Mivel mi a húgomékkal együtt 8-an vagyunk, így elég korlátozottak a lehetőségeink. Mindig itt voltunk: https://www.hotelscombined.com/Hotel/Anemolia_Apartments.htm Ez közel van a vízhez, és meg lehet beszélni a tulajjal, hogy biztosítson szörftárolási lehetőséget is. Elég népszerű még a fórumlakók körében: Nefeli, Odeon, Wind Club. Nagyon előnyös az öböl hegyhez közelebbi részénél szállást keresned, mert tovább fúj a szél itt!
Pont Karistosba megyünk (na jó 4km délre egy magányos ház) és ez az elfújó szél zavar egy kicsit (tudtam, hogy ilyen irányú lesz). Nem emlékszel mennyire árnyékolta le a szelet a szárazföldön lévő hegy(?). Tinos ebből a szempontból kicsit melós volt, mert be és ki is kellett úszni az irtó pöffös szél miatt. Itt kifújt volt, vagy csak messzebb a parttól volt jó? A sógorom még elég kezdő, neki nagyon nem mindegy. Ezért is választottunk parttól elfújó szelet, mert tavaly Naxoson a nagy hullámok miatt csak szenvedett. És persze nekem is inkább a freestyle jön be.:)
2000-ben voltam ott 2-3 napot. Nagyon kíváncsi lennék rá most, mert akkor rettentően lakatlan volt, nem voltak szálláslehetőségek, nem voltak turisták, szinte senki a parton, fura volt. Ahol mi szörföztünk ott elfújó szél volt, nekem nem szívem csücske, de freestylera, szlalomra el tudom képzelni (Karistos, Marmari). Holló www.windsurfbolt.hu
Ja Eviára nem tervez valaki nyárra? Esetleg volt már ott valaki? Állítólag ide is elég jól befúj a Meltemi. Foglaltam egy szállást ide, de még gondolkozom hogy a járt utat (Tinos Naxos Paros) feladjam a járatlanért. Távolságra kb. Lefkada, kompozni sem kell, és szerintem júliusban augusztusban többet és erősebben fúj a Meltemiben mint Lefkadán Erik(?).
A 2 kisgyerekkel lesz a legkevesebb probléma, utazás során:) Elég régóta (15 év) utazunk kisgyerekekkel -sajáttal majd később a húgomékéval is - és az a tapasztalat, hogy nagyon jól bírják az utazást. A legkisebb 1 éves alig múlt mikor már jött velünk. A 4-5 éveseknél esetleg sokszor (kb 100:)) előfordulhat az a kérdés "apa mikor érünk már oda?" Mi még mindig egy huzamba mentünk, de így 47 felé már gondolkozom azon, hogy lehet jó lenne közbe pihenni. Van egy fórum "autóval Görögországba" itt útközbeni alvásról is olvashatsz sok jó tippet.
Kösz! Ti egy huzamba mentek le, vagy alszotok valahol? (nem akarok vitát gerjeszteni, emlékszem régen írta itt valaki, hogy hazafele szörfözés után indul és nem száll meg sehol... én túl puhány vagyok ehhez, meg van 2 kis gyerek is)
Valaki volt tavaly Lefkadán? Úgy tünik idén visszajutunk - pár év után - és érdeklödnék, hogy van-e valami változás az autak állapotában, vagy kb. ugyanarra kell számítani Szerbiában, Macedóniában és Görögországban.
Kicsit elsiettem az idénnyitást, ma ahogy látom a DNY-i 4.8-ra teljesen jó, Bár az irány nem teljesen tiszta, gondolom pöffös lehet. Hát, ebben a szélben nem hittem...
Szemfüles tett, ugyanis csak nagyon rövid ideig voltam látható Ha nagyon röviden akarnám jellemezni a szelet, akkor csak annyit írnék, hogy sz@r.
Kicsit hosszabban elemezve, reggel jól fújt, mire leértem, szinte semmi. Agárd felé úgy nézett ki mintha fújna, de eléggé gyanús volt, hogy csak a napsütés tette ezt a csalódást. Aztán volt vagy 5 perc, amikor jónak tűnt, ezért 7.0-t felszereltem. Aztán megint semmi. Majd újra 5 perc szél, a deszkát is összeraktam és átöltöztem. Látszólag gyakrabban jöttek pöffök, így bementem. Vízhőfok ok., bár meglepett hogy a Velencei tó vízszintje szinte semmit nem emelkedett. A Balaton átlagvízszintje viszont újra fennt van 120 centin. A széliránynak próbáltam hinni, ezért Velence irányába indultam el először, magasságnyerés semmi. Agárd felé elkapott egy pöff, nagy nehezen kikormányoztam magam a mólón túlra, majd el is állt a szél. Innentől igazából azon szenvedtem, hogy hogy tudok annyi magasságot nyerni, hogy a mólónál visszajussak. Szerencsére valami visszajött, bemenekültem az óvodába, mentem 2 kört, és feladtam.
