Keresés

Részletes keresés

sínbohóc Creative Commons License 2017.02.22 0 0 63615

Ha összejön a dolog, kölcsönkapod a nyomáspróbához :-)

Előzmény: Felek Ferenc (63612)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.02.22 0 0 63614

Igazad lehet,végülis a szóban forgó gépet a 60 as években a Keletiben selejtezték.

Előzmény: k.novotny (63613)
k.novotny Creative Commons License 2017.02.22 -1 0 63613

Az 1985-ös Vontatójármű album 204 oldalán van a mozdonyról egy fekete fehér kép, amelyből egyáltalán nem tudod megállapitani, hogy a mozdony milyen színű is volt.

(ez lehet fekete, szürkésfekete, sötét olajzöld stb..).. attól függ, hogyan rendelte meg a diósgyőri vasgyár

 

A Wehrmacht részére 1930-tól kezdődően 9 mozdonygyár gyártotta ezeket a WR360C14 tipusú mozdonyokat (OuK, Jung, Henschel, Schwarzkopt (BMAG), Deutz, Krupp, Holmag, DWK, MaK), bizonyos eltérésekkel

 

Én az életemben sosem láttam a későbbi M30,2001  mozdonyt amikor gyártották akkor 4 éves voltam, és nem igen foglalkoztam ilyen dolgokkal, maximum apám kezét fogva csattogószárnyú falepkét húztam magam után (ha volt egyáltalán akkor már ilyen), és amikor érdekelt volna, addigra bedobták a kukába a mozdonyt.

 

A Wikin szereplő M 30-as cimszó alatti képen MaK gyártású mozdony van, tehát nem Jung gyártás, és  nem azonos a vontatójármű albumában szereplő képpel

 

Én csak erre akartam kilyukadni a korábbi hozzászólásomban, ezért tettem képet be a Wikin szereplő mozdonyról, illetve nagyjából az életútját, (hangsúlyozom a Wikin szereplő képről)

Előzmény: zsiráftotya (63611)
Felek Ferenc Creative Commons License 2017.02.22 0 0 63612

Napok óta gőzmotorkocsit akarok építeni. Minden forráshoz hozzányúltam, Skandináv lottó, Ötös lottó, Hatos lottó...

Előzmény: sínbohóc (63610)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.02.22 0 0 63611

Az 50 es 60 as években még nem nagyon volt divatban ez a mostani ilyen-olyan festés,úgyhogy könnyen elképzelhető hogy az eredeti színezéssel dolgozott a gép....

Előzmény: k.novotny (63601)
sínbohóc Creative Commons License 2017.02.22 0 1 63610

Víznyomáspróba pumpa

Előzmény: Felek Ferenc (63577)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.22 0 0 63609

Vagy tán a Favorit expressz volt?

 

Előzmény: rezgaras (63608)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.22 0 0 63608

Persze. Az emlékeimben is csak füstterelős 328-asok vannak. Az utolsó, amelyiket még forgalomban láttam, a Metropol expresszt hozta Komáromból Fehérváron át a Balaton déli partjára. Akkor ott már más gőzös csak elvétve járt.

 

Előzmény: gumidani (63606)
Felek Ferenc Creative Commons License 2017.02.21 0 1 63607

Értesíteni kell a honlapot, hogy nem Moszkva, csak moszkvai érdekszféra, konkrétan Magyar Népköztársaság. 

A Szovjetunióban mikor álltak át a központi ütköző-vonó készülékre?

Előzmény: gumidani (63602)
gumidani Creative Commons License 2017.02.21 -1 0 63606

Szombathelyen volt rajta.

Előzmény: rezgaras (63605)
rezgaras Creative Commons License 2017.02.21 -1 0 63605

Érdekes, hogy nincs még füstterelője. Vagy nem kapott mind?

 

Előzmény: gumidani (63602)
alkotasu Creative Commons License 2017.02.21 0 1 63604

Ez a a lökött azt hitte, hogy azért mert van egy piros csillag a mozdony oldalán, akkor a kép csak Moszkvában készülhetett? Vagy hogy kerül a csizma az asztalra?

