Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zetorsuper Creative Commons License 2011.02.06 0 0 9905

köszönöm

én arra gondolok hogy több  üzemanyagot kap a kelleténél

Előzmény: B-csabi (9904)
B-csabi Creative Commons License 2011.02.06 0 0 9904

Akkor az üzemanyaggal van a gondod,ha kékesen füstöl akkor motorolaj ha szürke akkor meg víz gond.

Előzmény: zetorsuper (9903)
zetorsuper Creative Commons License 2011.02.05 0 0 9903

fekete

Előzmény: B-csabi (9902)
B-csabi Creative Commons License 2011.02.05 0 0 9902

Milyen színű a füst??

Előzmény: zetorsuper (9901)
zetorsuper Creative Commons License 2011.02.05 0 0 9901

üdvözletem

egy kis segítséget szeretnék kérni. 6701-es típusú zetor motornak szeretném megtudni hogy mennyire kell állítani a szelephézagot?

ez lenne az egyik a másik pedig az hogy nagyon füstöl a motor ez miért lehet?

a segítséget előre is köszönöm

loadbeta Creative Commons License 2011.02.05 0 0 9900

Heló .

 

Van egy E-143 alternáló fűkaszám,ami RS-en volt. Sajnos akitöl vettem nem tudta megmondani,hogy mekkora átmérőjű volt a TLT tárcsája ill mekkora fordulaton ,sebességnél használható? Milyen sebességel kell mozgatnia a pengéket?

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.02 0 0 9899

Köszönöm.

 

Előzmény: tom sawyer (9898)
tom sawyer Creative Commons License 2011.02.02 0 0 9898

Fordson

Előzmény: Törölt nick (9897)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.02 0 0 9897

Hali! Vajon melyik trakira hasonít ez?

 

   

 

louithebad Creative Commons License 2011.02.01 0 0 9896

Köszönöm Árpi! Akkor ezekszerint a vízpumpáról van hajtatva. Egy pár faluval arrébb van egy nagyfülkés Jumz amin meg tudnám nézni az eredeti megoldást, de sajna nincs időm átmenni, meg ebben a cudar időben kedvem se sok van  kimozdulni. Minden esetre ha járok édesanyámnál, rápillantok a vízpumpára, és ha ezen is duplatárcsa van, akkor minden bizonnyal gyárilag is onnan van hajtva.

Előzmény: Arpi 82 (9894)
mérnökferi Creative Commons License 2011.01.29 0 0 9895

Zil kompresszorból csináltam fejőgépet  :-)

Előzmény: csepel fan (9892)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.01.29 0 0 9894

Szia,

Megpróbáltam lemérni a szíjtárcsa átmérőjét, de alig fértem hozzá, és csak nagyjából tudtam lemérni.

Kb 100-120 mm. Ez az ikertárcsa a vízszivattyún van, és kissebb mint a ami a generátort hajtja az kb 140-150 mm  de a lényeg hogy nekem nagyon úgy tünt, hogy a vízszivattyún ez az ikertárcsa gyárilag van rajta. Csak ez a kissebbik nem nagyon látszik!

De lehet hogy utólag lett rárakva, annyit megér hogy jobban megnézed, hátha....

 

Előzmény: louithebad (9885)
Levays Creative Commons License 2011.01.28 0 0 9893

Az előzőben írta a Feri, hogy neki csak nem központis van. Te írod központis...    Azt már nem is mondom én mit írtanm. Maradhatunk annyiban ,hogy mindkét fajta létezett?! Messze nem volt "tökéletes" de egy traktorra megteszi. Ráadásul egyszerűen szerelhető mindenhová a talpas kivitel, meg az ékszíjhajtás miatt.

Előzmény: csepel fan (9892)
csepel fan Creative Commons License 2011.01.28 0 0 9892

Az IFA kompresszor központi olajozású volt.Saját olajterű a T-174/2 Weimár rakodógép.Mivel

ebből egyszerűbb volt háziszőttest készíteni,így általában ezt privatizálták előszeretettel.A

Zil,MAZ,KRAZ is nagyon jó volt ,de azt át kellett alakítani.Gyakori még a Rába/Ikarusz van-e

szervó kihajtás,vagy nincs?

Levays Creative Commons License 2011.01.27 0 0 9891

Volt abban központi olajzású is,de maga a kompresszor nagyon rossz (pláne az osztott hengerfejes)

Előzmény: mérnökferi (9890)
mérnökferi Creative Commons License 2011.01.26 0 0 9890

"Erre van valami kialakított, esetleg levakolt pont a blokkon?"

 

Ma voltam otthon, megnéztem. Az adagoló mögül jön ki (a blokkból) egy cső, ami keni az adagolót hajtó fogaskereket. Onnan egy "T"-vel lehetne olajat venni, de szerintem nem érdemes. Az olajat meg csak a blokk tuloldalán tudnád visszavezetni, macerás, nem érdemes vele foglalkozni!

 

Ami nyomóolajzású kompresszorokat én átalakítottam (ez csak két darab volt, tehát nincs nagy tapasztalatom), azoknak a főtengelyén végigment az olaj és éppen ezért zárt volt a hajtókarja (nem volt az alja felhasítva). Nézd meg a tiéd milyen, mertha nincs felvágva akkor az külső olajzás esetén nem kap elég kenést. Én felvágtam és azóta is jó, mig egy ismerősömé enélkül tönkre ment.

 

Szerintem a régi IFA kompresszorok saját olajterűek voltak, mert különben nem tudom honnan szedtem volna annyit össze. Most ugyanis megnéztem a "raktárkészletem", még véletlenül sincs köztük külső olajzású.

