A fiamnak van egy Hondája és begurultunk abba a szervízbe ahová a 307 SW-t hordom vizsgára.Mellesleg aki vizsgáztat kolléga volt régebben.Na ő mondta ,hogy a Hondát ne vigyem hozzájuk vizsgáztatni,mert nem rizikóznak,a sportkormány,az ültetés,a sportkipufogó stb..... miatt. Mert ha vizsga napján is megfogják akkor annyi nekik. A fotók alapján:-) Most feledta a leckét.
sziasztok.nem sürün irok csak olvasok,csak ha valami lényeges történik,most történt. xenon 2 hónapja voltam kpm vizsgán kivetem az utólagos xenont vizsgára de kiszúrta a helyet,jo tanács monta ne rakjam vissza mert ellenörzések lesznek,leszartam,persze igazoltatak 2hétel késöbb most visza kell vinnem kpm viszgára .szivás!
Ugye hogy megjött a Mester. Mondtam, hogy Ö ért hozzá. Én a 308-hoz 2 fajta sarut vettem, gondolva egyik csak jó lesz. Gyári fejegység ki (pedig aux-in is aktívált volt) Pio be + új keret + kormánytávvez adapter + Pio aux-in + némítás. Így teljes a komfort. :) Egyenlőre okés az adapter.
Megérkeztunk! Nagyon szép volt Horvátország, nagyon sok mindent láttunk, hallottunk. Az ottani vezetésen én csodalkozom nagyon, rettentoen butak, nagyon hulyen vezetnek, egyszeruen semminek neznek, behajtnak, bevagnak eled, semmifele irányjelzés nelkul! Megállnak az egyiranyu utcában, elakadásjelzovel...nos a sofor meg jardan dumal...behalok. Aztan meg a szuk kis utcakban..na arrol inkább nem beszelek, hogy ott mit csinalnak. Szegeny automat nem egyszer majdnem meghuzattak, ha én nem kezdek a szuk utcán 100m tolatva megtenni, mert o csak jon....lássa, hogy kulfoldi, es nyomja neki. Pula városban voltunk, és ott bejartuk a kornyezo furdohelyeket. Odafelé is kellett kicsit várakozni, de elviselheto, de vissza már tobb kilometeres sorban jottunk, de eleg jol haladt. Az ottani árak tényleg drágak, hozzánk hasonlitva.
Az auto nagyon jol teljesitett. Meg 4 szemely+csomagokkal is dinamikusan ment, gyorsitott amikor kellett! :)) Szeretem! Ossszesen 1600km tettem meg. fogyasztast majd megnezem holnap, ma már nincs kedvem, de oda az ut kb 6,2L volt, 4 szemely alatt,+ a csomagok.
A hosszu ut elott csereltem olajat, 5w30 lett bele. Szerintem joval kevesebbet is fogyasztott.
Az utazás során egy dologra lettem figyelmes: eleg sokszor felment a viz 100-110 kornyékere. Es ha még klimat is használtam nagyon hamar 110 volt! Alig akar visszahulni...féltem, hogy valami baja lesz a motornak...megfozom. Aztán kénytelen voltam felhuzni a futest, 3-4 fokozatba allitani a ventillátort, majd lehuzatt ablakkal kozlekedni, foleg ahol dugo volt....hm hm. Igy aztan szépen visszahult, de igy is tartotta a kemeny 90 fokot. Kérdesem: Mi lehet a rossz? Pár hete lett cserelve egy érzekelom, ami miatt mániazott, ENGINE TEMPERATURE TOO HIGH felirattal, aztán a csere utan jo lett. Lehet ez lesz a rossz? Gondolom nem megy elol a ventillatorom, bár nemtudom hány foknal kapcsol be. Amikor megálltunk, hagytam járni a motort, akkor is 100 fok volt, venti meg állt. Volt mar valakinek ilyen?
Hát agyalok, csak mindég van mire költeni, pedig az autóra sajnálom legkevésbé a lóvét, ez a fránya villámcsapás is kihúzott 45rugót a zsebemből :( A rendőrökre meg azt találtam ki hogy, átkapcsolom ködlámpára ha megállítanak :)
Ma néztem, hogy működik-e a fényszórómosóm (már korábban is gyanús volt, hogy nem). Sajnos nem működik, mi lehet az oka? Ugyanaz a motor nyomja oda is, mint az ablakra vagy külön motor van?
Vízcső biztosan nem csúszott le, mert álló helyzetben próbáltam és nem volt tócsa az autó alatt.
nem jó hozzá. más a csatik kiképzése:S olyat keress amiben minden szál be van kötve. papa mama, azt fordítsd össze. valószínűleg csak külön külön kapsz majd :) forrasztási gyakorlat :):P
vatera? bézs színűt láttam kb 80 e ért. nekem is szét szokott akadni. nem bizos h letörtek. ha jön ki az első rész emeld meg kézzel. szerintem összeakad :)
OSRAM ULTRA LIFE H7 megtaláltam, csak az a jópofa hogy a 3800-as izzó postája 1800ft :( Egyre közelebbinek érzem azt a xenont, pedig nem is akarok olyat.
