Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Kicsit off, de visszaolvasva láttam, hogy volt téma.
Födémet ('75-ben épült ház, kb. nulla szigeteléssel) mivel érdemes szigetelni? A padlás nincs használva, én kőzetgyapotra gondoltam, úgy 15cm vastagságban leterítve.
Na ja,a fa a legfontosabb;))Arra is gondoltam,hogy csinálok elkerülő szakaszt,amivel az esbét kikerülöm, és csapokkal kizárom ha megvan a megfelelő hőmérséklet,de elvetettem,mert az autómata utántöltő ha engedi a hálózati vizet baj esetén,akkor legalább az esbe miatt nem megy bele a kazánba csak bekevert víz,szerintem.....
Ugyhogy akkor kerítek egy ilyen 45C-os patront.Köszi.
Nem véletlen, hogy a cserépkályhákat telepakolják samottal. Pedig ott nincs lemez, amit védeni kellene.
Nagy tömeg, / volt itt szó tömegkályháról is / ha felmelegszik, fokozatosan adja le a hőt. Kb hasonló elven működik , mint a puffer. / csak nem lehet mérni a bevitt hőmennyiséget, és nem lehet szabályozni/.
A kandallókba sem a lemez miatt teszik bele.
Az én apám , még az üstházat is kitapasztja, mert szerinte úgy jobb.
Lehet hogy szentségtörés, amit leirok, de szerintem egy vegyeskazánt samottal kibélelni nem sok értelme van, sőt! A berakott samottlapok hőtárolása minimális, elhanyagolható. Viszont jelentős területen elszigeteli a tüzet attól a felülettől aminek közvetlenül érintkeznie kéne vele, tehát ott, a legfontosabb ponton biztosan romlik a hőleadás!! Nem véletlen, hogy a kazángyártók nem alkalmazzák. Olyan készülékekben használják elsősorban, ahol vékony lemezből van a masina, és azt kell megvédeni, mert nincs benne viz ami hűtené. Kályhák, kandallók stb.
Hanem a fölött volt olyan nap amikor a napi 5-6m3 (átlag) helyett 13 m3 evett meg! Még hideg nem volt és most járok olyan 150m3 túlfogyasztásnál!:S Itt még csak néha volt minusz 1-2:S Nah akkor mekkora kazán kell nekem?:)
Igy van, begyujtáskor nincs parázs. De a gázolaj parázsra locsolását azért nem nagyon tanácsolnám, mert az akkor keletkező gőz az már akármit csinálhat..
Mivel sajna nem vagyok 18,- hidd el van némi rutinom begyujtásilag. Az emlitett koktél hulladék gázolaj, maradt a HTO-s időkből, ez keverve az autóim motorolajával, kiválóan ég, egyáltalán nem tűz és robbanásveszélyes, önmagában meg sem gyújtható!! A mennyiségéből adódóan,max 1 deci,- pedig valószinüleg nem emiatt ül össze a klima konferencia! Láthatóan semmivel sem termelek több füstöt, mint a környezetemben bárki. Sőt némelyik szomszédom vizes fája úgy ontja a füstöt, és szagot, mint egy krematórium. Sokkal jobb ez, mint a begyujtós kockák,-hidd el,- pedig forgalmazom azokat.
Szokatlan, hogy hétfő reggel óta nem kell begyújtanom, mert mindig van parázs.
Az is szokatlan, hogy a radiátorok éjjel nem a hideget sugározzák.
Meg, hát az sem utolsó szempont, hogy a pillangó szelepet lehet sőt kell használni, mivel az első pillanattól kezdve füstölt, ha elzártam. Most, meg lazán egész napot végig fűtöttem zárt szelepnél.
A hamu mennyiség csökkenése, sem hátrány.
Örülök, ahogy a Trakis Bandi javasolta, pedig csak ideiglenes egyelőre a megoldás.
