Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nekem hiába mondod. Amúgy itt a rendszer tökéletes, azt csinálja amit kell, csak 2 szer annyi tüzelővel mint az elméleti számításokban mehatároztam... 200ezer tüzelőre + rengeteg munka még vele. Eddig meg 120-150 ezer + minimális munka.(munka=favágás cipelés) na én megyek iszom valamit... az se megoldás de az is a véremben van... mármint h kivánom
Vagy a tüzelőd volt szar, vagy a kazán hatásfoka nem lett jó. Én így vagyok, ha fabrikettel tüzelek, többszöröse lenne ha a gázhoz viszonyítanám. A legutolsó számítások szerint fabrikettel a kazánhatásfokom olyan 26% körül van.
Nem jobb, ez volt az igény. Digitálisan látni a füstgázt (minimális mozdítására a pillangónak azonnal látni az eredményt), és a kazánt. A kazántestre lett hegesztve egy menetes darabka a kilápőcsonkhoz közel (a tövébe) és oda lett hőpasztával beletekerve a K érzékelő.
A PID OUT reléje NO és NC az ALM1 reléje szintén NO és NC. Mindkét relé ki van használva (a kazánnál) a füstgáznál csak az OUT relé van bekötve.
Néhányan talán még emlékeztek rám. Több mint 1 éve készült el itthon a fűtési rendszerünk, én tervezztem, röviden:1,5m3 puffer, rajta 10cm hungarocell, alatta 7-8 cm üveggyapot, 1 celsius 37 kw-os lemez kazán, "presztabóóóó" csőrendszer osztó gyűjtő onnétpedig alpex cső, 3 szivattyú, keverőszelepek, kazánnal fűthető bojler stb stb stb röviden ennyi életem eddigi legnagyobb baklövése.
Egy irtózatosan nagy hülyeég volt belevágni ebbe az egész szarba. 2 millió forint.... és még többe kerül vele a fűtés, mint eddig konvektor+kályhával került. Pincében 20 fok, pedig nem kicsi pince, nyitott ablak, kétszárnyas vaslemez ajtó. Kazánra másik lemez burkolatot nem tudok csinálni, béna vagyok hozzá. Kár volt ezt az egészet megcsinálni. Hülyeség hogy gazdaságos.
Ha valaki mégis emelett dönt, először kazán+radiátor. Ha az "bevált" utána szabad csak a többi marhaságot beépíteni.
De mindenekelőtt hőszigetelni azt a retkes házat. Bár az is csak a szerencséseknek jelent megoldást. Az ijen szerencsétlen béna állatoknak mint én nem.
De ha valahola családban pénzmániások élnek, és esetleg az ötlet kitervelője olyan labilis/melankólikus természetű, depresszióra/öngyilkosságra való hajlam "benne van a vérében" mint nekem, az semmiképpen ne fogjon hozzá semmihez sem. A meglévőt fogdja el olyannak amilyen, ne próbálkozzon semmivel, annak csak állandó veszekedés, majd pedig jobb esetben pszichiátria, roszabb esetben temetés lesz a vége.
a menyezetet szigeteld ,minimum 20cm szálas szigeteléssel vagy darált nikecell és cement ( könnyű beton 15-20cm , ez ha kevés cementet raksz bele, 100kg / 1 köbm akkor 15cm- nél már elég jó, és olcsó )
a ciklusido nem egeszen arra valo amire en hasznalom az aszimetrikus utemadot. Ezt talaltam rola:
A CM67 digitális szobatermosztát, amely időciklusos működési elvvel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a CIKLUS paraméter értékétől függően meghatározott hosszúságú időciklusonként végez számításokat. A készülék ilyenkor azt dönti el, hogy az adott időciklusban hány percet kell fűteni és hány percet nem.
A számítás alapjául a parancsolt hőmérséklet érték és az aktuális szobahőmérséklet érték szolgál. Amennyiben a két hőmérséklet érték különbsége nagyobb az ARÁNYOSSÁGI TARTOMÁNY-nál, a készülék a teljes időciklusban bekapcsolva tartja a kazánt, ha ez e különbség kisebb - tehát az aktuális szobahőmérséklet érték már bent van az arányossági tartományban, a készülék az időciklus csak egy részében kapcsolja be a kazánt.
Az ARÁNYOSSÁGI TARTOMÁNY értéke gyárilag 1.5K, amely az értéket csökkentve esetleges hőmérséklet lengést, növelve lassabb felfűtést eredményezhet. Természetesen kisérleti jelleggel el lehet az értéket állítani, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy az 1.5K megfelelő érték.
Minden valószínüleg nem fog szétégni, viszont meglágyul, deformálodhat, nem hagynám bennne, tilós így használni. Megy a kéményseprő az éves ellenőrzésre, mindjárt ír egy tűzrendészetit a kéményed alkalmatlanságáról.
Nem akarom használni az alu bélést, csak kíváncsi voltam hogy kínlódjak-e a kihúzásával (ami lehet hogy nem is menne) vagy majd megoldja a Totya :) Egyébként a gázszerelő is azt mondta, hogy szétég mint a pernye, ne foglalkozzak vele.
Na most akkor a Totya VR-28 az hány kW-os? Mert a max. az 31kW, a névleges 28kW. Fával, szénnel, kerozinnal? Sehol nem írják.
nem! melegszik a teteje..aztán a felsö ágon a csötermosztát bekapcsolja az alsó ágon lévö keringetöt..ami elkezdi kihuzni a tüztér felett lévő meleg vizet..de sajnos a felsö szinteken nem melegszenek eléggé a radiátorok,,aztán szépen ellentétesen keringeti a vizet,,nem ugy mint nálad hogy elindul felfelé a viz,,na teszek fel majd képet késöbb elrettentésnek:)
Nekem egy kb 23-24kWos kazán van a pincében, 130-as savállóval bélelt kéménybe, ami kb 10-11m magas. A huzat, amit a kémény ad, bőven elég neki, sőt.... A 8m lehet, hogy kevés. Meg kéne mérni, mert ha csak potyára beteszel egy kazánt, lehet nem lesz jó. Az alu bélést meg nem szabad vegyes mellé használni, mert ahogy írták korábban is, percek alatt összerogy.