mindenkepp keress masik olajat. nekem ket olajcsere közt a total-bol megevett annyit, hogy also nivoig lement. azota shell helix ultra-val jarok, ezzel csak egy egyseget megy le az elektromos nivo (most csereltem tel volt, nyaron meg ennyi se)
Én gyári Ford full synt olajat használok 9.500.- ért / 5L. Eddig jó :30.000km
Én is a 16 colos kerékre esküszöm. Az A6-osomon (a 607-es elött )17 -es volt (rugózás mint egy szekéren,). 1 hónap mulva ráfizetéssel 16-os Alessio F1-re cseréltem.
Én is dohányzok a kocsiban,és nekem is nehéz lenne biztos beállítani,de "szerencsére" úgy be van lassulva az ablakom,hogy még ha véletlen automatában nyomom akkor is van időm 2x megállítani 2 centinél :)
Le is teszteletm a kocsit. Egy kis városi versenyzéssel!
Egyik oldalon én ültem,bent a kocsiban.
Mutatóújjam az ablakemelő gombján várta a startot,
odakint a B oszlop tetején pedig egy kiéheztetett csiga várakozott.
Megszolalt a startjel,a kocsi alól kigurult egy szép piros alma a betonra,a karom nagyot rándult,az ablakemelő motorok felzúgtak és az ablak elindult lefelé.
A csiga még habozott,nehezebben rajtolt,de 2-3 másoperc múlva már majd 2 cm előnye volt az ablakkal szemben.
Azt elfeljtettem, hogy ezen gyárilag csak 30000-ként kell szervizelni.
Bár alapvetően egyetértek azzal, hogy az olaj a motor lelke.
Előtte Fordom volt; abba 0w mobil1 ment. Nem tudom, hogy a 607-be is jó ez talán?
Az ablakokkal én sem boldogulok. Ezért nem is huzogatom, csak nyáron, hogy kimenjen a meleg. Így kb 2 perc alatt a klíma emberi hőmérsékletet varázsol auto modban.
Próbáltam én is már bontóból alkatrészt szerezni, még külföldről is, de mindenhol azt a választ kaptam, hogy ilyen autót még totálkárosan is inkább eladják-megveszik, kipofozzák aztán eladják megint. Úgyhogy nuku bontott alkatrész. Marad a drága gyári, vagy utángyártott. Eddig a garancia miatt gyári volt.
Ugye nem mondod komolyan az olajfogyasztást? Vagy elütötted egy nullával? Én szombaton cseréltem le. Én mindig beleöntöm az 5 litert (asszem 4.8 a gyári mennyiség olajszűrőcserével együtt). Szóval leengedtem a régit és beleöntöttem az újat majd az új olaj kannájába átöntöttem a régi fáradtolajat, mert én azt le szoktam adni fáradtolajhasznosítónál. A lényeg hogy majdnem tele lett, 4.5 liter van benne. Olajcsere óta meg se néztem a nívópálcát, hiszen gyujtáson mutatja a szintet, így nem is öntöttem utána. 14500 Km-t raktam bele olajcsere óta. Elméletileg 20000 a ciklus, de a multkor nem tudtam lenullázni a szervízszámlálót mert sz@r a kijelzővezérlőm és azóta nem engedi resetelni.
Ja és 205000 Km van a motorba na meg egy chiptuning! :)
Olaj Castrol GTD 5W-40. Ez létezik benzineshez is GTX néven. Régebben TOTAL volt benne, de azt sem ette!
Amúgy az ablakkapcsolónál van 2 állás, nincs kikopva, de kicsi az erőkorlát. Legalábbis a bal első az jó, de a többi más fajta és gagyi gyárilag. (Néztem az újat is, az se jobb.)
A gari utáni nem gyári cuccokról meg annyit, hogy az enyém se garis 2 éve (akkor vettem) de eddig se vettem hozzá semmit, ezután se akarok. Olajszűrő volt vagy 800 Ft. Ja, dehogyisnem, pollenszűrőt nem találtam sehol utángyártottat és azt vettem 8000 -ért a Peugeot Fábiánnál talán...
Akkor nem cserélem le a 16-os kerekeimet 17-re. "Meggyőztél..."
Én egy 2.2i benzines lócsórdát hajtok. Szívesen cserélek veletek tapasztalatot.
:-)
Beleolvasva az előző néhány témába:
Nyári gumik nekem is gyári 17' alufelnin 225/55 Pirelli zero gumikkal.
Ennek van egy előnye: kb 80-as tempónál nem kell kormányozni, mert visz az útban a vályú. (aki járt már a 62-es úton Székesfehérvát és Dunaújváros között tudja miről van szó) Meg persze jóval többen isznak a pacik is.
A téli kerék acél 16'-os felnin Michlein gumikkal. Nem lehet összehasonlítani a kényelmet. A téli kerék elég halk és elnyeli az úthibákat.
Eddig csak és kizárólag márkaszervízelve volt (Fábián Szfv). Jók csak lassúak.
