Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nyuszy Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40066

Hoppá.

Van valakinek egy garantáltan hatályos verziójú KÖHÉM 6-ja?

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh cím nem annyira működik, egyéb helyeken meg olyan verziókat találtam, amiknek közük nincs egymáshoz.

A 21.§ össze-vissza van kavarva, a 22.§-ból meg teljesen hiányzik a (2) pont...

Előzmény: Ata samurai (40063)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40065

Nincsmit. :-)

Előzmény: atompyka (40064)
atompyka Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40064

Köszönöm, Mester (hogy megkérdeztél mindenkit)! :-)

Előzmény: fúrómester (40061)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40063

De nem. Valamit rosszul olvastál. Merthogy a háromnegyed az = 75%

Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

21. § ...

(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.

(5)77 Oldalkocsis motorkerékpárral és motoros ...

 

Előzmény: nyuszy (40059)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40062

Fogadjunk, hogy elfelejtették átírni a hivatkozást.

Ez a részlet egyértelműen a 75%-ra szólt.

Előzmény: nyuszy (40059)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40061

Nincs.

Előzmény: atompyka (40060)
atompyka Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40060

Nincs valakinek 4 db használható állapotú 225/75r16 AT gumija a polcon feleslegben?

nyuszy Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40059

A (4) bekezdés nem a 75%-ról szól, hanem az önsúly+34 kilós szabályról.

Ez elvileg azt jelenti, ha jól gondolom, hogy a forgalmiban szereplő érték lehet magasabb, mint az önsúly+34 kg.

De a 75%-os szabályt az (5) határozza meg.

Előzmény: Ata samurai (40058)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40058

Ez kimaradt: nem aktuális a 75%

Európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetén a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani.

Előzmény: nyuszy (40057)
nyuszy Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40057

Kollégák, sokadszor merült fel (éppen egy másik fórumon) a "mekkora utánfutót húzhatok?" téma, így összeraktam ezt: A vontatás szabályai

Megtennétek, hogy vettek rá egy pillantást, hogy maradt-e benne esetleg hiba azután, hogy Atom is átnézte?

 

(Egy dolog ismerten nem tiszta, mégpedig az, hogy mi van akkor, ha a forgalmi nagyobb vontathatóságot határoz meg, mint a KÖHÉM 6, de ennek próbálok utánajárni.)

terrano1 Creative Commons License 2012.02.15 0 0 40056

" Egyébként az aranyszabály szerint elvileg minden motornak 0.7 Bar olajnyomásra van szüksége a főtengely percenkénti 1000 darab fordulata melletti tökéletes kenéshez, se nem többre, se nem kevesebbre. Ebből kiindulva mondjuk 2000/perc fordulatnál 1,4 Bar, 3000/perc esetén 2,1 Bar-ra van szükség. "

Előzmény: Sigma6 (40052)
M.I. Creative Commons License 2012.02.14 0 0 40055

Én a helyedben megkérdezném a Mitsubishi fórumon McElek16V  -től.

Vagy a nicken keresztül elérhető telefonon.

Ért a Micukhoz.

Előzmény: Sigma6 (40048)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.14 0 0 40054

"Az autóm 1994 3000 V6 Montero."

 

Azt te csak hiszed, meg ciril betű, muhaha.

 

Van egy atomtengeralattjáród, csak titkolod.

Előzmény: Sigma6 (40048)
Jager74 Creative Commons License 2012.02.14 0 0 40053

Harmadik kardán van rajta,mindegyikkel ez a tünet. Nem lehet levenni a hátsó kardánt,mert kifolyik a terepváltóból az olaj! Üresben guruláskor nincs hangja,csak sebességben terheléskor.Csapágyspén vagy fémreszelék nincs egyik hajtóműben (váltó,osztómű,diffi) sem.

Sigma6 Creative Commons License 2012.02.14 0 0 40052

Sajnos nincs kézikönyvem és service manuálom sincs. Mi az általános nyomás érték az ilyen kaliberű motoroknál?

Előzmény: spapda (40051)
spapda Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40051

1 kg/cm2 kb. 0.98 barnak felel meg, vagyis első közelítésben számolhatsz 1:1-ben is. Üzemmelegen tehát 0.8 bar körül van a nyomásod a műszer szerint. Kézikönyv, service manual vagy hasonló biztos tartalmaz optimális olajnyomásra vonatkozó értékeket.

Előzmény: Sigma6 (40048)
patopal Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40050

 Levenném azt a  kardánt , elsőkerékkel hajtva  adja e a hangot? Kardán és  első hajtás nélkül vontatva van e hangja? stb

 

Előzmény: Jager74 (40037)
intercooler32 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40049

Nincs szét kopva a bordája a gardány összetételnél, vagy a csapágy nincs összetörve a váltóban?