(Még egy Cak kocsit is átszerelni széles nyomtávra - az sem lenne semmi, egy gőzösről nem is beszélve.)

Előzmény: gumidani (63602)
gumidani Creative Commons License 2017.02.21 0 0 63603

Moszkvában

Előzmény: gumidani (63602)
gumidani Creative Commons License 2017.02.21 0 0 63602
k.novotny Creative Commons License 2017.02.21 0 0 63601

ÜDV! A Googliban M30 mozdony címszó alatt találsz egy eredeti német felvételt róla.

 

Habár nam találtam róla az 50-es évekből eredeti fotót, de a mozdony visszakapta 2002-ben az eredeti pályaszámát, és a festését. Tehát a Wikin nem az eredeti festése van a mozdonynak, hanem 1979-98-ig Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH festése

 

 

A Wikin szereplő mozdony életútja

 

  • 1950 – Lieferung an Deutsche Bundesbahn (DB) als “V 36 412″
  • 1968 – Umzeichnung in ”236 412-3″
  • 1979 – an die Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH (VGH) als “V36 006″
  • 1998 – an den Deutschen Eisenbahn-Verein e.V.
  • 1999 – an Emscher-Park-Eisenbahn GmbH (EPEG)
  • 2002 – an Eisenbahn-Tradition e. V. als “V 36 412″

 

 

Előzmény: zsiráftotya (63598)
FAV 20 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 63600

Feltehetnéd nagyban. Megköszönném.

Előzmény: Mágus23 (63596)
Felek Ferenc Creative Commons License 2017.02.20 -1 0 63599

Ezüst Könyv eladó:

 

+36 20 9372 341

zsiráftotya Creative Commons License 2017.02.19 0 0 63598

ÜDV! A Googliban M30 mozdony címszó alatt találsz egy eredeti német felvételt róla.

Előzmény: Mike Thrawn (63595)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.02.19 0 0 63597

Ezek M31 esek Az M 30 ból csak 1 db import gép volt. Meg lehet találni a Google ban is

Előzmény: Mágus23 (63596)
Mágus23 Creative Commons License 2017.02.19 0 1 63596

Üdvözletem!

Gyári foto

Előzmény: Mike Thrawn (63595)
Mike Thrawn Creative Commons License 2017.02.19 0 0 63595

Üdv,

Valakinek nincs esetleg eredeti (esetleg színes )  képe vagy valamilyen infója arról, hogy a Máv M30, 2001 -es gépe végül milyen színű volt ? Alul fekete, felül pedig valamilyen sötétebb oliva zöld ? A Roco kiadott egy ilyen mozdonyt, ám annak a színe nagyon rikító.

Köszönöm a segítséget. 

Dani303 Creative Commons License 2017.02.19 -1 0 63594

Sziasztok! 

 

A gőzmegőr lista elérhető valahol?  Csak mert a softrain-es oldalon már nincsen fent.

zsiráftotya Creative Commons License 2017.02.16 0 0 63593

KVZOLI által írottak alapján annyi történt hogy a szóban forgó gép papírjai a Vontatási telepen átkerültek a GySEV polcról a MÁV polcra mivel a gép maradt Sp n csak MÁV tulajdonban

Előzmény: 7578 (63578)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63592

Feri mi ilyennel szoktunk nyomás próbázni.

Ilyennel nyomtam meg Csongrádon a meleg vizesre átalakított Trumant is.(8bar üzemi 12 bar  próba nyom. emlékeim szerint)

De nyomtam már 25 bar is vele az atomtemetőben Püspökszilágyon..

 

http://netkazan.hu/termek/424/rothenberger-rp50s-precizios-probapumpa-2szelepes-szivattyuhazzal

Előzmény: Felek Ferenc (63577)
gumidani Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63591

Javítva:

Magyarországon először forgalomba helyezett, vagy jelentősen átalakított vasúti jármű közlekedési hatóság előtt végzett vizsgálata és próbamenete. Célja a megkövetelt üzembiztonság ellenőrzése. Ekkor a megengedni tervezett legnagyobb sebességnél gyorsabb menetet is végeznek vele.