Most gondolkodom, hogy már lejárt a garancia nem kell feltétlenül a gyári cuccot belerakni 1.5x áron.
Eddig nem volt bajom a TOTAL kenőanyaggal sem. (Bár megjegyzem szereti szopálni az olajat 1500 km-ént 0.5-1.0 liter. Azt mondták, hogy ez normális.)
Ha valaki tudna ajánlani Total helyett mást jó szívvel, akkor az kérem írjon...
nem tudom a 607-ben hogy van megcsinalva, de a 406-ban lehet erezni a ket allasat az elsö huzas kezi mod, tovabb automata. nem lehet, hogy ki van kopva a kapcsolotok?
Hát ettől az ablakleeresztéstől én is eléggé ki vagyok purcanva... :( Még soha nem sikerült akkorára lenyitnom egyik ablakot sem, amekkorára szerettem volna.
Dohányos vagyok, dohányzom is az autóban. Szivarkát szívok, amit jobban szeretek, mint a cigarettát, viszont ennek sűrű, vastag és elég sok füstje van, tehát csak lehúzott ablakkal lehet. Viszont szeretem - pláne télen, vagy nagy sebességnél - csak kicsit lehúzni az ablakot, és az egy rohadt türelemjáték, amíg sikerül azt a két centis rést kicentiznem...
Sokat gonolkodtam a hátsó spoileren én is, de alaposan megnéztem pár ilyen autót élően és azt kell mondanom a gyári spoiler nagyon szép, de a 607 pont a gyönyörű hátulja miatt annyira egyedi és lenyűgöző. Szóval maradtam a spoiler nélkülinél... :)
A kormány viszont tényleg gáz. Lehetne kisebb is és a fekete kormánykonzol se tetszik. Még egyet nem értek ha már így kötözködhetek az imádott autom design tervezőjével hogy az ajtók és a műszerfal között miért kellett akkora hézagot hagyni??? A jobb első ablakot eddig soha senki nem tudta csak félig leengedni! Nem lehet érezni azt a pontot ahol még nem billen át automata módba. (A bal első az tök jó.) Megvolt ma az olajcserém. :)
Sportlégszűrőt én se nagyon tennék be,inkább a sűrűn cserélgetem a normál szűrőt.
Tényleg ha olyan jó lenne miért nincs olyan alapban a gyári kocsikban?
Szép és igényes optikai tuning viszont érdekelne 607-re.
Pl már a harmadik ember mondja,hogy az a fekete kormány nem mutat túl jól a vaj bőr belsőhöz,és megnézném azt is,hogy hogy mutat rajta egy szép hátsó szárny.
És ettől legalább nem lesz semmi baja a gépnek,max szebb lesz.
Nekem van gyári Franciao és nyugateurópa (már szlovákia is rajta van). Ha kell valakinek másolhat magának. Én disc-copy-val klónoztam egyet próbaképpen, de nem vette be a navi egységem. Asszem disc error-t írt ki. Van valami trükkje?
Ha ennyivel több levegőt enged át a sportlégszűrő, nem megy-e be jóval több por is, ami tönkre teheti a motoromat? Válasz: Nem, hiszen míg a papírszűrők szűrési képességét mindössze az elemi szálak közti résméret határozza meg, addig a MAGNUM szűrők szűrése két lépcsőben zajlik: a nagy (0.05 mm-nél nagyobb) koszszemek úgynevezett makró szűrését, egy igen vékony, több rétegből álló szövetháló végzi. Az ennél kisebb mikro-szennyeződéseket egy olyan speciális olajfilm réteg végzi, mely kovalens kötést képez a szűrő fémhálójának anyagával. Ez a kötés óvja meg mindenkor, akár 150 000 kilométer megtétele után is, a motort bármilyen szennyeződéstől, legyen az: por, homok, sár, de akár csapadék is. Tehát a MAGNUM sportlégszűrő használata során a legkisebb mértékben sem lehet tartani a motor alkatrészeinek károsodásától!
Szóval ha ez ilyen jó akkor gyárilag miért nem ilyennel szerelik? Persze ez buta kérdés, mert kb ezer olyan termék van ami növeli a teljesítményt és ezeket hívják tuning-nak.
Na majd meglátom... Ma elég volt az olajcsere (szűrővel persze)..
baada! köszi a korrekt infót! Amúgy a légszűrő az egyetlen amit nem cserélnék ki soha gagyira de sportra sem. A több beáramló levegőnek egyetlen oka lehet ha nagyobb a beáramlási keresztmetszet, azt meg egy légszűrőnél egyféleképpen lehet elérni ha nagyobbak a lukak a szűrőben, tehát nem szűr annyira mint a papír! Ha olajos a szűrő és azon tapad meg a por akkor meg állandóan olajozni kell és gyakran takarítani. Persze ez csak logikus okfejtés, remélem egy tuningszűrő szakértő majd megcáfol.
a legszürö sokat szamit, ha koszos nincs eleg levegö, nem megy a vas. 406 forum olajos sportlegszürö betet (magnumtuning.hu) jo tapasztalatok, hosszu tavon olcsobb, magadnak kitakarithatod, alacsonyabb fordulatszamon is jobban megy, erdemes chip elött kicserelni, hogy a komputerből olyan adatokat olvasson ki a chip-es, amiben mar ez a modsitas szerepel.
pug boltok:
futomüalkatrszek: nk 1 2360734 jasz utca
szürök, szijak, elektromos kütyük, kisebb alkatreszek: fridkar 1 2390495 jasz utca
Szpész! Navigáció ügyben tegnap ezt a levelet kaptam:
"Hello!
