a) egyrészt 20-szal mentem b) és elakadásjelzővel, c) s említettem, hogy nem lehetett tudni előre, hogy teljes autópályazár volt, d) valamint azt is, hogy a lehajtóhoz érve meg nem azt tapasztaltam = nem mindenki akart menekülni és ott már 3 sávban mentek tovább a gebasz irányába (ez csak azért érdekes, mert ugye így csökkenteni lehetne a dugót, hogy ha nem mindenki akar továbbhaladni a baleset irányába, ráadásul teljesen kétes kimenetellel, akkor aki pl. a 64-es út fele menne alapból is haza, vagy egyéb verziók, akkor miért ne lehetne ilyenkor kicsit trükközni).
Ez mondjuk este volt és nem délután, s megjegyezném, hogy sose csinálok ilyet, sőt: mindig azon puffogok, hogy ha én ki bírom várni a városban rendszeresen a sorom és nem pofátlankodok mondjuk folyamatosan ezerrel végig a Fő utca buszsávjában a Clark Ádám téri körforgalomnál, ahol elfogy a buszsáv , vagy a Könyves Kálmán körút Buda felé tartó szélső sávjában, ami köztudottan szintén elfogy a Ferencvárosi pályaudvarnál, akkor bírja ki az X5-ös BMW is stb.
Ettől függetlenül nekem senki nem fogja bemagyarázni, hogy ez a kultúrált megoldás, hogy kibaszok az ablakon valamit a másik autójára, legyen az húgy kb., mint esetemben, mert ezzel az erővel, akkor az lett volna a helyes megoldás, hogy
ad1: megállok, és rájövök szörnyű bűnömre és visszakéredzkedek a dugó aktív részébe
ad2: mindezek mellett még kitépem a figurát az autójából, hogy egy szintre kerüljek vele és úgy pofánbaszom, hogy most is keresi a fogait?!
Millió egy ilyen eset van nap, nap mint nap a városban, amikor szívem szerint ezt tenném másokkal, amikor teszem azt éppen össze akarják törni a kocsim stb, stb. és megteszem vajon?
Tavaly a Benelux túrán nyomtam le 2 hetet úgy, hogy nem dudáltak, nem villogtak rám. Ha beszorultam a pályán, engedtek kijönni és én is mást. Ez idén az óperenciáson túl éltem meg ugyanezt, közel 3000 mérföld megtétele mellett. Volt, ahol bénáztam, amikor 3-4 sávot kellett váltanom pályára felhajtás után, és nem dudáltak, nem villogtak, pedig 65 mérföldről kellett fékezve beengedniük. Mondjuk ott szabad fegyverviselés is van, tehát meggondolandó a mutogatás, káromkodás, anyázás meg pláne. Mondjuk nincs "jobbra tarts" és bármerről szabad előzni - leállón, gyémánt sávon nem - a lassan hajtót (mert neki is jogai vannak), de nem is mennek le, nagyon betartják a közlekedési szabályokat.
Haszi! Érdemes ilyenen felhúzni magad ennyire? Meg jól olvastam, hogy a leálló sávban akartál előre jutni, hogy jobbra lekanyarodhass? Mert ez esetben inkább ne is tégy semmit szóvá;-) Én kiállok a Topiktársak mellett, ugyanezt kaptam is vissza, amikor értelmetlen beszólás ért, de ez esetben bocsesz, nem értek Veled egyet. Max annyiban, hogy rohadtul balkáni stílusban közlekeDÜNK (magamat is beleértve) és szégyen, amikor kulturáltabb közegbe érve szembesülök én is a saját intoleranciámmal - ami talán tavaly óta változott. Az tuti, hogy a leállót én nem veszem igénybe pár perc előnyért, de ha igen, arról mélyen hallgatnék és nem kötném össze sérelmekkel:-) Bocsi, ezt csak az igazság nevében bátorkodtam, amit nem kérdeztél, de kijött....
Erről jut eszembe: kirándulásunkból hazafelé az M3-ason egy idióta lengyel visszafelé ment a pályán!!!!!! Szerencsére észrevette, az orrunk előtt fordult meg! Nem kapott el a fársz.