A GPS track 3.4 km össztávot mutat, ebből szerintem 400 m a parton jött össze.Összidő 46 perc, ebből kb. 15-20 perc lehetett beszélgetés, 2 perc siklás, a többi anyázás, fürdés, szenvedés.
Az alapszél mindenhogy tolt a partra, a pöffökkel meg mindenhogy csak fölfelé lehetett menni. Azaz az indulás kicsit nehézkes volt, mert a ráfújások azonnal téptek le a hirtelen raum miatt, ha meg a ráfújás irányát fogtam meg, alapszélben pont szélbeálltam. És persze az irány, erő méterenként változott. A ráfújásokban simán elég lett volna a 4.8.
Az egészhez még hozzátartozik, hogy miután szétszereltem, atommód ráfújt vagy 20 percre, akkor a 4.8 is sokallt volna. Viszont 20 perc után elállt, egy kite-os bekreuzolt, és haladt is.
Meleg nyári időben talán élveztem volna ezt is, és nem is adtam volna fel ilyen hamar, így viszont annyira nem érte meg.
Mondjuk igy utolag visszagnodolva, ha annyival vekonyabb lenne az arboc, akkor valoszinuleg normalisan atfordulna a latni, lehet pont annyi hija van. Koszi a tippet!
Nem vagyok biztos abban, hogy átment-e az ötletelésem, ezért javítok. A kajak-kenu pályát nem akarnám szörfre használni, oda biztos nem fúj be a szél, és bunkóság is lenne. Úszni viszont kiválónak tűnik.
Holnap akkor szerintem szólok, a szabit kikértem, ha nem változik nagyot az előrejelzés, idénnyitás kéne :)
Holnap meg is lehetne szemlélni, bár gondolom ez még csak terv. Azért nem tudom, hogy a lidós partszakasz mennyire természetes egy nádassal teletűzdelt tónál, gyanítom semennyire. Víz 2.8 fok, levegő valahol 8 körül lesz, és szelet is igérnek. Na nem lesz kisvitorlás, de azért remélem hogy a 4.8 használható lesz. Azért szlalomot is viszek, ha megyek.
Még egy kis Velencei tavi (off topic) ötletelés, pár hete esett le, hogy van egy 2 km hosszú biztonságos szabadvízi úszómedence, a kajak-kenu pálya Sukorónál. Nyáron lehet gyakorolni, remélem a horgászok nem lepik el a pálya partszakaszát.
Elkezdték a Velencei tó partjának a rekonstruálását. Megújítják a vízvédelmi vonalat. Ahol lehet meg is nyitják a betont és természetes lejárókat, lidós részeket alakítanak ki ahol a szél engedi. A munkálatok 2021-ig fognak tartani.
A tervek szerint a strandok partszakaszait a tavaszi - nyári szezonon kívül újítják fel. Így gy több helyen lehet pl. szörffel kajakkal vízre szállni.
Már csak valami pöffeltüntetö szerkezetet kell kitalálniuk és itt lesz a kánaán! :)
ps. a parti lakók természetesen már háborognak. :)
áá, oké, azt hittem a kész, összerakott vitorlát mondod, hogy pörgessem :D
Igen, ezt is megnéztem még amikor szórakoztam vele, nem összedugva ugyan, de külön az első és felső részbe "belenéztem" érintőlegesen, de szemre teljesen egyenesnek tűnik.
Összedugod az árbocot, a csúcsát a földre teszed, és jobbra-balra lassan forgatod. Közben mereszted a szemed hogy görbe-e. Így látszik a legjobban. Kicsi eltérés lehet a toldás miatt.
