Tudom, ez nem szép kérdés, de ezen sok múlik. Én egy időben ezzel szemeztem. Ehhez már lehet pl. Zwift klienst használni, ami eléggé javítja a görgőzés élvezeti értékét. Azért nem lett ez, mert sajnos nincs elég helyem a szobában, nem fér el a bringa ezzel a görgővel. Ráadásul érdemes a hátsó kereket, de legalább a hátsó gumit görgőzésre ajánlottra cserélni az okosok szerint. Én meg nem tudok sem gumit, sem kereket cserélni. Én csak bringázok. :-)
Egy ismerősőm egy ilyet vett. Neki van egy outija, amit feláldozott a célra. Bent van a lakásban összeszerelve a bringa-görgő szett. Ehhez is lehet használni a Zwift klienst. Határozottan nem rossz, főleg úgy, hogy egy 55"-os TV-n nézed a tájat.
Szóval a választék széles. Általánosságban késő ősztől kora tavaszig életképes a görgő, illetve rossz időjárás esetén. De engem hülyéztek már le bringás topicban a görgőzés (szobabringázás) miatt.
Gondolkodom egy görgő beszerzésén, de tanácstalan vagyok úgy nagyjából az egész témával kapcsolatban. Látom, hogy ebben a topikban nem nagyon volt róla szó. Esetleg tudtok olyan fórumot, topikot, akármit, ahol ezzel kapcsolatban tudnak segíteni?
A minap láttam egy bringást a kedvenc helyemen az Árpád híd déli oldalán a járdán bringázva. Egy fixivel volt, amennyire láttam nem volt fék a gépen. Az emberen semmilyen védőfelszerelés sem volt, értsd még sisak sem. Ellenben egy légszűrős maszkot viselt. Még mindig röhögök, ha eszembe jut.
már az önmagában sokat számít, hogy mennyire vagy magasan. bringán ülve sokkal feljebb van a fejed, mint egy autósnak. ez is nagyon számít. a zárt doboz meg főleg. nekem is van szénszűrős filter az autóban, de se a finom port (dízel korom), se a szénmonoxidot nem szűri ki, viszont jól bentmarad. és ugye nagyon nem ugyanannyit vagyok a forgalomban bringával, mint autóval. pl. az Alagút mindig ugyanannyi idő bringával, autóval van hogy 10 perc.
Van, amúgy én mindig úgy megyek, hogy ahol elindulok (lakhely) ott lehúzom az ablakot, itt zéró a forgalom, 2-3 perc múlva fel az ablak és belső légkeringtetés végig szinte bárhol, nem tudom ez így mennyire értelmes de eddig mindenféle kombinációjával a klíma és ablak variációknak ezzel éreztem a legkevesebb (semmi) szagot dugókban stb.
Városban egy métert terveznek, de a körúton az sem tartható. Igazából a relatív sebességtől függ a helyes oldaltávolság, csak éppen ezt nem lehet jogszabályba iktatni egy képlettel.
Köszönöm a hozzászólásokat, a többieknek is. Igazatok van, meghajlok a tudomány előtt. :)
Mindazonáltal pont a körúton a másfél méter szerintem nem igazán tartható. Én egyébként ha csak lehet, nem is bicajozom ott. Pici kitérővel a párhuzamos utcákban egész jól lehet haladni. Persze nem mindenhol van ilyen.
Ha a másfél méteres szabály felől nézzük (ami városban várhatóan 1m), akkor adott az aszimmetria, a KRESZ jelenleg megengedi az előrecsorgást az álló sor mellett, ha elférsz. Ha látom, hogy a sor piros lámpa miatt áll, és van mellettem 20 centi, hogy elmenjek, akkor ugyan szinte lépésben, de elmegyek (lehet, hogy ilyen kis helyen inkább 'rollerozva', hogy ne legyen baj. Viszont ha a sor megindul, akkor már ugyanilyen helyre nem megyek be (még akkor se, ha lépésben megy a sor).
Az óbudai Aranyvölgyi út az esztergomi vasúttal együtt újult meg. Szerkesztettek mellé külön járdát és külön bringautat. Sajnos nem a megfelelő tervezőt választották, mert az olyan bozótost álmodott meg a kerékpárút mellé, amelyik a vegetációs időszakban a pálya felét elfoglalja.
A rajzasztalon biztosan jól mutat a telkek lábainál futó járda + bicikliút, de a telkek hegyoldalban vannak. Az eső után lemosott talaj, kavics szépen beteríti a nekünk szánt sávot. Ha a vasút mellé tették volna, ott nem lenne ilyen probléma. Ráadásul a telektulajdonos autósok sem parkolnának a bicikliútra (talán, esetleg -áh, hülyeséget írok).