Telefonon nem tusz most elérni mert meg szünt a céges számom! A privát számom pedig nemszivesen adom ki senkinek, tehát marad az email. Azt nem igérem, hogy a munkahelyedre elviszem a szetet de Pestre mindenképpen fel tudom hozni. Viszont van egy pici rossz hírem én ma elutazom 1 hétre és csak május 2.-átol vagyok."
Szóval szivat az ürge, és nem tudom mikor fogok tudni vele meggyezni és találkozni. Hogy nem adja meg a privát számát az elég gáz. Meg is írom neki hogy szerinte mit akarok csinálni a számával? Megveszem a navigációját és utána zaklatni fogom? Ő is tudja az enyémet, mit aggódik?
Ha lesz uj infom azonnal szólok. Olajcsere ennyit számítana? Talán a légszűrőd volt nagyon eltömődve! Az sokat számít.
Végre kipróbáltam a gépet(megint ki kellett mennem no limites autópályára persze),és most már majdnem megvan a gyári végsebesség (minusz 2-3km/h),tényleg számít az olajcsre.
2-3 hét mulva asszem megy a chip is. Kiváncsi vagyok rá milyen lesz :)
Nem tudja valaki,hogy OBD-s szoftvert meg kábelt hol lehet szerzni a kocsihoz,mennyibe kerül?
pestigyerek: kijelző ügyben mi a helyzet? Most voltam szervízben,azt mondták lehet a vezérlő hibás nem lehet tudni.
Jaj, már félek itt olvasgatni a hibákrol... mennyi hibalehetöség... Én lekopogom, de nagy gáz még nem volt az autommal, persze a kijelzövezérlö épp elég volt... Holnap olajcsere! Hol van az a pug alkatrészbolt?
Ma a részecskeszűrő megint hibát jelzett . Egy hónapja volt feltöltve a tartály.
Mivel untam, hogy úgy gyorsul a verda mint egy 1200-es ezért azonnal irány a peug.
Próbáltak egy ilyen magasfordulaton regenerálást, de azt írta ki a számítógép, hogy ez halottnak a csók. Maradt a teljes belső csere. Ha minden igaz netto 47.000.- meg egy óra munkadíj és 3 nap mire megjön. A "drága" természetet óvni kell !
a gazolajszűrő az egyik legfontosabb a pug guruk szerint. nagysagrendileg 5eft a gyari, azt javasoljak ne tegyünk bele mast. (a jasz utcaban lehet kapni fridcar-nal gyarit). vannak olyan utangyartott szürők, amik meghalnakmenet közben, velük együtt egy-ket mas is tönkremegy a pug-ban.
cd-tar ügyben (ha clarion cucc) a fehervari uton (a vasuti hidnal) van egy szerviz, ott egy ember, aki privat megcsinalja ha hibas(olasz györgy, a telszama a 406 forumban megtalalhato)
Én szombaton cserélek olajat. A bal első ablakom nekem is lassú, lehet hogy majd beállítom azt is szombaton. Csinálok majd pár képet hogy lássátok milyen belülről az ajtó és mi volt a hiba. Amikor megvettem az autot 2 éve a bal első ajtóban el volt törve egy műanyag üvegfogóalkatrész és csak kézi rásegítéssel ment fel az ablak. Aztán megragasztottam de nem volt hosszú életű és "gariban" kicseréltettem végül. A beállítás nem lett tökéletes, mert kicsit szorúl.
A hőmérsékletvisszajelzőid hibája biztos valami egyszerű mert hogy mindkettő "hideg" értéken van az fura.
A szombathelyi srác biztos jó ha ilyen híre van, bocs mindenkinek ha bántónak tűnt a véleményem. Nyilván ő is jóbarátja valakinek aki olyan jó véleménnyel van róla mint én a Misi barátomról.
A CD tár problémád felettébb fura, én még nem tudtam "megugratni" az enyémet. Lehet hogy piszok van a lézer optikán. A 25000 tényleg korrekt ár volt. Jó hogy szoltál, gázolajszűrőt is kéne már cserélnem.
Én 17-es felnikkel vettem a verdát, február végén. Akkor még elég télies volt az idő, úgyhogy gyorsan vettem rá egy garnitúra eredeti 16-ost, és arra vettem téli gumikat. Meg most egy garnitúra nyárit a 17-esre... :(
És igen, a 17-essel ezeken az utakon már elég kemény a rugózás!