Van egy E-143 alternáló fűkaszám,ami RS-en volt. Sajnos akitöl vettem nem tudta megmondani,hogy mekkora átmérőjű volt a TLT tárcsája ill mekkora fordulaton ,sebességnél használható? Milyen sebességel kell mozgatnia a pengéket?
Köszönöm Árpi! Akkor ezekszerint a vízpumpáról van hajtatva. Egy pár faluval arrébb van egy nagyfülkés Jumz amin meg tudnám nézni az eredeti megoldást, de sajna nincs időm átmenni, meg ebben a cudar időben kedvem se sok van kimozdulni. Minden esetre ha járok édesanyámnál, rápillantok a vízpumpára, és ha ezen is duplatárcsa van, akkor minden bizonnyal gyárilag is onnan van hajtva.
Megpróbáltam lemérni a szíjtárcsa átmérőjét, de alig fértem hozzá, és csak nagyjából tudtam lemérni.
Kb 100-120 mm. Ez az ikertárcsa a vízszivattyún van, és kissebb mint a ami a generátort hajtja az kb 140-150 mm de a lényeg hogy nekem nagyon úgy tünt, hogy a vízszivattyún ez az ikertárcsa gyárilag van rajta. Csak ez a kissebbik nem nagyon látszik!
De lehet hogy utólag lett rárakva, annyit megér hogy jobban megnézed, hátha....
Az előzőben írta a Feri, hogy neki csak nem központis van. Te írod központis... Azt már nem is mondom én mit írtanm. Maradhatunk annyiban ,hogy mindkét fajta létezett?! Messze nem volt "tökéletes" de egy traktorra megteszi. Ráadásul egyszerűen szerelhető mindenhová a talpas kivitel, meg az ékszíjhajtás miatt.
"Erre van valami kialakított, esetleg levakolt pont a blokkon?"
Ma voltam otthon, megnéztem. Az adagoló mögül jön ki (a blokkból) egy cső, ami keni az adagolót hajtó fogaskereket. Onnan egy "T"-vel lehetne olajat venni, de szerintem nem érdemes. Az olajat meg csak a blokk tuloldalán tudnád visszavezetni, macerás, nem érdemes vele foglalkozni!
Ami nyomóolajzású kompresszorokat én átalakítottam (ez csak két darab volt, tehát nincs nagy tapasztalatom), azoknak a főtengelyén végigment az olaj és éppen ezért zárt volt a hajtókarja (nem volt az alja felhasítva). Nézd meg a tiéd milyen, mertha nincs felvágva akkor az külső olajzás esetén nem kap elég kenést. Én felvágtam és azóta is jó, mig egy ismerősömé enélkül tönkre ment.
Szerintem a régi IFA kompresszorok saját olajterűek voltak, mert különben nem tudom honnan szedtem volna annyit össze. Most ugyanis megnéztem a "raktárkészletem", még véletlenül sincs köztük külső olajzású.
Elnéztem. Jobban megvizslatva a képeket tisztán látszik, hogy a tartály aljáról a forgattyúsházra megy a cső, a felső eredetileg olajbekötési pontról, meg gondolom szuszogó ként csak le van vezetve a szabadba.
Szerintem erre a külső tartályra alapvetően nem lenne szükség, ha lenne nívópálca/nívócsavar az olajszint ellenőrzéshez a kompresszor forgattyúsházában. Így viszont ránézésre megmondható, hogy mennyi olaj van benne (-: .
Köszönöm a képeket! A felfogatás tényleg nem bonyolult, a T25-ös traktoromon hasonlóan van megoldva. Külön köszönet, hogy a fékszelepről is csináltát képet. Nem tudom jól látom-e, de mintha a Te kompresszorod bele lenne kötve az olajrendszerbe. Erre van valami kialakított, esetleg levakolt pont a blokkon? A másik dolog, pedig, hogy én azthiszem, az én motorom főtengelyén csak egy szíjtárcsa van, így mindenképp tennem kell rá még egyet ami majd a kompresszort hajtja. Ha nem jelent túl nagy gondot megmérnéd nekem hogy Tiéden milyen átmérőjű a tárcsa?
kedves traktoros urak, a véleményetekre lennék kiváncsi kisméretü keskeny traktort szeretnék venni, de mijet ?70 80-as kidásut, tz 4k- t ne irjatok azzal nem lehet bér munkát végezni kis kertekben . olyan kellene amihez van alkatrész is, és szállitási munkákat is kell végeznie !
Ez tuti nyomóolajzású, mert a saját két kezemmel bontottam egy jaffáról. Gondolom az egyszerű átalakítás nem csak annyiból áll, hogy bevakítom a forgattyúsház alját, a nyomócső helyén meg beöntök egy fél liter olajat, aztán dobok rá egy szuszogót.
Az adagolós 170 vagy 175-re lőtte mind a négyet. Viszonylag szépen riccentett, recsget mind, persze nem tökéletesen, ezért is indokolt a csere. Viszont az adagoló már a porlasztó állítás előtt is folyatott.
A porlasztókat az előírt nyomásra kell beállítani, se többre, se kevesebbre, ha jól emlékszek fejből: 175+5bar (ha már N-es motorod van).
Azóta folyik a túlfolyó mióta megemelted a nyomást, mennyire állítottad be? Kopott elemek miatt folyat.
A rossz porlasztókon hiába emeled meg a nyomást, az csak pisilni fog és nem porlasztani. Egy "új" motoromon éppen most néztem, 4-ből három darab csak pisil. A jó porlasztó érdekes hang kiséretében nyit és ködszerűen porlaszt.
A JUMZ-om majdnem előbb elindul mint az indító kismotor :-)
Nem tudom, a nálam fellelhető összes IFA kompresszor saját olajterű (ezért is gyűjtöttem össze őket), attól még persze létezhet nyomóolajzású is. JUMZ-on fejből nem tudom, hol van olajelvételi hely (MTZ-n van egy ledugózott), de az olajvisszavezetést is meg kell oldanod. Persze lehet, de szerintem egyszerűbb a MÉH telepről bontani egy saját olajterű IFA kompresszort.