Na jó ......de hiába állítgatom itt....minden felé....! ..a holtjátékon semmi nem változik..!:-) Túl nagy....
Ha azon a szerkezeten állítgatok (..már vagy 2 órája...) csak annyi változás van, hogy vagy kúrva nehéz a kormányt tekerni,vagy nem is lehet egyáltalán, de a holtjáték az minden esetben túl nagy....:-(
Először is én a kardáncsuklók és tengelyek lötyögését szüntetném meg, majd utána állítanám. Amúgy ha jól emlékszem azzal lehet állítani a fogasív és a kormánycsiga hézagát.
Hát nem tudom. Igazából nekem okés lenne a vonófej, plusz 15ezer. Megmondom miért. Mert most a földön hever az a plusz súlygarnitúra, és nincs mire felrakni. Viszont a vonófejet lenne mire felrakni. És akkor nem kell kölcsönkérni, amikor szükség van rá. Ennyi. :)
Kerestem, találtam is egyet, de az igen kicsi és olvashatatlan. Ezért kellene egy olyan ami olvasható. Másnem e-mailben átküldené valaki, nagyon meg köszönném.
Igen...az már korrekt lenne.....anyagilag ! Viszont az eszmei értéke,akkor is nagyobb a súlyoknak ! ...szerintem... De ha neked nincs szükséged rá....illetve a vonófejre nagyobb szükséged van,akkor nem érdekes.....szarni rá !:-)
Köszi szépen. Megmondom őszintén, hogy én is hasonlóképpen gondolom. Van egy feles orrsúly garnitúrám komplett 10 súly, tartó, csavarok, és azt szeretném elcserélni. És ahogy nézegettem a neten láttam, hogy egy az egybe nem nagyon érné meg. Viszont jól jönne egy automata vonófej. Ezért gondoltam megkérdezlek titeket. Jelentkeztek már rá, de nem olyan sürgős nekik se, nekem se. Akkor a vonófej + 15ezer, az korrekt lenne?
Üdvözlet Egy olyan problémám lenne hogy van egy MTZ 82-es kiskabinos gépem, és a kormánytengely sikeresen feltekerte a kábelköteget, és kiszakadt minden a helyéről. Ha már így alakult, újra kábelozom az egész gépet, egy kapcsolási rajzra lenne szükségem, örülnék ha eltudná valaki küldenni a komplett rajzot. Előre is kösz.
ja amikor üresen jár a motor, és ha adsz neki gázfröccsöt, akkor ha van elég kajája akkor füstöt kéne neki kinyomni, mint a többi mtznek, ha nincs vagy kicsi füstöt nyom, akkor nincs ennivalója és csavarsz neki kaját, az előbb említett módon.
Majd az 50-esre jó lesz tartalék adagolónak, mert 1800-at fordul. :) A vákum szabályzót meg kiszeditek belőle. De én veszélyes hulladékként elszállítom tőletek ingyen azt az adagolót. :))
még annyit ezekről az új adagolókról hogy amikor megveszed elviszed az adagolóskoz hogy állítsa be és állítólag elő szokott fordulni hogy néhány alkatrészt cserélni is kell benne
tudom hogy kell fordulat neki de attól hogy turbós a cseh adagolóval lehetne benne több erő kis fordulaton.
amit núltkor felraktam 820.2est turbóst 1 éves .gyári orosz adagolós és 600as alapjáraton elindúlt a tele hwval.akkor a turbó csak nem gyengiti kis fordulaton.
Nem tudom. Az tuti, hogy javulna a gép. Azt tudd, hogy a turbóhoz kell motorfordulat is, hogy tökéletesen dolgozzon. Van axiál ventilátoros permetezőtök?
Ez olyan mint régen mikor elkezdték a zsigulikban cserélgetni a fúvókákat kissebre hogy kevesebbet egyen, aztán kevesebbet nem nagyon evett ,de előzni nem lehetett vele.
ennek az a baja hogy nem passzol a tiedre. de meg tudsz róla győződni leveszed a deknit elöl az adagoló tengelyénél és megnézed a meghajtást. neked a 150000es adagoló passzol amit Szaby az előbb linkelt be
Amit ajánlottam teljesen megegyezik vele. Csak a meghajtásban különbözik. Amit én ajánlottam az a cseh adagoló helyére való és nem kell bontani a motort érte. Ha ezt az adagolót akarod akkor ehez még meg kell venni az adagoló meghajtó fogaskereket.
