötöd a dugvillával ellátott kábeldarabot, de MÉG NEM DUGOD BE A KONNEKTORBA!!! Igaz, hogy a rajzon úgy szerepel, hogy az L a fázis, de mivel váltóáram teljesen mindegy. Főleg, hogy én nem is tettem külön biztosítékot neki.
-fogod a másik kábel darabot és bekötöd a kazánba a jelenlegi termosztát kábelének a helyére, valamint a vevőegység 1 és 2 pontjára.
Az összerakás után elvégzed a beállításokat a kézikönyv alapján ha szükséges, majd örülsz!
Egyébként a használati utasításban minden le van írva érthetően. Ne sajnáld rá az időt, hogy először elolvasd.
Úgy látom van némi fogalma egyeseknek a fűtésekről.
Na nekem nem túl sok (csak józan paraszt ész). Egy kérdéssel fordulnék hozzátok, kérlek segítsetek:
Vettünk egy házikót, ahol a kombikazán ELEKTROLUX GCB-350.
Érdekesen kezdődik,ugye?
Egy egyszerű Honeywell termosztáttal van szerelve, ezt szeretném lecserélni egy Computherm Q3 RF-re. Lekaptam a régit a falról és 3 vezeték van mögötte, abból 2 van bekötve a termosztátba, nulla és fázis helyére (kék és fekete), egy sárga-zöld csak lóg, de hogy a kazán melyik pontjáról erednek, addig még nem jutottam.
A rádiós szerelésije pedig azt írja, rá kell kötni (230v-ot )nullát, fázist, és a kazán két vezérlőszálját (ezt zárja- nyitja). Kicsit nem kevés a meglévő 3 vezeték?
Mondjuk meg sem néztem, hogy mik vannak a már meglévő kanócokba, meg honnan jön, de ez már számilag is kevésnek tűnik.
Az előfordulhat, hogy nem is jó, nem lehet bekötni ehhez a kazánhoz ezt a rádiós termosztátot?
Vagy csak hívnom kéne egy villanyászt :-)? Az egyszerű, úgy nem szeretem!
Bocsi a kifejezésekert, nem vágom túlzásba a villyanyt sem!