Nekem is van egy trekkingem de miután tavaly megkerültem vele a Balatont leszedtem róla az egyenes kormányt, mert az valami borzasztó szerkezet. A tenyerem szétment, nem tudtam fogást váltani, két óránál hosszabb kerékpározásra számomra alkalmatlan.
Hengerrel tudok egyetérteni, cyclo cross bicaj az igazi. Anyagi megfontolásokból én nem cyclo cross-t vettem, hanem a trekkingemet alakítottam át. Így ezt tudom használni országúton, városban, terepen. Belemegy hátulra a 135mm-es montis agy trekking felnivel vastagabb gumival városi közlekedésre, erdőbe és az országúti kerékszettem is.
Tudok rá sárhányót, csomagtartót, gyerekülést rakni, vagyis mindenre jó. Én Campa fvkart vettem mert annak a bowdenje a bandázs alatt megy, elfér a kormányra egy kormánytáska. Az első villámra szintén tudok csomagtartót erősíteni.
Az csak hab a tortán, hogy a Cygnusnak vizszintes a papucsa ezért egysebességes gépre is tökéletes ami csak városi közlekedésre bőven sok is.
Na akkor még1x :) szal: a lépcsőházból nyíló zárt helyiségben tárolnám a bicajt, összelakatolva a kereket a vázzal, mert a helyiségben nincs mihez lakatolni. És a nyerget levenném, vinném fel a lakásba 2 emelttel feljebb (márcsak azért is mert az vagy 10ezer pénz)
lehet hogy már volt róla szó korábban, de nincs időm visszaolvasni..milyen lakatot érdemes venni? lakhelyemen egy lezárt helyiségben tárolnám a társasházunkban a járgányt, ahol nincs is mihez hozzáláncolni igazából...az lenne a tervem hogy a kereket a vázhoz láncolnám, a nyerget meg felvinném a lakásba...erre kéne valami lánc/U lakat...ami erre jó szerintetek..? úgy gondolom hogy ez megvédi attól hogy valaki hirtelen felindulásból neki induljon vele valahova...
Nem te vagy a Kamaraerdő első áldozata... Csak nem valamelyik dirtjumpos ugratót sikerült benézni? Két éve vittem onnan egy lányt a traumatológiára. :)
Ha esetleg ez segít, én a labdarúgást vagyok kénytelen nélkülözni egy térdműtét miatt már nagyon hosszú ideje... (igazából csak vegetálok azóta...) Így többet kerékpározok "focipótlékként"
2 hete sikerült leamortizálnom magam. Kamaraerdőn föld körüli pályára állva eltörtem a kulccsontomat, így kb 6-8 hétig szobabiciklin kívül semmi. Se Balaton kerülés, se Buda maraton, se bringás munkábajárás, semmi.
Ha engem kérdezel, akkor a Speedernél az egyenes kormány inkább hátrány, mint előny. Persze ízlések és pofonok különbözőek, de én megvettem a Speedert, aztán egy éven belül került rá országúti kormány, azóta is rajta van. (Ebben közrejátszott talán az is, hogy nekem kisméretű vázam van, így a kormány túl közel volt a nyereghez , az outi kormánnyal és a hosszú stucnival tudtam annyit csalni, hogy pont kényelmes.)
Az egyenes kormányon egy lehetséges kormányfogás van, ezen kormányszarvval lehet segíteni, és akkor lesz kettő, az outi kormányon jóval több a lehetőség.
Az így átalakított Speedert viszont nagyon szeretem, van mellette egy igazi országútim is, de a Speedert használom többet (úgy is mondhatjuk, hogy ő végzi a piszkos munkát). A vázgeometriája kicsit eltér az outitól, némileg magasabban van a kormány, nem kell annyira előredőlni, mint az outin (de még mindig sokkal inkább, előredőlős pozíció, mint a trekkingen és a legtöbb MTB-n).
A legtöbb országútival szemben ezen a vázon vannak felerősítési pontok sárvédő és csomagtartó részére, ezeket fel is tettem, és bár megnövelték a bringa súlyát, így alkalmas lett napi használatra illetve hosszabb túrákra is. A rajta lévő 28 mm-es gumik végszükség esetén (jó állapotú) földúton közlekedésre is alkalmassá teszik (nálam Schwalbe Marathon van).
Tehát összefoglalva: ha a trekkinget nehézkesnek találod, és szeretnél túrázni (aszfalton, néha csomagokkal), akkor jó a fitnessz bringa, ha könnyen akarsz inkább suhanni, akkor jobban jársz az országútival.
Fitnesz (és országúti) kerékpár helyett én inkább ciklokrosszt vennék. Bírja a földutakat, kátyús, rosszabb minőségű aszfaltot a ballonosabb külsővel, virsligumival hasonlóan haladós, mint az országútiak. Sárvédőnek is van hely.