Ez tuti nyomóolajzású, mert a saját két kezemmel bontottam egy jaffáról. Gondolom az egyszerű átalakítás nem csak annyiból áll, hogy bevakítom a forgattyúsház alját, a nyomócső helyén meg beöntök egy fél liter olajat, aztán dobok rá egy szuszogót.
Az adagolós 170 vagy 175-re lőtte mind a négyet. Viszonylag szépen riccentett, recsget mind, persze nem tökéletesen, ezért is indokolt a csere. Viszont az adagoló már a porlasztó állítás előtt is folyatott.
A porlasztókat az előírt nyomásra kell beállítani, se többre, se kevesebbre, ha jól emlékszek fejből: 175+5bar (ha már N-es motorod van).
Azóta folyik a túlfolyó mióta megemelted a nyomást, mennyire állítottad be? Kopott elemek miatt folyat.
A rossz porlasztókon hiába emeled meg a nyomást, az csak pisilni fog és nem porlasztani. Egy "új" motoromon éppen most néztem, 4-ből három darab csak pisil. A jó porlasztó érdekes hang kiséretében nyit és ködszerűen porlaszt.
A JUMZ-om majdnem előbb elindul mint az indító kismotor :-)
Nem tudom, a nálam fellelhető összes IFA kompresszor saját olajterű (ezért is gyűjtöttem össze őket), attól még persze létezhet nyomóolajzású is. JUMZ-on fejből nem tudom, hol van olajelvételi hely (MTZ-n van egy ledugózott), de az olajvisszavezetést is meg kell oldanod. Persze lehet, de szerintem egyszerűbb a MÉH telepről bontani egy saját olajterű IFA kompresszort.
Várom a képeket! Egy IFA kompresszorom nekem is van, csak nem tudom, hogy a nyomóolajzás miatt hogy lehetne szakszerűen beépíteni.
Az adagolós tanácsokat megfogadom. A mostani adagolójában rögtön lecseréltem az olajat ahogy megvettem, de néhány nap után a túlfolyóján gázolaj kezdett folyni, szó szerint folyni, ami azóta néha csöpög néha semmi. Mindenesetre a most szerzett adagolót elviszem a szakihoz egy garnitúra elem és fejszelep kíséretében. Aztán jöhetnek a porlasztók, és akkor hátha nekem is normálisan fog indulni a csühös, mert kezd aggasztani, hogy mindenki csak dícséri a JUMZ indulását, de az enyém igen makacs. Az őszi vetés előtt kiszedtem a porlasztókat, egy kicsit feljebb lettek spanolva, de csúcsokat nem cseréltünk, és az eredmény rosszab lett mint előtte, mintha erőtlenebb lenne, meg nem veszi úgy a fordulatot, egy ponton torpan. Arra gondoltam, hogy nem nyom eleget az adagoló.
A központi olajzásnak valóban csak annyi az előnye, hogy ha a motorban van olaj, akkor kap az adagoló is. Viszont gondoskodni kell a motor olajterébe visszavezetésről is. Az adagolóban alkalmazott kenőolaj minősége megegyezik a motorolajéval és csak a szabályzót és az adagoló bütykös-tengelyt keni.
Központi olajzás esetén a motor minden kátrányos mocskát megkapja az adagoló. Ha az adagolónak saját olajkészlete van, akkor az soha nem lesz olyan szennyezett, mint a motorban lévő.
Szóval adagoló élettartamot csak akkor növeli, ha egyébként elfelejtkezünk az adagoló olajszintjéről és tényleg olaj nélkül fut.
És még egy: ha a tápszivattyú az adagoló oldalán van, akkor a lökőrúd mellett befolyt gázolaj központi olajzás esetén egyenesen a motor olajteknőjébe jut, ahol egyáltalán nem kívánatos.
Az adagolóelemet nem motorolajjal teszed hosszabb életűvé,hanem normális gázolajjal. Az elemet az üzemanyag keni. Általában ez a motor élettartamát is produkálja. Jól mondta a Feri,inkább porlasztócsúcs csere. Olajzás azt szinte egyforma csak legyen benne olaj!! A központit pontosan azért alkalmazzák,hogy annyi helyen ne kelljen ellenőrizni a szintet. Rendszerető ember erre ne fizessen.....
"Az én kombájnjaim biztos nem adnám oda egy öreg Claas-ért!"
