Ügyes vagy. Most azt kell megnézni, hogy a greifer a tűhöz képest hogy áll. Szerencsés esetben jó, ha nem, be kell állítani úgy, hogy a tű oldala és a greifer között 0,05mm legyen. Mivel a tűrúd ennél többet "lóg", vagy hézag lesz, vagy nyomják egymást. Meg kell találni a középutat.
A legfelsőt meglazítottam, de azzal nem nagyon lehet állítani semmit sem. Az csak rögzítésre van és eléggé fix, mivel az elemek be vannak süllyesztve a gépházba.
Ha a tű nem görbe, a tűrudat befoglaló keret van elállítódva. A keret felső részén tarja 1db csavar. Fel kell lazítani, és a tűlap nyílásához állítani az egész keretet.
Mi legyen rajta? Mert annyit veszek észre, hogy valamiért nem megy úgy az anyag és a cérnatekercs gyorsabban forog mint előtte.
Aztán amikor megállok és felemelem az anyagot, akkor látom, hogy nem két, hanem három szálat látni. A felsőből kettőt, mert alul beakad valahová. Vagy volt olyan is, hogy elszakította a felső szálat.
Viszont most az a gond, hogy egy idő után lehúzza a felsőszálat alulra és összeakad az alsószállal, de ilyenkor még varr tovább csak feltűnik, hogy valami nem stimmel az öltéssel.
Először a tűrúd és a főtengely közötti alkatrészeket ellenőrizd, kis cérnadarabkák lehetnek itt-ott. Mivel írtad, hogy mindig a tűhelyzet egy bizonyos pontján szorul, itt kell keresni elsősorban.
Nincs. Le is volt szerelve. Viszont úgy emlékszem, hogy a mamám gépénél is volt ilyen jelenség, hogy amikor a felső holtponton átfordul a tűmozgató szerkezet, akkor kissé szorul. Persze ez nem jelenti, hogy normális.
Egyébként a gépet annyira lecsupaszítottam amennyire csak tudtam úgy, hogy a fő varrószerkezethez nem nyúltam.
A talp rész sem volt rajta. az alatta lévő fedőlap és az anyagtovábbítót is levettem.
A főtengelyen más alkatrésznek nem kell lenni a kézikerék alatt? kép
Amikor a főtengelyt forgatom, akkor van egy pont, ahol nehezebben fordul el. Mindig akkor amikor a tűmozgató mechanika egy bizonyos ponthoz ér. Azt hiszem akkor amikor átfordul. ez mitől lehet? Simán csak a főtengelyt forgatva a kézikerék nélkül.
Azt úgy hívják, hogy szálrángató rugó. Nem alapvető alkatrész, de vékony anyagot szebben varr a gép, ha nincs letörve a vége. A Tied még jó. A tűbefogó levétele: a tűszorító anyát teljesen lecsavarod, a csavart balra kihúzod, a műanyag részt ide-oda mozgatás közben felfelé tolod néhány mm-t, a szabaddá váló alsó szálvezetőt letolod hátra, majd lehúzod a műanyag részt.
Megoldottam. Alapos tisztítás után már forog a kerék.
Másik dolog a tűfogó. Annyira koszos, hogy el sem tudom képzelni, hogy hogyan használták ezt a gépet. Lehet, hogy volt olyan hülye és ott is olajozta. :( Azt le lehet szedni valahogy a gépről? Mert egy alapos tisztítás kell neki.
Ezen a videón az első percben csinál egy csévélést. Kioldja a kézikereket és az szabadon mozog. A varrószerkezet nem megy közben. Ami itt van gép annál nem tud elforogni a tengelyen a kerék.
Sikerült leszedni. Mögé raktam egy csavarhúzót és körkörösen kis nyomásokkal lejött. De kézzel tuti nem ment volna. És a kerék eléggé szorul a tengelyen.
Akkor ha a rögzítő kerék nincs rajta, akkor a kézikeréknek nem könnyen kellene mozognia? Mert ezt most alig tudtam megmozdítani.
Ha ezt a leírást jól értem, akkor a kézikeréknek szabadon kéne mozogni a tengelyen amikor az a kioldó kereket leveszem. Viszont olyankor is mozog az egész varró szerkezet.
Erre gondolok:
5. A varrószerkezet ki- ésbekapcsolása
A varrószerkezet bekapcsolása úgy történik' hogy a 29 kioldócsavart a ,,b.. nyíl irányába forgatjuk. Közben tar-
tani kell az 1' kézikereket (3. ábra). A varrószerkezet kikapcsolása csévéleshezszükséges. Ennek Során megfogjuk a kézi kereket, és a kioldócsavart az ',a', nyíl irányába lorgatjuk (3. ábra).
Segítséget szeretnék kérni. Ehhez a géphez Singer Futura 1000 hol tudnék alkatrészeket beszerezni? Elsősorban a bobin függőleges meghajtott tengelyének műanyag egyenes fogazású kúpkerekét. Valószínű hogy a következő a kúpkerék típus száma: 153021 G. Esetleg ha valakinek lenne ehhez a géphez kezelési útmutatója azt is szívesen fogadnám.
Gondolom a kézikerékre gondolsz. A záróanya alatt az orsózó kioldóját érted. Ha ezt levetted, nyomd vissza a kereket a gép felé, hogy könnyen forogjon, utána egy hirtelen mozdulattal rántsd le.
A Naumann 8014-es típusokon az ékszíjtárcsát, hogyan lehet levenni? A záró anyát már levettem, viszont a tárcsát nem tudom lehúzni. Erőltetni nagyon nem akartam.
Ezekhez a gépekhez semmilyen szerelési útmutató nincs a neten?
Cserélnék én panelt, ha lenne mire. A motorban lévő kondi nem hiszem, hogy okozhatja, ha a panelből nem megy vezérlés akkor ha rossz is, a motor nem foroghat.