Előzmény: Jager74 (40042)
Sigma6 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40048

 

Sziasztok!
Az autóm 1994 3000 V6 Montero.
Ma reggel az autó alatt egy kedves olaj folt fogadott. Nosza aláfeküdtem és láttam, hogy onnan csepeg az olaj ahová az olaj gombát kell betekerni. Nekem ott nem csak az olaj gomba van hanem egy olaj nyomás mérő egység is. Megpróbáltam meghúzni de nem lehetett. Ekkor inkább leszedtem az egészet és kiderült, hogy az előző tulaj idejében valaki oda nem réz gyűrűt tett hanem klingerlit tömítést ( gratulálok). A szétszedést takarítás követte ekkor újabb meglepi az olaj nyomás mérőn cirill betűk vannak :-). Nem tudom milyen szerkezethez való eredetileg. Nekiálltam telefonálni. Elmentem a Matker Kft. boltjába ott segítőkészen tájékoztattak, hogy az alváz szám alapján a katalógus szerint vagy gomba vagy szonda két eszközt fogadó megoldásról nem tudnak. A robbantott ábrát is megmutatták. Pedig nekem ilyen van és ráadásul egészen gyárinak tűnik. Az autóban működik a kontroll lámpa is és az olaj nyomást megjelenítő műszer is. Ez jól is hangzik de nem tudom a műszernek mit kellene mutatnia a skála föle kg/cm2 van megadva. Jelenleg hideg indításkor a mutatott érték 2 kg/cm2 majd az üzem meleg motornál ez vissza esik 0,8-1 kg/cm2-re.Esetleg van valakinek ilyen autója és ilyen mérő műszer benne. Nekem ez a műszerfal tetején középen a három műszeres egységben van. Balról jobbra olaj nyomás, dőlés mérő, akkumulátor ábrával töltés mérő.  Az előző Pajeromban ami 1991 3000 V6 volt abban nem volt ilyen. Abban balról jobbra autó ábra hőmérsékletekkel, dőlés mérő és elektromos kompasz volt.
Szeretném tudni mit kellene a műszernek mutatnia!

jano1004 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40047

hali!

 

elnézést lehet hogy kicsit idétlen kérdés cssak lemaradtam, mi történt vele?

 

üdv. jani

Előzmény: Tie (40046)
Tie Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40046

Trebitsch temetése 2012. február 24-én lesz 12:00-kor Újpesten a Megyeri temetőben. Aki szeretne eljönni, jöjjön!

Tie Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40045

Esetleg lehet egy görbe féltengely, vagy valami ilyesmi elbaszódás. Vagy görbe hátsóhíd.

Előzmény: spapda (40044)
spapda Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40044

Félve kérdem (és nem hülyézni akarlak vele), de biztos rendben van az a kardán? Tudom, hogy ki lett centrírozva, de nekem még anno úgy tanították, hogy egy mérés nem mérés, a negatív tapasztalatom pedig az, hogy egy centrír nem centrír.

Persze ha centrír-para van, akkor nem csak a sperr működésekor kellene előjönnie a jelenségnek, lehet, hogy valami a hátsó diffiben nincs rendben, és a csilingelés is jöhet onnét (a kardán meg viszi a hangot előre).

Előzmény: Jager74 (40042)
fúrómester Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40043

"Ezen már csak a pijóczásembör segíthet".

Előzmény: Jager74 (40042)
Jager74 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 40042

Cimborák! Megint közelebb kerültem/vagy nem ehhez a fránya kardán-csilingeléshez.Újabb tünetet produkál a Terrano II. autó: hóban,vagy jégen pörgetve (kapartatva) a hátsóhajtást -ugye sperrdifi miatt együtt forog mindkét oldal- az egész váltót+terepváltót iszonyatosan rázza a hajtás.A hátsó váltótartó bak (ami az alváz kereszttartón van) zsír új. Mi lehet a probléma? Segítő ötleteket szívesen fogadok továbbra is! Előre is köszi mindenkinek!

intercooler32 Creative Commons License 2012.02.11 0 0 40041

Bocs, tudom milyen bosszantó ez! Nem akartalak még külön bosszantani!

Előzmény: Jager74 (40030)
soonóné Creative Commons License 2012.02.11 0 0 40040

Ez egy állatorvosi ló. :-)

Előzmény: terrano1 (40039)
terrano1 Creative Commons License 2012.02.11 0 0 40039

Megfordult a fejemben,hogy bele került a cunder valamikor,valahogyan de mivel volt centírozva gondolom ott lehetett volna hallani!:-)

Előzmény: Ata samurai (40038)
Ata samurai Creative Commons License 2012.02.11 0 0 40038

Húzd szét a kardánt és vedd ki belőle a kavicsot. :)

Előzmény: Jager74 (40037)
Jager74 Creative Commons License 2012.02.11 0 0 40037

Attól azért komolyabb a történet! A hang megvan felbakolt hátsóhídnál is sebességben pörgetve is.Kellő (ezek szerint kevés)műszaki ismeretekkel és némi bátorsággal rendelkezve alá is feküdtem a járó autónak és a forgó kardáncső mellé tettem a fülemet és egyértelműen onnan jön a prüttyögés!

Előzmény: soonóné (40036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!