Igen, leírtatok már néhány lehetséges következményt a biztonsági elemek hiányáról ès ezt tényleg komolyan kell venni, én is komolyan veszem. Egyenlőre szerintem az lesz, hogy beteszek mindkét ágba1-1 biztonsági szelepet és nem hagyom magára a kazánt. A hőfokokat és a rendszernyomást amúgy felviszem a lakásba, szeretem tudni mi folyik körülöttem. A jelzések tehát meglesznek ha "gáz" készülődik és akkor be tudok avatkozni. Van megfelelő szünetmentes rendszetem így az áramszünet miatti hibalehetőség esélye kb. megegyezik a szivattyú elromlásával vagy pl a kémény eltömődésével.
Az ESBE szelepet én csak a kazán miatt tenném be, a radiátorokat most is legalább 75 fokos vízzel kell küldeni hogy tisztességgel fűtsék a lakást. Alul lettek méretezve erre már rég rájöttem. Aki tervezte a a gyárilag megadott 90/70-es vízzel számolt mint utólag kiderült. Az petsze a gyártóknak sem tűnt fel hogy nem túl életszerű 90 fokos vízzel fűteni. Úgyhogy nekem egyenlőre jól fog jönni a 70-75 fokos víz, nem fogunk megfőni a lakásban.
A biztonsági nyomáshatároló szelep nem = a nyomás "elengedésével"
Amikor zárt rendszernél elkezd rotyogni a teknika, és a nyomás emelkedése eléri a biztonsági nyomáshatárolót, akkor nem engedi tovább növekedni a nyomást, mert a keletkező felesleget elereszti. Durrog, fortyog, ijesztő, de egybe marad.
Szó sincs arról, hogy elejtené nullára az összes nyomást.
Ami a nyomást eleresztené, az a Watts STS 20 97C fokos biztonsági termosztatikus szelep, de az meg ugye 97 foknál elereszt, így nem tud felmenni 100 C fok fölé a hőmérséklet. Meg a párhuzamosan beállított víz utántöltő pótolja a nyomást.
Egyébként az egy egyensúlyi helyzet, hogy valamekora nyomásnál cseppfolyós a víz.
Ha 120 fokos zárt rendszerben elereszted a nyomást akkor igaz, hogy a víz egy része megforr, de attól nem lesz nagyobb a kinetikus energiája, mint az elengedés előtti nyomáson forrás előtt volt.
Magyarul ha mondjuk egy nyugalomban lévő 120 C fokos 2,5 baros rendszerben elengeded a nyomást, akkor az adott hőmérséken a víz csak addig tud gőzállapotba kerülni, amíg újfent el nem éri a 2,5 bar-t.
Repedni meg akkor fog, ha a nyomás akkorára növekedik, hogy a kazán anyaga nem bírja 6-7 bar ....
A folymatos fejlődés miatt én 3 féle képpen is próbáltam.
Celsius PV27 lemezkazán + 14x20-as béleletlen , 10 m magas kémény
- első év
csak kazán, esbe nélkül, +kondis kazánhoz méretezett radiátorok.
előremenő a nagy raiátorok miatt általában 50...max 55 fok
visszatérő eleinte 25-30, majd a vége felé 40.
Csak a hideg visszatérő csonk környékén (átmérő 20cm-es körben) kátrányosodott egy picit.
igaz a fa nem volt vizet ÉS fojtva se volt a kazán..
- második év
Indirekt tároló lett rákötve a kazánra
Meleg előre közvetlen a kazán előremenőből lett kivéve, az indirekt visszatérő pedig a vegyes szivattyúja elé lett bekötve. Így az keringette át a vizet a zindirekten.
A "szabályzás" kimerült a golyóscsapzárogatásban....:-))
Viszont így a visszatérő már az elejétől kezdve 35 fokos volt, mert hamar megfordult a víz az indirekt hőcserélőjében
Kátrány nuku !