Előzmény: gumidani (63579)
krikori Creative Commons License 2017.02.16 -1 0 63590

Üdvözletem Urak,

 

segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek megvan és el tudná küldeni a szkennelve e-mail címemre Szécsey István a Ganz jóvátételre gyártott vasúti járműveiről írt tanulmányát. Vasúthistória Évkönyv. 1995. 131-161. p.

Köszönöm szépen előre is!

7578 Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63589

Jó hosszúra sikeredett, szerintem ezt a folyamatot kellene összefoglalnod és ne csak a tényleges futópróbára helyezd a hangsúlyt.

Előzmény: 7578 (63588)
7578 Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63588

Idézet következik:

 

"...A magyar kir. államvasutak forgalma számára könnyű személyvonatok járatása czéljából beszerzett (...) szertartányos kis mozdonynak az 1907. LIV. t.cz. alapján a m. kir.ministeriumnak 1907. évi 6125. M.E. rendeletével kiadott vasutüzleti rendtartás 21§-ában előírt műszak-rendőri próbája..."

 

Az említett vasútüzleti rendtartás megtalálható a neten, a kérdéses 25§ nem bonyolítja túl a dolgokat.

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_RT_1907/?pg=2131&layout=s&query=m%C5%B1tanrend%C5%91ri

 

Tehát a műtanrendőri próba kezdődik a kazán vizsgálatával, annak pontos és részletes ismertetésével, majd:

 

"...A kazán a betekintés végett előmutatott ... számú kazán igazolvány szerint a magyar kir. államvasutak által vizsgálat alá vétetvén, annak biztonsági alkatrészei és kazántáblája lebélyegeztetett. Miután a bizottság a fentnevezett kazánigazolvány betekintése által a vizsgálat megtörténtéről meggyőződött, a mozdony főméreteinek felvételéhez és valamennyi a közbiztonságra befolyással bíró alkatrészek létezésének igazolásához fogott..."

 

Ezután a mozdony részletes ismertetése következik: pontos leírás, méretvételezés és mérlegelés, a kazán biztonsági berendezéseinek, próbacsapoknak felsorolása, egyéb alkatrészek próbája és véleményezése:

 

"... tökéletesen megfelelőknek, összeállításuk és összeillesztésük szerint hibátlannak találtattak..."

 

Eddig még meg sem mozdultak, ezt követően indult a futópróba.

 

Ezek után (...) állomások között óránként 78 kilométer legnagyobb sebességgel megtartott próbamenet alkalmával a mozdony úgy nyugodt járásra, valamint a kanyarulatokban elegendő hajlékonyságára, nem különben a kazán táplálásának könnyű kezelésére nézve hiánytalannak találtatott. Az egyes alkatrészek a próbamenet alatt megfelelően működtek s azokon ezután hiány nem mutatkozott.

Tekintettel a fent előadottakra a bizottság azt találja, hogy ezen kis mozdony szerkezete a II. rangú pályák viszonyainak megfelel, azon a forgalom biztonság tekintetéből szükséges alkatrészek léteznek és hogy ennél fogva ezen mozdonynak az I.-ső és II. rangú pályákon való forgalomba helyezés ellen óránként 55 kilométer legnagyobb sebességgel, nehézség és ellenvetés fenn nem forog..."

Előzmény: 7578 (63587)
7578 Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63587

Feri!

 

A műtanrendőri próba azért egy kicsit összetettebb volt, mint ahogy azt itt leírtad. Nem csak egy futópróbából állt, hanem az több (méret, súly és közlekedésbiztonsági) ellenőrzést is takart, azt hiszem gumidani fogalmazta meg a legjobban ezt a műveletsort. Megpróbálok keresni valami régi irományt, hátha az közelebb visz.

Előzmény: Felek Ferenc (63577)
KVZOLI Creative Commons License 2017.02.16 0 1 63586

Még annyit,a szombathelyi igazgatósághoz tartozott.

Előzmény: KVZOLI (63585)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!