Igen, rendes háromtengelyes forgózsámolyos pótkocsi volt ez, ikerszerelésű abroncsozással. (talán 8.25R15 -ös méret??)
A több -bekötésű vonóháromszöges szerelvények után érkeztek az első tandemek a HC -hoz (azt hiszem), de a vonójármű már 2435 -ös bogis MB volt, a pótkocsi meg Rába.(!)
Glob!!!Gasolin a színtiszta igazságot írta le!Annyit azért még hozzá tennék,hogy teljes mértékben igaza van abban mikor a kifizetés 2hónapot is csúszhat.De volt már rá példa mikor ez akár 4-5hónap is.És ilyenkor neked ugyanúgy menni kell,szervizelni és valamiből élni + enni is kell néha.
Ezt jobban le se lehetett volna irni.
Sokszor gondolkoztam már én is ezen a kérdésen és arra jutok mindig, hogy amig nincs egy megbizható autód (nemzetköziben ez min. egy hálófülkés 7.5 szerintem), nincsenek jó kapcsolataid (a ráktáros "játékosok" itt már kevesek) és nincs rengeteg pénzed, addig semmiképp se kezdj bele. Egyszerűbb elmenned alkalmazottnak, annak minden hátrányával és előnyével.
Igen, szerelték olyan vonólőccsel is -de az első darabok pozitív ívben (azaz felfelé) megtört vonóháromszöggel rendelkeztek, mert a gépesen magasabb volt a kapcsolási magasság -lévén ez a pót "félalacsonypadlós" (hülye buszos kifejezés) volt.
"Szerintetek ma Magyarországon megéri egy 5 év körüli autóval egyéni vállalkozónak lenni, mármint nemzetközi forgalomban,"
Még az EU csatlakozás előtt voltak személyi, tárgyi és anyagi feltételei a nemzetközi fuvarozásnak. Nem tudom a csatlakozás után pontosan hogyan váltózott, de elvileg neked ezt tanulnod kellett az oskolában. Ha pedig még nem volt róla szó, akkor kérdezd meg a tanító nénit. :o)
Nem elég egy teherautó, de kaució járművenként, iskolát is kell végezni, meg régen ha jól emlékszem a nemzetközi fuvarozáshoz kellett 2 éve belföldi fuvarozás.
Régen az autóra kellett nemzetközi vizsga is (barna kártya) stb.
Úgy tippelem, ha bele akarsz vágni és még most semmid sincs minimum kell 5mFt, de szerintem még több is. Egy 5 éves nemzetközis (hálófülkés) gép ha 7,5t-s az legalább 3-4mFt. Ha nincs hálófülke akkor a német rendőr kéri a szálloda számlát, hogy valóban pihentés. Ha nagyobb kamionba gondolkozol, akkor a gép és a pót minimum 8-10mFt, plusz a biztosítás stb.
Azután kell egy kis tőke arra is, hogy az elvégzett melo után kihúzd addig (és közben további kanyarokat lebonyolíts) amig az első számláidra átutalják az ellenértéket ez is minimum 1mFt/hónap. Minimum úgy kell számolni, hogy 2 hónapig egy fillért se látsz a munkáért amit addig elvégeztél, miközben tankolni, meg szervízelni kell a gépsárkányt.
Mindenféle előtapasztalat nélkül meg azt mondom nem érdemes belevágni. Legalább pár hónapot érdemes egy maszeknál alkalmazottként dolgozni, hogy az ember megismerje mi a dörgés és ne saját bőrén és költségén tanulja meg.
Én úgy szoktam csinálni, ha ilyen dologról van szó, - megéri vagy sem - hogy nyitok egy új excel táblát és egy oszlopba elkezdem irni milyen tételek merülnek fel (probálom alaposan végig gondolni mik lehetnek), mellé pedig a másik oszlopba ennek az árát. A végén pedig szummázom az egészet, akkor látom mibe is került az egész. Az excel táblában az a jó, hogy lehet benne modellezni a változó költségeket, így még reálisabb képet lehet kapni (pl. a megtett kilométerrel arányos kiadásokat, önköltségek változását).
Jut eszembe az oskolában milyen könyvből tanultok? Ki írta és mi a címe?
Hát a caterpillar azt jelenti, hogy hernyótalp ezek után :-)
Jaj tanultam egy olyan kifejezést szállítmányozáson, hogy uh, tudjátok mit jelent, az hogy LEPOPO?:-)
Más:
Szerintetek ma Magyarországon megéri egy 5 év körüli autóval egyéni vállalkozónak lenni, mármint nemzetközi forgalomban, mert találtam egy oldalt, ahol vannak fuvarok.
Elkezdet járni az agyam, hogy felszerelem a kocsit műholddal és egy laptop aztán, gyí bele a világba vagy azért vegyem ki a kezem a biliből.
UI: Telepítettem a massangert a címem globetrotterkukacirjponthu
3 napja volt egy kamion borulás a Dakar-on.
Egy Mitsubishi csapat MB szervizkamionja volt. Valamint tegnapelőtt a fiatal DeRooy is leamortizálta a DAF versenykamionját, egész este dolgoztak, hogy rendberakják.
Tegnapi eredmény szerint elől 2 Kamaz, 3. helyen Tatra.
Legközelebb pontosan tessék beírni a forgalmazó honlapjának a címét!
Azért így is megtaláltam, mert ismerős volt a cég név. :o)
www.primvol.hu
Néztem a kályha árakat. Hát nem sokkal olcsóbb mint egy Webasto.
2 éve nekem egy Webasto Air Top 2000-st kompletten beszerelve 220.000Ft-ra mondtak (brutto). Itt a hasonló teljesítményű kályha 160eFt (netto).
Akkor inkább a Webasto kellene ha most aktuális lenne, gondolom az most 250eFt-ból kijönne beszerelve.
Roadtrain meg Iveco-zik. Még majd beleszeret, azután repül a MB a háztól. :o)
Végül is nekem mindkettő tetszik.Ennek az új IVECO-nak semmivel nem különbb a belseje mint elődje.Annyi a változás,hogy fehérek az indexek meg HPI felirat van rajta.Mert a "ráncfelvarrás" a motortérben van :o))) ez valami második generációs Common-Rail motor vagy mit gagyogott a pali.
Ami kényelmes benne,hogy a váltó pont a kartámaszod végén kézre esik.Ez elég kényelmes szempont szerintem.6gang,de ez eddig is elérhető volt némelyik változatban ebben a kategóriában.Iszonyat jó volt az az új illat a kocsiban.:ĐĐĐĐĐĐĐ
Nekem nem tetszik benne,hogy olyan bírka módjára van előkészítve a magnó helye.
Az ülés elsőre elég kényelmes.Hosszú távon nem tudom mit mutat,de szvsz nem rossz.
Kicsit megakasztottuk a dealert,de álta sarat :o))
Mentünk egy kört a legujjabb 35 C14 HPI -vel :o)) 3literes és 16V 340Nm nyomatékkal dolgozik 1800-2600-as fordulat tartományban.Újdonságnak számít,hogy ezeknél lánccal oldották meg a vezérműszíjjat(amit én személy szerint dicséretesnek tartok,több szempontból ) ici-pici átalakítással akár EURO4 -nek megfelel a moci.Hirtelen ennyi.