Énis az összes parasztot pofánvágnám, akik megkülönböztető jelzés nélkül használja haladásra a leálló sávot! Szüljön sünt az összes! Grrrrrrrrr!
Én nem az autót bántanám, inkább a soffőrt kötözném ki a napra, hogy gondolkodjon kicsit, miért is van az autópályán a leállósáv. Remélem, az ő anyjához se fog odaérni a tűzoltó a feszítő-vágóval, mert valami paraszt ott közlekedik a leállósávban.
Nincskivétel! Több rendőrt, több jogot nekik! Nagyon fel tud menni bennem a pumpa. Mit képzelnek a suttyók? Minek állok a napon? Mert tök ráérek és nincs jobb dolgom? A szabály mindenkire vonatkozik kivétel nélkül. Ha én úgy gondolom, akkor menjek traktorral szembe az autópályán? Mert ahhoz van kedvem? Mert arra van dolgom!
Édes anyukájával létesítsen közös szexuális kapcsolatot az ilyen... A körülmények adta lehetőség volt az, hogy nem állok meg, de legszívesebben megtettem volna és orcánpattintottam volna mondjuk a kerékőr csavarral, vagy csak simán letörtem volna a tükrét és usgyi... vagy miegyéb... Persze az megint mással lett volna kibaxás és így öncélúlag mérsékelni saját vércukorszintemet nem lett volna korrekt másokkal szemben. Ettől még a vadparasztnak járna egy bikacsökkel való tarkósimogatás!
Mi is megjöttünk első PUG-os kirándulásunkról, igaz mi főként az országban voltunk. Nagyon jól viselkedett az autó, és a fogyasztása is igen jó lett (5,7 l, amiben kb. 200 km autópálya volt, a többi főút, klímával). Három dolog tetszett igazán: - az üvegtető erdei utakon :))) - a hatalmas hűthető kesztyűtartó - a kényelem és a biztonság érzete - ja és még egy: sokkal kevésbé érzi meg az úthibákat, mint a német autók Szóval nem bántam meg egy cseppet sem, hogy megvettem.
Vannak ilyen parasztok, mint ez a "kidobálós". Mondjuk általánosabbnak gondolom azokat, akik félig ráállnak a leálló-sávra és úgy akadályozzák a többit. Persze sztem ez egy qrva nagy tulokság azokkal szemben, akinek egyszerűen muszály elmennie (bármi okból is legyen).
Múlthéten Judenburgi alagút előtt állt a sor, amikor egy szlovén kamionos csinálta ugyanezt, pedig egy kmrel odébb volt a lehajtó, ahol sokan ki szerettek volna menni. Azt hittem valami brutál bunyó lesz, de mire mindenkinek elborult az agya éppen zöld lett a lámpa...
Lehet, de nem mindig akkor csinálta, szóval nem függ össze. Csak idegesít mert kb. amikor történik, akkor valamelyik légzsákos ikon villan fel amennyire sikerült rájönnöm és baromira nem a vízes az olaj ikon, emrt az a bal alsóban van...
Nem hiszem el, ilyen külföldön fel sem merül (már amerre jártunk) nagyon figyelnek az olaszok és görögök is egymásra a közlekedésben, élveztem arra autózni.
Nekem is volt ilyem hibám, húzd le a víz van az üzemanyagszűrő jeladó vezetékét az üzemanyagszűrő házáról és valszeg 98% megoldódik a gondod :-)
Egyébként nekem 160-ra van beállítva BSI speed warning csipogás, a hosszú lejtőkön nagyon jó volt - mert ugye azért 150-nél gyorsabban nem szándékozom menni - de hazafelé már szólt a család hogy vagy köttessem ki vagy menjek lassabban :-)
Ez a mindig 130-nál csipog be-ről jutott eszembe...
Mi Fehérvárnál akartunk felmenni a pályára szombat este, de a felüljáróról láttuk, hogy tele van az egész, 3 sávban, így továbbmentünk az M6 fele.. A kidobálós csávót olvastam több helyen is, nem tetszett neki, hogy a leállósávon közlekednek..