Feribácsi! Hát meg se gondoltam, hogy Te bővelkedsz kombájnokban! Ezért jó fórumozgatni, mert az ember fia biztos, hogy talál sokkal több tapasztalattal (ez esetben több kombájnnal) rendelkező földi halandót.
Az adagolóba mindenképp megveszem az új elemeket, illetve fejszelepeket is. Porlasztó alsókon még gondolkozom, lehet hogy komplett porlasztóba ruházok be. Nem tudom ismeritek-e a Habi Kft-t, én onnan szoktam neten rendelni de ha tud valaki jobb áron az ne tartsa magában az információt!
Olyan nagyon az SZK alkatrészellátása miatt se kell aggódni. DT motorhoz lehet alkatrészt kapni. Láncok, szijjak szabványossak, ügyes ember otthon is sok mindent meg tud csinálni, ami nem megy, azt jó pénzért le is lehet gyártatni. Az én kombájnjaim biztos nem adnám oda egy öreg Claas-ért! Én a MÉH telepen is elég sok mindent, többek között sebváltót, DT motorokat is találtam.
Még csináltattam meg az adagolót, de tervben van. Én itt az egyik szomszéd faluba szándékozom átvinni, a szaki évtizedek óta ezzel foglalkozik, a környékről mindenki hozzá jár, van rendes adagolóbeállítópadja, és olcsón dolgozik. Állítólag megoldja az adagoló különolajzásának átaklakítását központira, így ha minden igaz az adagoló elemek élettartama töbszörösére növekszik. Az adagoló elemeknek, fejszelepeknek, porlasztóalsóknak már utána néztem, nem egy horror áron van, és állítólag teljesen ugyanaz mint a 80-as Mtz. Közben sikerült szereznem egy bontott adagolót, önindítót, generátort, keréksúlyokat, és végre első váznyúlványt (bölcsőt) hídközéprésszel együtt. Itt helyben vágtak szét egy EO-t leadásra :((((( arról sikerült 30ezerért megmenteni a cuccokat. Egyébként 250-ért vette meg a "vasas" a komplett EO-t üzemképesen, mindössze egy fordítólánc kellett volna rá, meg be volt állva a vízpumpája. A szívem hasadt meg érte, de sajnos nem állt módomban megvenni szegénykét. Több éves állás után elsőre beindult és füstmentesen járt mint a doxa.
Az SZK 4-et nem ismerem. Itt felénk sokáig dolgozott egy szk5-ös, és meg kell hagyni hogy sokkal tisztábban vágott mint az E512- 514- esek. Az alkatrészellátottságával sem vagyok tisztában, azt viszont már többektől hallottam, hogy a matuzsálem korú claas kombájnokhoz a mai napig lehet alkatrészt szerezni. Egyébként milyen értéket képvisel egy ilyen SZK 4-es kombájn?
Ezelőtt is rendszámos volt a jumz, vagy ez volt az első műszakija? Azért érdekel, mert tavaly ősszel visszaalakítottam egy kotrót szántóföldivé, és idén szeretném forgalomba helyeztetni, és jó volna tudni mi a pontos menete. Illetve érdekelne, hogy a Te gépeden hogy van megoldva a levegő illetve fékrendszer, mert az enyémen sajnos még kompresszor sincs, és lövésem sincs hogy gyárilag hol van elhelyezve. Már gyári kompresszort találtam hozzá, de ahhoz gondolom még kellene valami tartókonzol is, valahova egy légtartály, meg valahogy egy potkocsi fékező szelepet is be kellene építeni. Ezek hiányában a vontatást gondolom be sem írják. Ha vannak képeid a gépről, esetleg levegőrendszerről azt szívesen megnézném.
Köszi az ötletet,de találtam Budapesten a Bécsi út 296 szám alati üzletben egy hasonlót,amit könnyen át lehet alakítani esztergálással,hogy talájon a Super 50 hez.
Van itt valaki aki ért a Zetor Super 50-hez?Nekem kellene a vízpumpához vízforgató lapát,tud valaki esetleg segíteni?Olyan üzlet nevét,vagy címét is szívesen fogadnám ahol forgalmaznak ilyet!
Amit írsz, azt én úgy próbálnám le, hogy letörölgetnék minden fagyállócsöppöt, aztán próbálnék újakat kivárni... aztán ha álltában nem megy, akkor előidézni...
