A Fiat Croma-Lancia Thema páros '85-ben jött ki már intercoolerrel,a Fiat Ritmo-Regatta '86-tól volt 1.9 TD intercoolerrel,de lehet,hogy volt más gyártó,aki még korábban elkezdte használni.
Az 1987.07 havi cx katalógus a címlapján hozza az újdonságot. 120le 10,9 sec 0-100km/h 192 km/h végsebesség. Szerintem ezek az értékek nagyon jók voltak a maguk idejében. Párosítva ezekkel a fogyasztási értékekkel: 90--4,9 , 120-- 6,6 , város-- 8,5
Ha nem jól tudnám a világelsöség dolgot akkor valaki javítson ki nyugodtan..
Köszönöm...Tetszik csak kár,hogy angolul van.. németül még valahogy elboldogulnék vele.
Ez a leírás az 1984-ben bevezetett turbo diesel modellt tárgyalja ( motor kód : m25 648 95le) Késöbb még kapott egy kis fejlesztést.. 1987-ben jött be a turbo 2 diesel ami a világ elsö szériagyártású diesel motorja volt intercooler-el (m25 669 120le)
Ez egy MAS 100-as adagoló.. (Tudom eredetileg a turbo 2-n MAS 200 van,de a CX guruk szerint ha jó akkor szinte ugyanúgy megy ezzel is az autó. A menetteljesítménnyel nincs is gondom,csak a hidegindítással...)
Nem erről van szó, nem tudhatjuk mit cseréltek ki, nem lehet azzal vádolni, hogy nem volt szakszerű a javítás.
Egy harmadik felet bevonni a tulajnak nem szerencsés három szereplőssé tenni a dolgot.
Az ügyfél ettől a szerviztől rendelte meg a javítást, kért előzetes kalkulációt, ők vállalják a garanciát. Hiába a gépműhelyes rontott el valamit, nem fogom azt mondani,hogy menjen Pacsirta utca 2-be, Matyi bácsinál reklamálni. Majd én megyek, az én feladatom, nem az ügyfélé.
Az, hogy nem indul lehet egy banális hiba is, de lehet már a dugattyú beillesztette a szelepeket.
Nem találgattak hónapokig, csak C vágányra került.
Akinek ez a szakmája és talán érti is, az inkább diagnosztizál, bár tűnhet ez találgatásnak is, ha nem találják meg a megrendelő szerint kikalkulált időn belül a hibát...
Ez a "RENDESEN" megcsinálni dolog, meg nem fekete-fehér, mindig kompromisszum, különösen összetett hibáknál, amelyek egymásból következnek.
A szervizt egyébként nem védem, nagyon blama odáig elmenni, hogy az ügyfél előtt kelljen magyarázkodni szakmáról.
Ma ránéztem a fejszelepre egy másik rossz adagolón... a csavart kitekerve van egy erösebb rugó,az egészet kivéve belül pedig egy nagyon finom rugó.. Az autón lévöt még nem szereltem le,de az feltünt,hogy nincs meg a kontraanyája..??? Még jó,hogy ki nem esett.. A másikról levettem ezt az anyát és feltettem az autóra.
Ekkor az a változás történt,hogy járó motornál elkezdett hallatszani egy halk sziszegö hang...
Tapogatok mindent (a motor ugyanúgy szépen ketyeg alapjáraton...) ,de sehol semmi. Ha meglazítom a kontraanyát akkor a hang azonnal abbamarad..
Vajon mi lehet ez??? (még mindig cx 25 trd turbo 2 roto adagoló..)
akkor is pereskedés lehet a vége ha nem azt cserélik ami a hibát előidézte.... ha valakinek szakmája az autószerelés ne találgasson HÓNAPOKIG, és cseréljen ki mindent feleslegesen a kocsin...
én simán megcsináltam hogy megmondtam a szerelőnek hogy munkadíjat nem fizetek neki mikor másodszor vittem fél éven belül HF tömítést cseréltetni hozzá annó a kocsimon...Szó nélkül megcsinálta RENDESEN, csak az alkatrészek díját felszámítva (utánanéztem az áraknak), igaz vállakozó volt... ( a kocsit azóta eladtam, de a vevővel mai napig kapcsolatban vagyok, és semmi gond az autóval)...viszont a szerelővel nem vagyok haragban, előtte és utána is mindent rendesen megcsinált a kocsin...
Viszont ha mindenről számlát kapott, akkor a számla egyúttal garancialevél is, és simán visszaviszem a kocsit garanciában...Én pl. olyan szervizbe vittem most a kocsim hogy ott végignézhettem hogy mit csinálnak rajta és hogyan (ezt a szervíz tulajdonosa ajánlotta fel munkafelvételkor, még csak kérnem se kellett....mivel én is utálom ha a nyakamba lihegnek munka közben, megköszöntem a lehetőséget és nem éltem vele.Aki ezt felajánlja az sztem elég korrekt..)
Sopronban van Opel márkaszervíz sztem vidd el oda....(ha nem ott cseszték el)
Lehet nem olcsó, de csak láttak már Opelt :D
Ha elrakták a vezérlést simán befolyásolja hogy nem indul (nincs sűrítés, vagy a befecskendezés nem abban az időben történik mikor kell stb..)...elég 2-3 fogat elrakni,az még szerencsés esetben "nagy kárt" nem okoz a motorban, csak nem indul... ezt könnyű észrevenni, mert az önindító könnyen teker, és a motornak nem a megszokott hangja van, nincs sűrítés, így a már korán nyitott kipufogószelepen elmegy a nyomás...
azonnal hozd el onnan a kocsid, és vidd el máshova..speciel én már rájuk döntöttem volna a szerszámos kocsit... milyen szerviz az olyan ahová jelenleg te viszed az ötleteket?
Biztos elcsesztek valamit, vagy a hozzá nem értés miatt csesződött el valami más is...
hová valósi vagy? hátha tudok egy "rendes" szervízt a környékeden...
sztem ne tömd őket még több pénzzel..más amikor 21km után behányt a kocsi , se fizettem volna utána egy kanyi vasat se, csak akkor ha mentem vele 50km próbautat hibamentesen...
addig csináltatnám a saját kontójukra míg jó nem lesz..(max a jogosan kicserélt alkatrész árát fizetném ki, a próbálgatásokét nem...ennyi erővel hozzám is hozhatnád :D )
Ez nem jo hir. Decemberben elvittem ebbe a muhelybe muszakira. Hivatkoztak erre arra,aztan 192 ezret. Megkapta a muszakit,mentem 21 km -t a kocsi hengerfejes lett. Vissza vittem,aut mondtak olajhűtő volt a gond. 38 ezret fizettem. Elhoztam,13 km-t mentem,oltari nagy feher fust,ismet olaj dőlt a kiegyenlitő tartajbol,es akkor mar lebontottak a hengerfejet.Ategett a tomites. Össze raktak,a kocsi nem indul,de mar mondjak hogy ez idaig 142 ezer. Tehat decemner ota cdak fizetek,de a verdám nem hozua a penzt,nem megy. En a kocsimbol élek,eu a baj...
A szervizben tegnap porlasztokat akartak velem vetetni,de szerintem ez baromsag,mert a làbàn ment az auto a műhelybe,semmi baja nem volt egyik porlasztonak sem.
Igen,teker az öninditó. Es persze hogy latta ( szakember) szervizben van az auto. A probléma nem oldodik. Az egész henger ugy lett össze rakva,ahogy a nagykönyvben le van irva. És nem indul...be sem röffen