Az 1985-ös Vontatójármű album 204 oldalán van a mozdonyról egy fekete fehér kép, amelyből egyáltalán nem tudod megállapitani, hogy a mozdony milyen színű is volt.
(ez lehet fekete, szürkésfekete, sötét olajzöld stb..).. attól függ, hogyan rendelte meg a diósgyőri vasgyár
A Wehrmacht részére 1930-tól kezdődően 9 mozdonygyár gyártotta ezeket a WR360C14 tipusú mozdonyokat (OuK, Jung, Henschel, Schwarzkopt (BMAG), Deutz, Krupp, Holmag, DWK, MaK), bizonyos eltérésekkel
Én az életemben sosem láttam a későbbi M30,2001 mozdonyt amikor gyártották akkor 4 éves voltam, és nem igen foglalkoztam ilyen dolgokkal, maximum apám kezét fogva csattogószárnyú falepkét húztam magam után (ha volt egyáltalán akkor már ilyen), és amikor érdekelt volna, addigra bedobták a kukába a mozdonyt.
A Wikin szereplő M 30-as cimszó alatti képen MaK gyártású mozdony van, tehát nem Jung gyártás, és nem azonos a vontatójármű albumában szereplő képpel
Én csak erre akartam kilyukadni a korábbi hozzászólásomban, ezért tettem képet be a Wikin szereplő mozdonyról, illetve nagyjából az életútját, (hangsúlyozom a Wikin szereplő képről)
Az 50 es 60 as években még nem nagyon volt divatban ez a mostani ilyen-olyan festés,úgyhogy könnyen elképzelhető hogy az eredeti színezéssel dolgozott a gép....
Persze. Az emlékeimben is csak füstterelős 328-asok vannak. Az utolsó, amelyiket még forgalomban láttam, a Metropol expresszt hozta Komáromból Fehérváron át a Balaton déli partjára. Akkor ott már más gőzös csak elvétve járt.
Ez a a lökött azt hitte, hogy azért mert van egy piros csillag a mozdony oldalán, akkor a kép csak Moszkvában készülhetett? Vagy hogy kerül a csizma az asztalra?
(Még egy Cak kocsit is átszerelni széles nyomtávra - az sem lenne semmi, egy gőzösről nem is beszélve.)
ÜDV! A Googliban M30 mozdony címszó alatt találsz egy eredeti német felvételt róla.
Habár nam találtam róla az 50-es évekből eredeti fotót, de a mozdony visszakapta 2002-ben az eredeti pályaszámát, és a festését. Tehát a Wikin nem az eredeti festése van a mozdonynak, hanem 1979-98-ig Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH festése
A Wikin szereplő mozdony életútja
1950 – Lieferung an Deutsche Bundesbahn (DB) als “V 36 412″
1968 – Umzeichnung in ”236 412-3″
1979 – an die Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH (VGH) als “V36 006″
1998 – an den Deutschen Eisenbahn-Verein e.V.
1999 – an Emscher-Park-Eisenbahn GmbH (EPEG)
2002 – an Eisenbahn-Tradition e. V. als “V 36 412″
Valakinek nincs esetleg eredeti (esetleg színes ) képe vagy valamilyen infója arról, hogy a Máv M30, 2001 -es gépe végül milyen színű volt ? Alul fekete, felül pedig valamilyen sötétebb oliva zöld ? A Roco kiadott egy ilyen mozdonyt, ám annak a színe nagyon rikító.
KVZOLI által írottak alapján annyi történt hogy a szóban forgó gép papírjai a Vontatási telepen átkerültek a GySEV polcról a MÁV polcra mivel a gép maradt Sp n csak MÁV tulajdonban
Magyarországon először forgalomba helyezett, vagy jelentősen átalakított vasúti jármű közlekedési hatóság előtt végzett vizsgálata és próbamenete. Célja a megkövetelt üzembiztonság ellenőrzése. Ekkor a megengedni tervezett legnagyobb sebességnél gyorsabb menetet is végeznek vele.
segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek megvan és el tudná küldeni a szkennelve e-mail címemre Szécsey István a Ganz jóvátételre gyártott vasúti járműveiről írt tanulmányát. Vasúthistória Évkönyv. 1995. 131-161. p.
"...A magyar kir. államvasutak forgalma számára könnyű személyvonatok járatása czéljából beszerzett (...) szertartányos kis mozdonynak az 1907. LIV. t.cz. alapján a m. kir.ministeriumnak 1907. évi 6125. M.E. rendeletével kiadott vasutüzleti rendtartás 21§-ában előírt műszak-rendőri próbája..."
Az említett vasútüzleti rendtartás megtalálható a neten, a kérdéses 25§ nem bonyolítja túl a dolgokat.
Tehát a műtanrendőri próba kezdődik a kazán vizsgálatával, annak pontos és részletes ismertetésével, majd:
"...A kazán a betekintés végett előmutatott ... számú kazán igazolvány szerint a magyar kir. államvasutak által vizsgálat alá vétetvén, annak biztonsági alkatrészei és kazántáblája lebélyegeztetett. Miután a bizottság a fentnevezett kazánigazolvány betekintése által a vizsgálat megtörténtéről meggyőződött, a mozdony főméreteinek felvételéhez és valamennyi a közbiztonságra befolyással bíró alkatrészek létezésének igazolásához fogott..."
Ezután a mozdony részletes ismertetése következik: pontos leírás, méretvételezés és mérlegelés, a kazán biztonsági berendezéseinek, próbacsapoknak felsorolása, egyéb alkatrészek próbája és véleményezése:
"... tökéletesen megfelelőknek, összeállításuk és összeillesztésük szerint hibátlannak találtattak..."
Eddig még meg sem mozdultak, ezt követően indult a futópróba.
Ezek után (...) állomások között óránként 78 kilométer legnagyobb sebességgel megtartott próbamenet alkalmával a mozdony úgy nyugodt járásra, valamint a kanyarulatokban elegendő hajlékonyságára, nem különben a kazán táplálásának könnyű kezelésére nézve hiánytalannak találtatott. Az egyes alkatrészek a próbamenet alatt megfelelően működtek s azokon ezután hiány nem mutatkozott.
Tekintettel a fent előadottakra a bizottság azt találja, hogy ezen kis mozdony szerkezete a II. rangú pályák viszonyainak megfelel, azon a forgalom biztonság tekintetéből szükséges alkatrészek léteznek és hogy ennél fogva ezen mozdonynak az I.-ső és II. rangú pályákon való forgalomba helyezés ellen óránként 55 kilométer legnagyobb sebességgel, nehézség és ellenvetés fenn nem forog..."
A műtanrendőri próba azért egy kicsit összetettebb volt, mint ahogy azt itt leírtad. Nem csak egy futópróbából állt, hanem az több (méret, súly és közlekedésbiztonsági) ellenőrzést is takart, azt hiszem gumidani fogalmazta meg a legjobban ezt a műveletsort. Megpróbálok keresni valami régi irományt, hátha az közelebb visz.