Tudom hogy téged foglalkoztat a turbó is de 1400rpm alatt egyik sem dolgozik igazán , a tiédnek az a baja hogy kevés a kaja, az összes .2-es motor ilyen.
Én ettől is ajánlottam egy olcsóbbat. A bütyköstengely cserével semmire se mész mert elméletben a Motorpal adagoló bütyköstengelye nem passzol az orosz adagolóba.
Az orosz küldené UTN adagolóval is. Csak az Unió beleszólt a füstgáz norma miatt. Ezzel a Motorpal cseh adagolóval tudta elérni azt, hogy megfeleljen a füst gáz normáknak.
a vezérmüve a motornak másmilyen. gondolom a zetor adagolóhoz igazították. De mondom már sokan lecserélték a cseh adagolót mert nagyon drága a felújítása. sőt állítólag még a .3 asokra is felrakták már a hagyományos adagolót porlasztókkal együtt.
Szerezni egy 80-as adagolót arra ráépíteni a vákuumszabályzót és a motor vezérmű adagoló meghajtó fogaskerekét kicserélni a ruszki adagolóhoz passzolóra. Ez a legolcsóbb megoldás. Persze az adagolót be kell lőni a 892-es motor értékeire.
Vagy egy másik megoldás venni 100ezer Ft környékén egy új turbós adagolót a 892-esét és a vezérmű adagoló meghajtó fogaskereket kicserélni.
A legdrágább megoldás a 952.3-as JAZDA adagolót megvenni 230ezereért.
Szerintem hogy egy motort milyen adagolóval szerelnek az attól függ hogy hova megy ha exportra akkor biztos hogy motorpal adagoló ha belföldre akkor ruszki adagoló. Nem tudom megfigyeltétek-e ciril betűs egyeneshidasokon gyárilag ruszki adagoló szokott lenni
Az újabb motoroknak (2003 tól) a vezérműrészén változtattak. Valószínűleg a 2 karos adagoló és a zetor adagoló miatt. De ezekre is fel lehet tenni bármilyen mtz adagolót akár az 50 esét is. Ki kell cserélni az adagolóban a bütyköstengelyt és ráépíteni a füst kollektort.
Üdv. Elég lassan rakod 8-ból 9.ikbe ha a gép ennyi idő alatt lelassul, hogy nem bír kipörögni. Ha ügyes vagy és a váltód is jó akkor 2-3mp-en, de inkább 2mp-en belül két- kuplunggal 8-ból 9-be illik berakni. Ennyi idő alatt meg a lendületéből nem sokat veszít a gép. Itt szerintem vezetési technika probléma is van. Azt aláírom, hogy sokkal gyengébb az mtz a cseh adagolóval, de szerintem ennyivel nem.
8.ikba meddig pörgeted padlóig? Elérte a pedál a padlót és rögtön váltasz vagy 8.ikba kipörgeted a gépet pár mp-ig úgy mész vele és utána váltasz 9.ikbe?
Az a legegyszerűbb hogy elviszed egy hozzáérző adagolóshoz az majd beállítja. Egyébként az én 892 esem ruszki adagolós elvettem tőle a kaját és gyönge lett mint a harmat. Utána visszaadtam neki azóta is megy mint az állat. Szerintem ez nem adagolótól függ hogy megy a gép vagy nem.
Üdv! Hát azért rakottan ezres fordulaton mit akarsz 9.dik be menni? ez a baj gyerekek! oszt utána meg mondjátok ilyen szar meg olyan szar! nem szar az csak tudni kéne vele bánni.
A 952.3 meg 90-95 között mindenhol mást írnak. Jó azt ráírom a 952-es számlájára az intercoolert. Azért hoztam példának azt a 952-est amivel dolgozom mert ahhoz nem volt nyúlva adagoló ügyileg és gyárilag eléggé elvan véve az anyag tőle.
ma 1 tele mbp 6al mentem rakom 8ból 9be és ezres fordulaton haladok onnan nem birt kipörögni.aztán 8. hosszú ból rakom rövid 9be csak igy tudtam kigyorsúlni.
a 82.1 et ha 6ból rakom hosszú 9be akkor is simán megy.
