De nem. Valamit rosszul olvastál. Merthogy a háromnegyed az = 75%
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. § ...
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
Európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetén a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani.
Kollégák, sokadszor merült fel (éppen egy másik fórumon) a "mekkora utánfutót húzhatok?" téma, így összeraktam ezt: A vontatás szabályai
Megtennétek, hogy vettek rá egy pillantást, hogy maradt-e benne esetleg hiba azután, hogy Atom is átnézte?
(Egy dolog ismerten nem tiszta, mégpedig az, hogy mi van akkor, ha a forgalmi nagyobb vontathatóságot határoz meg, mint a KÖHÉM 6, de ennek próbálok utánajárni.)
" Egyébként az aranyszabály szerint elvileg minden motornak 0.7 Bar olajnyomásra van szüksége a főtengely percenkénti 1000 darab fordulata melletti tökéletes kenéshez, se nem többre, se nem kevesebbre. Ebből kiindulva mondjuk 2000/perc fordulatnál 1,4 Bar, 3000/perc esetén 2,1 Bar-ra van szükség. "
Harmadik kardán van rajta,mindegyikkel ez a tünet. Nem lehet levenni a hátsó kardánt,mert kifolyik a terepváltóból az olaj! Üresben guruláskor nincs hangja,csak sebességben terheléskor.Csapágyspén vagy fémreszelék nincs egyik hajtóműben (váltó,osztómű,diffi) sem.
1 kg/cm2 kb. 0.98 barnak felel meg, vagyis első közelítésben számolhatsz 1:1-ben is. Üzemmelegen tehát 0.8 bar körül van a nyomásod a műszer szerint. Kézikönyv, service manual vagy hasonló biztos tartalmaz optimális olajnyomásra vonatkozó értékeket.
Sziasztok! Az autóm 1994 3000 V6 Montero. Ma reggel az autó alatt egy kedves olaj folt fogadott. Nosza aláfeküdtem és láttam, hogy onnan csepeg az olaj ahová az olaj gombát kell betekerni. Nekem ott nem csak az olaj gomba van hanem egy olaj nyomás mérő egység is. Megpróbáltam meghúzni de nem lehetett. Ekkor inkább leszedtem az egészet és kiderült, hogy az előző tulaj idejében valaki oda nem réz gyűrűt tett hanem klingerlit tömítést ( gratulálok). A szétszedést takarítás követte ekkor újabb meglepi az olaj nyomás mérőn cirill betűk vannak :-). Nem tudom milyen szerkezethez való eredetileg. Nekiálltam telefonálni. Elmentem a MatkerKft. boltjába ott segítőkészen tájékoztattak, hogy az alváz szám alapján a katalógus szerint vagy gomba vagy szonda két eszközt fogadó megoldásról nem tudnak. A robbantott ábrát is megmutatták. Pedig nekem ilyen van és ráadásul egészen gyárinak tűnik. Az autóban működik a kontroll lámpa is és az olaj nyomást megjelenítő műszer is. Ez jól is hangzik de nem tudom a műszernek mit kellene mutatnia a skála föle kg/cm2 van megadva. Jelenleg hideg indításkor a mutatott érték 2 kg/cm2 majd az üzem meleg motornál ez vissza esik 0,8-1 kg/cm2-re.Esetleg van valakinek ilyen autója és ilyen mérő műszer benne. Nekem ez a műszerfal tetején középen a három műszeres egységben van. Balról jobbra olaj nyomás, dőlés mérő, akkumulátor ábrával töltés mérő. Az előző Pajeromban ami 1991 3000 V6 volt abban nem volt ilyen. Abban balról jobbra autó ábra hőmérsékletekkel, dőlés mérő és elektromos kompasz volt. Szeretném tudni mit kellene a műszernek mutatnia!
Félve kérdem (és nem hülyézni akarlak vele), de biztos rendben van az a kardán? Tudom, hogy ki lett centrírozva, de nekem még anno úgy tanították, hogy egy mérés nem mérés, a negatív tapasztalatom pedig az, hogy egy centrír nem centrír.
Persze ha centrír-para van, akkor nem csak a sperr működésekor kellene előjönnie a jelenségnek, lehet, hogy valami a hátsó diffiben nincs rendben, és a csilingelés is jöhet onnét (a kardán meg viszi a hangot előre).
Cimborák! Megint közelebb kerültem/vagy nem ehhez a fránya kardán-csilingeléshez.Újabb tünetet produkál a Terrano II. autó: hóban,vagy jégen pörgetve (kapartatva) a hátsóhajtást -ugye sperrdifi miatt együtt forog mindkét oldal- az egész váltót+terepváltót iszonyatosan rázza a hajtás.A hátsó váltótartó bak (ami az alváz kereszttartón van) zsír új. Mi lehet a probléma? Segítő ötleteket szívesen fogadok továbbra is! Előre is köszi mindenkinek!
Attól azért komolyabb a történet! A hang megvan felbakolt hátsóhídnál is sebességben pörgetve is.Kellő (ezek szerint kevés)műszaki ismeretekkel és némi bátorsággal rendelkezve alá is feküdtem a járó autónak és a forgó kardáncső mellé tettem a fülemet és egyértelműen onnan jön a prüttyögés!