- harmadik év
kapott a kazán esbe VTC511 50 fokos szelepet és puffert.
kátrány nuku, viszont a puffert csak a 2. ütemben tudtam 60-65 fok fölé tornázni.
Ezért írtma, hogy puffer nélkül a legkisebb esbe is elég.....szerintem
Egy szomszédunk megpróbálta, miután megunta a sikertelen próbálkozásokat...
Az eredmény?
A parázsra löttyentett benzin nem lobbant lángra...
Erre az illető mit csinált?
Fogott egy szál gyufát és bedobta...
Ebből az következett, hogy a forró parázs által elpárologtatott benzingőz szépen robbant egyet, és mivel az ajtó nyitva volt, meg is találta a kivezető utat... Begyulladt a fickó műszálas pulóvere... A többit gondolom nem kell elmondanom...
Úgyhogy ezt inkább hanyagolnám... Meg a gázolajat is...
Agyrém.
Kb 350 Ft-ért a legtöbb vegyi vagy fűtéstechnikai kiskerben lehet kapni "Pepo" (rózsaszín) táblás begyújtóst.
Egy kocka (kb mint két kockacukor) úgy 10 percig ég, és minimális gyújtóssal a szenet is képes meggyújtani.
Az előbb emlitettekből leszürheted, hogy mit lehet tenni. A villany mamár ojan természetes mint a levegő vétel, de azért előfordul árram szünet, namost ha nem gravitációs a rendszerünk a keringető le áll és jön a túlmelegedés, ilyenkor lép be a vészhőtő. Ha a kazán eléri a 96°ot a biztonsági szelep kinyit és a vezetékes vizet ereszt egy külön álló hűtő körbe és a másik végén a csatornába ereszti. Ha lehűl a kazán a szelep lezár és nincs tovább hűtés.
Sajnos vannak ilyen emberek, most is bent éget egy család a begyujtásnál. De ahogy a fótót elnézem nem egy iparművész vólt aki ezt a fűtésnek nevezett valamit összegányolta. A biztonsági cuccokat nem lehet el bagaterizálni, tehát ha nincs biztonsági hűtő csak nyitott rendszert lehet alkalmazni, egy biztonsági nem elég (2-3e. Ft /db.) ezen ne sporoljunk a kazán előre menőjébe és alul a visszatérőbe is rakjunk, a huzat szab. termót (láncos) probáljuk gondosan beszabályozni (90°felett le kellene zárnia). Ha valaki most vásáról kazánt csak biztonsági hűtővel vegyen!
Üdv Joe.A 45-50C-os esbe miatt nem kátrányosodik jobban a kazán mint a 60C-tól?Csak mert nekem 60-as van,most egész jól működik a cucc(nincs puffer még) csak tök sok meleg marad benn a kazánban,ezért gondolkozom a patron cserén.
Na eből a tipből már csak egy kis benzin v. netán egykis trotil hiányzik (gondolom imádnak a szomszédok).
Egyébként ahogy kezdted nem rosz, tehát alulra vastagabb majd főléje vékonyabbak és papir rá a gyujtos. A lényeg alul a huzat ajtót nem szabad becsukni mig be nem gyullad a fa. Alul (primér) levegőt mindig kell adni de ha nagyon dübörög lehet finoman csökkenteni, begyujtásnál a fűstkijáratnál lévő pillanó szelepnek nyitva kell leni. (ezt azért irtam így mert én sem az anyatejjel tanultam meg fűteni)
az ilyen esetekhez több egymásra rakódó hiba kell , hogy elszáljon.
az előző kazánnal már én is bekostoltam a 120 feletti hőfokba , és úgy derült ki hogy elkezdett kalapálni a rendszer, a 2.5 baros biztonsági akkor sem fújt le, a higganyos 125-130ig van skálázva és maxot mért, kiolvadt egy kézi légtelenítő és fújta a gőzt( majdnem híradó lett )