Ha ennyire bajotok van az adagolókkal akkor, vagyetek rá régi orosz adagolót. A mennyiséget állítsátok a motorhoz az talán jó lessz.
Vagy békülj ki vele hogy 1400-2000-res tartományban kell vele dolgozolni.
Én dolgozok 952.3-as mtz-vel 3 éves, jazda adagoló, cseh turbó, megy az mint a rakéta, 10 tonna sódert hoztam vele, emelkedőn még nem is füstölt 9-ik hosszúba, igaz a hangja megerősödött de ment.
Azt látom , hogy más forumon is kéred a tanácsokat . Te meg be is dőlsz . Vigyázz a csavarokkal , mert egyszer fel pörög a motor és mire kulcsot találsz szét száll az egész .
Bocs végig gondoltam és pont fordítva írtam le az óra mutató járásával megegyezően volt állítva. Ezért nem értem, mert 29°-on én is tudom, hogy kopognia kéne mint az állat, meg melegednie kéne. Na mindegy lemérem majd, hogy a lendkeréken, hány foknál van a csapszeg. Abból már ki lehet indulni. Amúgy kösz a segítséget.
Ha szemből nézed a soklukas tárcsát és úgy álítottál az óramutató járásával ellentétesen akkor pont hogy visszább vettél, az 29 fokkal piszokul kopogna az tuti. Oké hogy egy luk 3°-ot jelent de a luknak van holtjátéka , úgyhogy a két luk között majdhogynem teljes átfedés van , ezt a könyv nem említi. Ha álitasz előtöltáést akkor az 50-esnél ha leveszed az álítófedelet össze lehet jelölni a két tárcsát rajztűvel, ebből tudni fogod hogy hol jársz, csak ne csinálj sok jelölést mert az is elkever, ezt a módszert a 80-asnál nem lehet mert előrébb nyúlik az öntvény .
Viszont a Költséghatékonyság, ..mostani divatos szóval élve racionalizáció.....1-et jelent a minőség romlással,a legtöbb esetben :-) .....addig volt jó,amíg az Oroszok nem ismertek ilyen szavakat...
Az enyémmel is sokat küszködtem régebben. Ha igaz hogy 26°-on van a lendkerék akkor nekem most 29°-on van. Ezért nem értem én ezeket. Az állító tárcsán 1 lyuk 3°-ot jelent. Kapiláris cső szerint a 2.ik lyuk a jó, de itt nehezen indul. Beraktuk a 3.ik lyukba vagyis az adagolót befelé forgattuk(óra mutató járásával ellentétesen) Így jól indul de egy picit ez is kopog, de nem vészes. Ha meg a 2. lyuk helyet átraktam az 1-esbe akkor ott jó hangja volt, de rohadt nehezen indult. De majd még a Katalog által javasolt módszerrel fogom megnézni. A vízszivattyú tárcsáján fogom kirajzolni és kiszámolni a szögelfordulást.
De látod itt már bekeveri a D242-es motort is, és szerintem az a 22fok inkább a 242-esre jó mert emlékezz vissza azok gyárilag mind olyan lágy járásúak.
Hát ezek a könyvek is.......... ahány annyi félét ír. Jó az fülre, lényeg hogy ne túlságosan kopogjon, mert az nem jó a főtengelynek, meg melekszik is.
Mert akkor már mikor az 550-esek jöttek nem akartak többféle lendkereket gyártani szerintem. KÖLTSÉKHATÉKONYSÁG Fredy, most is van ám ilyen. Egyébként meg a nagyobb kuplungtárcsa a 80-aséba fér bele és csak úgy ha nincs az a vál ami az 50- nek. De nincs annak semmi hátránya hogy könnyebb.
Üdv! A milliméterből ki tudom számolni csak a fokot nem tudom pontosan, de marad a fülre állítás. Érdekesség képen a kisfülkés 50-es D60 motor előbefecskendezési szöge:
Én véleményem szerint a teljesítménynövekedés miatt rakták a 80-as lendkereket és kuplungszerkezetett az mtz 550-be. Vagy a másik ok szerintem az alkatrész egységesítés. 3. ok meg az, hogy az 500-as sorozatú mtz-ékből van egy pár fajta: 510, 512, 520, 522, 530, 532, 550, 552, 560, 562, 570, 572, 590, 592. Ezek közt motor és felszereltségbeli különbségek vannak. Valamelyikbe van 1000-es TLT és felező valamelyikbe pedig nincs. Ezeknek az alapja a 80-as kuplungház és felszerelései. Az 590 és 592-őbe szinkronizált váltó van.
