Tanácsotokat szeretném kérni : 1995-ös Fiat Puntóm van 6 sebességes.Nincs szervó kormány benne,amit sajnálok.Az a gondom,hogy szerintem szorul a kormány.Két állásba lehet állítani az alsó álláson szinte meg se lehet modítani.
Mit lehetne ezzel csinálni?
Esetleg mennyibe kerülne szervókormányt beletetetni,ha lehet?
Bizony annyira minősíti azt a szervízt ez az aprócska dolog, hogy oda biztos nem viszem az autót többet. Egyébként mikor rákérdeztem, hogy megnézték-e a folyadékot és kiderült,hogy nem, jött egy szerelő a kis műszerével és kb. fél perc alatt megnézte és kiderült,hogy a fékfolyadékot is cserélni kell.....
A mi tartályunkon nem látsz be, mert teljesen bemattult tejszínű. A visszajelzőbe meg azért neem szoktam megbiizni, mert jobbesetben évekig nem működik, ha megfelelő a folyadék szint.
Nekem megkell néznem.mert Mamám csak vezetni tudja.:-)
Viszon Ő máshoz ért!:-)
Valamiért úgy gondoljuk itthon, hogy meghibásodás esetén a garancia lejárta után semmi keresnivalónk nincs. Viszont, ha nem egy egyedi jelenségről van szó, hanem tömeges, rossz konstrukcióból fakadó meghibásodásról, ami ráadásul rendkívül balesetveszélyes is, na akkor más a helyzet.. cz.
Tévedés ne essék...de a fékfolyadék szintellenőrzéséhez nem kell lecsavarni a féktartály fedelét. Elég egy rápillantás ahhoz, hogy lássuk a szint helyességét. Valószínű, hogy ezt a szervizben is megtették miután megjavították a féket. Ha nem tették meg akkor ez a szervizt minősíti és az ott dolgozó " szakembereket ".
Ha van, vagy volt valakinek az elektromos szervó meghibásodával (menet közben váratlanul megszűnik a rásegítés) kapcsolatban tapasztalata és a napokban, a fogyasztóvédelemhez írt levelemhez csatlakozna, annak jelentkezését szívesen veszem.
Nem vagyok hajlandó egy rendkívül balesetveszélyes gyári konstrukció javításával a gyártómű, a márkaszervizek, ill. egyéb specialisták zsebét tömni. A FAM, bár ismeri a problémát, arra hivatkozik, hogy nem garanciális a jármű.
(Valamiért eszembe jutott, hogy pár éve a Suzuki kortól és tulajok számától függetlenül visszahívta a Swift tulajokat ingyenes első gátló cserére..) cz.
Nem belevaúzok, de a kolléga nem azt írta, hogy nem cserélik, hanem, hogy egy fék eseménynél nem nézték meg.
ÉS AZ GÁZ!
Ha jó a folyadék, akkor vidáman cserélek bármit, vagy esetleg még, ha valami olyan hiba van légtelenítek is, de megnézem a tartlyt, mert az jó, ha utánam nem a sorkon megy be a fűszereshez. :-)
Én legalábis ezt értelmeztem a sérelmezésben.
Tényleg azért egy szervízben letekerhetnék a tartály tetejét. ( Már a jat kilátásáért is. ) :-)
De nehogy félreértés legyen, nem vitázni akartam!!!
Ezt az alkatrészt hiába cserélik, ha a fogaskoszorú elnyalódott!
Én fordítottam már meg, de a mostani típusokon nem lehet, illetve nem mindegyiken, mert nincs lecsapva a fogak ferdén a koszorú belső oldalán.
Az irányadó, hogy marutin cseréltem tavaly és akkor volt 7E FT.
Nem érdemes vele gatyázni, mert ismét tönkreteszi az ö nindítót.
Kikell szerelni az önindítót és ot bevilágítani és a motort körbeforgatni.
Ha bárhol van elnyalt fog, az csere.
Suzukin tettem olyat, hogy megreszeltem, de azt, ha nem magának csinálja az ember, akkor nincs az a szerelő és az a pénz, hogy elválalják!
Ha nehezen kap be, akkor lehet azt csinálni, hogy álló motornál a váltót berakni1-be, 2-be, de a kuplungot nem kell benyomni.
Ez néha segít.
Viszont minél többszőr belekerreg a koszorúba, annál jobban elkeni a fogakat és egyszer csak nem fog többé egyáltalán indítani.
A javítás elég nagy érvágás, mert az alkatrész kb. 10alatt van, vagy egy bontott lendkerék, de a motor ki, motor be, illetve én a váltót szoktam, hogy semmilyen csövet ne kelljen megbontani, tehát az az összeg a járulék.
Ezt mindig az adott műhely dönti el, hogy mennyire szedi szét, mert a váltóhoz a futóműveket is szerelni kell, mivel a féltengely nem jön ám ki, ha csak eltekerik a kormányt. (Arra már nem futotta a tervező úraknak) :-(
Jobb helyeken meg felemelik és kikapnak mindent, motort-váltót, mert az a legkönnyebb, ha van csápos emelő.
De ez mind pénz. :-(
de mondom, előbb megkell nézetni azt a koszorút!!!
A fékfolyadék valóban része a rendszernek, de nincs köze a fékpedál remegéséhez és a szerviz nem fogja ok nélkül lecserélni. Maximum megmérik egy fékfolyadék teszterrel a víztartalmát. Talán akkor lecserélik ha már piros mezőben van a led, de amíg csak a zöld led világít vagy a zöld-sárga addig egészen biztosan nem cserélik.
Pontosabban,mintha a fékfolyadék nem lenne a fékrendszer része, csak a tárcsa meg a betétek....nem értem ezt a felfogást.Ha egy kontár csinálja, akkor oké, de szervízben.....?
Lenne megint egy kérdésem. Az akksit megnézettem, jó,a töltővel volt valami.
A "kuplungjaj" ellenére használom az autót, indul.Egyenlőre az akksi marad, mivel sok lenne a kuplungcsere meg egy új akksi is anyagilag, DE még augusztusban cseréltek nekem szervízben önindítót, annyi baja volt,hogy olykor indításkor úgy "bereszelt", nem indult be elsőre.
Pár éve megadta magát úgy,hogy meg se nyikkant a kocsi, akkor nem tudom mit cseréltek. Azt tudom,hogy ezt a fogaskerekes dolgot nem, ezért mondta is,aki akkor csinálta, hogy emiatt ez a "bereszelés" előfordulhat.
Viszont azt vettem észre,hogy ezt a "bereszelést" akkor csinálta csak,ha az akksi épp feltöltés után lett berakva a kocsiba. Azt gondolotam, ha kicserélik az önindítót ez a probléma megoldódik. (azt a fogaskerekes részt cserélték) De a minap ugye beletettük a feltöltött akksit és megint csinálta ezt a hangot. Igaz már nem olyan hangal,mint a csere előtt, halkabb, de csinálta.
Na most ennek a két dolognak van köze egymáshoz??? Kvázi a feltöltött akksinak az önindító vacakolásához?
Sziasztok! Újabb segítséget kérnék: menet közben egyre gyakrabban elmegy a szervó (Fiat Punto2B). Elsőször csak a city, aztán néhány mozdulat múlva az egész. Teljesen random szerűen csinálja...