Tényleg beírkálhatnánk kinek mit eszik bizonyos sebességeknél a verda. Majd összeírkálom legközelebb újra:)
Nekem pl. a 2.0Hdi 107 LE 2003-as SW (1421 kg alaptömeg) 175-nél 11.2-t mutatott a komp. Ennyivel csak egyszer mentem
150-nél 8 körül eszik, ha jól emlékszem és egyszer ugyan beírtam, hogy 140-nél 6,5, de mostanában a pályákon inkább 7,5 volt az vagy több. A 130-nál is inkább több, mint szerettem volna. 110-nél 5.2 -6 között mozgott. Persze tudom, hogy függ a széltől is, sőt a burkolattól is erősen...
Azt nem tudom, hogy mennyit számít, hogy a komp szerint 200 km van még a nagyszervízig, hogy utána jobb lesz-e a verda. Mondjuk tesóméknak nem szívesen adom oda a kocsit, mert náluk mindig sokkal többa fogyasztás, mint nálam:P pedig nem mondhatni, hogy tojás van a lábam alatt. Most a hétvégén-múlt héten balaton felvidékeztem, kb 700 km volt és komp szerint 6,1 (számított érték a komp szerinti megtett és hátralévő út szerint 5,3!!! Elég nagy diffi, de most visszajöttem BP-re és ez pillanatok alatt fel fog menni arra a bizonyos 6 fölé. Persze ez még istenes, ha 6,5 alatt el tudo kautókázni az nekem már teljesen megfelel.)
***
ja, egyébként gratulálok annak a motorosnak, akinek köszönhetően füredről 3,5 órába tellette hazajutnom. 130 km ugye, de 59 km-nél elperecelt és lezárták az egész M7-et, Mire odajutottam a dugó a 70-es km-ig állt. Araszolás 64-es kijáratig - mivel nem tudtam h az egész le van zárva, kimentem a leállósávba és gondoltam majd ott araszolgatok a kihajtóig, de érdekes módon ott mentek tovább az autók! A lényeg, hogy valami büdösparaszt kibaszott az ablakon pár liter kétes eredetű és szagú löttyöt, s mivel pont le voltak húzva az ablakok telibekapta az autót meg én is részesültem belőle, meg hátul "anyós" is némelyest. Egyébként vizeletre tippelek.,... a K . I. bassza meg az ilyen parasztot.
Szóval végül át fehérváron és a 70-esen haza. Ott is volt azért dugó Agárdnál, Martonvásárnál... 6-oson mentem a legvégén. Kicsit már untam, hogy ennyi idő alatt egyébként 500 km-t is meg lehetne tenni.-.-..
***
Másik problémám: említettem, hogy szokott 3-at csipogni a cucc, de nem tudok rájönni, hogy mi baja van, mert mire a csipogás van, addigra a kijelzőn felvillanó diagnosztikai ikon elalszik, az pont előtte villan fel... Azt mondták, hogy vizesedik az olaj, de annyit sikerült látnom, hogy nem a bal alsó sarokban lévő ikon villan fel, ami ezt egyébként jelezné, hanem valahol a jobbról második oszlop közepe táján valamelyik ikon....
Általában Shellnél tankolok és a legutóbbi tankolás óta (gyömrői úti felüljárónál volt, 320 volt 1 lityi, kb 8 forinttal olcsóbb, mint sok más helyen...) vagy 20x volt :S. Az autópályán volt olyan 5 perc, hoyg szinte mindig akkor, amikor elértem a 130-at akkor kezdett el csipogni... Érthetetlen.
Off: Én meg dörzsölöm a kezem mikor jön a zivatar! :) Igaz mostanában nagyon meggyomlálja a gépeket. Főleg az LCD-Plazmákat veri agyon a nagy integráltság miatt. On
A görögországi Shell kutak nálam negatív irányban mutatkoztak be, alapvetően csak a V-Powert akarják eladni és már ezzel túllőttek a célon. 10-ből 9 helyen csak V-Power van, sima dízel ott hátul a teherautoknál egy fej. Aztán még magyarázott a muki hogy az széles cső, azzal nem lehet. Mondtam neki hogy majd én megcsinálom vagy ha nem tetszik el is húzok innen.