Üdv mindenkinek. Nekem is volt ez a tipus, itt nem lehet a csapszeghez álítani, mert ahogy írod az 26fok, nem tudom milyen a könyved de szerintem egy örvénykamrás motornak a 22 is sok, valahol a 15- 19 fok körül lehet az igazság. Én megmondom őszintén hogy hangra álítottam, kicsit kopogjon de ne úgy mintha kalapáccsal vernék a blokk oldalát, sosem volt gondom. Ha precízkedni akarsz ki lehet számolni a lökethossz alapján hogy az a bizonyos fok hány miliméter az fhp. előtt.
Szerinted mi az oka annak,hogy az 550 -es be 80-as lendkereket tettek ? Mi lehet ennek a gyakorlati értelme ? Mert azt már tudjuk,hogy az 50-es lendkereke hatásosabban működik...vagyis dolgozik a lendület :-) A 80-asé kisebb,agyag takarékossági okok lehetnek mögötte ? ...mert ez akkor szemétség.....
Üdv! Kösz az 50-esre nekem 15° és 19° van írva. Az 550-es D50-es motorhoz meg 22° fok. 80-as lendkerék van rajta az 550-esen és ott meg 26°-on van a csapszegelés.
Nem tudja valaki, hogy 550-es mtz-ének amibe még 4izzógyertyás motor van, hogy hány fok az előbefecskendezési szöge? Van 3 könyvem és mind a 3 mást ír. Ebből menj ki. :)
Bocsánat a tájékozatlanságomért, de lenne még kérdésem. Régebben már írtam ide, akkor készítettem fel műszakira a barátnőm bátyjának az 550-esét. Van nekik is egy szárzúzó hozzá, tavaly vették.
Igazából ezzel a TLT dologgal nem vagyok tisztában teljesen, hogy ez az 540, vagy 1000 mit jelent? Nem foglalkoztam korábban traktorokkal, de ezt sikerült szépen kipofozni, és gondoltam tanulok kicsit. Emiatt is kérdezek. Szóval a TLT az a kardán? Hogy lehet változtatni a fordulatát?
Egyelőre ennyi, lehet már így is elég butaságot írtam, akkor bocsi, de örülnék, ha segítenétek.
Üdv . Ne ijedj meg, nem nagy valami az , csöveket alul felul lekötni alul van két csavar kivenni meg a merevítőket amik a hengerfejhez rögzítik, kormányrugat kivenni, meg a vízszivatyút hogy könnyen hozzáférj, a többit meg látni fogod. Nem kell az egész elejét lebontani.
Sziasztok!MA KILYUKADT AZ MTZ50-ESÜNK hűtője ,hogy lehet a legkönnyebben kiszerelni,mert szerintem tömítőfolyadékozni már nem lehet mivel egyfolytába csepeg.Az alján lyukadt ki.
Üdv! Nyomatjuk ezerrel a melót, mert jó idő van. Jövőhéten már permetezni kell és még a permetezőt be kell üzemelni. A kombinátoros videómon akác erdőnek készítettem elő a talajt.
Őntsél bele tiszta vizet meg fél liter tejet amibe elkeversz egy evő kanál cukrot,aztán dolgozz a géppel el fogja tőmiteni,És ha már nem szivárog akkor ereszd le.
Ja ....csak akkor szivárog,(kb a hűtő kétharmad magasságánál,ha megy a motor....ha nem megy,akkor nem szivárog ! (...rémmellem hogy nem a motor dolgozik bele....:- ) Ha leveszem a hűtő sapkát,olyan hangot ad,mint amikor kinyitok 1 felrázott ásványvizet ! (...de ez a kocsik- nál is így szokott lenni ..)
Lenne 1 kérdésem.....ha 1 pici lyuk van a hűtőn ami szivárog, 1 óra alatt kb 2 dl víz... mit lehet azzal csinálni ? A venni 1 másikat megoldást én is tudom !:-)
Igen megfelelnek a képek. Még annyit megnézhetnél nekem, hogy milyen áttétellel dolgozik a kapa. Pl. 1-et fordul a kardán akkor mennyit forog a kapa. A fűnyíró is érdekel ilyen részletesen, főleg a meghajtása és az áttétele. Meg a kések. Véleményem szerint a talajmaró lassítva van, a fűnyírót meg gyorsítani kell.