A vizsgadíjon kívül nem kellet rá költenem semmit!
Mikor meglátták a vizsgacentrumba azzal kezdték, hogy ez a traki nem bukhat meg! (Teccet nekik!:))
De sajnos mikor hazaértem , visszaáltam a helyére és egy hét után alánéztem egy foltot találtam alatta. (hűtőfolyadék)
Ezt kicsit zokon vettem, mert két éve erről egy csepp semmi se cseppent le még soha!
Próbáltam megtalálni honnan folyhat, de sajnos nem találtam meg a hibaforrást! Egyszerűen mindenhol fagyáló cseppeket találtam (hűtőn, ventillátoron, szíjtárcsákon, dekniken...) arra gondoltam hogy a szívattyúból folyna, rá a ventillátorra, és az pedig széfröcsköli mindenhova? Szerintetek ez lehetséges?
Tisztelt Jumzos kollegák aki esetleg találkozott már ilyen problémával, attól szíesen venném, ha leírná, hogy neki honnan folyt pontosan?
Illetve ha valaki újított már fel jumz vízszivattyút, akkor az megírhatná, hogy érdemes-e, könnyű-e felújítani, Illetve hol vett hozzá felújítókészletet?
Jah azt elfelejtettem írni ,van még egy másik lehetőség is ,mondta a srác,hogy ő megcsinálja adagolót ,porlasztót,beüvegezi a fülkét,meg hidraulika bal oldali függesztőkart rak rá,akksival együtt 300,de ebből nem enged,m eg mondta ezeket csak úgy csinálja meg egy 100assal leleőgezem,úgyhogy nekem csak az elejét kellene átgumiznom ,meg festeni ,meg olajat cserélni,váltóban,mert a motorjában már cserélt a srác,szerintetek melyik jobb döntés ,első vagy amit most írtam válaszotokat előre is köszi.
Hello mindenki!Már rég olvaslak titeket,van is egy T-16-om,igaz nem annyira öreg még de nem is fiatal,1988-as,meg van egy kisfülké 50esem is,ami idősebb ő 1976-os,mindkettőt rendberaktam már hál Istennek,de a közeljövőben szeretnék venni egy Ue 28ast is,csak a kérdésem az hogy van-e hozzá még új alkatrész,meg hol és mennyiért kb,az az igazság hogy,csak jövőre akartam venni,de úgy néz ki lehet 2-3 hónapon belül összejön egynek a vétele,itt van a 3.szomszédunkban egy gyerek aki adja veszi a tarkikat,és most lenne neki egy ue 28as eladó,fülke le van róla szedve(1969)es évjárat,nincs hozzá papír,260ra mondja ,de 240 ért adná,(én 200-at ,max 220-atgondoltam érte)hátsó gumik azok szinte újak,elsők azok lefutottak,meg nem is trakimintásak,meg adagoló és porlasztó bajai vannak,amit eddig megcsinált rajta,az hengerfejtömítés csere,meg az eldő hídba is cserélt vmi fogaskereket,illetve kuplongolta,sebességeket jól veszi,csak a motorjárása ,nem egyenletes és nehezen is indul,vmi hagyatékból vette meg,jah az árban azt mondta ráteszi vissza kihegesztve a fülkét is,(de oldalso üveg ,és elől kicsi hiányzik belőle)nekem ez csak hobbytraktor lenne ,(havat tolni,kiskertet szántani),mert az 50es mtz vel ,és a t-16al dolgozok jobban ,sőt van egy nagyfülkés 82esem is,úgyhogy a kis 28as ,csak nagyon kevest dolgozna,meg úgymond pénzbefektetés lenne,mert én úgy vagyok vele a gépek mindig értékek,és szerintem jó befektetések,úgyhogy azt szeretném kérdezni hogy az adagoló felújítás ,és porlasztófelújítás ,meg két első gumi,meg egy hidraulika kar hiányzik kb mennyi költség,nah meg természetesen festés,meg olajcserék ,de bárcsak ott tartanánk már,válaszokat előre is köszi.Jah 240 ért csak úgy adná ide hogy a akksit nem adná ami egy 100ah-ás 1 éves akksi,úgyhogy valószinű 240 alatt nem tudom kialkudni ,max még úgy hogy mondom tegyen bele üveget,és hidraulikakart,és úgy adok érte 250et,szerintetek jó üzlet lenne?