Ráadásul jellemzően gyenge kutak voltak, nem volt ablakmosó, kritikán aluli wc-k, nem volt kávé, stb. És nem csak egy helyen.
Ezzel szemben a 'görög' hálózatnál EKO nagyon frappánsak voltak a dolgok (csak egyféle dízellel operál szerencsére).
Sziasztok, mi is megjöttünk - 6800km, 7.5-ös átlagfogyi bár hazafelé a Macedón-Szerbia útvonalon illett volna betartani a sebességhatárokat, de a német vendégmunkások 150-160-as konvojába szépen beilleszkedtünk (ennek az ára 7.6-os átlagfogyi lett a végére :-(). A határokon volt ahol új sort nyitottunk, volt ahol a diplomáciai sorba álltam be, de remekül működött az is - 3 gyerek és 1100km picit ösztönzőleg hat... Napnyugtára kényelmesen hazaértünk, Thassoson az első 05:15-ös kompon már rajta voltunk.
Van igazság amit abban amit írsz a biztosítóról.Nálam pár éve,máj.27.én jött be a rohadt villám energiája. Az oszlopra csapott le,pont a porcelán vasába a nulla ágba. Pont akkor alltam be az udvarra autóval,szal nem volt senki idehaza.Gondolhatod mit művelt . Ami készenlétiben volt(stendby vagy mi) azt mindent kinyírt .Hifi 2 tv,vidi ,műholdas PC ,stb. Biztósítónak teló,majd kijönnek, émásztól igazolás stb.És jöttek:-)Hifit,PC-t elvitte, a többit,felértékelte,becsülte a kárt. Számlára utalta a gempát,mert mondta ugy gyorsabb. És utalták,350 rugót.Meg is csíptük egymást ,nem-e álmodunk. Azóta a legjobb módszer ha elmegyünk itthonról kihúzzuk a csatlakozókat a lyukakból:-) A túlfeszültség védő nem sok ..art ér,ezt nekem is mondták.
...nos megjöttünk az osztrák túráról. 1 hét kicsit több mint 1500 km. Tirol még olyan rossz időben is szép, mint amiben nekünk volt részünk.
A kocsi szépen teljesített, odafele az etanol/benya keverékkel 7,5 lityi volt az átlagfogyi, (tankolásnál számolva, nem fedkomp aklapján) fele autópálya, fele közút, két személlyel, megpakolva, klímával, hegynek föl, hegynek le. Ott kint már csak benzint tankoltam, meg is látszott a fogyasztáson, szépen visszesett 6,5 liter közelébe. A tiszta hazafelé út még ennél is kedvezőbben alakult. Még nem tudom pontosan mennyi lesz, mert maradt még fél tank a kocsiba, de már most látszik, hogy 6,5 liter alatt lesz. Na, igen ott aztán elkelt volna a nyomaték, meg a lóerő, de nem éreztem magam forgalmi akadálynak. Egy egy húzósabb emelkedőnél mondjuk kikapcsoltam a klímát, de csak a placebó hatás végett, én igazán nagy különbséget nem vettem észre a teljesítményben. Viszont a ContiEcoContact3 gumikkal nem vagyok megelégedve. Kanyarban nagyon hamar elkezdte tolni az elejét, a gumivisításról nem is beszélve. Az előző garnitúra (és előző generációs) sokkal jobb volt ebből a szempontból.
Ha már szóba kerül mindig az 1.6HDi. Tegnap jöttünk haza szülőktől, Bpen tankoltam, lenulláz, Egerben meg megnéz. Fedkomp azt írja, hogy 6.7 az átlagfogyasztás. Pályán 140re beállítva, így még a mienk GPS szerint közel szabályosan halad, klíma nélkül. Egész jó.