Köszönöm szépen! Tökéletesek! Úgy látom nagyon jó masszív talajmaró! Én jobban kinyúlót akarok csinálni mert a szilva fa nagyon terebélyes és nem nagyon tudok benyúlni alá semmivel se! Az anyag nagy része meg van csak hát nincs idő hogy hozzáfogjunk! :( További szép estét nektek!
Én rápróbálok több méretet, és amelyik jó, azt kifizetem, a többit vissza a boltba. De ha hosszabbat veszel, abból lehet elvágni. Legalább 8-10 cm-t legyen egymásban a két cső felemelt helyzetben.
Jó estét ! Szeretném megkérdezni, hogy 80-as főtengely csere után milyen nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat a nyugvócsapágyaknál, hajtókar csapágyaknál és a hengerfejnél. Előre is köszönöm a segítséget.
A talajmaróról lehetne több adatot kérni? pl a méretét, mennyire lóg ki a traktortól, mekkora kapákkal van és hogy hogy vagy megelégedve? Mert készülök csinálni egyet a szilvásba és jók lennének az adatok! Jah és hogy mennyibe kerül kb! :) Mert ha jó árban van akkor nem küzdök vele!
Üdv mindenkinek! Lenne egy kérdésem a kardánt akarok venni a vetőgéphez, és felemelt helyzetben a két csonk távolsága 82 cm. Ehhez milyen hosszúságú kardán kell?
Jó de az olyan sebesség mint a 82-ben a nagy 6 nem? Majd olvasd el amiket betettem az előbb! Lehet az a megoldás, ha úgysem lesz jobb, akkor dobjátok le a cseszkó adagolót! Meg szerintem azért nehezebben indul meg mert a turbó alacsony fordulaton inkább hátrány, és ezek a motorok szerintem kb olyan 1400 körül kezdenek "élni". Ha felpörög ennyire akkor már van benne erő?
Itt bővebb! Más is mondta, hogy a cseh-adagolósok eléggé gyenguszok. De a "rövid hat" az gondolom az ami a 82-esekbe nincs lefelezve, tehát az alap sebességek, mivel a 892.2-ben ezeket felszorzod. Én még nem indultam nagy 6-ban megrakott kocsival, csak felezett 6-al! :-)
Ez a kérdés! Mennyire beváltak, strapabíróak, és újonnan mennyi volt az áruk. (a link is hozzátartozik) Ha lehetne magam kérdezném meg, de hát már valami admini jóváhagyás vagy mi kell egy bemutatkozó levél alapján.
Csak annyiról lenne szó, hogy a Case IH-s topikban lenne jó kiérdeklődni mennyire jó gépek ezek, és kb mennyik voltak újonnan. Mivel én nem tehetem meg!
A cseh adagolónak nem ua az előtöltés , mint az orosz nál. Nem kritizálom az adagolósod de ő biztos tudja a löket ml/rpm . De az is lehet hogy nincs neki ehhez táblázata .
De itt már írták régebben hogy hová kell nyúlni a cseh adagolóba hogy jó legyen. Abba is van füstcsavar csak valahol belül , valami fedelet kell levenni, olvasgass vissza.
Üdv mindenkinek. Ez jó kisfordulaton is, ezzel üresen vagy felakasztott munkagéppel is el tudok indulni simán rövid 4-be, kuplungcsúsztatás nélkül. A turbót csak terheléskor( szántás ,tárcsázás,terhelt pót.) érzem hogy beindul 1500-tól. Tudom hogy te miről beszélsz mert már mentem az ismerős 820.2-vel, és azis nagyon erőtlen kis ford.-on, az nem indul el rövid 9.be, vagy ha el is indul csak csúsztatott kuplungal.Az enyémen ilyen adagoló van.
Hát csak száraz körülmények között jó ez a pót és közúton nem hosszú távra. A napokban hoztam el a pétisómat a szomszéd falubeli kft-től, egy EB kocsival pont avval kellet volna törmeléket hordanom az önkormányzatnak és ilyen pótot szereztek. Ez a rövid út is elég volt belőle. Ráncigálja a traktort mert nincs rugós felfüggesztése. Meg forduláskor olyan közel jön a traktor sárvédőjéhez mindig azt kelett figyelnem el nem éri-e. De a rúdja a kereket hamar eléri.