Én is a 307 sw tulajok közé tartozom,az a kérdésem,hogy tud e valaki a cserén kivül más megoldást ajánlani a mozgatható tetőkárpit javítására.A kárpit három darabbol áll ezek közül az első szét akadt,de úgy hogy az össze akasztó fülek letörtek,erre keresek megoldást.
Na így sem jártam még, este tüzijáték nézésre indulás, gyerek bekötve besózva, kiálltam a garázsból, sántít a lámpa, kiszállok jobb tompi kaput, elkezdem kapcsolgatni, hogy a jobb csak ködlámpával, vagy a maradék tompi+ködlámpa, maradtam a maradék +ködlámpánál, de mire elindultam volna, elfogyott a bal tompi is, egy nekifutásra 2*H7, elbotorkáltam ködlámpával nem volt más, ilyenkor azért jól jön hogy integrált, amúgy meg ködben mintha nem is volna. Azon agyaltam rögtön, hogy a vaterás xenon, megérné e, vagy utána cserélgethetem a trafókat izzókat, mert a fénye nekem elég a simának is. A tungsram már 2500ft/db, nekem most a lidlis készletből volt a h7 de bírta addig mint a tungsram +50%. Mindjárt megkeresem az Osramot amit régen ajánlott itt valaki, ha jó az ára rendelem is meg.
Ráadásul a sima saru nem jó bele elméletileg , mert 90 fokkal el van forgítva a csatiba a rögzítő fül. Megoldás: Bedugod utólag a csatiba :) Vagy szerzel egy komplett ISO csatit amiben mind a 8 vezeték benne van. papa-mama és összekötöd :)
Megoldódtak a problémák. Megnéztem a táp és a gyújtás 12V-ja is tökéletes volt. A föld nem érintkezett rendesen, emiatt nem kapcsolt be a kihangosító. Mostmár működik, egyelőre saját hangszóróval és a némítás nincs még bekötve, mert az ISO csatiba üres a hely, úgyhogy még szereznem kellene oda egy érintkezőt.
Nem a rádió hangszóróira akarom kötni, a kihangosító saját hangszóróját használnám.
Igen-igen, a legfelső sor a mini-ISO csatlakozókhoz van, azokat nem használtam.
Remélem, hogy 307-hez van, mert ez van írva a doksiba: The following pin outs are specific to the Peugeot Siemens Clarion Blaupunkt VDO RD3-1 (PU-2471A) CD/Radio
Tápot a fekete csatlakozóról akartam adni (ezen megy a táp, kipróbáltam, lezúztam és akkor be sem kapcsolt a fejegység). A leírás szerint a 7-es csati a +12V Main power (Permanent) a 6-os pedig a gyújtás.
Viszont meg sem nyikkant a kihangosító, tuti nem kapott tápot, mert a töltőkábelen még járó motorral sem töltötte a telefont.
Viszont azt elrontottam, hogy tegnap nem néztem végig a csatikat melyiken jön a 12V. Teljesen kiment a fejemből, hogy van műszerem. Ma ezzel fogom kezdeni. Talán abból kiderül mit csesztem el. Csak azt nem tudom a "mute" vezetéket hogyan találom meg!?
Köszi a ssegítséget.
Ja, még valami. Este áttúrtam pár fórumot, de csak ezt a csati kiosztást találtam RD3-hoz. Viszont azt láttam, hogy a mini-ISO-n van ilyen:
11 + Audio Line In from Mobile Phone
12 - Audio Line In from Mobile Phone
Ide lehetne kötni a kihangosító kimenetét, ha az autó hangszóróit akarnám használni? Vagy ez az RD3-ban nincs bekötve?
Mielőtt válaszolnék, pár kérdés (bár Zolysys ebben jobban ott van) - kihangosítót rádióra vagy a rádió hangszóróra akarod kötni ? - ad ki akkora jelet, ami meg tudja hajtani közvetlen a hangszórót? A bizti melletti 2x8 csatis rész: egyikbe táp, canbus meg némító jel megy, másik 8-asba hangszórók meghajtása. Ez van, amit belinkeltél. De ez a link 307-hez van? A képeden a legfelső csatisor lenne elvileg cd-tár és aux-in bemenet. Már ha tudja a rádiód. Szal kihangosítót kötheted közvetlen hangszóróra relézve (mint korábban írtam asszem) vagy ha van aux in, akkor oda. Honnan adtad tápot kihangnak?