Előzmény: louithebad (9885)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.01.25 0 0 9889

Pontosan...

Előzmény: louithebad (9888)
louithebad Creative Commons License 2011.01.25 0 0 9888

Elnéztem. Jobban megvizslatva  a képeket tisztán látszik, hogy a tartály aljáról a forgattyúsházra megy a cső, a felső eredetileg olajbekötési pontról, meg gondolom szuszogó ként csak le van vezetve a szabadba.

Előzmény: Arpi 82 (9886)
levaizsi Creative Commons License 2011.01.25 0 0 9887

Szerintem erre a külső tartályra alapvetően nem lenne szükség, ha lenne nívópálca/nívócsavar az olajszint ellenőrzéshez a kompresszor forgattyúsházában. Így viszont ránézésre megmondható, hogy mennyi olaj van benne (-:  .

Előzmény: Arpi 82 (9886)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.01.24 0 0 9886

Szia,

Nincs bekötve az olajrendszerbe.

Külön van egy tartály a kompresszoron, ami szerintem látszik is a képen, ami a forgattyúsházzal van összekötve.

A szíjtárcsát 7végén tudom lemérni.

 

Előzmény: louithebad (9885)
louithebad Creative Commons License 2011.01.24 0 0 9885

Szia Árpi!

 

Köszönöm a képeket! A felfogatás tényleg nem bonyolult, a T25-ös traktoromon hasonlóan van megoldva. Külön köszönet, hogy a fékszelepről is csináltát képet. Nem tudom jól látom-e, de mintha a Te kompresszorod bele lenne kötve az olajrendszerbe. Erre van valami kialakított, esetleg levakolt pont a blokkon? A másik dolog, pedig, hogy én azthiszem, az én motorom főtengelyén csak egy szíjtárcsa van, így mindenképp tennem kell rá még egyet ami majd a kompresszort hajtja. Ha nem jelent túl nagy gondot megmérnéd nekem hogy Tiéden milyen átmérőjű a tárcsa?

Előzmény: Arpi 82 (9884)
Arpi 82 Creative Commons License 2011.01.23 0 0 9884

Hali,

Remélem segítenek a képek.

 

Előzmény: louithebad (9875)
kavicsos64 Creative Commons License 2011.01.22 0 0 9883

kedves traktoros urak, a véleményetekre lennék kiváncsi kisméretü keskeny traktort szeretnék venni, de mijet ?70 80-as kidásut, tz 4k- t ne irjatok azzal nem lehet bér munkát végezni kis kertekben . olyan kellene amihez van alkatrész is, és szállitási munkákat is kell végeznie !

B-csabi Creative Commons License 2011.01.20 0 0 9882

dehogynem:-)  a két kompresszor semmiben nem tér el egymástól csak a ház formája az egyiknek a dekli helyén nívószintjelző van a másik üres

Előzmény: louithebad (9880)
Zemiator Creative Commons License 2011.01.19 0 0 9881

Pedig ennyi az egész ! :-)

Előzmény: louithebad (9880)
louithebad Creative Commons License 2011.01.19 0 0 9880

Ez tuti nyomóolajzású, mert a saját két kezemmel bontottam egy jaffáról. Gondolom az egyszerű átalakítás nem csak annyiból áll, hogy bevakítom a forgattyúsház alját, a nyomócső helyén meg beöntök egy fél liter olajat, aztán dobok rá egy szuszogót.

Előzmény: B-csabi (9877)
louithebad Creative Commons License 2011.01.19 0 0 9879

Az adagolós 170 vagy 175-re lőtte mind a négyet. Viszonylag szépen riccentett, recsget mind, persze nem tökéletesen, ezért is indokolt  a csere. Viszont az adagoló már a porlasztó állítás előtt is folyatott.

Előzmény: mérnökferi (9876)
hotib Creative Commons License 2011.01.19 0 0 9878

Ha felspannolod a porlasztó nyomást ,késik a befecskendezés.

Előzmény: louithebad (9875)
B-csabi Creative Commons License 2011.01.19 0 0 9877

Üdv a saját olajterű IFA kompresszort a Weimarokra tették,a sima ifákon nyomó olajazása van,de könnyedén át lehet alakítani saját olajazásra.

Előzmény: mérnökferi (9876)
mérnökferi Creative Commons License 2011.01.19 0 0 9876

A porlasztókat az előírt nyomásra kell beállítani, se többre, se kevesebbre, ha jól emlékszek fejből: 175+5bar (ha már N-es motorod van).

Azóta folyik a túlfolyó mióta megemelted a nyomást, mennyire állítottad be? Kopott elemek miatt folyat.

A rossz porlasztókon hiába emeled meg a nyomást, az csak pisilni fog és nem porlasztani. Egy "új" motoromon éppen most néztem, 4-ből három darab csak pisil. A jó porlasztó érdekes hang kiséretében nyit és ködszerűen porlaszt.

 

A JUMZ-om majdnem előbb elindul mint az indító kismotor  :-)

 

Nem tudom, a nálam fellelhető összes IFA kompresszor saját olajterű (ezért is gyűjtöttem össze őket), attól még persze létezhet nyomóolajzású is. JUMZ-on fejből nem tudom, hol van olajelvételi hely (MTZ-n van egy ledugózott), de az olajvisszavezetést is meg kell oldanod. Persze lehet, de szerintem egyszerűbb a MÉH telepről bontani egy saját olajterű IFA kompresszort.

Előzmény: louithebad (9875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!