Nálunk is lelőne a rendőr egy ilyenért, folytatom a sort "se fék, se stb....."
Mit csinálna ha hirtelen 9.-ik hosszúból meg kellene állnia, a 3 pót fellökné az mtz-t mint a szart, és ha elütne valakit emiatt, főleg kisebbségit, azonnali fejlövést kapna a zsaruktól.
Csak tárcsa és nyomcsapágy lett cserélve. A többi cucc még gyári. Az adagoló már volt adagolósnál, mert erre gondoltunk mi is. Előtöltés meg kapiláris csővel volt állítva. Kb a tárcsa csere után egy fél évvel kezdődött. Nincs kedvünk széthúzni most dolog időben. Szerintem széthúzás fogja megoldani a gondot. Más tipp nincs? Azért érdekes számomra, mert max fordulaton csendes és szépen fút a gép, ha a fordulatot csökkentem már ráz.
kb egyforma nyomatékos kis és nagy fordulaton eggyaránt?
ami a mi 892esünkön van cseh adagoló az 1 nagy hulladék.
csak 1400 felett bir menni.
800as fordulaton üresen 6.ban nem indúl el.csak ha felpörgetem félgázra póttal meg csak terepbe.ha meg 8ból rakom 9be akkor mire visszamegy a fordulat 1400ra addig meg csak a gázpedált kell taposni hogy menjen.
Mert hogy nem-e azóta van, ha esetleg más szerkezet lett beletéve és nem jó a kiegyensúlyozás. Próbálj egy kicsit variálni az előtöltéssel, merta másik tippem az adagoló.
Hát hál istennek nekem nincs sok belvíz, egy két földemnek a szélén van , azt meg kihagytam a símításból, talán ha van egy fél hektár összesen ami kimaradt.
Valaki találkozott olyan problémával, hogy mtz 550-es traktor 4izzógyertyás motoros még, az egész gép rázkódik az adagoló jó, a porlasztók jó, a motortámnál nincs lazulás vagy lötyögés. Állóhelyzetben is és menet közben is csinálja. Max fordulatnál semmi baja a gépnek, de ha a gázt egy picit lejjebb vesszük akkor már rázkódik a gép. Ha IX.ikbe padlógázon megyek jó, ha elkezdek lassulni akkor ráz. Tipp?
Én egyik szántó földemre se tudok rámenni van olyan rész ahol most is áll a víz, pont azon amit lassan fel kéne szántani. A nyáron lazitózni kell de nagyon.
Üdv! Ma végeztünk a metszéssel. A vetésekre még nem lehet rá menni, pedig már szórni kéne a pétisót. Te milyen fajta kukoricát szoktál vetni? Valami korai fajtával nincs tapasztalatod?
Ebből kiindulva az én pótkocsimat mennyiért hirdessem? 800-900ezer? Ennek a plató mérete 250x160cm-es és kézzel billent hátrafelé. Az én pótkocsim plató mérete 300x175cm-es és hidraulikusan billent 3 oldalra. És még magasító is van hozzá?
Jó estét mindenkinek. Valószinű hogy ahogy Endre74 is mondta a szivattyútól a blokkba menő olajcső repedt ki, mert akkor szokott hirtelen megváltozni az olajnyomás. Én ezt nézném meg először, ha meg nem az a baja akkor menni tovább.(Ritka de a centrifugál szűrőben lévő szelep is "beragadhat" vagy valami nyűgje van)
Heló. Ha a hiba hirtelen jótt elő akkor valami szivatyu hiba lehet,vagy buvár cső repedt meg a rázkódástól vagy a nyomó fele szivárog,én már halottam ilyenről erre felénk.De nekem a volt 550-es emen hirtelen fékezésnél vagy ha szántottam és hirtelen kinyomtam a kuplungot és hirtelen ált meg a gép akkor le esett az olaj nyomás 0 bárra.Mikor megvettem azóta csinálta,fóleg melegen való szinű azért is atták el de nekem nem mondták.Télen vettem és csak tavasszal derűlt ki a hiba,mert nem használtam addig csak ketyeregtem vele.A hiba az volt ,hogy nem megfeleló buvár csővet szereltek rá rővidebet,vagy szivatyut cseréltek és figyelmen kivűl hagyták a buvárcső hosszát ,való szinű hogy őksem tudtak rájőnni a hibára inkább tul tetek a gépen.Egyébként a gép nagyon egyben volt esztétikailag mint mechanikailag is,csak szerintem meg ilyedtek ettől a bajtól,és eladták inkább.
