??????? Nem arra írtam az anyagi okott...!! tudjuk, hogy az utasok szempontjából utálják a 9-est.. 1-2 személy van csak ott aki 1,5 éve végig járja, de a többi kocsin mindig változnak az emberek bár a kocsik a km miatt vándorolnak? 765 pl mostanság már 7E, 9-esen meg elég sok az új kocsi megint.
Ez már is meglátszik azon, hogy milyen a csapat összetétele, és mennyit keresnek, így folyton cserélődnek. Milyen érdekes, hogy a 9-es vonalról mennyien menekülnének. :) Kár volt 2013 május elsején ezt a hosszú 9-est erőltetni :) Ha megfizetnék ott az embereket, és jobb óra bérrel, akkor talán mennének oda is, és nem csak az ex ... emberek vannak ott.
Mintha még nem írtak volna ki szolgáltatói tendert használt buszokkal..a meghosszabbított MAN és Localo szerződés is pont ilyen volt. De az csak egy opció, nekem mindegy mi jön helyette, új vagy használt, csak takarodjanak már ezek a MAN-ok a fővárosból.
Konkrét vonalcsoport – tudtommal – nincs kikötve. A szerződésben a szolgáltatási terület van meghatározva: IX., XI., XXI., XXII. kerület. Ez mondjuk nagyban befolyásolja a szolgáltatott vonalakat. Hogy miért pont ezekre a kerületekre esett a választás, fogalmam sincs, talán az önkormányzatokkal volt némi egyeztetés. A C2-esek nyilván azért lettek jobban szétszórva, hogy mindenhol meglegyen a kellő alacsonypadlós arány. Annak, hogy Dél-Budán vannak tisztán VT-s vonalak, szerintem mindössze annyi az oka, hogy egyedül itt szolgáltat a VT magaspadlós kocsikkal, ezért praktikusan nincs is szükség ezeken a vonalakon más szolgáltató bevonására.
Nyilván. Viszont valami oka van, hogy így akakult, és miközben a 150 C2-est szétszórták a vonalak között, és pesten is vegyesben járnak a BKV-VT kocsik (Bogáncsos Localokra gondolok) addig Dél-Budán megmaradtak tisztán VT-s vonalak. (És nem csak a 114-es család, hanem 141-150-250-258 csapat is). Érdekes lehetne ezt is tudni miért, lehet hogy a tenderben annak idején ki lett kötve a vonalcsoport (mármnt a BKK-s hosszabbításkor)?
De félre ne értsd, ha kelenföldi 415-ösök, kisvolvók vagy v127-esek, esetleg délpesti VanHool-ok jelennek meg a vonalon se fogok dugámba dőlni. :)
Ha átadnak az említett kiszervezéssel újabb vonalakat, akkor lehet selejtezni a BKV-nál is, de a felszabaduló kocsikkal akár lehet a MAN SL selejtezést is pótolni..
Ha BKV-s Conectok jönnek a 114-esre a VT-s Citarokkal felváltva - és beesik egy-két 415-ös, szerintem még mindig jobban jár a környék, mint a MAN SL-ekkel :)
Akkor gondoljuk tovább reálisan. Nem lenne ésszerű ahhoz igazítani bármilyen beszerzést vagy selejtezést, hogy a 114-est évek óta egyetlen szolgáltató üzemelteti.
Ha reális akarok lenni, akkor valóban menniük kellene, csak kérdés mi jönne helyettük. A kiadás felét nem fedi le a "Nagytéténytől Csepelen, Pesterzsébeten, Kőbányán, Soroksáron keresztül Rákosmentéig" terület, tehát vagy átcsoportosítanak Localokat-C2-ket, vagy megszűnik a jópár év óta tartó VT egyeduralom pl a 114-es családon.
Vagy persze akár le is lehetne hívni az opciós 45 buszból a kiváltásukra...
Erre én is kíváncsi leszek, de ha tartani akarják a tervet, hogy 2016 után szóló buszból ne legyen magaspadlós forgalomban - maximum vésztartalékként - akkor lassacskán menniük kell.