Azt nem írtam, de persze a boom-al és latnikkal is szórakoztam, de nem segítettek, ha meghúztam a boom-ot, akkor igen, eltűnt a hasa a vitorlának, szoval azzal csak viszonylag picit lehet játszani (mármint atekintetben, hogy a latni az árbocnál megfelelő pozícióba kerüljön), a latniknál meg a nagy könyv szerinti ráncosodás és azok eltűnése nem igen van, csak a legalsó latninál, a többinél ha teljesen meglazítom, akkor sem rancos, de ezek sem segítettek ebben a problémában.
A 30-40kilós erővel való tépést meg úgy értem, hogy a csigás áttéten keresztül van akkora feszítés, amikor húzom, tehát az én karomból ki ez az erő, tehát a vitorlára ennek a többszöröse esik, de akkor valószínűleg mégjobban meg kell húznom. Gondolom/remélem azért így eltörni/elszakítani valamit elég nehéz. Lehet, hogy ez egy olyan karakterisztikájú vitorla, hogy sokkal lazább a leech rész. Nem tudom.
Megpróbálom majd vizesen, más körülmények között is, na meg élesben, hogy a szél ténylegesen mennyire fordítja át, de így kézzel, érzésre elég nehéznek tűnik (másik vitorlámhoz képest).
A megpörgetős tanácsot viszont nem igazán értem, hogy az alatt mire gondoltok :)
- A vitorlára ráírt értékek csak iránymutatók, de nem szentírás! Van olyan vitorlám, ahol 20!! centi különbség van a ráírt és a valós érték között. 1-2 centi difi simán lehet a hosszabbítók csigarendszerének kialakításabeli különbségek miatt.
- 30-40 kiló húzás nem sok. A racing vitorlákat általában 100 kilóval vagy felette kell meghúzni, egy általános vitorla ennek felét bőven igényli.
- az, hogy otthon szárazon nehezen megy át a latni, semmit nem jelent. A valóságban, a bummal kifeszítve, plusz a szél segítségével az még bőven lehet vajpuha. Nem tudom hirtelen, hogy a Gaastra milyen trimmelést igényel, de ha a latnivég teljesen átfedi az árbocot, az otthon nehéz átfordulásnak hat, pedig lehet tök normális.
- nagyon meg lennék lepve, ha a vitorla vagy az árboc (enyhe) deformálódása gondot okozna itt. Kicsit meghajlott árbocnál sem éreztem soha komolyabb változást a karakterisztikában. Erős deformációt meg egyből ki lehet szúrni, tehát az itt nincs.
Sziasztok, egy kérdéssel/problémával fordulnék hozzátok, egyelőre képek nélkül, remélem tudtok segíteni.
Viszonylag új szörfös vagyok, de párszor már raktam össze vitorlát, illetve kb 6000 cikket és youtbe videot néztem már, hogy ellessek annyi részletet amennyit csak lehet.
Nemrég vásároltam egy 2009-es 5.6-os Gaastra Remedy vitorlát (mast 430, imcs 21, luff 440, boom 180, base 10), hozzá tartozó Gaastra árboccal (430, imcs 21).
Gondoltam összerakom és megnézem, hogy minden pöpec-e, beállítom a latnikat. A problémáim a következők:
ugyan nem húztam le a csigát teljesen az extension aljáig (tehát az előírt 440 cm-ig - kb 1-2 centi hija van), viszont már beletörik a kezem, úgy feszül a kötél, érzésre olyan 30-40 kilós erővel biztos húzom
a leech része már eléggé laza, 6 latni van a vitorlában és már alulról a 3. latni fölött a vitorla hátulján jelentkeznek a ráncok, tehát elvileg már túl van feszítve rendesen, ebből az következne, hogy lazítani kéne az árboc feszességén
a boom feletti első latni ugyanakkor iszonyat nehezen fordul át a másik oldalra, amiből meg az következne, hogy még kéne rajta húzni
Ezen a ponton meg vagyok lőve, mert számomra ellentmondásos az első 2 pont a 3-al:
már nagyon feszesre van húzva az árboc
a leech rész már nagyon lazának tűnik
de a latni nehezen fordul át
Esetleg az árboc vesztett az eredeti hajlási arányából és nem úgy feszíti ki a vitorlát ahogy kéne? Vagy a vitorla deformálódott valahogy?
Szia, Efi! Sokat sajnos nem tudok segíteni neked, annyit tudok, hogy a windsurfing.hu-n volt kirakva egy blog, amit írt, és ha minden igaz, Sajkodon láttam párszor szörfözni, a lokálok közt lenne érdemes körbekérdezned! Remélem így kicsit könnyebb lesz megtalálnod!