Ezt több dolog is okozhatja. Szivattyúkopás, szívókosár elkoszolódás, tömítetlenség a belső csőnél, vagy a centrifugálszűrő kopása. De ha melegen esik le a nyomás, akkor a szivattyú hibája a valószinűbb. De még így is lehet kisérletezni.
Üdv Nekem van 550 mtz és egyik pillanatról a másikra leeset az olajnyomás mi lehet a gond eddig 3-4 bár volt hidegen melegen most meg hidegen 3,5 de 10 perc után 2 fölé nem megy ilyet már haltatok várom a tippeket talán valami kosz került a nyomásszabályzó alá
Üdv! Így már én is jártam csak éppenséggel akkor a rába hasalt meg előttem. Igaz kamion gumik voltak a pótos alatt, de utána vissza tértünk a terepmintás katonai gumira, az legalább nem bújik a földbe. Tavaly télen istálló trágyahordásnál leköröztem a tg-t pedig az egy 18t kocsival volt csak.
Az EB pótokhoz hozzászolva: Közúti haladáskor cincálja az mtz-t, rángat mint a rosseb, ha borul akkor a traktor is borul, féltengelycsapágyak nem szeretik, úgy meg lehet vele süllyedni, hogy egyszer egy 16245-ös ZTS is eléfosott, egy dolog szól melette könnyű vele tolatni.
De ha nekem az MBP és az EB között kell választanom, én az MBP mellett döntenék. Eb csak akkor, ha kis távolságra kell szállítani. Meg ahhoz csak a saját gyári vonószerkezete a jó, az MTZ vonólapot szétrángatja. Igaz, az egytengelyessel tolatni könnyebb, de kis gyakorlással megy a kéttengelyessel is.
Találtam egy mókás képet! :D oroszországban mire hsználják az MTZ-t :D A tilsoban parkoló autokat vontatják el és még rendőrség villogó is van rajta! :D
Jó estét, amugy szerintem a felhegesztés sem rossz, mi már csináltuk és jól bírja.Arra kell vigyázni hogy ne egyszerre hegeszd hanem szakaszosan mert képes meghúzni az anyagot.Amugy nem a ház kopik el hanem a füles persely meg kell egy új nyomcsapágy, ezeket meg kell venni mer a régi kuka. a könyöktengelyhez meg olyan esztergályost kell keresni akinek nagy esztergapad van mert csak abba fér bele és forog el benne.
Az erősített a nyerő ! Vastagabb anyagból van,erősebb ,ezért jobban is lehet terhelni ! Csak ahhoz már,nagyobb kerék agy is kell ! én komplett vettem 1 bontóban,Hajdúszoboszlón. A bolti új az elég drága mulatság......
És ami a Habi oldalán van az ötvenes és az erősített nyolcvanas könyöktengely között mi a különbség? Ránézésre szerintem semmi, viszont az ötvenesé kétszer annyiba kerül.
Sziasztok! Nem jelentkeztem régen, de olvasok folyamatosan. Adok egy kis helyzetjelentést. Időközben vettünk egy vízszintes tengelyű szárzúzót, kihajtható szállítási helyzetben életveszély orrsúly nélkül:D Kissé beszartam mikor parton felfelé megállt a traki két keréken. És egy kérdésem is lenne. Jobb oldali könyöktengely lóg egy jó fél centit:D Gondolom a ház és a tengely is úgy kuka ahogy van. Nagyon elvetemült ötlet lenne legalább a könyöktengelyt felhegeszteni, visszaesztergálni, és csak házat újat venni? Köszi előre is! Ja és ha esetleg valakinél kallódik egy garnitúra orrsúly arra vevő lennék!
?:-) Itt semminek nincs papírja...! Az egész faluba, 5 db olyan utánfutóról tudok,amin van rendszám !:-) ....és legalább 70-80 db biztos hogy van.......csak a KFT-s utánfutókon van rendszám ! ...szerencsére az itteni rendőrök békén hagynak minket ezzel......inkább a traktort nézik,és a szondát fújassák ! Inkább a KPM-esek a mocskok,de azok nagyon ritkán vannak itt.....többnyire borért jönnek,és ha már itt vannak.......
2 tengelyest soha nem vennék !Nem is tudnám mire használni.... és mondtam már hogy nem tudok vele tolatni..!!!:-)
Már kinéztem hogy melyiket veszem....itt Mádon. 136/430cm légfékes,magasítók,mindenhol lemezzel burkolt ..150-ről,leengedte 120-ra (..ezért annyi az enyém....de meg is éri)
Sziasztok urak........Kis hozzá szólás az EB-s pótok hoz.Igaz, hogy azért jó mert még a sima 50-s meg 80-as is jól tudja huzni még szar helyeken is mivel a traktor hátulján van a suj,szinte majdnem fel ér egy elsőhajtásal a suj miatt.De ez is a nagy hátránya is,mert a féltengelyeket mocskosul kinyirja,meg a csapágyakat is.A 2-dik nagy hátránya ha ezt elburitja valaki akkor ott a gépet ugy főlthőz bassza mit a taknyot,ezért nagyon meg kell gondolni ,hogy hol akarja huzni az ember,hogy ha nem akarja a gépet is őssze tőrni.
Üdv Nekem van 550 mtz és egyik pillanatról a másikra leeset az olajnyomás mi lehet a gond eddig 3-4 bár volt hidegen melegen most meg hidegen 3,5 de 10 perc után 2 fölé nem megy ilyet már haltatok várom a tippeket talán valami kosz került a nyomásszabályzó alá
Én is ezt hallottam róluk. Egyenlőre csak nézegetés van, meg információ gyűjtés. Az már el van döntve, hogy az MBP és az EB között kell választani. Van egy kollégámnak is egy EB pótkocsija Ő nem panaszkodik a rángatásra. És ezért kezdtem el gondolkodni az EB-ről is. Annyi szól az EB mellett, hogy az billent hátra felé is, meg a hátsó ajtónyitó automatika ami előny léalmázásnál. Ez a baj, hogy 60km-re va legközelebb EB pótkocsi tőlem,hogy kipróbáljam, hogy milyen. Ezért kérdezgetek itt.
Szaby ha nem muszály ilyet ne vegyél! az biztos hogy jó nagy meg könnyü vele tolatni de ez egy Ember gyilkos szerszám! szétszedi az ember derekát! meg a traktor hátulját is agyon feszegeti ahogy hintázik! pedig nálunk megvolt hozzájuk a gyári vonószerkezet mégis nagyon szar volt.
Ez EB-7-es. Az alap oldala kissebb mint a magasító, és a nagy kerék van alatta. Az újabb tipus (B-8) már magasabb oldallal jött, és a 16x20-as kerekekkel.
Ha jól látom ez a rövid így a vonószem felfogatásából ítélve. Ettől a fajtától óvakodj, ezt még üresen is elég húzni annyira rángat a vonórúd rövidsége végett. Az nem különbség az első szériásak jöttek rövid rúddal és fix szemmel, utána jött a gumiba ágyazott vonószem és a hosszabb rúd.
Hehe... Az enyemen is van ilyen gond...adagolo, porlaszto cserelve... Aztan eszembe jutott, hogy egy surgos hengerfejezeskor lattam, hogy felre van kopva egy szelepvezeto huvely:-) De azert nem szedem szet... Amugy is alig alltak meg a csavarok a nyomatekkulcsnak:-(
Hát más tipp nagyon most nincs , de az valamiért eldugulhatott azért emelkedett meg a nyitónyomás, mert az a használat fügvényében inkább esni szokott, nyomásesést
a nyolcvanasoknál onnan lehet látni hogy terhelés alatt egyre jobban füstöl feketén, mintha sokat kapna. Az adagolóval az lett hogy megkoptak az elemek a koszos gázolajtól, és leengedte a gázolajat a szabályzóházba, meg már alapjáraton lehetett hallani hogy egyenetlenül megy
Csúcsok már minimum 3 éve benne vannak,de semmi jel nem utalt arra/indulás,terhelés/,hogy rosszak lennének.A szűrőt a napokban megnézem és ki is cserélem azért a pár száz forintért.Más tippetek nincs,esetleg mit nézzek még meg? Majd a szürőről írok ha megnéztem. Mi lett az adagolóddal?